Inlägg från: Kampenombarnlängtan |Visa alla inlägg
  • Kampenombarnlängtan

    har någon erfarenhet av Progesterall kräm?

    Let it Rain skrev 2016-03-14 21:17:20 följande:

    Den här månaden blev jag gravid! Förra månaden blev jag alltså av med mina spottings och denna gick det hela vägen rakt

    i mål. :D Fortsätter smörja med krämen tills vecka 13 för att minska risken för

    MF.


    Va härligt att höra, grattis och vi håller alla tummar o tår att det stannar kvar:) hur smörjde du? Och hur mycket?
  • Kampenombarnlängtan
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-03-14 21:57:48 följande:

    En tredjedels barnalbyl (Albyl Minor) kan du ta hela månaden.

    Har också hört om vissa som testat Bamyl och delat i 4 delar

    och tagit en fjärdedel per dag.

    Omega3, D-vitamin och folsyra ska du ta varje dag.

    Järntabletter kan också vara bra att ta.

    Om det inte fungerar med Albyl och progesteronkräm, så försök att få en läkare att skriva ut prednisolon tabletter (kortison) åt dig. Alternativt boka in en semesterresa till Grekland. Där kan du köpa Prezolon 5mg (samma som prednisolon) receptfritt på apoteken där. Kostar drygt 2 euro för 30 tabletter.

    Ta 15 mg runt ägglossning och fortsätt tills du får mens, trappa ner och sluta och börja sen om i nästa månad. Du har rätt att frakta en årsförbrukning medicin  mellan två EU-länder (både Grekland och Sverige är med i EU).

    Där kan du också köpa Babyaspirin 100mg (som Trombyl) och Lutinus (progesteron) finns säkert att köpa där receptfritt också. All medicin inklusive antibiotika är receptfri i Grekland

    En tjej jag  hörde talas om plussade för första gången med hjälp av kortisontabletter.

    Lycka till.


    Tack så otroligt mycket för hjälpen:) har du lyckats blivit gravid än eller hur hår det för dig?
  • Kampenombarnlängtan
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-03-14 21:57:48 följande:

    En tredjedels barnalbyl (Albyl Minor) kan du ta hela månaden.

    Har också hört om vissa som testat Bamyl och delat i 4 delar

    och tagit en fjärdedel per dag.

    Omega3, D-vitamin och folsyra ska du ta varje dag.

    Järntabletter kan också vara bra att ta.

    Om det inte fungerar med Albyl och progesteronkräm, så försök att få en läkare att skriva ut prednisolon tabletter (kortison) åt dig. Alternativt boka in en semesterresa till Grekland. Där kan du köpa Prezolon 5mg (samma som prednisolon) receptfritt på apoteken där. Kostar drygt 2 euro för 30 tabletter.

    Ta 15 mg runt ägglossning och fortsätt tills du får mens, trappa ner och sluta och börja sen om i nästa månad. Du har rätt att frakta en årsförbrukning medicin  mellan två EU-länder (både Grekland och Sverige är med i EU).

    Där kan du också köpa Babyaspirin 100mg (som Trombyl) och Lutinus (progesteron) finns säkert att köpa där receptfritt också. All medicin inklusive antibiotika är receptfri i Grekland

    En tjej jag  hörde talas om plussade för första gången med hjälp av kortisontabletter.

    Lycka till.


    En fråga, jag har ätit en tredjedels tablett albyl sen min ägglossning och undrar om den kan ha stoppat upp eller försenat min mens, den är sen 1-2 dagar nu o jag är aldrig sen då min mens e som en klocka. Kan det vara ett problem o äta albylen hela tiden eller vad är det som blivit knas med mensen. Har tagit gravtest senast idag o det visar minus men min Temp är fortfarande hög. Är helt förvirrad:/
  • Kampenombarnlängtan
    bläckfisken skrev 2016-04-06 11:14:30 följande:

    Har nu smörjt med krämen sen efter äl. Sen kom mensen 1v tidigt, super konstigt. Den har alltid varit exakt, även efter ma och skrapningar... Och kraftig mensvärk fick jag också, det brukar jag heller inte ha. Kan krämen korta ned cykeln tro?


