• Missdalvik

    Massa symtom!

    Vi är inne på sjätte månaden av försök. Med två missfall i bagaget så känner jag mig mer och mer hopplös.

    Nu är jag på äl+6 och har känt av väldig mensvärk sen 3 dagar tillbaka. Ömma bröstvårtor, extremt trött på kvällarna och även trött i benen. Är det någon som känner igen sig? Och någon som har bim i slutet på augusti som vill följas åt på resan mot ett plus?

  • Svar på tråden Massa symtom!
  • Miisty

    Hejsan :) Hoppar in här med :) Hade äl den 24 (tror jag). Tappen var öm o de värkte som sjutton i magen hela dagen. Var så förra månaden med eller har varit så varje månad sen mensen startade efter förra barnet. Så antar att vi prickade den. Nu är det bara o vänta in att kunna testa :) det hugger sticker o molar i magen. Kan vara 100% skengravid då jag säkert känner efter massor. Men kan följa er andra i alla fall :)

  • Misszandra
    Jennymariaa skrev 2016-01-02 09:28:38 följande:

    Imorse kom äntligen vårt plus!!!! :)))


    Stooort grattis till er!! :))
  • Misszandra
    Miisty skrev 2016-01-01 13:43:37 följande:

    Hejsan :) Hoppar in här med :) Hade äl den 24 (tror jag). Tappen var öm o de värkte som sjutton i magen hela dagen. Var så förra månaden med eller har varit så varje månad sen mensen startade efter förra barnet. Så antar att vi prickade den. Nu är det bara o vänta in att kunna testa :) det hugger sticker o molar i magen. Kan vara 100% skengravid då jag säkert känner efter massor. Men kan följa er andra i alla fall :)


    Det är nog lätt att man överanalyserar allt. Jag hade väldigt oregelbunden mens så kunde inte räkna från äl eller så. Väntade bara på min mens som aldrig kom. Mådde lite dåligt och tyckte inte jag kände mig som vanligt i kroppen, men tog ett test och det var nog för tidigt för de visade neg. Det gick några veckor och när jag hade mått illa i en vecka och haft väldigt ont i tjejmagen (och varit hos läkare för det) så gjorde jag ett digitalt gravtest som visade 3+. Så även om man tror att man är skengravid för man tänker på det, betyder de inte att det är så. Ta ett test på din bim! Så håller jag tummarna! :)
  • Miisty
    Misszandra skrev 2016-01-02 18:39:39 följande:

    Det är nog lätt att man överanalyserar allt. Jag hade väldigt oregelbunden mens så kunde inte räkna från äl eller så. Väntade bara på min mens som aldrig kom. Mådde lite dåligt och tyckte inte jag kände mig som vanligt i kroppen, men tog ett test och det var nog för tidigt för de visade neg. Det gick några veckor och när jag hade mått illa i en vecka och haft väldigt ont i tjejmagen (och varit hos läkare för det) så gjorde jag ett digitalt gravtest som visade 3+. Så även om man tror att man är skengravid för man tänker på det, betyder de inte att det är så. Ta ett test på din bim! Så håller jag tummarna! :)


    Jo så kan det ju vara :) Ja det känns lite så :/ Jag tänkte jag ger det någon vecka till sen kollar jag :) Svårt o vänta men ver inte riktigt när bim är o det är så tråkigt med neg.test för att man testar förtidigt så väntar :)
  • Misszandra
    Miisty skrev 2016-01-03 12:48:22 följande:
    Jo så kan det ju vara :) Ja det känns lite så :/ Jag tänkte jag ger det någon vecka till sen kollar jag :) Svårt o vänta men ver inte riktigt när bim är o det är så tråkigt med neg.test för att man testar förtidigt så väntar :)
    Det är alltid tråkigt med ett neg test. Jag önskar dig lycka till och håller tummarna att det går vägen och blir ett plus för dig! :)
  • Seb81

    Hej! Jag hade äl för exakt en veckan sedan! Dagen efter började det mola ordentligt i tjejmagen och även i blygdbenet! Har haft den värken ända tills idag då värken inte är lila intensiv längre och mer dämpad! Kan det vara så att jag känt ägget vandra? Mina bröst är som två meloner och jätteömma, var lite ömma innan äl som jag brukar ha men de blir bara mer och mer ömma, kan knappt ta i mina bröstvårtor nu... Brukar inte ha så nämligen! Är det fler ön jag som känt så och det visat sig att ni varit gravida?

