Inlägg från: Anonym (Married) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Married)

    Är alla killar så här eller är det bara på dejtingsidor?

    Du kan ju kanske börja med att ge folk en chans? 

    Den där lågutbildade killen som du uppenbarligen föraktar kanske har ett hjärta av guld? Samma sak med den där osäkre killen. Om han kommer över sin blyghet kanske han är helt fantastisk? 

    Oseriösa och politiskt/religiöst övertygade kanske är svårare att komma överens med om man inte delar deras världsbild men kanske kan ni mötas halvvägs om allt annat stämmer mellan er?

  • Anonym (Married)
    Anonym (Jiva) skrev 2015-11-24 14:29:47 följande:
    Tro mig, det har jag gjort. Jag har ingenting gemensamt med dem och är inte det minsta attraherad av dem. Det finns ingenting där och det växer inte fram något med tiden heller, det har jag testat. Det spelar ingen roll om en person har ett hjärta av guld om han fysiskt oattraktiv, ointelligent, super, röker, snusar, beter sig desperat, hela tiden berättar om hur ingen vill ha honom och vi inte har något alls gemensamt. Det funkar inte då.
    Du sorterar in folk i ett fack och sen drar du alla över en kam. Sen använder du dig av tidigare misslyckanden för att bevisa för dig själv att det inte är någon idé. Ja, det låter verkligen som att du gör det lätt för dig. ;)
  • Anonym (Married)
    Stårschan skrev 2015-11-24 15:14:26 följande:

    Den "svåra" typen tyckte jag lät intressant. Skrattande Hade jag varit ute på marknaden hade jag helt klart sökt mig till någon sådan, så det är väl bra om folk är ärliga med vilka de är?


    Frågan är hur mycket som är äkta och vad som är spelad "svårhet" för att passa en stereotyp hipster/kredd-personlighet?
  • Anonym (Married)
    Anonym (Jiva) skrev 2015-11-24 15:18:47 följande:
    Vad föreslår du att jag gör då? Dejtar folk jag har 0 intresse och attraktion för och hoppas på att jag en dag ska börja älska dem och tycka de är attraktiva trots att det aldrig i mitt liv har hänt att något vuxit fram förr?
    Jag förstår att det är svårt men försök se alla som individer och inte genast sortera in de i ett fack och tänka "jaså, han är en sån, då är det ingen idé". 

    Nu är jag ju gift och har småbarn men ibland skulle det vara roligt att se om man, bara som ett experiment, kunde lyckas i nätdejtingsvängen. Om man hade det som krävs...

    Känns som kraven är många ggr högre på nätet än i verkligheten just på grund av det stora urvalet. Ungefär som när man ska välja restaurang i en främmande storstad och hela tiden vill se om det finns en bättre runt hörnet.
  • Anonym (Married)
    Anonym (Jiva) skrev 2015-11-24 15:27:09 följande:
    Tänker på saker som till exempel:

    Jag är väldigt lugn av mig medan han är rastlös och måste hitta på saker hela tiden. Det tycker jag är jättejobbigt.

    Han vill absolut bo på landet och skulle inte trivas i stan medan jag är helt tvärtom och älskar att bo så centralt som möjligt.

    Jag tycker det är viktigt att sköta ekonomin och spara mycket medan han inte bryr sig och slösar pengar på onödiga saker.

    Jag tycker om att resa och vill göra det ganska ofta medan han är hemmakära och inte ser tjusningen.

    Jag är totalt ointresserad av hans intressen. T.ex motorer. Jag är verkligen inte intresserad och vill inte ha en kille som spenderar massa tid i garaget och pengar på onödiga bilsaker.

    Jag är intresserad av att hänga med i, och prata om, nyheter och politik medan han är ointresserad eller inte hänger med i vad som händer i samhället alls.

    Med mera.
    Du accepterar med andra ord bara din idealbild. En som är precis som du och delar dina intressen. Om han har ett intresse som du inte delar så är han ointressant?
  • Anonym (Married)
    Stårschan skrev 2015-11-24 16:22:41 följande:
    Det förstås, men du har ju samma problematik om du träffar någon irl som går omkring och försöker ge intryck av att vara något han inte är. Man måste ju kommunicera för att kunna gå in på djupet, men det är ju inte heller oviktigt vilken sorts agn man sätter på kroken för att få folk intresserade i första läget.
    Nej det är ju samma lika förstås.
  • Anonym (Married)
    Wtfk skrev 2015-11-24 18:35:51 följande:

    De som själva tillbringat tusentals timmar i nätdejtingträsket och lyckats, de lyssnar jag gärna på. Men ni som inte har ansträngt er i år och i timtals varje vecka med att skriva och ge killar chans, killar som säger en massa dumheter och stå ut med oanständiga förslag etcetera, ni förstår inte hur jobbigt det faktiskt är. Säg inte, att vi måste vidga våra vyer, vyer som redan omfattar alla öhh, döh - killar och diverse soffliggande, arbetslösa unkisar.

    För att inte tala om hur misslyckad man kan känna av samhällstrycket för att man inte lyckats träffa någon och det ständiga inre ifrågasättandet av sig själv för att man misslyckats med något så fundamentalt.


