• tonton86

    En tråd för alla som påbörjar/påbörjat Pergotime-kur vintern 2015/2016

    Hej hopp!

    Har inte hittat ngn tråd ännu som är aktuell för alla oss som påbörjar eller har påbörjat en pergotime-kur nu vintern 2015/2016, så skapar därför en ny sådan tråd! ????

    Dela gärna med er med allt ni känner för! Roligt att följas åt! ????

    Kramar Jossan

    Kort om mig:

    Bor tillsammans med min fästman i Stockholm och har inget barn sedan tidigare, men längtar till den dagen! Har PCO, och har ätit en enkel Pergotime-kur nu i november, men utan ÄL tyvärr. Så ser fram emot en blödning så jag kan påbörja nästa dubbla Pergotime-kur igen! ????????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-28 13:49
    Konstigt det blev med alla frågetecken.... Ska vara olika smilegubbar där. ;)

  • Svar på tråden En tråd för alla som påbörjar/påbörjat Pergotime-kur vintern 2015/2016
  • Lindaas

    Alltså jag blir tokig på det här. Går och väntar på ÄL, idag är cykeldag 25.. I helgen har tempgrafen sett ut precis som att ägglossning ska inträffa/har inträffat. Tempen gick ner massor i fredags och sen gick den upp och blev jätte hög. Precis som det har varit för mig innan och så som gyn säger att det ska vara. Men idag när jag vaknade och tog tempen så var den lägre igen. Jag förstår verkligen inte vad det är som händer, jag tror jag blir galen snart! Jag tog dubbelkur pergotime senast, varken enkel innan eller denna dubbel verkar ju ha fungerat.  Fattar inte varför det funkade av sig självt när vi var i thailand, då borde ju verkligen dubbel fungera nu. 

    Ska ta ett blodprov idag och på torsdag ska jag träffa min gyn... Känns som att livet bara vill jävlas med mig ....... :( 

    Kolla min graf nedan, är det någon mer som har varit med om detta? Tempen svänger ju fram och tillbaka hela tiden....

  • Moni86

    Ni som har ätit flera kurer pergotime (eventuellt även varit gravida å fått missfall) har ni fått ökade flytningar?

    Så fort mensen är slut så får jag som ägglossningsflytningar. De känns vääääldigt mkt å rinner igenom trosskydd. Är de ngn annan som varit med om liknande?

  • schober
    Lindaas skrev 2016-04-11 07:20:10 följande:

    Alltså jag blir tokig på det här. Går och väntar på ÄL, idag är cykeldag 25.. I helgen har tempgrafen sett ut precis som att ägglossning ska inträffa/har inträffat. Tempen gick ner massor i fredags och sen gick den upp och blev jätte hög. Precis som det har varit för mig innan och så som gyn säger att det ska vara. Men idag när jag vaknade och tog tempen så var den lägre igen. Jag förstår verkligen inte vad det är som händer, jag tror jag blir galen snart! Jag tog dubbelkur pergotime senast, varken enkel innan eller denna dubbel verkar ju ha fungerat.  Fattar inte varför det funkade av sig självt när vi var i thailand, då borde ju verkligen dubbel fungera nu. 

    Ska ta ett blodprov idag och på torsdag ska jag träffa min gyn... Känns som att livet bara vill jävlas med mig ....... :( 

    Kolla min graf nedan, är det någon mer som har varit med om detta? Tempen svänger ju fram och tillbaka hela tiden....


    Hej! Hur går det för dig? Äl än eller funkar det inte denna gången heller? =/
    Vad sa gyn?
  • schober

    Hej på er alla Pergosar! Jag hängde ju här tidigare inför vår första efterlängtade Pergotime-kur. Hur går det för er? Har det trillat in några fler plus?

    Jag går imorgon, fredag, in i vecka 7+0 och ska på inskrivning, och sen få ett ultraljud på måndag. Är så otroligt nojjig över att inte få se något hjärtslag då, och allt känns overkligt även om jag gång på gång får starka positiva grav.tester. Helt sjukt!

