• Libra77

    IVF syskonförsök under 2016

    dn998 skrev 2016-04-04 08:45:26 följande:

    Här plussade jag igår på ruvardag 8, men lyckan varade bara i ca 2 timmar.

    Fick en rosa blödning/flytning på trosskyddet och på staven man stoppar in lutisen med

    Så nu väntar jag ett tidigt missfall antar jag, vill inte....orkar inte....

    ivfsyskon-är du inte bara tidigt ute? När har du testdag? Håller tummarna!

    Libra77-hur går det för dig? Har du fått rosa något mer? Håller tummarna att det var en nidblödnig, det kan det ju absolut vara.

    Vilken dag var det du fick rosa? Håller tummarna för dig med!

    Tedax-jag har ju en väldigt oregelbunden mens då jag har pco och jag blev ju gravid efter min förra hormonstimulering så kan nog inte riktigt svara på din fråga. 

    Men efter min dotter var född och min mens äntligen kom igång var den rätt regelbunden i några månader....sen blev det väldigt oregelbunden igen.

    Kram alla goa tjejer, snart är det vår tur!!


    Ja du.. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden i denna karusell ... Jag går runt och funderar hela tiden och orolig att mensen ska komma.

    Om det är endast rosa så behöver det inte vara något fel, men förstår att du är orolig/ledsen. Hur mår du nu? Kommit mer rosa?

    Det var RD2 på kvällen som jag fick lite rosa.. Det var jättelite.. Hade man nog inte ens märkt om det om man inte som jag analyserar toapappret väldigt noga....:) efter det endast vita lutinus-flytningar...

    Tjuvtestade idag.. Igen.. RD6.. Neg.. Men kollar man vid fönstret syns ett litet spökstreck.. Hoppas självklart att det kan vara något.. Enligt tillverkaren ska man dock tolka dessa spökstreck som negativt resultat... Läste någonstans att det först är dag 8 ( med blastocyst) som man som tidigast får plus....

    Ska försöka att inte testa på några dagar, men en hel vecka till TD känns ju hopplöst, BM på onsdag.. Det känns sjukt skrämmande...

    Illamående och sticken i tjejmagen fortsätter här.. Ibland undrar jag om något är fel eftersom symtomen är så starka... Oooh bara att vänta.. Vänta... Vill veta nu...
  • Libra77
    Tedax skrev 2016-04-04 14:48:21 följande:

    Det låter ju jättelovande om du fått ett plus. Om du inte har ont och/eller blöder mer är det förhoppningsvis ingen fara. Sköra slemhinnor i kombination med progesteronpreparat som retar slemhinnorna kan ge små blödningar. Håller tummarna för dig!


    Nu på em. Haft rosa / bruna spottings igen.. :) Är nog mens på G.. Känner det på mig.. Suck.. Depp- måndag... Kram
  • Libra77
    dn998 skrev 2016-04-05 10:13:41 följande:

    Åh, jag vet inte vad jag ska tro....

    Har fortfarande väldigt lite rosa/ljusbrunt i trosskyddet och även när jag tar ut lutinusstaven, så vet inte riktigt hur detta ska tolkas.

    Gårdagens test var liiiite starkare än det jag tog i söndags, men i morse tog jag ett clearbluetest och det visade bara 1-2 veckor, men tror det borde vara 2-3 veckor med tanke på att jag är i vecka 4+1.

    Blir tokig på det här, vill bara veta så jag kan gå vidare, tänker konstant på detta....

    Libra77-hur går det för dig? Spökstreck säger du, vad betyder det? Ett streck är väl alltid ett streck? Håller tummarna hårt, hårt!

    Något mer brunt?  Denna ovissheten alltså, man blir ju tokig!!

    Tedax- Tack va du är snäll som hoppas, det gör jag med, hoppet är väl det sista som överger en, men jag är inte allt för positiv, är så rädd för att bli besviken.

