• Anonym ((S))

    Ung tjej intresserad av äldre

    Jag är 17 år gammal och har egentligen ett väldigt bra liv och bra självförtroende. Ämnet "yngre tjejer med äldre män" känns så förbjudet och många tycker att det är fel och hänger ihop med osäkerhet från min sida. Men så är det inte. Jag läser natur och är smart, inte speciellt blåögd. Men jag tänder på äldre män.

    Varför? Främst för att jag känner ett större behov av att umgås med vuxna och klokare människor. Det är otroligt spännande och sexigt. Men jag är varken ute efter en relation eller endast sex, utan som är blandning av båda delarna. Främst skriva, jag tycker om att skriva och vill lära känna någon lite äldre 25-37, gärna intelligent och attraktiv.

    Finns det någon? Eller är alla som vill prata/ha sex med yngre bara idioter?

  • Svar på tråden Ung tjej intresserad av äldre
  • Underhill
    Anonym (Jo) skrev 2015-07-06 07:58:17 följande:

    Om jag ser en man på 37 som går runt med ett gäng 17-åringar så tänker väl jag att han inte behöver så stort utbyte av vuxna människor. Finns väl väldigt många attraktiva, mogna singlar med men de kanske har barn i samma ålder?
    Eller...så tänker du: Vems pappa är det :-P...du, jag håller med dig i det mesta, men det finns alltid undantag. Om nu den 17 åriga och den 37 åriga mannen finner relationen givande och bra, så why not!?...men som sagt...9 av 10 (skulle jag gissa utan att veta) relationer är ju trots allt hyggligt jämnåriga av flera anledningar oavsett om det är norm eller inte i dagens samhälle. Finns ju 37 åringar som har ihop det med 57 åringar skulle jag tro.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Bosse Bläck)
    Underhill skrev 2015-07-06 08:13:32 följande:
    Eller...så tänker du: Vems pappa är det :-P...du, jag håller med dig i det mesta, men det finns alltid undantag. Om nu den 17 åriga och den 37 åriga mannen finner relationen givande och bra, så why not!?...men som sagt...9 av 10 (skulle jag gissa utan att veta) relationer är ju trots allt hyggligt jämnåriga av flera anledningar oavsett om det är norm eller inte i dagens samhälle. Finns ju 37 åringar som har ihop det med 57 åringar skulle jag tro.
    Håller helt med dig.
    Relativt jämnåriga förhållanden håller nog mer i längden, då främst för att man går igenom olika faser i livet ungefär samtidigt och därigenom har, kanske, en djupare relation till varandra.

    Har på senare år noterat att en del avsevärt yngre kvinnor i bekantskapskretsen tycks finna ett utbyte av mig, och dessutom avsevärt mer än bara platoniskt. Det kanske beror på att jag har en viss mental mognad men samtidigt ett öppet och något yngre sinne än vad utsidan egentligen visar.
    Om det är ett tecken på att jag själv är mer omogen än många jämnåriga så får det väl vara så då. Jag lyssnar fortfarande på det här t ex:



    Bör dock tillägga i sammanhanget att jag inte är särskilt intresserad av en 15 - 20 år yngre kvinna än jag själv.
  • Underhill
    Anonym (Bosse Bläck) skrev 2015-07-06 08:36:46 följande:
    Håller helt med dig.
    Relativt jämnåriga förhållanden håller nog mer i längden, då främst för att man går igenom olika faser i livet ungefär samtidigt och därigenom har, kanske, en djupare relation till varandra.

    Har på senare år noterat att en del avsevärt yngre kvinnor i bekantskapskretsen tycks finna ett utbyte av mig, och dessutom avsevärt mer än bara platoniskt. Det kanske beror på att jag har en viss mental mognad men samtidigt ett öppet och något yngre sinne än vad utsidan egentligen visar.
    Om det är ett tecken på att jag själv är mer omogen än många jämnåriga så får det väl vara så då. Jag lyssnar fortfarande på det här t ex:

    Bör dock tillägga i sammanhanget att jag inte är särskilt intresserad av en 15 - 20 år yngre kvinna än jag själv.
    bra musik går aldrig ur tiden...1, 2, 3, 4 Cool...men visst är det så. Skulle inte förvåna mig att en del yngre tjejer/kvinnor söker trygghet i sitt sökande efter sin egna identitet som snart vuxen och således fattar tycke för äldre som har och utstrålar just trygghet och erfarenhet. Inte sagt att TS är det eller gör det.