  • vije

    Åh va kul att det lyckats för er! Grattis! ????

    Förstår att du är nojig, men nog ska du se att allt är som det ska! :) Man känner ju så fast allt hänt fort och utan "hjälp" så jag kan bara tänka mej hur de känns nu :p

    Jag tog min första tablett på min första kur idag och jag är så nervös, både för att det inte ska fungera och för att bli överstimulerad :/

    Har ni tagit tabletten kvällstid för att få mindre biverkningar? Läste om det någonstans.

  • schober
    vije skrev 2016-04-16 14:40:00 följande:

    Åh va kul att det lyckats för er! Grattis! ????

    Förstår att du är nojig, men nog ska du se att allt är som det ska! :) Man känner ju så fast allt hänt fort och utan "hjälp" så jag kan bara tänka mej hur de känns nu :p

    Jag tog min första tablett på min första kur idag och jag är så nervös, både för att det inte ska fungera och för att bli överstimulerad :/

    Har ni tagit tabletten kvällstid för att få mindre biverkningar? Läste om det någonstans.


    Tack! <3
    Var på första ultraljudet idag, 7+3, och visst kom det snabbt upp en liten böna på ca 12mm med pickande hjärta. Har nog inte fattat det än, nu gäller det att ta sig förbi vecka 9 och sen KUB 10+5. Vill så otroligt mycket att det går vägen!

    Har du ägglossning av dig själv också? Har hört att det är större chans att bli överstimulerad då.
  • dHT

    Åååh va härligt det låter för dig. Lcyka till och njut av dt så mkt du kan. Vi skulle ju ha varit ungefär lika i veckorna om mitt lilla skulle vara på rätt plats. Ha de gott <3


    schober skrev 2016-04-18 22:05:33 följande:

    Tack! <3

    Var på första ultraljudet idag, 7+3, och visst kom det snabbt upp en liten böna på ca 12mm med pickande hjärta. Har nog inte fattat det än, nu gäller det att ta sig förbi vecka 9 och sen KUB 10+5. Vill så otroligt mycket att det går vägen!

    Har du ägglossning av dig själv också? Har hört att det är större chans att bli överstimulerad då.


  • Lindaas
    schober skrev 2016-04-14 17:40:31 följande:

    Hej! Hur går det för dig? Äl än eller funkar det inte denna gången heller? =/

    Vad sa gyn?


    Hej! Har inte tagit några tester men enligt appen och tempen hade jag äl i fredags, på cd 29. Lite sent men! 1 v efter vad min Gyn sa att jag skulle ha. Dock var jag ju på Gyn undersökning i torsdags och han sa att jag kanske hade tunn slemhinna denna gången, men att han inte var säker... Så hur som så känns det inte som att det blir nåt denna gången heller. Ägget har väl svårare att fästa då läste jag. Men jag blir glad om jag får mens med! Jag har bytt till en annan Gyn nu, ska dit i mitten på maj. Kände mig inte trygg med min, fick liksom inga svar.
  • vije
    schober skrev 2016-04-18 22:05:33 följande:

    Tack! <3

    Var på första ultraljudet idag, 7+3, och visst kom det snabbt upp en liten böna på ca 12mm med pickande hjärta. Har nog inte fattat det än, nu gäller det att ta sig förbi vecka 9 och sen KUB 10+5. Vill så otroligt mycket att det går vägen!

    Har du ägglossning av dig själv också? Har hört att det är större chans att bli överstimulerad då.


    Så roligt!! Jag håller alla tummar för dig! Längtar tills jag själv får vara lika nervös :p

    Ja precis, jag har ägglossning ibland men äggen vill på lossna för tidigt som jag förstått, de är inte helt utvecklade för att kunna befruktas iaf. Så då hoppades läkaren på att de blir lite bättre kvalla på dem såhär. Jag har då inte märkt någon skillnad alls sen jag började ta dem. Kanske att jag är lite trött men de kan sitta i huvet oxå :p
  • tonton86

    Hej alla! Trådstartaren här!