    Googlar ju som en tok, och även om man kan blöda av vagiatorerna verkar det som att de flesta får missfall, hittar inte många som sagt att det var lutinusen som var anledningen till deras rosa flytningar, men dom kanske inte har svarat och andra sidan.....vi säger så;)

    Kram kram


    Ja visst känns det hopplöst ibland :(

    Är lite i samma sits som dig, rosa spottings blandat med Lutinus sedan i går eftermiddag.. Så läskigt.. BIM i morgon.. Spökstreck kallas det tydligen när man ser ett jättesvagt streck, när man tex vinklar testet på ett visst sätt.. Verkar inte vara ovanligt med tester från tex testlagret.. Dom skriver på sin hemsida att testet ska tolkas som negativt om man inte tydligt ser två röda streck. Supersvaga streck kan bero på testets konstruktion...

    Det som ger mig en gnutta hopp är att jag igår kväll köpte ett "testa" tidigt från clearblue.. Kunde inte hålla mig utan testade med kvällskiss.. Och fick ett svagt ljusblått streck! Jättesvagt, men ingen tvekan att det är ett svagt ljusblått streck! Ska kanske köpa ett sånt och testa med morgonkiss i morgon.. Borde de ju vara betydligt starkare om jag fortfarande är gravid...

    Kan inte blödningarna bara sluta.. Gör mig såååå sjukt orolig!!! Även om det är bara lite rosa blir man såååå nojig!!
  • Libra77

    Usch vilken dag :(

    Igår RD8 fick jag att svagt + på clear blue testet .. Något starkare än RD7.. Dom rosa flytningarna slutade och hoppet kom tillbaka...

    Men idag RD9 är strecket på samma test betydligt svagare :( knappt synligt :( Kan ju inte betyda något annat än ett tidigt missfall antar jag :( eländes elände.. Har ju bara varit lite lite rosa i det vita.. Så trodde inte det var MF... Men men... Bara att vänta på tant röd då alltså .. Funderar på att ringa kliniken för rådgivning.. Finns väl ingen anledning att fortsätta med Lutinus egentligen... Men dom lär väl be mig avvakta till TD på måndag i alla fall.. Vi ska resa bort i helgen, så hade varit skönt att slippa Lutinus om det ändå är onödigt :( bläääää

    Vad hade ni gjort???

  • Libra77

    Hej igen DN998.. Skriver ett nytt meddelande. Sidan stänger ner sig när jag försöker svara på ditt meddelande.. Tack för att du skrev.. Gav mig en liten, liten gnutta hopp igen.. Har ju ingen att prata med här hemma.. Sonen på 15 mån är iofs en stooor tröst, men fungerar inte riktigt att älta och bolla tankar med honom:(

    Jepp, morgonkiss båda gångerna! :( strecket kan ju vara svagt fortfarande RD9, men borde ju inte vara svagare än igår tycker jag...

    Förstår dig verkligen.. Fick du starka streck RD9..?? Mitt ser man ju knappt :( men det är ett streck... det var ju inget starkt streck igår heller... Men något starkare helt klart! Om jag minns fel fick jag starkt plus RD 9 förra gången.. :(

    Usch och känns som mensen kommer när som helst känns som! BIM igår.. Men kan väl försenas av Lutinus...

    Skönt att höra att du känner som jag.. Börjat tro att jag är knäpp!

    Är så ledsen att jag inte ens fått i mig frukost :( Medicinerna tog jag nyss. (Inkl lutinus) Mår illa, men det är nog snarare för att magen är tom än något annat. Förstår vad du menar med jobbiga lutinus.. Dessutom får jag alltid lite molvärk precis efter Lutinus. Inget rosa på staven idag, men anar lite rosa på trosskyddet.. Men supersvagt..

    Borde jag kanske köpa en clearblue digital och ta i morgon bitti. Bra eller dåligt???

    Förstår att du oroar dig över att veckoindikatorn inte ändrar sig! Usch , man blir ju knäpp!!!

    Vi försöker tänka positivt trots allt!

