Lindaas skrev 2016-03-18 06:33:14 följande:
Idag kom mensen, precis som jag kände innan :) det känns faktiskt väldigt bra! Konstigt nog, men jag har ibte haft mens av mig själv sen i somras så det var verkligen på tiden!
Jag var hos min läkare i förrgår och sa att jag hade fått äl när vi var i Thailand och så ville jag veta hur jag skulle göra med proveran. Han sågade mig totalt och trodde inte alls jag hade fått äl själv, trots att jag visade tempgrafen. Han sa att vi får väl se om du får mens, du är troligtvis ibte gravid i vilket fall. Så får du komma tillbaka i april...... Tack för den boosten, så skönt att gubbj"veln hade fel! Jag frågade om jag ibte ska ta Pergo min femte mens dag nu inför nästa omgång men det tyckte han verkligen ibte "då man inte vet vad det är för blödning". Vad skulle det va förutom mens?? Hade inte ni tyckt det var normalt att påbörja pergon nu när jag faktiskt har fått mens av mig själv? Vad är skillnaden mellan proveramens och min riktiga mens liksom?
Vad skönt att du fick mens när det händer så sällan! Då funkar ju kroppen litegrann iaf och det är ju härligt! Jag skulle börja med Pergon oavsett vad läkaren säger. Du har ju haft tecken på att du haft ägglossning och då är det ju mensen som HAR kommit så kör på! Läkaren verkar ju vara lite flummig =P
Så vitt jag har förstått så ska det inte vara nån skillnad på proveramens och vanligmens, slemhinna som slemhinna typ haha
Själv var jag inne och tog blodprov imorse. Fick dock inget svar gällande ägglossning då testet var ett AMH-test för att undersöka äggreserven men sköterskan trodde jag hade haft ÄL eftersom jag fick stegring, temphöjning och mina vanliga symptom. Är ändå bara en vecka till BIM nu så jag kan lika gärna vänta på den eventuella mensen. Känner lite känningar i magen idag men det kan lika gärna vara min IBS som gör sig påmind så jag tänker inte så mycket på det ännu.