    Hur länge har du annars? Har du väldigt lång cykel så kan progesteron hjälpa till att korta ner den har jag läst.
  • Kampenombarnlängtan
    bläckfisken skrev 2016-04-06 20:16:42 följande:

    Har 28 dagar i vanliga fall. Så känns inte som om den behöver bli kortare...


    Okej 28 dagar är normal cykel. Det har jag oxå. Då vet jag inte varför mensen kom 1 vecka tidigare:/ blödde du mycket? Kan ju kanske vart en nidblödning annars?
  • Kampenombarnlängtan
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-03-27 11:55:10 följande:

    Bläckfisken - om du fått 3 missfall i rad så kan du få missfallsutredning genom Landstinget. Det gjorde jag efter att jag fått 3 missfall. Då tar de en massa blodprover, gör gynundersökning och sprutar in vätska för att se så det inte är något fel på livmodern (missbildningar, myom etc) Man tar även kromosomprov på både dig och mannen. Googla på missfallsutredning så får du veta mer.

    Om du vill kan du kombinera Progesterallkrämen med aceylsalicylsyra - du kan köpa receptfri Albyl Minor 250mg på Apoteket. Man delar varje tablett i 3 delar och tar en tredjedels tablett per dag.

    Ta gärna Folsyra, Omega3 och D-vitamin dagligen också.

    Vill också nämna till er kvinnor och par därute som läser detta och som kämpar för att få barn, att infertilitet kan bero på immunologiska faktorer. Men detta vill inte svenska läkare prata om. Många vet inget om det eller hur man kan behandla det. Är också mycket svårt att få mediciner utskrivna i Sverige för dessa problem. Så om man får upprepade missfall eller aldrig plussar så finns det möjlighet att få bra utredning och hjälp i London, Aten eller USA. Jag har själv varit till Aten och fått en bra utredning där (den svenska missfallsutredningen hittade inget fel hos oss) och har nu nyligen påbörjat medicinering med både Trombyl, Fragmin, kortison och Intralipid. Många andra kvinnor som gått igenom denna behandling har redan fått sina barn. Vill du läsa mer så gå till denna tråd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten

    Köp och läs gärna denna bok: Is your body babyfreindly av Alan E Beer

    Finns på Bokus och Adlibris ca 200kr. Författaren är läkare och har behandlat kvinnor med dessa problem sen 1990-talet.

    www.babyfriendlybook.com/

    Här kan man läsa solskenshistorier om de några som lyckats:

    www.fertilitetsguiden.com/ovrigt/solskenshistorier.php

    Har du försökt bli gravid länge, kanske gjort flera IVFer eller fått många missfall och börjat undra vad som är fel? Får du inte de svar du önskar? Är du/ni kanske diagnosticerade som oförklarligt barnlösa? Det är en ingen diagnos ? det finns naturligtvis alltid en anledning. Om man tar sig tid att finna den. Ett av sex par i Sverige har problem att få barn trots att de har försökt under minst ett års tid. Barnlöshet kan ha både genetiska, immunologiska och miljömässiga förklaringar. När det kommer till immunologi, misslyckade IVF & missfall är Sverige tyvärr långt eftersatt. Det görs inga ordentliga utredningar innan något så tufft som IVF sätts igång och det görs inte många efterföljande undersökningar heller. Istället för att odla myten om att missfall alltid beror på att det är något fel på embryot eller kvinnans ålder borde läkare anstränga sig för att finna det verkliga felet.

    Läs mer här:

    www.fertilitetsguiden.com/


    Om man nu skulle bli gravid, hur länge kan/ska man äta albyl minor? Eller man kan sluta när man har plussat?
  • Kampenombarnlängtan
    Limpan nr2 skrev 2016-04-23 22:24:18 följande:

    Kampenomettbarn:

    Jag tog inte albyl utan trombyl men det är hu samma sak. Min läkare sa åt mig att sluta med dem i v 13. I samma veva slutade jag även med progesterallkrämen. Är gravid i v 24 nu så det verkar ha fungerat för mig.

    Stort lycka till!!