    Har inte varit härinne på ett tag, så jag har då med andra ord inte läst nåt inlägg då heller. Senaste fliken jag var inne på var runt flik 30... Så om det är någon som blivit gravid så önskar jag alla er jättegrattis! :)

    Jag har käkat både en-, dubbel-, och trippelkur av pergo utan ngn tillstymmelse av ÄL. Min gyn tyckte jag skulle köra maxdosen (dvs 4/dag), men då jag blivit dåligt av trippeln ville jag inte köra vidare med starkare pergo. +att pergo ändå aldrig har fungerat på min syrra heller.

    Var hos gyn idag, och ska få en remiss för IVF efter att jag tagit blodprov på allt som tänkas kan. Men hoppas på att jag kan få månadssprutor i väntan på IVF, så jag kan få chansen att få en ÄL med hjälp av dem. Funkade ju för min syrra. Hon fick Purgeron(?)-sprutor. Tar blodprovet på tisdag. Min kille har fått testa sina simmande grabbar också, u.a. Skönt! Bara mig det är "fel" på med andra ord. ;)

    Hoppas det går bra för alla! :)

    Kram på er!

  • idiisen

    Hej Alla fina människor :) 


    Nu har jag ätit min sista pergotime tur, dag 13 i menscykeln idag. 
    Efter sommaren blir det ivf för våran del. Känns ändå som en lättnad, jag kan se ljuset...äntligen!! 


    under alla mina behandlingar med pergotime (7st) så har jag rökt 6 av dom gångerna. Men den 14 mars la jag ciggen...inte ett enda röksug om dagarna då jag har bytt ut det med att motionera. Så jag springer ca 3 km om dagen och jag pw med hundarna 3 km. Alltså minst 6 km om dagen motionerar jag.
    Den 14 februari började jag även med LCHF, vilket har gjort så jag tappat 12 kg! Jag är överlycklig. Såhär lite har jag inte vägt på flera flera år. :D 


    Någon som har blivit gravida efter att ni slutat röka eller att ni lagt om kosten? 


    Kram till er. 


  • Cherry83
    idiisen skrev 2016-04-20 21:46:54 följande:

    Hej Alla fina människor :) 


    Nu har jag ätit min sista pergotime tur, dag 13 i menscykeln idag. 
    Efter sommaren blir det ivf för våran del. Känns ändå som en lättnad, jag kan se ljuset...äntligen!! 


    under alla mina behandlingar med pergotime (7st) så har jag rökt 6 av dom gångerna. Men den 14 mars la jag ciggen...inte ett enda röksug om dagarna då jag har bytt ut det med att motionera. Så jag springer ca 3 km om dagen och jag pw med hundarna 3 km. Alltså minst 6 km om dagen motionerar jag.
    Den 14 februari började jag även med LCHF, vilket har gjort så jag tappat 12 kg! Jag är överlycklig. Såhär lite har jag inte vägt på flera flera år. :D 


    Någon som har blivit gravida efter att ni slutat röka eller att ni lagt om kosten? 


    Kram till er. 


    Hej hej!

    Tänkte ge dig lite hopp:) Jag plussade andra pergokuren i januari då va jag med i tråden här, men lyckan varade inte länge den 12/2 opererades jag för ett utomkveds och man tog bort min högra äggledare, den depressionen jag hamnade i går inte att ens beskriva med ord!
    Hade redan svårt att bli gravid och nu hade jag ju en äggledare mindre!
    Jag satt och läste på som en galning på vad jag kunde göra för att få ännu bättre chanser....
    Då kom jag över en bok [ The inferlity Cure ]
    Som jag köpte den ska vara både bra för dem som testar vanligt och även ivf!
    Jag läste den och jag slutade röka och jag la om kosten och inger socker överhuvudtaget stoppade jag i min kropp och min gyn tyckte jag skulle köra på pergotime direkt första mens efter operation och det gjorde pluss att för första gången skrev han ut otrivelle spruta som jag fick ta vid ägglossningen och efter ägglossningen körde jag med progesterall krämen....... Jag fick min mens 13/3 och trodde aldrig det skulle plussa så snabbt men gissa jag plussade redan 7/4 två dagar innan beräknad mens.....
    Så visst hjälpte det mig i alla fall att sluta röka och lägga om kosten och utesluta allt socker.... Tydligen ska socker vara en utav dem värsta för ägglossning och äggkvalitet!

