• Lyn1

    fler som vill gå ner mammakilon:)?

    Jag ska gå ner 8 kilo till att börja med. Det är vad jag har kvar efter min graviditet då jag gick upp ca 30 kilo. Min dotter är 1 år så det är verkligen dags att bli av med dessa nu. Körde ett styrkepass idag och gick sedan en promenad. Ser fram emot morgondagens träning och kost, känner mig sjukt pepp nu..

  • Lyn1

    Ingen särskild diet, ska låta bli socker såklart i den mån det går. Sen ska jag äta mindre portioner och mer mellanmål. Mycket protein och grönsaker men också en del kolhydrater då det behövs för att orka styrketräna. Jag kör vanlig styrketräning, och eftersom muskler väger mer än fett så kanske vägen inte kommer gå ner så mycket som jag önskar? Jag är kluven, vill inte liksom bli smal o spetig utan mer vältränad och snygg. Men inte för musklig o grov. Vill ju komma i alla kläder som jag hade innan jag blev gravid... Hur tänker du göra?

  • Lyn1

    Åh nej vad trist att du är sjuk. Krya krya :) tänker du väga dig 1gång i veckan?

  • Lyn1

    Jag tänkte också ha fredagar som vägar-dag, men vägde mig i måndags och då vägde jag 80(!!!!!!) ska ha mens nu så känner mig uppblåst och ännu med djävlig så struntade i att väga mig idag. Nästa fredag får vi se hur de ser ut igen :)
    Vad roligt att det är fler som vill haka på!

  • Lyn1
    Lyn1 skrev 2016-01-08 21:19:45 följande:

    Jag tänkte också ha fredagar som vägar-dag, men vägde mig i måndags och då vägde jag 80(!!!!!!) ska ha mens nu så känner mig uppblåst och ännu med djävlig så struntade i att väga mig idag. Nästa fredag får vi se hur de ser ut igen :)
    Vad roligt att det är fler som vill haka på!


    Och denna veckan blev det för mig gymmet 4 ggr och en promenad på några kilometer. Är riktigt nöjd! I helgen ska kroppen få återhämta sig men klämmer säkert in åtminstone en promenad. Kosten har jag hållt relativt bra. :)
  • Lyn1

    Vi funderar på att ta en resa till Thailand i slutet på februari, och som jag känner mig nu skulle Jah inte visa mig i bikini. Träningen har för visso gått bra men det tar ju tid... har ju nåt att kämpa mot men nu vill man ju att det ska gå snabbt neråt på
    Vågen. Kanske ska strunta i styrketräningen ett tag för det gör ju att vågen står still....

  • Lyn1
    Mooomin skrev 2016-01-12 22:42:25 följande:
    Fast styrketräningen gör ju att du i slutändan bränner mer fett. Även om det skulle stå still på vågen så kan du ju fortfarande bli smalare. Mät överallt oxå! Midja, lår, stuss, vader och armar, så ska du se! Så är det ofta för mig..
    Ja så är det ju iofs :) jag kämpar vidare, om jag inte är i form till resan så är jag väl åtminstone i form till sommaren!
  • Lyn1
    Pedalen skrev 2016-01-13 17:44:48 följande:

    Muskler äter mer energi på sikt, och även om vågen står still blir kroppen snyggare, så träna på!
    Själv har jag pinsamt mkt träningsvärk efter mitt ändå relativt korta benpass igår, gör om gör rätt gör oftare... Ikväll hade jag tänkt ett mage&rygg-pass, får se om orken räcker.


    Ja jag tränar vidare. Det är så himla skönt att träna tycker jag. Och nu har jag senaste 4 passen även infört intervaller på löpbandet ca 20 min efter styrkan. :) jag har fått ett träningsschema av en pt på gymmet, iofs anpassat efter mig men benpasset i det schemat gör att man knappt kan sätta sig på toa dagen efter för det gör så ont. Säg till om du vill ha det :)
  • Lyn1
    Blåsippan84 skrev 2016-01-26 19:00:33 följande:

    Välkommen:).

    Duktig du var innan graviditeten som gick ner så mkt!! Hur gjorde du då?

    JAg är heller inte mkt för shakes men tror säkert det kan vara bra ibland. Iaf för en själv att se att vägen eller måttband vänder:).

    Jag har kommit in i att försöka hålla mig till 1300 kcal. Funkar bra under vardagar om jag inte har främmande. Försöker dela upp måltiderna, köra ett mål soppa och sen en del protein. Kvarg är mitt nya måste;) blir jätte mkt mer hungrig på fm om jag ej blandad 1/2 dl kvarg i min dl yoghurt.

    Men träningen är dåligt med. Vardagsmotion försöker jag så mkt jag kan med. Men övrig träning lyser mkt med sin frånvaro. Ej orkat :(


    Mitt godaste kvargtips om du vill ha: mixa frysta hallon och jordgubbar till en puré. Blanda med lättkvarg, häll i en skvätt funlight saft jordgubbssmak. Mmmums! Jag brukar hälla på en halv dl granola också. :)
  • Lyn1

    För mig går motivation upp och ner. Just nu känner jag mig sjukt taggad efter att jag märkte att jag klarar mycket mer än jag tror på gymmet. Ska försöka inte väga mig så mycket eftersom jag styrketränar... Ska mäta mig och knäppa kort på kroppen istället.
    Jag har varit dålig på kosten, men har nu sen en vecka tillbaka även tagit krafttag där. Får väl se om det händer nåt snart....