    Keep on rocking... :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Bosse Bläck) skrev 2015-07-06 08:36:46 följande:
    Håller helt med dig.
    Relativt jämnåriga förhållanden håller nog mer i längden, då främst för att man går igenom olika faser i livet ungefär samtidigt och därigenom har, kanske, en djupare relation till varandra.

    Har på senare år noterat att en del avsevärt yngre kvinnor i bekantskapskretsen tycks finna ett utbyte av mig, och dessutom avsevärt mer än bara platoniskt. Det kanske beror på att jag har en viss mental mognad men samtidigt ett öppet och något yngre sinne än vad utsidan egentligen visar.
    Om det är ett tecken på att jag själv är mer omogen än många jämnåriga så får det väl vara så då. Jag lyssnar fortfarande på det här t ex:
    " target="_blank">



    Bör dock tillägga i sammanhanget att jag inte är särskilt intresserad av en 15 - 20 år yngre kvinna än jag själv.

    Jag kan förstå att man som yngre trivs i äldres sällskap, och ju äldre man blir desto mindre spelar åldern roll. Men är man 17 år är man ju inte ens vuxen. Inget körkort och personen kommer inte ens in på vissa ställen på kvällen.
  • Anonym ((S))

    Förväntade mig faktiskt inte så många positiva kommentarer. Öppensinnighet är en bra egenskap. Jag förstår inte riktigt varför det här ämnet (vanligtvis) väcker så starka reaktioner. Så länge ingen blir utnyttjad och båda tycker om det eller till och med älskar varandra. Varför är det då så fel? Jag attraheras av killar i min egen ålder och har vänner i min egen ålder också. Men jag trivs och väljer hellre vuxet sällskap. Någon erfaren, kunnig och med fötterna på jorden. Lärare är hett.

    Jag tänker inte leta efter någon. Men drömma kan man alltid göra och kanske slå till om det dyker upp någon.

  • carlf

    åldersskillnad är alltid spännande, nu tänker jag inte bara på sex. Det delar erfarenheter på en helt annan nivå än lika ålder.
     

  • Newbe sept

    Får hålla med och slå in på det här spännande förbjudna.. Det skulle vara ngt speciellt med det simpla fakutmet att ngn skulle vara precis hälften så gammal och vice versa.. Det skulle vara väldigt förbjudet, och det förbjudna har alltid lockat!

    Och nej, alla moraltanter som går i taket, jag behöver inte en pedofil diskussion nu.. Jag tror de flesta sansade förstår min andemening.. På samma sätt som grannens fru skulle vara spännande skulle ju grannens 17åriga dotter vara minst lika spännande..

  • Skorpionguy_82

    Jag förlovade mig som 17 åring och förhållandet höll i 5 år , har kontakt än idag , allt handlar om mognad , är skillnad på att utnyttja och känna

  • Athlete

    Jag tycker att det lite förbjudna med en yngre tjej är sexuellt kittlande, även om jag inte levt ut det där i någon större utsträckning. När jag var lite över 30 var jag med en 17-årig tjej som jag först träffade utan att veta hennes ålder. Jag blev väldigt förvånad när jag fick veta, men det hade ingen större betydelse när allt kom omkring. Vi sågs ett kortare tag och tyckte båda att det var en positiv upplevelse. Det hela gled över i en vänskap som glädjande nog fortfarande består. Nu har hon precis fått barn och vi hörs mest via Facebook.

    Vill med detta mest säga att jag kan tycka att vi är lite för åldersfixerade, även om jag naturligtvis förstår invändningarna mot äldre män som enbart träffar mycket yngre tjejer.