    Kramkram!!

  • Libra77
    Libra77 skrev 2016-04-07 10:29:32 följande:

    Hej igen DN998.. Skriver ett nytt meddelande. Sidan stänger ner sig när jag försöker svara på ditt meddelande.. Tack för att du skrev.. Gav mig en liten, liten gnutta hopp igen.. Har ju ingen att prata med här hemma.. Sonen på 15 mån är iofs en stooor tröst, men fungerar inte riktigt att älta och bolla tankar med honom:(

    Jepp, morgonkiss båda gångerna! :( strecket kan ju vara svagt fortfarande RD9, men borde ju inte vara svagare än igår tycker jag...

    Förstår dig verkligen.. Fick du starka streck RD9..?? Mitt ser man ju knappt :( men det är ett streck... det var ju inget starkt streck igår heller... Men något starkare helt klart! Om jag minns fel fick jag starkt plus RD 9 förra gången.. :(

    Usch och känns som mensen kommer när som helst känns som! BIM igår.. Men kan väl försenas av Lutinus...

    Skönt att höra att du känner som jag.. Börjat tro att jag är knäpp!

    Är så ledsen att jag inte ens fått i mig frukost :( Medicinerna tog jag nyss. (Inkl lutinus) Mår illa, men det är nog snarare för att magen är tom än något annat. Förstår vad du menar med jobbiga lutinus.. Dessutom får jag alltid lite molvärk precis efter Lutinus. Inget rosa på staven idag, men anar lite rosa på trosskyddet.. Men supersvagt..

    Borde jag kanske köpa en clearblue digital och ta i morgon bitti. Bra eller dåligt???

    Förstår att du oroar dig över att veckoindikatorn inte ändrar sig! Usch , man blir ju knäpp!!!

    Vi försöker tänka positivt trots allt!

    Kramkram!!


    Laddade nyss ner FL appen eftersom sidan strulat så! Fick då fram min gamla tråd från 2 år tillbaka och såg att jag då testat tydligt positivt RD12.. Iofs testade jag inte RD9 då.. Så vet inte vad det skulle ha visat heller... Dock har jag googlat och sett att supersvaga plus RD 9 med blastocyst inte innebär att det är helt kört, så det känns skönt. Såg även någon som haft lite olika styrka på testerna från dag till dag så hoppas fortfarande på ett mirakel! Ska försöka hålla mig med testande till lördag... Förra ivf testade jag tydligen endast 2 ggr, RD4 tokminus och RD12 tokplus???? Bättre så kanske än att testa varje dag! :)
  • Libra77
    dn998 skrev 2016-04-07 13:59:41 följande:
    Ja, förra gången fick jag ta blodprov en vecka efter insättningen och sen tog jag klinikens test på testdagen, men det var allt,sen testade jag inget mer.
    Nu testar jag varje dag och igår testade jag t.o.m 2 ggr!! Måste nog sluta med detta nu, haha....
    Men när man har dom här "blödningarna" som jag haft vill man ju se att testen ökar som dom ska.
    Jag har testdag i morgon så då ska jag ringa kliniken och höra med dom.
    Förhoppningsvis får jag ett vul så fort som det går att se om det är någonting därinne...
    Kan se om jag kan lägga in en bild på mitt test på dag 9 sen när jag kommer hem idag....återkommer!:)

    Kram
    Förstår dig " blödningarna" är fruktansvärda! Tror du skrev här redan RD8 el 9 att du plussat, så nog var det säkert ett fint plus! Tror jag fick mitt första supersvaga på kvällen RD6.. Men därefter har det ju inte hänt mycket med strecken.. Läste dock någonstans att man troligtvis inte testar positivt innan RD9.. Man blir bara förbryllad! Måste sluta googla också???? inte varit iväg och köpt CB digital ännu... Men kanske när sambon kommit hem????

