Inlägg från: green78 |Visa alla inlägg
  • green78

    BF passerat, nån mer som väntar?

    BF -2 här, men rastlös och sur i största allmänhet idag... Längtar tills barnmorskan lägger en liten kladdig bebis på min mage!

  • green78

    Första barnet här med förresten. Tråkigt att höra om många missfall, skönt att det är så nära nu! Hur har din grav varit annars?

  • green78

    Sommar15, förstår att det måste ha varit supertufft att gå och vänta med missfall i bagaget!

    Jag tycker ändå jag har haft en bra graviditet, både fysiskt och psykiskt. Mest nu på slutet som det börjar bli jobbigt, tungt fysiskt och denna väntan tar ju kål på en, just att man inte vet när det kommer dra igång tycker jag är jobbigt.

    Än så länge känner jag väldigt lite. Drar lite i "tjejmagen" ibland om jag rör mig för mycket eller reser mig för fort, men annars inget. Tyvärr...

    Kottex, nja, det kan väl bli lite tajt med födsel idag... min sambo har fortfarande semester denna och nästa vecka, vilket är superskönt! Har din inte haft någon semester alls än? I så fall är det ju absolut på tiden!!! Vi valde att han tog semester innan och lite efter och sen de tio pappadagarna. Kan tänka mig att det kommer bli jättetomt när han väl börjar jobba, men samtidigt har det varit jätteskönt att ha denna tiden ihop med.

  • green78

    BF-1 idag då. Haft lätta sammandragningar några få gånger så det känns ju som att det i alla fall går åt rätt håll, men ändå långt kvar...

    Lyxigt med pedikyr och fotmassage!

    Oxå lyxigt att ha mannen hemma så länge den första tiden även om jag förstår att han verkligen vill gå hem nu!

    Vi har min svägerska här idag, de håller på och skall sälja sitt hus och har bokat städning och har visning idag men hon bröt foten i helgen så hon får låna vår soffa.

    Har funderat på hinnsvepning, men har inte frågat om det än. Hur gjorde du, frågade du bara eller var det bm som tog upp det? Måste slemproppen ha släppt innan man gör det? Var det obehagligt? Skall till BM på onsdag, får se vad hon säger då. Funderar också på om man skall be henne kolla I'm det hänt något, om det öppnat sig eller så, egentligen är det väl onödigt, bebisen kommer ju när den kommer, men man vill ju veta!!!

  • green78

    Ok, har det inte hänt något på onsdag så skall jag nog fråga då. Man är ju nyfiken om inte annat! Hoppas det går vägen för dig i morgon, eller att något drar igång ikväll!

    Jag har spenderat eftermiddagen med att leka med mina vilda brorsbarn på tre och fem år, kände rätt mycket sammandragningar när de åkte hem, men det har lagt sig nu... Tänkte att man kan väl lika gärna leka med barn som att springa i trappor?!?!

    Hur har ni haft det idag? Några mer känningar?

  • green78

    Men, då bestämmer vi att det blir förlossning för oss båda två i morgon!!! Läste en bok om affirmationer för ett tag sedan, genom att upprepa det man vill skall hända många gånger och verkligen övertyga sig själv om att man tror på det, så kan hjärnan övertyga kroppen att tro på det och så blir det som man vill, typ...

    Så mantrat för kvällen och det vi skall drömma om är: jag skall föda barn den 18 augusti!

    Det kan ju inte skada i alla fall!

  • green78

    Åh vad spännande Kottex!!! Håller tummarna för glatt besked idag!

    Har tänkt på att förda barn halva natten, men gårdagskvällens sammandragningar är ett minne blott... Men men, det är ju bara tidigt än!

  • green78

    Lycka till hos bm idag! Håller verkligen tummarna för hinnsvepningen, den kanske har ännu större chans att lyckas om du känner att det dragit igång lite mer.

  • green78

    Här var det en mycket deppig och dyster förmiddag, var jobbigare än jag trodde det skulle vara att vakna upp på BF och inse att inget händer... Och nu är det väl för sent att hoppas på barn idag...

    Nu under eftermiddagen har vi varit på långpromenad och fikat, mycket bra att komma ur huset ett tag! Så nu känns det lite bättre i alla fall. Hoppas ju så klart att promenaden sätter igång det hela...

    I morgon skall vi till bm, skall be om undersökning och hinnsvepning. Sen har jag bokat in lunch med kollegor och sen kommer svärisarna på middag. Tänker att det är lika bra att boka in lite... Fast sen kom jag på, tänk om vattnet går när jag är på stan i morgon??? Den kan ju bli spännande... Får lägga ner handduk och ett ombyte tror jag...

    Kottex, hoppas verkligen migränen hinner gå över! Tänker att kroppen brukar ju vara rätt smart, så den kanske tar ett "problem" i taket och fixar migränen innan den sätter igång fl?

    Hoppas det sätter igång snart för oss allihop!!!

    Förresten, heter Annika och bor i Landvetter utanför Göteborg.

  • green78

    Jo man är ju liksom klar med alla förberedelser till bebisen, bäddat sängen, valt namn, fixat skötbord osv... Läst allt som går att läsa om fl, barn, fl-ställningar...

    Man vet inte riktigt vad man skall ta sig till när deppet och rastlösheten sätter in. Vet i alla fall att promenaden var en bra grej för mig idag. Man går ju bara och väntar och det är helt värdelöst!!!

    Vi håller tummarna för att det blir BF+5 för dig, jag menar, det är ju 5 timmar kvar på idag och sen 24 till innan nästa dygn är slut, och det hinner man ju gott och väl med en förlossning på!!!

Svar på tråden BF passerat, nån mer som väntar?