Inlägg från: BandAnna |Visa alla inlägg
  • BandAnna

    Hjälp, har barn utan att fått veta!?

    Sarakechi skrev 2015-12-18 03:58:25 följande:

    Och som alltid "Åh Gud nej, jag klarar inte barn, men att knulla utan kondom går bra", eller var det klassikern med sliddjuret som sa att hon tog p-piller o kastade det i toan? Skäms alla jävlar som gör det!


    Nu tycker jag du är oresonlig här. 


    Självklart kommer ts nu genomgå en känslomässigt turbulent period. Jag skulle vilja kalla det en helt normal och väldigt mänsklig reaktion. Och det är inte så att TS försökt hålla sig borta från sitt ansvar. Han har INTE FÅTT VETA att han har ett ansvar att ta. Det är en väldig skillnad. 


    Och om du inte märkt det så vill TS finnas där för sitt barn men vet inte hur han ska göra och ber därför om hjälp. Jag tycker det tyder på ett moget beteende. Faktum är att fler människor skulle behöva be om hjälp gällande sin föräldraroll med tanke på hur mycket barn som far illa i vårt samhälle. 


     


    Till dig TS: vad du än gör, låt inte ditt lilla barn få lida för mammans idioti. Gör nu det bästa av det som hänt och låt ditt barn få en barndom att se tillbaka till med ett leende på läpparna =)
    Och grattis, du har skapat ett litet mirakel. En liten genetisk fortsättning av dig själv. 

Svar på tråden Hjälp, har barn utan att fått veta!?