• lisen32

    Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)

    Hej! Hade varit kul att följas åt med andra Sthlmstjejer runt 30-40 med 1:a barnet på g :) Är själv i vecka 10 och ska göra Nipt om några dagar! Mår oförskämt bra förutom humörsvängningar:) Gjort tidigt Vul i vecka & och sett det lilla hjärtat slå:) Hur går det för er andra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-21 16:00
    Just det! En positiv tråd tänkte jag, dvs väntar barn, inte missfall

  • Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)
  • Kokosglass
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 13:11:47 följande:
    Jag går in i vecka 34 imorgon. JAg håller med dig om att det är skönt att det närmar sig även fast det känns som en evighet kvar. Börjar ni få allt fixat? Vi har typ spjälsängen kvar (men det är bara för att vi ska få ärva en och de som ha den har inte fixat en ny säng till sin son.) och sen har vi inte köpt så mkt kläder (tänkte vänta och se vad som reas på mellandagsrean)
    Tack vare att julen närmar sig så tycker jag att veckorna går fort, men antar att de sista kommer kännas lååånga.

    Vi börjar bli klara med fixandet, spjälsäng ska skruvas ihop och babyskydd lånas, men annars är det skönt att det mesta är på plats! Kläder har vi inte heller så mycket, tänker att det är bra att veta om man får en stor eller liten bebis innan man bunkrar :) Måste få tag i en overall eller åkpåse som funkar i babyskydd. Har du hittat nåt sånt? Min sambo pratar också om mellandagsrean och visst, det känns ju perfekt. Orkar man inte trängas i butiker funkar det bra att handla online :)

    Varit förkyld i flera veckor nu, undrar vad som händer om man är sjuk vid förlossningen? Hoppas verkligen det ger sig snart!
  • mirakelspektakel
    Kokosglass skrev 2015-12-11 15:25:29 följande:
    Tack vare att julen närmar sig så tycker jag att veckorna går fort, men antar att de sista kommer kännas lååånga.

    Vi börjar bli klara med fixandet, spjälsäng ska skruvas ihop och babyskydd lånas, men annars är det skönt att det mesta är på plats! Kläder har vi inte heller så mycket, tänker att det är bra att veta om man får en stor eller liten bebis innan man bunkrar :) Måste få tag i en overall eller åkpåse som funkar i babyskydd. Har du hittat nåt sånt? Min sambo pratar också om mellandagsrean och visst, det känns ju perfekt. Orkar man inte trängas i butiker funkar det bra att handla online :)

    Varit förkyld i flera veckor nu, undrar vad som händer om man är sjuk vid förlossningen? Hoppas verkligen det ger sig snart!
    Vi har en åkpåse i fårskinn men den är inte en mini så den går att trycka ner i liggdelen iom att liggdelen är stor. Sen har vi en vindfleece overall i stl 50 och en i stl 62, och en sovpåse i typ fleece (och några fler fleeceoveraller (fått en massa). har inte köpt en overall. vet inte om vi verkligen behöver en...
  • Kokosglass
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 16:53:55 följande:
    Vi har en åkpåse i fårskinn men den är inte en mini så den går att trycka ner i liggdelen iom att liggdelen är stor. Sen har vi en vindfleece overall i stl 50 och en i stl 62, och en sovpåse i typ fleece (och några fler fleeceoveraller (fått en massa). har inte köpt en overall. vet inte om vi verkligen behöver en...
    Låter som att ni är redo på den fronten då Vi har beställt en liten åkpåse nu, ibland kan man göra riktiga klipp på lekmer.

    Mysigt att det närmar sig jul, ser fram emot två veckors semester innan slutspurt på jobbet. Jobbar du något nu?

    Vi ska gå på konsert på nyårsafton, frågade barnmorskan om ljudet var en risk, men de trodde inte det. Hoppas bebis inte sprallar loss totalt i magen, då får jag väl åka hem helt enkelt...
  • Linda8110

    Här hemma är vi inne i v.33 nu och på julafton är det exakt 6 veckor tills dess att vi får se vår lilla tjej hihi!
    Fått massa kläder till liten så behöver inte köpa något till en start. Känns skönt! Äntligen har vi i alla fall bestämt oss vilken vagn vi vill ha så ska beställa den efter jul :) Känns så overkligt!

  • mirakelspektakel
    Kokosglass skrev 2015-12-20 10:38:21 följande:
    Låter som att ni är redo på den fronten då Vi har beställt en liten åkpåse nu, ibland kan man göra riktiga klipp på lekmer.

    Mysigt att det närmar sig jul, ser fram emot två veckors semester innan slutspurt på jobbet. Jobbar du något nu?

    Vi ska gå på konsert på nyårsafton, frågade barnmorskan om ljudet var en risk, men de trodde inte det. Hoppas bebis inte sprallar loss totalt i magen, då får jag väl åka hem helt enkelt...
    Vi var på lekmers outlet i infra city, snacka om att man kan göra klipp där. Hittade en mini åkpåse i fårskinn för 300 kr, kunde inte låta bli den!