    Okej tack då vet jag:) grattis till graviditeten. Trappade du ner med det eller du sluta tvärt med både trombyl o progesterall?
  • Kampenombarnlängtan
    Limpan nr2 skrev 2016-04-23 22:24:18 följande:

    Kampenomettbarn:

    Jag tog inte albyl utan trombyl men det är hu samma sak. Min läkare sa åt mig att sluta med dem i v 13. I samma veva slutade jag även med progesterallkrämen. Är gravid i v 24 nu så det verkar ha fungerat för mig.

    Stort lycka till!!


    Hur länge ska man äta albyl minor/trombyl? Hur länge ska man ge det en chans för att se om det är det? Jag har ätit det i 2 månader nu o 2 ägglossningar o jag äter dem varje dag. Bara undrar hur länge åt du dem innan du blev gravid? Vad gjorde du för speciellt den månaden du blev gravid?
  • Kampenombarnlängtan
    Jokohanna skrev 2016-05-04 13:30:23 följande:

    Detta är min första månad med krämen.. Tar den pga av att jag vill bli gravid och jag spottings ca veckan innan mens ( bruna flytningar )

    Kan man kombinera angus castus och Progesterall ? Är det någon som gör det/ har erfarenheter?


    Jag har smörjt med progesterall i 5 månader o agnus castus i 3 månader o håller på o käkar den 4:e månaden. Det har väl gått bra att kombinera dem. Men inget har hänt för mig. Så sista månaden jag testar progesterall sen ger jag upp den krämen då det bara blir dyrt o inget händer då jag vill ha den för att öka chansen att bli gravid. Däremot kommer jag fortsätta att äta agnus castus då jag får en jättestark värk när jag ägglossar, vilket jag gör varje månad, men vill stärka den ännu mer i så fall.

    Ja vad ska man säga. Jag har nog testat allt o alla kurer av allt möjligt o det har ej fungerat. I september är vi inbokade på IVF så då sätter vi igång den karusellen igen:/ men vi försöker till 100% fram tills dess. Har fortfarande inte blivit gravid efter sammanlagt 6 års aktivt försök. Vi är unga, friska, alla prover o undersökningar visar bra, toppkvalite på ägg o bra spermier o vi har gjort alla prover, ägglossar varje månad då jag använder ägglossningstest varje månad o regelbunden mens.

    O ändå går man varje dag o frågar vad det är för fel på mig? Eftersom jag inte blir gravid o jag ändå är frisk o allt är bra. Vet ej om jag tror på det:( förlåt att jag spyr av mig lite men är lite nere.
  • Kampenombarnlängtan
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-05-05 08:17:28 följande:

    Hej ! Kampenombarnlängtan.! Har du testat både Albyl Minor o progesterall o Agnus Casus utan effekt? Kan du tänka dig att resa till Aten eller London och göra en immunologisk utredning där ? Om inte, försök få en läkare att skriva ut Prednisolon 5mg åt dig. Man tar 15 mg runt ägglossning och trappar ner o slutar vid mens. Det finns en privat klinik i Stockholm som nog kan hjälpa dig. Ett läkarbesök där kostar dock 1500kr. Hör av dig om du vill ha mer info.


    Jag har testat alla dem ja o utan effekt. Inget verkar bita på mig. Tyvärr känns det lite komplicerat o lägga ut pengar på Aten. Jag tror inte jag har ork längre till att bli besviken på mer grejor som jag testar o lägger pengar på. Vi kommer att köra på IVF o hoppas att det sätter sig på första försöket. Tror inte alls min man är med på att åka till aten heller. Men tack ändå för tipset:) hur går det för dig då? Någon graviditet? Eller hur länge ska man äta o testa dem kurerna för att se om det är immunet som stökar?
  • Kampenombarnlängtan
    Lexiie skrev 2016-10-05 22:03:13 följande:

    Hur har det gått för er i tråden? :) 


    För mig funkade inte progesterall. Provade i 6 månader. Nu håller jag på med IVF o ska göra äggplock imorgon o insättning den 12/10 sen hoppas jag på ett vackert plus som håller i sig ända till slutet
  • Kampenombarnlängtan
    Lexiie skrev 2016-10-07 00:27:48 följande:

    Vfr tror du att det inte funkade? :(


    För det var nog inte progesteron som var problemet hos mig, så därför hjälpte det aldrig mig eller hände nåt:(
Svar på tråden har någon erfarenhet av Progesterall kräm?