• Anonym (ungmamma?)

    Ung mamma, jag?!

    Hej!

    Jag har alltid sagt att jag ska vänta med barn tills jag är färdigutbildad, har jobbat ett tag, har bostad, stadig partner och allt det där man bör ha när man får barn.
    Men nu står jag här, snart 17 år, och är gravid och känner att jag klarar inte av en abort. Jag har gått på samtal hos umo, men det går inte. Hela min kropp skriker nej!
    Jag vill ha barnet, men ändå kan jag inte förmå mig att berätta för någon annan(utom min pojkvän). Det är som att jag inte kan ta begreppet "ung mamma" i min mun. Innan har jag nästan föraktat andra unga tjejer som fått barn...

    Jag vet inte heller hur jag ska berätta för mina föräldrar. De kommer att bli otroligt arga och besvikna och kanske kasta ut mig. Hur jag ska lösa allt vet jag inte helt heller.... Men jag kan inte ta bort det..

    Hur ska jag berätta och vad ska jag göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-05 13:37
    I torsdags berättade vi för min pojkväns familj. De tog det okej och hans mamma hade redan gissat det tydligen. De är oroliga, men kommer stötta 100 %. Vi kommer också att få massa saker från dem begagnat(min pojkvän har tre småsyskon och de har grejer sparat).
    Vi berättade för mina föräldrar igår och min pappa var förvånande lugn. Han blev arg och besviken, men sa att han också skulle stötta. Min mamma blev mer som jag förväntade och hon vägrar prata med mig om jag inte gör abort... Hon är hos min moster nu och kommer inte hem om jag inte gjort abort eller flyttat... Så nu är jag hos min pojkvän där det är lugnare...

  • Svar på tråden Ung mamma, jag?!
  • Det kommer bli bra

    Hej!
    Grattis till graviditeten.