    Personligen gillar jag att umgås, eller bara prata via nätet, med folk i alla åldrar. Jag har vänner i åldrarna 18-55 och har utbyte av dem alla, om än på olika sätt. Det är spännande att få yngre tjejers perspektiv på saker och ting, samtidigt som jag ofta har umgåtts med äldre privat. Vet att jag varken upplevs som omogen eller ointelligent heller. Glad


    I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy.
  • Anonym (Bosse Bläck)
    Athlete skrev 2015-07-07 21:27:34 följande:

    Jag tycker att det lite förbjudna med en yngre tjej är sexuellt kittlande, även om jag inte levt ut det där i någon större utsträckning. När jag var lite över 30 var jag med en 17-årig tjej som jag först träffade utan att veta hennes ålder. Jag blev väldigt förvånad när jag fick veta, men det hade ingen större betydelse när allt kom omkring. Vi sågs ett kortare tag och tyckte båda att det var en positiv upplevelse. Det hela gled över i en vänskap som glädjande nog fortfarande består. Nu har hon precis fått barn och vi hörs mest via Facebook.

    Vill med detta mest säga att jag kan tycka att vi är lite för åldersfixerade, även om jag naturligtvis förstår invändningarna mot äldre män som enbart träffar mycket yngre tjejer.

    Personligen gillar jag att umgås, eller bara prata via nätet, med folk i alla åldrar. Jag har vänner i åldrarna 18-55 och har utbyte av dem alla, om än på olika sätt. Det är spännande att få yngre tjejers perspektiv på saker och ting, samtidigt som jag ofta har umgåtts med äldre privat. Vet att jag varken upplevs som omogen eller ointelligent heller. Glad


    Tycker du upplevs som balanserad med fötterna på jorden helt enkelt. Glad
  • Anonym (Young old)

    Tycker inte alls det låter onormalt. Är man mentalt äldre själv söker man sig såklart till män som är äldre och mognare. Själv dras jag oftast till män som är ca tio år äldre än jag själv, som är 30, men har märkt att de inte alltid är mentalt motsvarar sin fysiska ålder, ibland kan jag tom uppleva dem som yngre än jag själv i sättet.

    Däremot har jag en kompis som dras till betydligt äldre män, helst 20-30 år äldre än hon själv. Och vad jag har märkt av hennes erfarenheter är det svårt för henne att hitta en äldre man som vill något mer seriöst. Det finns många män som dras till yngre tjejer enbart för sex, men när det gäller relationer finns det väl för mycket fördomar som kommer emellan, de vill enbart ha relationer med jämnåriga men sex med yngre, eller så är de mentalt för omogna kanske?

    I slutändan är ålder verkligen bara en siffra. Jag tror den mentala erfarenheten, klokheten och stabiliteten du söker i en man både kan finnas hos en 25-åring och en 40 åring. It's a state of mind... :)

  • magic4you

    Till er alla moral sägare, ang ålder skillnad! Är det konstigt att som kille bli attraherad av sina jämnåriga tjejer om man är 15-20 år, NEJ det är det inte!
    Tror ni att det jag gick igång på som ung, tror ni att jag helt plötsligt ska gå igång på ngt helt annat, bara för att jag blivit äldre, och detta gäller inte bara män, utan även kvinnor i allra högsta grad även ni med!!

    För kom inte och säg att ni äldre kvinnor helt plötsligt inte går igång på en muskulös kille med sexpack!! För det tror jag inte på! Det kan vara stor skillnad att gå igång en viss ak, som tex ålder skillnad, men det kan absolut vara en helt annan sak att få det att fungera, i en seriöst förhållande..


    ålderskillnad
  • Anonym (nope)
    Anonym ((S)) skrev 2015-07-06 11:39:54 följande:

    Förväntade mig faktiskt inte så många positiva kommentarer. Öppensinnighet är en bra egenskap. Jag förstår inte riktigt varför det här ämnet (vanligtvis) väcker så starka reaktioner. Så länge ingen blir utnyttjad och båda tycker om det eller till och med älskar varandra. Varför är det då så fel? Jag attraheras av killar i min egen ålder och har vänner i min egen ålder också. Men jag trivs och väljer hellre vuxet sällskap. Någon erfaren, kunnig och med fötterna på jorden. Lärare är hett.

