Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

    Vågar vi skaffa ett barn till? Havandeskapsförgiftning två gånger innan.

    Aldrig i livet! Tänk om du dör den här gången?! Då har du två eller tre barn som är moderlösa, är det värt det? Havandeskapsförgiftning blir vanligare ju äldre man är och risken är förhöjd om man haft det innan -men det är jsg rätt säker på att du vet! Du kan få HELLP och stryka med på ett par timmar. I andra länder är det faktiskt en vanlig dödsorsak.

    Var rädd om dig och njut av livet med de barn du har istället.

  • Trippelmamma76

    Jag tänker att det är skillnad att ha haft en havandeskapsförgiftning och två... Vid en en chansen stor att du slipper nästa gång. Har du haft två och dessutom såpass illa som ts är nog prognosen sämre tyvärr.

  • Trippelmamma76

    Antar att du förstod att jag talade utifrån erfarenhet. Jag fick min HELLP så oerhört fort att de inte ens hann få provsvaren och hade de inte reagerat snabbt hade det gått illa. Mådde dåligt ett bra tag och var väldigt påverkad i början. Fick skickas på hjärnröntgen osv. Hade dubbelseende, förstod inte att hantera min telefon (skicka sms) osv. Men som tur var blev det inte bestående. Men min man trodde han skulle förlora både mig och barnet under förlossningen och det är hans livs värsta upplevelse.

Svar på tråden Vågar vi skaffa ett barn till? Havandeskapsförgiftning två gånger innan.