• Anonym (Vad göra?)

    Min pojkvän beter sig konstigt.

    Jag har varit i relation med denna kille i snart 1 månad.

    Jag är 16 år ( blir 17 om 2 veckor ) och han är 30, men det spelar väl ingen roll?


    Mamma känner inte till denna relation som jag och han har, och jag vågar inte riktigt berätta. Hur berättar man något sånt?

    I alla fall så skriver jag här nu eftersom min pojkvän beter sig riktigt konstigt. Det tycker jag i alla fall.

    Som t.e.x igår när jag berättade för honom att jag skulle med en kompis på bio.

    Under filmen så ringde han som en galning, jag skrev ett sms att jag inte kunde svara och då skrev han tillbaka " hmmmmmm ".

    Efter filmen tog slut så stod han där utanför och väntade uppenbarligen på mig.

    " Där är du " säger han, och sen så kör han hem mig. Vi pussas och säger hej då.

    Sen när jag kom hem så ville han prata med mig i telefon hela natten, ända tills jag la mig i sängen för att sova.

    Sen på morgonen, idag då, så ville han också köra mig till skolan, vilken också var rätt ovanligt.

    Och under lektionstid så ringde han återigen, och jag skrev ett sms att jag inte kunde svara just nu, och då skrev han ett sms tillbaka " Hoppas kuken smakar bra ".

    Jag blev lite rädd efter det smset, det är inte likt honom.

    Någon som vet vad detta kan vara?

    Brukar sånt här vara normalt i relationer?

    Jag har inte träffat honom idag, utan bara haft min telefon avstängd.

    Gör jag rätt tycker ni?

    Vad ska jag göra framöver?
  • Svar på tråden Min pojkvän beter sig konstigt.
  • Anonym (Gör slut)

    Gör slut med honom och berätta för dina föräldrar vilken sjuk kille du har träffat och om han kommer förbi där ni bor så ska dom ringa polisen.

  • HäckHäxan
    Anonym (Vad göra?) skrev 2015-10-08 10:18:58 följande:

    Nu ser jag att han har ringt 24 gånger igår och idag 12 gånger.

    Hur skriver man till någon som man verkligen  älskar att man vill göra slut?

    Det finns säkert vissa här som kommer skratta åt mig nu, men jag tycker om honom extra mycket eftersom han har tagit min oskuld.

    Och han hjälpte mig när jag var inne i en depression. 

    Jag funderar att gå till skolkuratorn, Är det en bra ide?


    Man säger det rakt ut bara. Jag kan inte vara tillsammans med dig för jag vill inte dela mitt liv med någon som ringer 24 jävla gånger när jag är på bio, 12 jävla gånger när jag är på lektion och samtidigt anklagar mig för att hålla på med någons kuk. Det är respektlöst och så vill jag inte ha mitt liv. Hej då!

    Ja gå till kuratorn och se om denne kan hjälpa dig reda ut tankarna. Nämn hans ålder också och hur kort relationen har varit.

    TS beteendet är inte normal inte ens nästan. Jag skulle vilja mena att det är utstuderat och praktiskt av honom att välja en så ung tjej för det gör det enklare för honom att styra och han vet om det.
  • Anonym (Vad göra?)

    Jag har pratat med kuratorn och hon säger att hon är tvungen att ringa till mina föräldrar eftersom hon är orolig.

    Kan hon göra så?? Jag ångrar att jag nu gick till henne.

    Åh ! Vet inte vad jag ska göra

  • MissNastrax
    Anonym (Vad göra?) skrev 2015-10-08 13:00:20 följande:

    Jag har pratat med kuratorn och hon säger att hon är tvungen att ringa till mina föräldrar eftersom hon är orolig.

    Kan hon göra så?? Jag ångrar att jag nu gick till henne.

    Åh ! Vet inte vad jag ska göra


    Ja för det du skriver här är tillräckligt för att oroa okända att du råkat ut för någon knepig typ då hans beteende inte är normalt och mycket illa kan ske, du är enligt lag fortfarande under beskydd av skolan och dina föräldrar, kuratorn har tystnadsplikt tills hon blir tillräckligt oroad för din säkerhet så att något behövs göras så du inte råkar illa ut.

