Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit

Och nu handlar det om riksdagspartiet Sverigedemokraterna. Krusbär var nog närmare, hmm.. ja, det var närmare.

• Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-22 19:45:46 följande:
    Som sagt, att etnicitetiska ickesvenskar använder och tar del av vårt vackra språk är tydligen provocerande för en del.
    Och därför ska vi aktivt sträva efter mångfald i Sverige, eller vad vill du komma fram till?
    Åttionian skrev 2015-11-22 19:57:54 följande:
    Anarkist, röstar på Kristdemokraterna och försvarar SD - medlemmen Digestive.

Det där förra om fördomar var alltså ett för svårt koncept för dig? Prova att leva med det istället iallafall. "Mycket skönare så." - Kungers

Anarkist och att jag tänker rösta Kristdemokraterna stämmer dock väl. Solig
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-22 19:45:46 följande:
    Som sagt, att etnicitetiska ickesvenskar använder och tar del av vårt vackra språk är tydligen provocerande för en del.
    Ja, det finns säkert några särskilt dåligt utvalda som det skulle sticka i ögonen på.

Sedan så är inte ideologiska fanatiker något direkt bra i något fall, oavsett om det berör de du tar upp eller, och som trådstartaren benämner dem, mångkulturalister.

Det finns finare saker än att köra ner hela huvudet i botten i andras grandiosa idéer - som att exempelvis bejaka sina egna eller uppfylla dem för någon som man håller kär.

Smal things are higher things. Koncentration. Fokus. En punkt. Ett. Allt.
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-22 20:13:28 följande:
    Mångfald är på flera sätt något vi redan infört.

Din febrila aktivitet här i tråden, om den inte handlar om att försvara sverigedemokrater, vad handlar den då om? Frågat i allra största ödmjukhet.
    Givetvis men den här ideologin, stiftad 1997 samt i och med propositionen "Sverige, framtiden och mångfalden.", är en ideologi som aktivt strävar efter kulturell mångfald och med den huvudsakliga motiveringen att gemenskap ska grunda på mångfald.

Jag antar att du ser skillnaden, för det handlar inte om blott mångfald som ett demografiskt fenomen (att det råkar finnas olika kulturer i Sverige).

Varför det här engagerar? Det är trasiga idéer, därför. Huruvida Sverigedemokraterna håller med eller inte är helt ointressant - saker kan värderas högt och lågt helt oavsett vad Sverigedemokraterna tycker om saken, tänka sig (ibland undrar jag på fullaste allvar om folk faktiskt kan tänka sig det idag, överhuvudtaget).
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-22 20:37:31 följande:
    Nämen har du bytt igen? Förut var du minsann "individualanarkist"
    Anarkism är ett samlingsbegrepp, individualanarkism är en anarkistisk ideologi.

Jag kan alltså kalla mig för enbart anarkist på samma grunder som du kan kalla dig för enbart demokrat. Vidare och utifrån det så är du, som röstar på Moderaterna, om inte minnet sviker, liberalkonservativ och jag i min tur individualanarkist.
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-23 01:28:55 följande:
    Vad menar du med "trasiga idéer"?

Och nej, jag ser inte mångkultur som en ideologi.

Det har ju ingen betydelse hur du ser på mångkultur, förstår du inte vad jag säger?

Det här är saker som, året 2010, till och med stiftades in i Sveriges konstitutionella ramar - alltså i landets grundlagar och som har lika stor tyngd som exempelvis yttrandefriheten. Hur du ser på saken betyder alltså ingenting, din aviga syn på det här räknas lika högt som om du skulle vilja avskaffa yttrandefriheten.

När Göran Persson den olyckliga 11 september 1997 lade sin proportion "Sverige, framtiden och mångfald." på Riksdagens bord och fick den proportionen genomröstad, så var Sverige redan då bunden till den här ideologin.

Med "trasiga idéer" så menar jag helt enkelt idéer som inte fungerar. Det finns absolut ingenting som säger att gemenskap kan grundas i mångfald (alltså i olikheter) och på en skala med 9 miljoner människor inblandade.

Jag kan citera lite ur den proportionen imorgon så får vi se vad folk tycker om det här. Kan redan nu avslöja att den bland annat förespråkar lagstadgad tvångskvotering för att skapa mångfald i samhället. Ja, ni läste rätt. Vi är inte ens långt därifrån idag! Idag praktiserar vi nämligen förslaget precis, precis innan det - och det förslaget har vi praktiserat sedan den 2 mars i år.

Börjar det gå upp ett ljus i luckan?
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-23 03:06:23 följande:
    Nu blandar du ihop begreppen fullständigt.
    Show me how it's done then.
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-23 03:27:59 följande:
    Anarki är en ideologi, Moderaterna ett parti och demokrati ett styrelseskick.

I övrigt förstår jag inte varför du som anarkist reagerar så starkt på begrepp som "mångkultur", vad i den anarkistiska världsåskådningen menar att sådana fenomen skulle vara av ondo?
    Nej, du har fel och jag skrev liberalkonservativ, inte enbart Moderaterna, utan just ideologin som partiet ställer sig bakom. Anarkism är en form av styrelseskick, det utgår ifrån individens eller gruppens suveränitet, precis som att demokrati utgår ifrån en folkföreträdd/folkvald suveränitet.