    TD i morgon för dig!!! Skönt att få prata med kliniken, berätta gärna vad du fick för besked! Vi har ju lite liknande symptom! Kram
  • Libra77

    Så var det över för denna gång! Som väntat kom tant röd igår och slet ner mig från det rosa molnet.. Som sagt var jag förberedd på detta eftersom jag till och från haft rosa flytningar.. Inte alls lika stabilt som förra gången.. Men visst blir det snopet.. Man blir ju så glad över ett plus.. Även om det är svagt, så hoppet fanns ju även om det var litet... Men det blev ett tidigt missfall, som jag inte ens hade märkt av om jag inte toktestat många dagar innan det egentligen var dags...varför ska man thuvtesta när det ändå är TD resultatet som gäller ??? Inget mer sånt!
    Men nu har jag bestämt att mig att inte lägga mer energi på att vara ledsen utan istället blicka framåt.. En till eskimå i frysen.. Nu hoppas vi på att han är stark nog att överleva upptiningen när det är dags och därefter stanna kvar. Bestämt att jag ska ringa kliniken i morgon när dom öppnar kl 9. Kanske kan vi prova redan denna cykel med FET om ägglossning blir normal. Läst att många kliniker tillåter ostimulerat FET utan uppehåll efter misslyckat ostimulerat försök Så hoppas på att slippa vänta jättelänge! Någon som vet vad som gäller? Hur går det för er? Kram

  • Libra77
    NoA22 skrev 2016-04-10 20:56:53 följande:
    Nej vad tråkigt att läsa! Mycket bra inställning att blicka framåt. Vi får hoppas på din lilla eskimå i frysen!!

    Vi har hunnit med många FET och när det är ostimulerade kan man köra direkt vid nästa ägglossning. Eftersom kroppen inte varit påverkad av hormoner så är det ju som ett vanligt hemma försök om du förstår hur jag menar. Kroppen vet ju egentligen inte att det var på något annat sett :) Det är den informationen vi fått i alla fall..

    Jag väntar på min mens nu, hoppas att den ska dyka upp i morgon. Vi kommer göra ett FET vid nästa ägglossning om någon av de små i frysen klarar upptiningen (har 2 st) :)
    HejNoa22!

    Då hoppas vi på att mensen kommer i morgon! Hur många dagars eskimåer är det ni har i frysen? Är det blastisar? Hur många FET har ni gjort innan?
    Då kanske vi kommer att ruva typ samtidigt:)
    Ringde kliniken idag, får börja på ny kula redan i morgon! Dvs lite ägglossningsstimulering 5 dagar, så VUL om en vecka, och om allt ser bra ut FET strax innan Valborg ... Men nu är det bara en liten eskimå kvar i frysen... Sista chansen för oss att få ett barn till... Troligtvis går vi inte vidare med ny IVF om det nu misslyckas... Vi har ju i alla fall fått en underbar son! Många lyckas aldrig! Men än så länge har vi inte gett upp! :)
  • Libra77
    dn998 skrev 2016-04-12 10:33:39 följande:

    Så himla tråkigt Libra77, skickar massor med styrkekramar{#emotions_dlg.flower}
    Skönt ändå att ni får komma igång direkt med nästa försök, jag hoppas och tror på den där eskimån, att den kommer ta sig hela vägen till ett syskon!!Glad
    Bra att ni inte gett upp, hoppet är det sista som överger en!
    Kram!


    Stort Grattis till er! Jättehärligt!!!
    När det gäller FET gör klinikerna lite olika med Lutinus tror jag.. Tror kliniken vi går till vill att man fortsätter ett tag till om man har stimulerat FET... Men din läkare har nog koll på just dig och ditt embryo så försök att inte oroa dig, men förstår dig såklart????
    Skönt att få komma igång här igen.. Känns så skrämmande nu när man vet att det är sista chansen.. Hoppas allt ser ok ut på tisdag.. Hade en liten svag , svag skugga kvar på teststickan igår, så helt klart var det frågan om ett jättetidigt missfall.. Hoppas på normal ÄL denna månad i alla fall...kram
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2016