    Nej jag har aldrig lyckas må tillräckligt bra för att börja jobba igen. Har dessutom lyckas få foglossning, jag fattar inte hur det är möjligt när jag knappt rört mig de senaste månaderna... har nerräkning här och väntar med stor förväntan att få må bra igen. 

    Det går säkert bra att gå på konsert, om ni ska sitta kan du ju ta med dig en filt och ljudisolera för säkerhets skull. Vi var och såg Kristina från Duvemåla för nån vecka sen. Jag höll på att kissa på mig!! haha!
  • mirakelspektakel
    Linda8110 skrev 2015-12-20 16:39:54 följande:

    Här hemma är vi inne i v.33 nu och på julafton är det exakt 6 veckor tills dess att vi får se vår lilla tjej hihi!
    Fått massa kläder till liten så behöver inte köpa något till en start. Känns skönt! Äntligen har vi i alla fall bestämt oss vilken vagn vi vill ha så ska beställa den efter jul :) Känns så overkligt!


    Så skönt! vad blir det för vagn?
  • Linda8110
    mirakelspektakel skrev 2015-12-21 00:06:32 följande:
    Så skönt! vad blir det för vagn?
    Äntligen hittade jag en smidig vagn som det faktiskt inte är så kallad ergonomisk sittdel på! Hurra! Blir en kronan Duo/s! Sorgligt att det typ är den enda vagnen på marknaden där barnet kan ligga plant i sittdelen (förutom äldre modeller av Emmaljunga). Dock sa försäljaren att de är påväg tillbaka, men hinner inte till februari. Vagnen är snygg och smidig!
  • Tessie83
    Linda8110 skrev 2015-12-21 09:09:51 följande:

    Äntligen hittade jag en smidig vagn som det faktiskt inte är så kallad ergonomisk sittdel på! Hurra! Blir en kronan Duo/s! Sorgligt att det typ är den enda vagnen på marknaden där barnet kan ligga plant i sittdelen (förutom äldre modeller av Emmaljunga). Dock sa försäljaren att de är påväg tillbaka, men hinner inte till februari. Vagnen är snygg och smidig!


    Jag ville inte heller ha en vagn med ergonomisk sittdel. Min mamma som är BVC-sköterska avrådde från det. Har beställt en Emmaljunga super nitro. Tycker den är jättefin, väldigt ombonad. Dock är den ganska tung.
  • Linda8110
    Tessie83 skrev 2015-12-21 13:21:19 följande:
    Jag ville inte heller ha en vagn med ergonomisk sittdel. Min mamma som är BVC-sköterska avrådde från det. Har beställt en Emmaljunga super nitro. Tycker den är jättefin, väldigt ombonad. Dock är den ganska tung.
    Härligt att du också hittat en!!!
    Ja små kroppar behöver ligga rakt för att vila när de växer. De tillbringar så stor del av dagen i sin vagn när de är små. Skönt att höra att de sittdelarna börjar försvinna i alla fall tyckte jag. Får vi se hur lång tid det tar bara.
  • Kokosglass
    mirakelspektakel skrev 2015-12-20 23:50:31 följande:
    Vi var på lekmers outlet i infra city, snacka om att man kan göra klipp där. Hittade en mini åkpåse i fårskinn för 300 kr, kunde inte låta bli den!

    Nej jag har aldrig lyckas må tillräckligt bra för att börja jobba igen. Har dessutom lyckas få foglossning, jag fattar inte hur det är möjligt när jag knappt rört mig de senaste månaderna... har nerräkning här och väntar med stor förväntan att få må bra igen. 

    Det går säkert bra att gå på konsert, om ni ska sitta kan du ju ta med dig en filt och ljudisolera för säkerhets skull. Vi var och såg Kristina från Duvemåla för nån vecka sen. Jag höll på att kissa på mig!! haha!
    Bra tips :) Nu behöver vi inte något mer, men längre fram ska vi kika in där!

    Vad tråkigt, men skönt att förlossningen närmar sig. Nog för att det på flera sätt är mysigt att vara gravid, men längtar också efter att kunna röra mig bättre och träna. Eftersom jag hade så ont i ryggen i början så har jag tagit det väldigt lugnt nu.

    Vi har sittplatser så jag ska försöka täcka över så gott det går. Lär ha samma problem, haha, de får ha överseende om en gravid behöver klämma sig ut för en kisspaus ;)

    Ska nog packa BB-väskan snart, känns som att det inte är så mycket att vänta på, man vet ju aldrig när det är dags.
  • Kokosglass
    Linda8110 skrev 2015-12-21 09:09:51 följande:
    Äntligen hittade jag en smidig vagn som det faktiskt inte är så kallad ergonomisk sittdel på! Hurra! Blir en kronan Duo/s! Sorgligt att det typ är den enda vagnen på marknaden där barnet kan ligga plant i sittdelen (förutom äldre modeller av Emmaljunga). Dock sa försäljaren att de är påväg tillbaka, men hinner inte till februari. Vagnen är snygg och smidig!
    Den vagnen ser jättefin ut, både smidig och rejäl :) Vår hiss är pytteliten så har köpt en Emmaljunga Viking, den enda som gick att klämma in. Känns skön att köra och stabil ändå, så jag hoppas att vi blir nöjda.
Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)