    Så många tjejer som råkat illa ut pga att pojkvännen blivit knäpp och börjar kontrollera, hota, ta till våld m.m
  • Anonym (:S)

    hej 

    vet du  - jag hade en kompis när jag gick i gymnasiet som träffade en mycket äldre kille. Ungefär som ni faktiskt.   Han var också underbar och jättesnäll och jobbade som busschaufför.

    De hade en bra relation till en början men efter ett tag började han bete sig ungefär som din kille... . Han hörde av sig i tid och otid och försökte kontrollera var hon var och vem hon träffade. Han började också spana efter henne när han åkte runt med sin buss Om hon stod och pratade med någon stannade han helt sonika bussen och klev ur ock krävde att bli presenterad...

    Hursomhelst - det hela slutade med att hon försökte göra slut med honom vilket han vägrade och vi hade en vansinnes färd runt i hans buss där han vägrade att stanna och öppna dörrarna förrns hon lovade att de "skulle vara tillsammans i evighet". Efter det blev han ännu värre.   

    Hon ville inte heller säga nått till sina föräldrar men till sist när han vägrade att inse att hon inte ville längre, försökte han köra på henne. 

    Jag tycker inte att du ska vara orolig över att kuratorn vill prata med dina föräldrar - om jag var dina föräldrar skulle jag vilja veta vad som händer och vilja hjälpa dig. Han låter inte frisk. 

  • Utflykt i verkligheten
    Anonym (Vad göra?) skrev 2015-10-08 13:00:20 följande:

    Jag har pratat med kuratorn och hon säger att hon är tvungen att ringa till mina föräldrar eftersom hon är orolig.

    Kan hon göra så?? Jag ångrar att jag nu gick till henne.

    Åh ! Vet inte vad jag ska göra


    Det var väldigt bra av dig att gå till kuratorn, och det är helt rätt av kuratorn att ta kontakta dina föräldrar.

    Som du märker så är det flera av oss här inne som sitter inne med både erfarenhet och kunskap kring den här typen av killar. Du är farligt ute nu och det kan vara med livet som insats om du väljer att fortsätta förhållandet.

    Du bör avsluta det snarast, med en väldig tydlighet mot honom. Du kommer behöva allt vuxenstöd du kan få just nu, så samarbeta så gott du kan med både dina föräldrar och kuratorn. Du förstår säkert inte helt det nu, men du måste lita på att vuxenvärlden har bättre koll på det här.

    Det är inte så illa NU, men jag vill ändå be dig att minnas dessa råd:

     - Spara alla hot du får via sms/mail osv

     - Spela in alla hotfulla samtal

     - Skriv dagbok och dokumentera så mycket du kan

     - Polisanmäl tidigt och polisanmäl allt

     - Begär besöksförbud tidigt

     - Se till att dokumentera eventuella skador hos en läkare

     - Prata med dina närmaste om vad som pågår

     - Var aldrig själv med honom

     - Ha lösenord på dator/telefon/surfplatta

     - Byt lösenord ofta
  • Lavish
    Anonym (Vad göra?) skrev 2015-10-08 10:18:58 följande:

    Nu ser jag att han har ringt 24 gånger igår och idag 12 gånger.

    Hur skriver man till någon som man verkligen  älskar att man vill göra slut?

    Det finns säkert vissa här som kommer skratta åt mig nu, men jag tycker om honom extra mycket eftersom han har tagit min oskuld.

    Och han hjälpte mig när jag var inne i en depression. 

    Jag funderar att gå till skolkuratorn, Är det en bra ide?


    Hoppas att det imorgon är sex gånger, i övermorgon tre gånger och dagen efter det noll gånger då. 

    Du skriver "Det är slut mellan oss", sen svarar du inte mer. Tyvärr kommer allt du "ger" bara ge honom vatten på kvarnen och allt du säger kan användas emot dig. Vill du verkligen ge honom en motivering så skriv att han är kontrollerande och skrämmer dig, samt att han är respektlös. Bara att han skriver att kuken smakar gott för att du inte pratar med honom på lektionstid är helt i sig själv nog för att avsluta relationen. 

    Att du var oskuld och deprimerad var säkert sånt som lockade en kille som honom till dig som ett bi till honung. Han såg dig som ett enkelt byte, någon han kunde äga.
Svar på tråden Min pojkvän beter sig konstigt.