    Jag tänker inte leta efter någon. Men drömma kan man alltid göra och kanske slå till om det dyker upp någon.


    Men så svårt kan det väl inte vara att ragga upp en äldre man?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym ((S)) skrev 2015-07-05 23:52:32 följande:
    Ung tjej intresserad av äldre

    Jag är 17 år gammal och har egentligen ett väldigt bra liv och bra självförtroende. Ämnet "yngre tjejer med äldre män" känns så förbjudet och många tycker att det är fel och hänger ihop med osäkerhet från min sida. Men så är det inte. Jag läser natur och är smart, inte speciellt blåögd. Men jag tänder på äldre män.

    Varför? Främst för att jag känner ett större behov av att umgås med vuxna och klokare människor. Det är otroligt spännande och sexigt. Men jag är varken ute efter en relation eller endast sex, utan som är blandning av båda delarna. Främst skriva, jag tycker om att skriva och vill lära känna någon lite äldre 25-37, gärna intelligent och attraktiv.

    Finns det någon? Eller är alla som vill prata/ha sex med yngre bara idioter?


    Jag skrev med en tjej på 23, hon skrev till mig. Vi pratade inget om sex, bara vänskapligt.
    Och så skrev jag till en annan tjej, som var mycket yngre. Vi hade gemensamma intressen. Det var kul att skriva med båda.
    Sen så har jag även träffat en mycket yngre tjej, hon var 22. Jag 47.
    Jag ville inte bara prata sex med henne. Hon sa att hon var trött på killar som bara vill prata sex. Mig gick det att prata med, sa hon.
    Jag ville ha sex med henne, men jag försökte inget. Hon ville också, men sa att jag skulle ha tagit första steget.

    Alla män som vill prata/ha sex med yngre tjejer är inte idioter.
    Men många människor tycker att män som vill det, är idioter.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym ((S)) skrev 2015-07-05 23:52:32 följande:
    Ung tjej intresserad av äldre

    Jag är 17 år gammal och har egentligen ett väldigt bra liv och bra självförtroende. Ämnet "yngre tjejer med äldre män" känns så förbjudet och många tycker att det är fel och hänger ihop med osäkerhet från min sida. Men så är det inte. Jag läser natur och är smart, inte speciellt blåögd. Men jag tänder på äldre män.

    Varför? Främst för att jag känner ett större behov av att umgås med vuxna och klokare människor. Det är otroligt spännande och sexigt. Men jag är varken ute efter en relation eller endast sex, utan som är blandning av båda delarna. Främst skriva, jag tycker om att skriva och vill lära känna någon lite äldre 25-37, gärna intelligent och attraktiv.

    Finns det någon? Eller är alla som vill prata/ha sex med yngre bara idioter?


    Är 40 idag och unga tjejer har alltid visat intresse för mig, både sexuellt och rent platoniskt. Tror att det i mitt fall är en kombination av min personlighet, mitt utseende och mina yrkesval som gör mig intressant för tjejer i din ålder..
  • Freddie K

    Jag brukar säga att jag är 38, ser ut som 15 och beter mig som 12. Jag har nog inte riktigt vuxit upp och kommer nog förmodligen aldrig att göra det heller. Skäms. Jag pratar gärna med dig om allt möjligt, om du inte tycker att jag är för gammal? .


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Hotelliggaren
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-05-04 12:56:44 följande:
    Är 40 idag och unga tjejer har alltid visat intresse för mig, både sexuellt och rent platoniskt. Tror att det i mitt fall är en kombination av min personlighet, mitt utseende och mina yrkesval som gör mig intressant för tjejer i din ålder..
    Vad jobbar du med? Kvinnor tenderar att antingen dras till hantverkare eller kostymkillar.
  • Anonym (Hin håle)
    Hotelliggaren skrev 2022-05-04 13:15:40 följande:
    Vad jobbar du med? Kvinnor tenderar att antingen dras till hantverkare eller kostymkillar.
    Uniform och akademiker 
Svar på tråden Ung tjej intresserad av äldre