    Jag tror knappt att fortfarande har testat som en galning för att hela tiden få bekräftat och få se det jävla plusset som man drömmer om dygnet runt......
    Och jag hoppas verkligen att du får se ett snart fortsätt så:)
  • idiisen
    Cherry83 skrev 2016-04-21 00:04:36 följande:
    Hej hej!

    Tänkte ge dig lite hopp:) Jag plussade andra pergokuren i januari då va jag med i tråden här, men lyckan varade inte länge den 12/2 opererades jag för ett utomkveds och man tog bort min högra äggledare, den depressionen jag hamnade i går inte att ens beskriva med ord!
    Hade redan svårt att bli gravid och nu hade jag ju en äggledare mindre!
    Jag satt och läste på som en galning på vad jag kunde göra för att få ännu bättre chanser....
    Då kom jag över en bok [ The inferlity Cure ]
    Som jag köpte den ska vara både bra för dem som testar vanligt och även ivf!
    Jag läste den och jag slutade röka och jag la om kosten och inger socker överhuvudtaget stoppade jag i min kropp och min gyn tyckte jag skulle köra på pergotime direkt första mens efter operation och det gjorde pluss att för första gången skrev han ut otrivelle spruta som jag fick ta vid ägglossningen och efter ägglossningen körde jag med progesterall krämen....... Jag fick min mens 13/3 och trodde aldrig det skulle plussa så snabbt men gissa jag plussade redan 7/4 två dagar innan beräknad mens.....
    Så visst hjälpte det mig i alla fall att sluta röka och lägga om kosten och utesluta allt socker.... Tydligen ska socker vara en utav dem värsta för ägglossning och äggkvalitet!

    Jag tror knappt att fortfarande har testat som en galning för att hela tiden få bekräftat och få se det jävla plusset som man drömmer om dygnet runt......
    Och jag hoppas verkligen att du får se ett snart fortsätt så:)
    ååååh vad härligt :D Grattis till er och jag hoppas det ger oss resultat också, för tusan vad man längtar :)
  • schober
    vije skrev 2016-04-20 13:44:39 följande:
    Så roligt!! Jag håller alla tummar för dig! Längtar tills jag själv får vara lika nervös :p

    Ja precis, jag har ägglossning ibland men äggen vill på lossna för tidigt som jag förstått, de är inte helt utvecklade för att kunna befruktas iaf. Så då hoppades läkaren på att de blir lite bättre kvalla på dem såhär. Jag har då inte märkt någon skillnad alls sen jag började ta dem. Kanske att jag är lite trött men de kan sitta i huvet oxå :p
    Tack, snart blir det nog din tur!! :D

    Jag hade/har motsatt problem - att jag har för många ägg och då bråkar de om vilket som ska släppa vilket leder till "övermogenhet" = dåligt ägg = kroppen vill inte ha det = ingen bebis, men när jag fick Pergo så var ju ägglossningen tidigare och visst blev det en liten cashewnöt av det!
    Vad spännande, hoppas verkligen att det hjälper ett ägg på traven så att det blir på smällen!
    idiisen skrev 2016-04-20 21:46:54 följande:

    Hej Alla fina människor :) 


    Nu har jag ätit min sista pergotime tur, dag 13 i menscykeln idag. 
    Efter sommaren blir det ivf för våran del. Känns ändå som en lättnad, jag kan se ljuset...äntligen!! 


    under alla mina behandlingar med pergotime (7st) så har jag rökt 6 av dom gångerna. Men den 14 mars la jag ciggen...inte ett enda röksug om dagarna då jag har bytt ut det med att motionera. Så jag springer ca 3 km om dagen och jag pw med hundarna 3 km. Alltså minst 6 km om dagen motionerar jag.
    Den 14 februari började jag även med LCHF, vilket har gjort så jag tappat 12 kg! Jag är överlycklig. Såhär lite har jag inte vägt på flera flera år. :D 


    Någon som har blivit gravida efter att ni slutat röka eller att ni lagt om kosten? 