  • Lyn1
    SandraP81 skrev 2016-02-01 09:34:51 följande:

    Vad ni är duktiga som tränar! Jag fuskade lite i fredags kväll med två glas vin och lite choklad.. Tycker liksom att det borde jag kunna göra utan att det händer så mycket. Men igår morse hade jag alltså lagt på mig 2 kg! Inte klokt! Fattar ju att det omöjligen kan stämma.. Hela dagen igår åt jag bra ca 800 kcal totalt och vågen visade -4hg imorse. Så jag väger mer än förra måndagen trots att jag endast fuskat med vinet och chokladen. Känns deppigt! Vad är det för fel liksom!!

    Tog prover och gjorde ultraljud på sköldkörteln för några år sen som visade normalt men något låg funktion. Så jag ringde faktiskt idag och bokade in provtagning. Vill såklart att det inte ska visa något men samtidigt är det ju något som inte stämmer!


    Åh vad trist det är när vågen visar +. Men det ska tydligen bero även på var i månaden du är, vet inte riktigt hur det funkar men det är väl nåt med mensen o sånt som jag förstått det. Det är ju inte i fett du se gått i i vikt iaf, förmodligen vätska. Man är faktiskt värd vin o choklad ibland! Heja dig!
  • Lyn1

    Jag står emot suget ofta med en kopp grönt te. Eller så tar jag lättkvarg med frysta bär som jag mixat, en skvätt funlight saft o lite granola. Eller lite frukt, typ skivar upp ett äpple - blir då att man får sitta o plocka lite istället för att bara gnaga på ett helt äpple. Eller några vindruvor eller nåt.

  • Lyn1
    Blåsippan84 skrev 2016-02-05 12:13:47 följande:

    Lite glad nu;). Kom i ett par jeans som jag hade innan graviditeten. Visst det hänger lite höft och mage över men känner mig ändå som hot mama när jag gick ut, hahaha


    Åh va kul :) den dagen....*ler fånigt o drömmer mig bort*
  • Lyn1
    Blåsippan84 skrev 2016-02-05 07:02:23 följande:

    Just det. Lite tips på vad ni äter för mat vore lite kul :)


    Några tips:
    Omelett, idag blev de med färska champinjoner, lök, tomat, skinka och sparris.
    Bulgur med chorizo eller annan kryddig korv (gärna med hög kötthalt) och sallad och nån dressing gjord på kvarg. Man kan ta vanlig dipmix till chips o blanda med kvarg om man vill.
    Tonfiskwrap - Tonfiskröra (tonfisk, en klick lättcremefra, finhackad rödlök, salt o peppar) med sallad.
    Tacogratäng proppfull med protein = vispa upp 2 ägg, blanda i 2-3 skedar keso salt o peppar. Lägg tacofärs i gratängform. Lägg över kesoblandningen. In i ugnen tills ägget stannat. Servera med sallad.
    Fajitas antingen med kyckling eller lövbiff. Brukar göra utan riven ost och blanda ut crème fran med lite vatten så den blir lite lösare, annars är det lätt att man klickar på för mycket.
    Räktacos - låter inte gott med det är förjäääävla gott. Säg till om du vill ha receptet :) låter bättre med: chili- och vitlöksfrästa räkor med mango och avokadosallad i hembakt tortilla, toppas med finhackad rödlök, en klicka gräddfil och pressad lime. Till fredags eller lördagsmyset! Mums..
    Jag försöker undvika kolhydrater så gott det går. Jag äter tortillabröd, gärna hembakade. Men i köpta är det endast 120 kalorier per bröd, inte så farligt. Äter hårtbröd istället för mjukt. Tar rökt skinka/kalkon istället för ost. Äter kvarg istället för yogurt. Osv.. Jag fokuserar gärna på frukosten och lunchen och försöker ta nåt lättare till middag.
  • Lyn1

    Vad duktig du är blåsippan, viktnedgång trots att du unnat dig ett par dagar! Här har jag en sjuk liten...och jag har ont i halsen. Har inte tränat sen i tisdags. Rastlös.nu
    Blev en promenad igår men utöver det har jag bara tagit det lugnt. Och ätit glass. :) men det får man väl när man har ont i halsen..

  • Lyn1

    Kände mig "smal" nu på morgonen, jag tänkte att jag måste väga mig, kommer väl bli lika besviken som vanligt. (Fast jag vet att när man styrketränar så står vågen still länge o bla bla blaaaaa)
    Jag hade gått ner ytterligare 0,9 kilo. :)))))) och då ska tilläggas, denna vecka har det endast blivit träning mån o tis pga sjuk unge och jag har ont i halsen o har tappat bort en del av rösten, eller jag låter som en pojke i målbrottet :) och 2 kortare promenader.
    Jag har också ätit glass, ätit kolhydrater som ris och potatis även till middagen. Igår åt jag även en oblyg bit med "pensionärskaka, dagiskaka eller Sverigekaka" eller vad man vill kalla den. För en gångs skull känner jag jippiiiiii!

  • Lyn1
    Pedalen skrev 2016-02-19 10:37:19 följande:

    Under 80 kg idag, 79,3! Och detta trots två riktiga dåliga veckor matmässigt... Firar med ett glas rött ikväll tror jag!


    Yeeeeeyyy ???? :) grymt!
Svar på tråden fler som vill gå ner mammakilon:)?