    Stort grattis till alla som plussat!!!! ????????????????????

  • Misszandra
    Seb81 skrev 2016-01-03 21:42:59 följande:

    Hej! Jag hade äl för exakt en veckan sedan! Dagen efter började det mola ordentligt i tjejmagen och även i blygdbenet! Har haft den värken ända tills idag då värken inte är lila intensiv längre och mer dämpad! Kan det vara så att jag känt ägget vandra? Mina bröst är som två meloner och jätteömma, var lite ömma innan äl som jag brukar ha men de blir bara mer och mer ömma, kan knappt ta i mina bröstvårtor nu... Brukar inte ha så nämligen! Är det fler ön jag som känt så och det visat sig att ni varit gravida?

    Stort grattis till alla som plussat!!!! ????????????????????


    Jag är inte säker nu, men har för mig att det tar några dagar efter äl innan ägget fäster. Och att det tar runt 5-7 dagar efter äl innan du börjar känna symtom. Men det kan mycket väl va så att du är gravid, jag håller tummarna för dig!

    Jag måste säga att jag har ingen aning om mina tidiga symtom. Jag har väldigt oregelbunden mens så jag väntade nästan 3 månader på den. Fick lite symtom, som finnar, fettigt hår och otroligt ömma bröstvårtor som du beskriver. Tog gravtest som visade negativt. Gav upp och väntade åter igen på mensen, sen tog det 2 veckor och då började illamåendet komma, när jag hade mått illa i en vecka och knappt kunde äta något, åt isglass till frukost för det var det enda jag fick ner då bad min sambo mig ta ett nytt gravtest, som var positivt. Var stensäker på att jag inte var gravid, minns hur jag satt på toan kl 6 på morgonen och tänkte "detta är så onödigt, slösa ännu ett gravtest för ingen anledning" så fort jag stoppa stickan i kisset så blev där två sträck. (Värt att tillägga är att jag trodde att jag hade ibs, och hade ändrat min kost 2 veckor innan positivt gravtest, även varit hos läkaren, som tog tester och som kom tillbaka normala) 

    Detta blev ett långt inlägg som säkerligen inte ens hjälper dig, haha. Men jag håller tummarna för dig och för alla er som försöker. Känslan när ni fått ert plus är underbar och värt alla försök.
  • Missdalvik
    Seb81 skrev 2016-01-03 21:42:59 följande:

    Hej! Jag hade äl för exakt en veckan sedan! Dagen efter började det mola ordentligt i tjejmagen och även i blygdbenet! Har haft den värken ända tills idag då värken inte är lila intensiv längre och mer dämpad! Kan det vara så att jag känt ägget vandra? Mina bröst är som två meloner och jätteömma, var lite ömma innan äl som jag brukar ha men de blir bara mer och mer ömma, kan knappt ta i mina bröstvårtor nu... Brukar inte ha så nämligen! Är det fler ön jag som känt så och det visat sig att ni varit gravida?

    Stort grattis till alla som plussat!!!! ????????????????????


    Som misszandra säger är det ännu för tidigt för att känna av en graviditet. Jag hade inga ovanliga symtom tidigt, tog test 4 dagar innan bim = negativt. Ingen mens kom på bim heller, gjorde nytt test för att bevisa för mig själv att Jag är ju inte gravid. Tji fick jag! Vi hade börjat ge upp..

    Symtomen kom först en vecka innan bim ungefär, riktigt taskigt humör och äggviteaktiga flytningar. Brösten ömmade men det gör dom med jämna mellanrum innan mens. Gå tillbaka längre bak i tråden och läs de andra tjejernas symtom också! Jag är trådstartaren (och testmissbrukaren), och fick mycket hjälp av alla tjejer :)
Svar på tråden Massa symtom!