• CvL2015

    IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!

    Hej!

    Jag började med sprutorna igår, vårt 4:e försök. Denna gång kort protokoll med en mix av Gonal-F och Menopur samtidigt. Jag går på Linnekliniken i Uppsala. Nu jädrar är det vår tur!

  • CvL2015
    hoppas 2014 skrev 2016-01-24 17:32:38 följande:

    Hej. Hoppar in här om jag får. Vi har tidigare gjort 2 ivf försök men bara en insättning när jag blev överstimulerad 2a ggn. Nu i Jan försökte vi m vårt 3e försök men svarade inte på behandlingen riktigt så istället för äggplock denna v så blir det FET imorgon. Vi sätter in 2st 6 dagars. Nervöst. Hoppas de klarar upptining o att åtminstone en av den fäster.


    Lycka till! Håller tummarna!
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-25 10:10:44 följande:

    Heja heja! Då ligger vi väldigt lika. :)


    Ja verkligen. Roligt att följas åt. Hur har era tidigare behandlingar gått?

    Vår historik:

    Ivf 1 - kort protokoll, Gonal-F. 2 st 2-dagars embryon, ett ET och ett FET. Inget plus.

    Ivf 2 - långt protokoll, Menopur. 3 st 2-dagars embryon, ett ET och ett FET (ena embryot klarade ej upptining). Inget plus.

    Ivf 3 - långt protokoll, Menopur. Av nån anledning läkarna inte kan förklara utvecklades alla embryon långsamt från dag ett. Tanken var att odla till blastocyt, men inget överlevde till det. Ingen återföring.

    Vårt hopp i allt är att vi blev gravida precis innan ivf 1, men jag fick tidigt missfall i v 6. Så det tyder ju ändå på att det borde gå...
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-26 13:34:58 följande:

    Vi fick tillbaka 2 förra försöket. Det är för att vi har gjort några försök och inte lyckats hela vägen. De går lite på statistik för hur det har fungerat för det enskilda paret tidigare. Vi kommer att ta 2 denna gången också om vi får. De sätter gärna inte in 2 toppembryon, fast det fick vi sist. Men det fungerade inte för det. :-/


    Jag hoppas också på 2 tillbaka denna gång men först måste det ju bli nåt.

    Vet man varför era embryon inte klarar långtidsodling?
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-27 08:37:37 följande:

    Hur många dagar brukar ni ta sprutor? Intressant! Jag har tagit allt mellan 8-13. :)


    Hur gick VUL?

    Jag ska till läkaren imorgon, spännande.

    Jag har ofta fått spruta länge, 12-14 dagar. Verkar vara trög i starten men ändå lättstimulerad, läkarna vågar inte ge några stora doser utan får alltid börja lågt.
  • CvL2015
    MadArp skrev 2016-01-27 09:52:04 följande:

    Hej!!

    Hoppar gärna in här, vi skall påbörja ivf försök nr 6 så snart min mens kommer. Dock efter så många behandlingar har min mens blivit mer och mer oregelbunden och mina cykler är upp emot 50-60 dagar, så går bara och väntar..

    Har testat mig igenom långa, korta protokollet och olika läkemedel. Vi får ut mellan 8-12 ägg men väldigt få klarar sig under odlingsdagarna.. De sista 2 gångerna har vi fått 2 st embryon insatta. 

    Känner mig väldigt uppgiven just nu men hoppas att jag ska bli lite pepped när vi kommer igång igen. Men just nu känns det väldigt hopplöst.  


    Ja det är knappast lätt att gå igenom behandlingarna, och då är det ändå en enkel resa om man jämför med sorgen av att vara barnlös och den starka längtan efter en liten.

    Jag har nålfobi och ändå kämpar jag mig igenom sprutorna, det är värt hundra nålar om det lyckas

    Just nu kör jag tre sprutor varje kväll för att göra det hela extra roligt... Gonal-F, Menopur och Orgalutran. Tjohoo

    Håller tummarna att du får sätta igång snart!
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-28 23:05:56 följande:

    Det gick väldigt bra. Hade 15 äggblåsor. Ska dit imorgon igen. Ev ÄP på måndag. :)

    Lycka till imorgon!


    Vad bra, det gick fint för mig med. 10-15 äggblåsor (de har lite svårt att se min vänstra sida). Jag ska höja dosen av Gonal-f något och sen blir det äggplock på måndag.

    Verkar som vi kommer synka ihop helt och hållet. Hoppas vi får synka i 9 månader då
  • CvL2015
    CvL2015 skrev 2016-01-29 17:07:23 följande:

    Vad bra, det gick fint för mig med. 10-15 äggblåsor (de har lite svårt att se min vänstra sida). Jag ska höja dosen av Gonal-f något och sen blir det äggplock på måndag.

    Verkar som vi kommer synka ihop helt och hållet. Hoppas vi får synka i 9 månader då


    Nej nu är jag lite trött... På onsdag blir det äggplock. Ägglossningaspruta på måndag.. Haha
  • CvL2015
    Tanja88 skrev 2016-01-29 22:27:56 följande:

    Uppdatering: äggplock i onsdags , fick ut 16 ägg , varav 12 var mogna & 9 blivit befruktade ! Hade återföring idag :) samt 5 stycken som ska odlas till dag 5 för eventuell frysning ! Allt har gått super bra , 3e försöket & min läkare var jätte positiv ! :) glad tjej ! Man måste hålla humöret uppe. Testdag 13/2 <3


    Det låter ju jättebra. Fick du tillbaka ett eller två?

    Håller tummarna för ruvningen och att det blir några fina blastocyter till frysen också
  • CvL2015
    Libra1 skrev 2016-01-31 09:30:00 följande:

    Jag är så extremt svullen och har svårt för att gå. Det märks att det är många där inne. Blir lite orolig för ÖS. När jag hade 14 ägg blev jag det lite smått.


    Hoppas att allt går bra. Bra att du har lite koll på kroppen och symptomen.

    Jag känner att det bökar lite men är inte så svullen som kag var sist.
Svar på tråden IVF jan/feb-16 för oss som gjort några försök!