• Pillan2012

    Försöka snickra ihop en 4:a..... någon annan?

    Jag har 3 barn födda 2007, 2009 och 2013. Nu diskuterar vi att ev försöka få till ett fjärde barn. Är vi ensamma om detta eller finns det någon annan som vill följas åt på vägen ????

  • Svar på tråden Försöka snickra ihop en 4:a..... någon annan?
  • 5blir6
    Sommarmalva skrev 2016-01-19 09:14:53 följande:

    Ah, vilken skum mens... Kör du med ÄL tester?


    Nä , det har jag aldrig testat. Sen har vi inte försökt till 100% utan mer, blir det så blir det. Ska till spec.mvc den 22/2 för lite samtal om en eventuell graviditet framöver.
  • Sommarmalva
    5blir6 skrev 2016-01-19 16:31:23 följande:
    Nä , det har jag aldrig testat. Sen har vi inte försökt till 100% utan mer, blir det så blir det. Ska till spec.mvc den 22/2 för lite samtal om en eventuell graviditet framöver.
    Ska ni på samtal av någon speciell anledning eller varför ska ni på det?
  • 5blir6
    Sommarmalva skrev 2016-01-19 18:16:02 följande:

    Ska ni på samtal av någon speciell anledning eller varför ska ni på det?


    Har skickat PM till dig.
  • Sommarmalva

    Någon som har erfarenhet av igångsättning? Var det skillnad på det och en "vanlig" förlossning? Gjorde det ondare? Tog längre tid? Hur funkar det? Kan bli aktuellt för oss denna gång så tar gärna emot allt ni har att komma med

  • Loncelot
    Sommarmalva skrev 2016-01-21 17:16:46 följande:

    Någon som har erfarenhet av igångsättning? Var det skillnad på det och en "vanlig" förlossning? Gjorde det ondare? Tog längre tid? Hur funkar det? Kan bli aktuellt för oss denna gång så tar gärna emot allt ni har att komma med


    Min syster har blivit igångsatt även en vän till mig, och inte för att ge dig några dåliga vibbar men enligt dom har det varit jobbigare än deras andra förlossningar då det blivit mer utdraget och dom har haft mer ont, men alla är ju olika, ändå skönt att få det överstökat och man vet att det är nu det kommer hända och man behöver inte springa fram och tillbaka till BB..
  • Marinoo

    Hej! va roligt att det är fler som planerar nr 4 :) igår åkte spiralen ut så vi håller tummarna

    hade mens 17-20 / januari

  • Längtan efter nr 4
    Sommarmalva skrev 2016-01-21 17:16:46 följande:

    Någon som har erfarenhet av igångsättning? Var det skillnad på det och en "vanlig" förlossning? Gjorde det ondare? Tog längre tid? Hur funkar det? Kan bli aktuellt för oss denna gång så tar gärna emot allt ni har att komma med


    Ja fick en igångsättning i juni o ja de va mkt mera utdraget o segare o då gör de ondare då man lätt stereo trampar utan framgång som för mig för mig va vi på tredje dygnet när liteb kom.... Men sen är de inte jobbigt för alla. Min syster fick igångsättning i augusti o för henne gick de snabbt o smidigt..

    Men ja ska helt klart ha en igångsättning denna gång med.
  • Längtan efter nr 4
    Marinoo skrev 2016-01-21 23:07:30 följande:

    Hej! va roligt att det är fler som planerar nr 4 :) igår åkte spiralen ut så vi håller tummarna

    hade mens 17-20 / januari


    Åh va härligt... Håller tummarna
  • Sommarmalva
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-22 03:27:53 följande:
    Ja fick en igångsättning i juni o ja de va mkt mera utdraget o segare o då gör de ondare då man lätt stereo trampar utan framgång som för mig för mig va vi på tredje dygnet när liteb kom.... Men sen är de inte jobbigt för alla. Min syster fick igångsättning i augusti o för henne gick de snabbt o smidigt..

    Men ja ska helt klart ha en igångsättning denna gång med.
    Hur kommer det sig att du får igångsättning? Och att du ska ha det denna gång med?
  • Längtan efter nr 4
    Sommarmalva skrev 2016-01-22 09:18:45 följande:

    Hur kommer det sig att du får igångsättning? Och att du ska ha det denna gång med?


    De är komplicerat o lite invecklat att förklara...
  • Sommarmalva
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-22 09:38:01 följande:
    De är komplicerat o lite invecklat att förklara...
    Ok, men om du får välja så är det iallafall värt det, att det kan bli besvärligare? Jag är van med snabba förlossningar och känner mig lite orolig över flera dagars värkar... Men då ligger man väl inne iallafall antar jag?
    Sist hade jag bara värkar i typ en kvart, och kanske tre krystvärkar... Hon föddes hemma i sängen. Är så orolig över att det ska gå ännu snabbare denna gång, och vi har minst 30 minuter till sjukan... Och fixa barnvakt på det... Min bm säger att det kanske vore bra med igångsättning för att lugna våra nerver lite, då detta ligger o gnager i bakgrunden. Nåja, vi har ju ett tag på oss att fundera på detta.
  • Längtan efter nr 4
    Sommarmalva skrev 2016-01-22 10:59:02 följande:

    Ok, men om du får välja så är det iallafall värt det, att det kan bli besvärligare? Jag är van med snabba förlossningar och känner mig lite orolig över flera dagars värkar... Men då ligger man väl inne iallafall antar jag?