    Kram till er. 


    Vad skönt att få börja resan med IVF, det är ju hög success-rate så vitt jag vet så vi håller alla tummar och tår!


    Jag la inte direkt om kosten men jag slutade med kaffet. Drack och dricker bara koffeinfritt nu, och kanske att det hjälpte - kanske inte - we will never know, men än så länge funkar det väldigt bra! Har läst om att det KAN påverka med koffein, och är man som jag som ääääälskar kaffe så kan det nog stämma. Nånstans ska man ju börja, och rökning är ju absolut bland det bästa du kan sluta med. Heja heja! Grymt jobbat med vikten också!

  • idiisen
    schober skrev 2016-04-22 17:25:03 följande:

    Jag la inte direkt om kosten men jag slutade med kaffet. Drack och dricker bara koffeinfritt nu, och kanske att det hjälpte - kanske inte - we will never know, men än så länge funkar det väldigt bra! Har läst om att det KAN påverka med koffein, och är man som jag som ääääälskar kaffe så kan det nog stämma. Nånstans ska man ju börja, och rökning är ju absolut bland det bästa du kan sluta med. Heja heja! Grymt jobbat med vikten också!


    Okej, men det var ju bra gjort av dig! Hoppas det funkar bra för dig också! Och måtte vi plussa snart, jag blir lite smått galen. Vän efter vän efter vän berättar att dom ska bli föräldrar. Så kommer alltid frågan "när ska ni ha då?" HATAR verkligen den frågan så himla mycket! 
  • vije

    Här var det lugnt!

    Jag plussade i fredags efter första kuren med Pergotime! Väntar nu på att kliniken ska ring upp med tid för UL så vi får se om den lilla bönan mår bra!

    Hoppas det går bra för er andra oxå! :)

  • Impala65

    Hej tjejer, de var ett tag sen!

    Orkar inte läsa alla inlägg men hoppas att många av er blivit gravida vid de här laget! :)

    Efter 5 månader med Pergo skulle vi ta en paus under sommarn, åh då blev jag helt plötsligt gravid!! Är i V 7 nu åh är överlycklig :)

    Alla lyckoönskningar till er som fortfarande försöker!! <3

  • louise17

    Hej tjejer! Skriver här i hopp om hjälp, kan inte göra egen tråd, verkar vara fel i appen.

    Jag har PCOS, fick äntligen en ägglossning denna månad enligt LH-stickan CD 18. (Efter Provera och sedan Letrozol dubbelkur)

    Hade ont under sex (varför?! har ni det när ägglossning sker?!) haft ont fram till igår. Då uppehåll. Men vid läggdags igår CD 21 kom ett krampanfall utav Guds like med frossa och jag kan inte röra mig, vill bara spy. Haft så tidigare, aldrig fått förklaring på det. Varför?!

    Jag hade ett stort fint ägg som nog skulle lossa bara det lossade av sig själv.
    Min gissning är att de två-tre andra stora som också växt, dock ej lika stora, att de nu sprack?! För den känslan hade jag, det ilade och gjorde så fruktansvärt ont som att nåt rann ut från äggledaren.

    Livmodern (tror jag hon sa hon mätt) ska vara ca 2 cm, men var 4,2 cm hos mig under det ultraljud när hon skulle se om jag hade ägglossning. Hon sa det var lite riskabelt. Vadå riskabelt?! Fick inget svar. För tvillingar eller har det nåt med detta å göra?

    Är det nån fler som har/haft såhär?! Går det göra nåt åt det?!
    Har en telefontid i eftermiddag med gyn, men de kan ibland ha så flytande svar att jag gärna hör om fler haft såhär å vad ni gjort?

Svar på tråden En tråd för alla som påbörjar/påbörjat Pergotime-kur vintern 2015/2016