• Anonym (Ung)

    Kan en 40 åring se ut som en 20-25 åring?

    Kan en 40 åring se ut som en 20-25 åring? Jag såg en tjej idag som är 30 år, hon är hur snygg som helst, hon ser ut att vara 20-25 år... Helt klart en 9a i min bok... Men då undrar jag... Kan en 40 åring se ut som en 20-25 åring? Finns det någon som ser ut att vara så ung för sin ålder? Isf kan ni ta fram bilder?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en 40 åring se ut som en 20-25 åring?
  • j a d e
    jiwisto skrev 2015-08-26 16:17:44 följande:

    Lite annorlunda och intressant fråga i detta forum faktiskt.

    Själv är jag (vilket alltid är väldigt trevligt) van vid att bli tagen för ca 10-15 år yngre. Är det någon som vågar gissa min ålder förresten, baserat endast på min avatarbild som är jag och utan att ni ser mitt ansikte? Vill helst inte skylta med mitt ansikte här även om jag gärna skulle göra det för att ni skulle kunna gissa bättre så klart.

    Sedan är det ju även så att ålder utifrån utseende är halva sanningen, ålder itifrån personlighet den andra halvan - lägger man ihop dessa båda får man en mer komplett bild ang att försöka åldersbestämma någon. Det finns 25-åringar som uppdträder och tänker som pensionärer och pensionärer som tänker som tonåringar...jag har mött både och...


    Håhåhåhhhh! Jo vi har hajat att du mycket gärna vill att vi förstår att det är DU din avatarbild! Blev mycket kåt ögonblickligen.

    Ålder? 39-40.
  • Armageddon
    Anonym (tycker) skrev 2015-08-27 00:21:44 följande:

    Ja, när det gäller kvinnor så brukar de ofta se 15 år yngre ut än deras faktiska ålder. Kan lätt uppstå lite pinsamma situationer om man försöker sig på att gissa. Trots att man borde ha lärt sig att man systematiskt brukar göra denna felbedömning så slås man ändå alltid av lika stor häpnad varje gång och tappar hakan, vilket känns lite genant. Särskilt hos sydostasiatiskor, som Thailändska kvinnor, brukar denna diskrepans vara extra stor.

    Hos män brukar det inte förekomma har jag märkt, de ser max 5 år yngre ut än de är, men ofta ser de istället äldre ut.

    Det är nog delvis därför som kvinnor gärna söker sig till yngre män och vice versa. Bättre utseendemässig matchning.

    20 skulle jag tro att flickan är.


    Det är väl snarare vanligare att kvinnor är tillsammans med män som är äldre...

    Ofta se 15 år yngre ut? Vilken planet bor du på, inte samma som jag iallafall, för här har jag då inte sett någon.
  • Anonym (Ggg)

    jag är en 42-årig man och sist jag frågade en kvinna hur gammal hon trodde att jag var, så fick jag svaret 28. Tror det beror på att jag är vältränad och rör mig väldigt smidigt och inte har rynkor än, men håret börjar bli lite grått men det kanske upptäckts med en gång då jag är ganska lång. Så jo man kan se yngre ut, och det kan ofta bero på levnadstilen, känner tex en 50-årig kvinna som jag trodde var yngre än mig.

  • jiwisto
    j a d e skrev 2015-08-27 01:58:46 följande:
    Håhåhåhhhh! Jo vi har hajat att du mycket gärna vill att vi förstår att det är DU din avatarbild! Blev mycket kåt ögonblickligen.

    Ålder? 39-40.
    Som sagt, det är inte alltid lätt att gissa ålder, och du gissade just 11-12 år för lite på mig då jag är 51...
  • Anonym (tycker)
    Armageddon skrev 2015-08-27 03:54:20 följande:
    Det är väl snarare vanligare att kvinnor är tillsammans med män som är äldre...

    Ofta se 15 år yngre ut? Vilken planet bor du på, inte samma som jag iallafall, för här har jag då inte sett någon.
    Förr var det vanligare att kvinnor var tillsammans med män som är äldre, ja. Bland vissa invandrargrupper är det fortfarande så och det kanske är dem du tänker på, men jag tänkte på hur det är rent generellt, här och nu, främst bland svenska kvinnor. Bland 50-talisterna och uppåt är det fortfarande vanligast att vara tillsammans med män som är äldre, men yngre generationers kvinnor är oftast ihop med yngre män. Hur det var för några decennier sedan är väl ointressant. 

    Och ja, många om inte de flesta kvinnor ser 10-15 år yngre ut. Söta, fräscha och välbevarade. Livsstilen spelar nog roll.

  • j a d e
    jiwisto skrev 2015-08-27 09:49:13 följande:

    Som sagt, det är inte alltid lätt att gissa ålder, och du gissade just 11-12 år för lite på mig då jag är 51...


    Ja för det går ju att gissa ålder på en bild som mäter 1x1 cm föreställande en mansbringa
  • Coccolina

    Jepp det kan man... Min pojkvän gör det.... Och nej kan inte lägga upp bild då han är anti sig själv på bilder på nätet..... Men han får fortfarande visa leg varje gång på systemet... och de flesta tror att han är yngst i hans vänkrets.... vilket är roligt då de andra är 25-30... och ser unga ut:-P hahahahaha

    Min syster är 50 men ser inte en dag över 35 ut... och min mamma var 70 men såg ut som 55 när hon dog....

    har däremot kollegor som ser ut som 70 men de är 50....... Så kan gå åt båda hållen


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (twix)

    Gissningar på allt mellan 20- 43, det var lite kul.

    Påbörjar mitt 44:e levnadsår om några veckor så den som gissade 43 hade helt rätt!

    Men samtidigt ger trådens ämne en kraftig vink om att jag är äldre än jag ser ut, ute på stan hade ni inte varit lika säkra.

    Personer som enbart läser det jag skriver i tjänsten gissade däremot på 50+ när jag var 25 och blev mäkta förvånade när de träffade mig live.

  • Lamoureuse

    Min mamma är 47 år och måste visa leg när hon handlar på systemet. Jag är 28 år och får inte lov att handlar cigaretter eller energi dryck utan leg. Alltid pinsamt när jag inte har med mig leg och de ber om det.

Svar på tråden Kan en 40 åring se ut som en 20-25 åring?