    Sist hade jag bara värkar i typ en kvart, och kanske tre krystvärkar... Hon föddes hemma i sängen. Är så orolig över att det ska gå ännu snabbare denna gång, och vi har minst 30 minuter till sjukan... Och fixa barnvakt på det... Min bm säger att det kanske vore bra med igångsättning för att lugna våra nerver lite, då detta ligger o gnager i bakgrunden. Nåja, vi har ju ett tag på oss att fundera på detta.


    Jo de är ju de.. Ja har de stora problemet eller ja kanske ibte för er men för mig är de det. O de är att ja går med värkar i fler veckor o de händer inget o när ja väl öppna 4 cm så tar dom vattnet o då har mina varit ute på 1 timme. O krystat en gång. Så har valt att ha de mer kontrollerat o att ja inte behöver gå med värkar i flera veckor o inget händer.
  • Loncelot
    Marinoo skrev 2016-01-21 23:07:30 följande:

    Hej! va roligt att det är fler som planerar nr 4 :) igår åkte spiralen ut så vi håller tummarna

    hade mens 17-20 / januari


    Härligt, här är det ägglossning inom kort dag 16 på monitorn så snart så :)
  • Sommarmalva

    Har nu börjat fundera på det här med bil. Hur tänker ni som ska bli fyrabarnsföräldrar? Helt plötsligt får vi inte plats i en vanlig bil. Jag vill INTE ha en stor bil, typ minibuss eller så. Räcker ju med 6 sitsig. Vill ha en bil som vi alla får plats i men ser mer ut som en vanlig bil. Vi kommer bara ha fyra barn varannan vecka så känns onödigt att åka omkring i en minibuss med två barn liksom.
    Någon som har en 6 sitsig bil och är nöjd eller någon som börjat kolla runt lite?

  • Längtan efter nr 4
    Sommarmalva skrev 2016-01-23 12:24:04 följande:

    Har nu börjat fundera på det här med bil. Hur tänker ni som ska bli fyrabarnsföräldrar? Helt plötsligt får vi inte plats i en vanlig bil. Jag vill INTE ha en stor bil, typ minibuss eller så. Räcker ju med 6 sitsig. Vill ha en bil som vi alla får plats i men ser mer ut som en vanlig bil. Vi kommer bara ha fyra barn varannan vecka så känns onödigt att åka omkring i en minibuss med två barn liksom.

    Någon som har en 6 sitsig bil och är nöjd eller någon som börjat kolla runt lite?


    Vi Tittar lite på en 7 sitsig bil men mer vet vi ibte än
  • Loncelot

    Problemet med 7-sits bilar är att man då inte får något bagage utrymme, vill man inte ha det så finns det många bra alternativ, men vill man få plats med vagn så blir det ju svårare och dyrare

    Vi letar också, min man är mekaniker men även han tycker det är svårt

  • 5blir6
    5blir6 skrev 2016-01-19 00:21:26 följande:

    På BIM + 3 eller 4 fick jag en liten blodfläck i trosskyddet som jag hade, storleksmässigt som en tillplattad ärta. När jag torkade mig kom det lite ljusrosa flytningar men inget mer blod den dagen. Dagen efter blödde jag, men inte mycket, det räckte med trosskydd. 3 dagen var det som slutet på en vanlig mens, lite gammalt blod. Gjorde ett test dagen innan mensen kom, negativt. Nu vet jag inte riktigt när äl är på gång men troligtvis nästa vecka.


    Blir knäpp. Min mens har ju varit regelbunden innan, 28 dagar. Sist var den 33-34 dagar. Om jag räknar på den längre cykeln borde jag ha äl i morgon. Inga tecken på det what so ever. Blir förvirrad med tanke på min "konstiga" mens, inga symptom på äl men har från och till illamående, dag som natt. Illamåendet har hållt i sig sedan den 20/1, alltså från veckan efter BIM. Tog ett test på BIM + 2 som var negativt. Det är kanske bara att acceptera att kroppen inte går att räkna med till 100% ;)
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-01-28 21:56:55 följande:

    Blir knäpp. Min mens har ju varit regelbunden innan, 28 dagar. Sist var den 33-34 dagar. Om jag räknar på den längre cykeln borde jag ha äl i morgon. Inga tecken på det what so ever. Blir förvirrad med tanke på min "konstiga" mens, inga symptom på äl men har från och till illamående, dag som natt. Illamåendet har hållt i sig sedan den 20/1, alltså från veckan efter BIM. Tog ett test på BIM + 2 som var negativt. Det är kanske bara att acceptera att kroppen inte går att räkna med till 100% ;)


    Bästa är att köra med ägglossningstest, ja skulle aldrig annars veta när ja har ägglossning.. Förstår att det är frustrerande!
Svar på tråden Försöka snickra ihop en 4:a..... någon annan?