    Har man tillbringat tusentals timmar med nätdejting utan att lyckas är man antagligen inte mycket att ha själv heller. Var är självinsikten?

    Antagligen är det de som lyckats inom en rimlig tidsrymd som man ska lyssna på. Inte panelhönora som sitter där år efter år. ????
  • Anonym (Married)
    Anonym (2) skrev 2015-11-25 14:44:15 följande:

    Ojoj min sambo är både knegare och feminist, men är en fantastisk människa och väldigt poppis bland såväl kvinnor som kompisar. Dock inget otroget slödder. Är det en SDare du vill ha får du väl efterlysa det. Då får du både arbetslöshet, dålig kvinnosyn o fördomar på köpet, du verkar ju gilla sånt?


    Så alla som inte är vänster är SD:are?
  • Anonym (Married)
    Jajks skrev 2015-11-24 21:00:07 följande:

    Kommentar från wtfk...annat användarnamn:

    Japp...Och du gör precis så, married, dömer ut en person du inte vet något alls om för att den personen inte har haft turen att hitta en själsfrände på nätdejtingsajt.

    Om du tänker att en person som inte hittar någon är sämre än andra på något sätt, vad tror du då inte andra människor tänker?

    Hur tror du det känns att ständigt få bemöta frågor om familjeliv, barn etcetera när allt man vill är att träffa någon som är rätt men inte gör det?

    Och jag har letat länge för att hitta ett guldkorn, det gör mig inte till panelhöna. Förstår inte vad det har med sammanhanget att göra, tar kontakt, vidgar mina vyer, är hyfsat smart och social och de flesta anser mig trevlig och reko och duktig inom min bransch. Tyvärr räcker det inte enda fram.

    Precis det jag försöker framföra att man inte är en sämre människa eller dålig på något sätt

    för att man inte hittat rätt kille eller tjej, det gör en inte fulare, mindre tränad, social, mindre smart, mindre disciplinerad.

    Man har bara varit väldigt självständig, fortsatt följa sitt hjärta och inte nöjt sig med det nästbästa. Kanske trivts bättre i sitt eget sällskap än i någon som inte riktigt passar en, kanske inte känt sig tillräckligt imponerad av de man mött, kanske inte känt sig tillräckligt kär, kanske inte haft önskan att kompromissa om sina drömmar eller kanske inte sett det som sin största livsuppgift att skaffa en man, kanske haft många passioner som tagit ens intresse i anspråk, kanske inte satsat allt på en vacker yta, som tydligen en del tycker är väldigt viktigt, kanske inte velat hoppa i galen tunna eller satsa på nåt som inte är riktigt rätt och ett tjogtals andra saker.

    Sluta vara så hårda här mot andra människor ni inte känner, make peace not war typ


    Om man inte hittar något som duger så är man antingen för kräsen eller så är man inte tillräckligt attraktiv själv. Tillgång och efterfrågan möts aldrig. No deal!

    Vill du innerst inne inte träffa någon så är det också en förklaring, men då ska du nog börja med att erkänna det öppet för dig själv och avregistrera dig från dejtingsajterna. 
  • Anonym (Married)
    Anonym (M) skrev 2015-11-25 16:26:16 följande:
    Ja det är väl det ts frågar sig. Om alla män är så som de hon mött på dejtingsidor eller om det finns män som passar henne bättre. Visst kan man väl kalla det kräset att helst träffa en person som man uppskattar - men hennes fråga är ju om det finns män som inte är som hennes exempel i trådstarten. Hon har väl för övrigt rätt att vara kräsen och önska att hon ska finna en man som passar henne.

    Som jag fattar ts har hon inte träffat på någon som känns aktuell för henne (alldeles oavsett om intresset i så fall skulle vara ömsesidigt). Man kan ju läsa presentationerna även om folk inte är intresserad av en. Så därför är det ju för hennes frågeställning inte så relevant ifall hon skulle vara attraktiv för dessa hypotetiska män som hon frågar om de finns. Hon undrar ju bara om det finns män som inte är som de hon träffar på på dejtingsidorna

    Jag känner för övrigt många män som inte passar in på ts beskrivningar i trådstarten - så nej alla män är inte så.
    Självklart står det var och en fritt att själv sätta ribban där man vill ha den (höhö..) men sätter man den för högt så blir urvalet väldigt litet. Eller till och med icke existerande. 

    Det är där jag menar att självrannsakan kommer in. Precis som på en Idol-audition så har en del väldigt höga tankar om sig själv utan att ha täckning för det. _Jag_ kan ju tycka att jag måste ha en tjej som ser ut som en utvikningsbrud. Men om inga utvikningsbrudar vill ha mig så blir det ju tungt. Kanske tusentals timmar på en dejtingsajt... ;)
  • Anonym (Married)
    Anonym (Ett tillägg) skrev 2015-11-25 16:38:27 följande:
    Höhöhö, utvikningsbrudar uppskattar inte alltid samma typer av människor höhö så därför faller din teori.
    Var ska jag börja? Att du inte förstår att jag vet att det var ett dåligt skämt? Eller att du inte fattar att "utvikningsbrudar" bara var ett exempel och inte nåt att ta bokstavligt? Jag vet inte. Därför låter jag bli. 
Svar på tråden Är alla killar så här eller är det bara på dejtingsidor?