• Snelson

    BIM September

    Jag hänger på jag också. Äl 22/8 och BIM 5/9.

    Försöker bli gravid med första barnet.

  • Snelson
    Maräng86 skrev 2015-08-15 09:57:59 följande:

    Hej,

    ÄL 21/8

    BIM 4/9

    Första försöket för en efterlängtad bebis( maken har inte varit redo fram tills nu medan jag har längtat i tre år) hoppas på ett plus!


    Det är liknande för mig och min man. Jag har varit redo i flera år men inte han... Vi kör efter novisen "händer det så händer det" fast han har uttryckligen sagt att vi ska passa in på ÄL så nu hoppas jag att det ska ta sig snart :)
  • Snelson

    Enligt min app har jag ägglossning på lördag, har matat in mensen i 8 mån och det har stämt hela tiden. Men visst ser det väl ut som att jag har positivt äl-test idag? Det längst till höger är idag (äl -3 enligt appen).

  • Snelson

    Nu hamnade ju bilden på sidan, så testet högst upp är från i em. Har tagit på samma tidpunkt alla tre dagarna.

  • Snelson
    Malin 845 skrev 2015-08-20 12:01:21 följande:

    Grattis till plusset!! :)

    Gårdagens test när det torkat var starkt (syns inte så väl på bild), vad tror ni, positivt ikväll när jag kan testa? :)

    Tyvärr jobbar jag kväll och kan testa ca kl 20 ikväll, och min sambo jobbar inatt. Så vi kommer inte ses förräns imorgon eftermiddag när jag kommit hem, kan det vara för sent med mys då om testet blir positivt ikväll? Hoppas innerligt att det blir positivt imorgon så vi hinner! :)


    Mys på när ni kan :) de tester jag har använt (rfsu) visar att äl sker inom 48h efter positivt test så man har ju lite tid på sig :) Jag har fått positivt test i tisdags och stegring på onsdagen och vi låg båda dagarna. Ikväll har vi ingen möjlighet men hoppas det tar sig!
  • Snelson
    Malin 845 skrev 2015-08-21 22:21:24 följande:

    Ja men om man då har samlag efter 2 dagar kanske det är för sent..? Men iallafall så får vi sen om det tar sig från idag ;) men då borde ni prickat in bra :) hoppas det för dig med! :)


    Jag har för mig om att det tar typ ett dygn för ägget att vandra ner genom äggledaren efter äl och då är man ju fertil också.

    Sen är det nog olika med olika test, en del visar att äl sker 12-72h efter positivt äl-test. Tack jag håller båda tummarna för oss båda :)
  • Snelson
    Louise87 skrev 2015-08-23 20:18:46 följande:

    Hej! Nu var min äl över för denna gång. Tycker alltid det känns lite märkligt när den är slut, nu är det ju bara att vänta på BIM. Har till och med kanske 2 BIM denna månad. Men hoppas såklart bara på en. :)

    Har en bra känsla denna månaden. :)


    Samma här nu finns inget annat att göra än att vänta på att mensen ska utebli :) Jag håller tummarna för oss, har också en bra känsla den här månaden.
  • Snelson

    Jag har BIM 5/9 och är just nu på solsemester. Det har fallit sig så att jag har druckit ca 1 glas vin / dag under veckan (är på franska rivieran). Om det skulle visa sig att det har lyckats denna månad, hur illa är då detta?

    När som tidigast kan man testa? Har test hemma som märer från 25ul men även ett testa tidigt från Lloyds apotek.

  • Snelson
    misslina skrev 2015-08-29 07:58:43 följande:

    Ett glas vin per dag under denna tid är

    Ingen fara... Skulle du vara gravid tar den inte näringen från dig så här tidigt... Utan från gulkroppen...

    När det gäller testerna är jag osäker... Jag vet att cb-digitala kan man ta fyra dagar innan mens...

    Lycka till :)


    Åh nu blev jag lite lugnare efter ditt inlägg :) Hopåas såklart att det ska ta sig denna månaden och jag vet inte om jag känner av symtom eller om jag bara är skengravid! Känner på långt avstånd om nån röker och varje ny doft gör mig illamående. Vet inte om drt är värmen här som gör att jag reagerar såhär eller om det kan vara ett plus som hägrar :)

    Kommer hem på söndag så jag tänkte testa i början av veckan...
  • Snelson
    sedret skrev 2015-09-02 06:30:57 följande:

    Nu behöver jag er hjälp tjejer! Är uppe och hela familjen sover. Testade mig och fick ett svagt plus på vanliga cb men negativt på cb digital. Vad betyder detta??


    Det digitala är mer känsligt än vanliga cb, därför tar det längre tid innan det visar positivt. Om du tar ett nytt digitalt imorgon/övermorgon kommer du säkerligen få gravid 1-2 v där. Vågar mig nog på ett grattis :)
  • Snelson

    Hej! Jag har BIM på lördag men har känt mig lite konstig sista dagarna så tänkte att jag tar völ ett test lite för tidigt... dessa tester är från idag med morgonurin. Visst är det väl positivt? Är så rädd för att få spökstreck men de är rosa i färgen, tre stycken och två olika test...

  • Snelson
    sedret skrev 2015-09-02 08:14:00 följande:

    GRATTIS!!!


    Åh tack och grattis själv!! Vågar inte riktigt tro på det ännu dock... tar ett digitalt cb om några dagar bara för att vara säker. Jag har endometrios och trots att vi inte försökt länge har jag intalat mig själv att jag inte kan bli gravid naturligt!
  • Snelson
    mariafii skrev 2015-09-02 10:12:48 följande:

    Ni som då plussat har ni känt något speciellt innan och i anfall hur tidigt?


    I söndags (äl+11) fick jag världens känslodippnoch från ingenstans blev jag så ledsen och kunde inte sluta gråta. Fattar fortfarande inte varför jag var så ledsen. Sen har jag reagerat mycket på dofter! Har varit utomlands en vecka och reagerat på cigarettrök med kraftigt illamående. Är inte rökare och gillar inte röklukt annars heller men annars har jag inga symtom direkt...
Svar på tråden BIM September