Jag har ingenting emot mångkultur - jag är uppväxt på Kronogården i Trollhättan och trivdes som fisken i vattnet, still do. Jag är emot påtvingad mångkultur av den simpla anledningen att jag är emot påtvingat vad som helst i grund och botten.

Den här diskussionen utvecklar sig fruktansvärt segt. Kan vi komma över tröskeln någon gång?

Och inte en reaktion på någonting som lagstadgad tvångskvoteringFörvånad
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-22 23:32:17 följande:

Mig veterligen utgår varken Kristdemokraterna eller Sverigedemokraterna från en individualanarkistisk grundsyn.

Jag är individualanarkist. Jag gör precis som jag vill, jag äger min suveränitet helt och hållet och behöver inte vara lojal mot någon ideologi överhuvudtaget. Politik är liksom ingen image för mig eller några paket med tankar som jag tar på minsta lilla allvar - utan det är bara verktyg som man kan förändra ett samhälle som det här med, i mina ögon.

Det enda jag bryr mig om är att ta upp rätt verktyg vid rätt tillfälle och därför tänker jag rösta på Kristdemokraterna.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-11-23 05:36:20 följande:
    Mao du hittar på vad du vill i tråden
    Haha.. vad i helvete inbillar du dig att jag skulle ljuga om? Snacka om tomma anklagelser på allvarligaste nivå. Har du stöd för detta möjligtvis?
    Jag kan lika gärna använda dig som anslagstavla och hänga upp citaten ur proportion "Sverige, framtiden och mångfald." - som jag lovade att posta tidigare idag.
    "5.2 Utgångspunkter för en ny politik 
    Regeringens bedömning: Samhällets etniska och kulturella mångfald 
    bör tas som utgångspunkt för den generella politikens utformning och 
    genomförande på alla samhällsområden och nivåer.

[Göran Persson menar alltså ingenting annat med begreppet mångfald, än etnisk och kulturell. Ha det i åtanke hela tiden.]
    Mångfalden måste återspeglas både i hur politiken formuleras och hur den genomförs.
    5.3 Mål och inriktning för en framtida integrationspolitik
    - en samhällsgemenskap med samhällets mångfald som grund [...]
    Den som har stark egen identitet har 
    bättre förutsättningar att klara detta. Därför är den egna identitetsutvecklingen viktig.
    [Nog den absolut dummaste slutsatsen för en gemenskapsgrund som jag någonsin har hört! - ju mer vi gör oss till enskilda öar, kulturellt som subkulturellt, ju mer gemenskap får vi alltså, enligt Göran Persson. Shit friterade potatisstänger.]
    7.1 Ökad mångfald [Ja, en faktisk rubrik!]
    Regeringens bedömning: Samhällets mångfald bör genomsyra arbetslivet.
    Skälen för regeringens bedömning: Sverige är i dag ett samhälle 
    med etnisk och kulturell mångfald. Detta ställer krav på förändring 
    och anpassning. Samhällets mångfald behöver avspeglas i arbetslivets 
    alla grenar.
    Internationaliseringen av ekonomi och näringsliv ställer allt större 
    krav på förnyelse och kreativitet. Detta har lett till en växande insikt om mångfaldens betydelse.
    [Haha, va? Ett av världens mest innovativa folk har alltså inte bevisat för Göran Persson att det enbart handlar om att stimulera kreativiteten för den enskilde - oavsett kulturellt betingade värderingar och banala saker som hudfärg, för något mer ryms inte inom begreppet mångfald så som Göran Persson använder det.]
    Det behövs en offensiv rekrytering för att förändra situationen. Ett 
    sätt att göra detta på kan vara att göra en plan för ökad mångfald i likhet med en jämställdhetsplan som sedan följs upp. Den utredare som 
    fått i uppgift att göra en översyn av lagen mot etnisk diskriminering 
    skall bl.a. överväga möjligheterna att i lagen införa en regel om skyldighet för arbetsgivare att upprätta en motsvarighet till jämställdhetslagens jämställdhetsplaner (dir. 1997:11).
    [I ett samhälle där det inte ens finns 50/50 utav de två aktuella grupperna så innebär det alltså att svenskar, helt obönhörligt, förskjuts till arbetslöshet för att ge plats för den andra gruppen, när det här praktiseras. Och vart tar det slut? Kulturell mångfald kan sko sig på allt ifrån religion till olika kulturer baserat på geografiska platser och ju mer och mer det här skulle specificeras - ju mindre del av kakan får gruppen svenskar som en naturlig konsekvens.]"

http://tinyurl.com/noqu6jp

Det här är alltså juridiska dokument och exempelvis skillnaden mellan begrepp som "bör" och "måste" är enorma och det gäller såklart begrepp som "krav" också. Det finns såklart mer att ta upp ur proportionen men nog får vara nog, iallafall tills bara det här har diskuteras färdigt.

I och med att Alice Bah Kuhnke (MP), den 2 mars det här året, gjorde Rättviseförmedlingen till ett idépolitiskt verktygsorgan och med arbetsuppgiften att aktivt öka mångfalden på Sveriges arbetsplatser, har alltså passagedelen angående en "offensiv rekrytering" redan infriats. Kvar och som bara ligger och väntar på oss, är alltså en fullt lagstadgad tvångskvotering.

Förvånad
Svar på tråden Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit