• Svar på tråden Ni med högt iq. Hur högt IQ har ni?
  • Nomad
    snedtak skrev 2016-02-03 20:48:27 följande:

    Antagligen för att trådstarten verkar oseriös, du uttrycker dig dåligt och med bristande respekt och förståelse för att andra kanske inte vill slösa av sin dyrbara tid på något test du länkat av okänd anledning. Vad är din poäng?


    Varför påstår alla att jag är respektlös för? Vad har jag exakt gjort?

    Okänd anledning? Jag beskrev mycket utförligt och fint.

    Min poäng? Jag har ju nämnt det mpnga gånger.

    Slösa dyrbar tid? Är inte det respektlöst mot mig?
  • Speakers Corner
    Aniiee skrev 2016-02-03 18:41:53 följande:
    Det händer absolut att folk "bara stirrar på mig" när jag sagt något, och det tar ett par sekunder innan jag inser att jag har pratat "över huvudet" på dem. Jag kämpar ständigt med att försöka komma ihåg vad som är allmän kunskap/kunskapsnivå och vad som är "min" nivå. Och, ja, det är jag som blir frustrerad, men mest på mig själv.Jag märker det lite extra på internetforum (detta och andra), då jag ibland kan överge diskussioner för att folk inte fattar saker som jag tycker är så basic (fast det egentligen inte är det) att jag bara vill slå folk i huvudet med en ordbok. 

    Jag har dessutom en tendens att tänka i en hel massa led och bara få ur mig sista halvan för att "alla måste ju redan ha tänkt 1, 2, 3, 4, så det är onödigt att säga det alla redan tänkt", när de i själva verket kanske bara kommit fram till 2. Det plus en del lateral thinking, och det blir ofta alien-varning. 

    Men jag jobbar på det =P
    Tack,
    Det var snällt av dig att svara.
    Jag vidarebefodrade vad du skrivit till L och hon bara nickade igenkännande och log.
    Jag tror hon tyckte det var skönt att inte vara den enda. 
    Nu ska jag inte kapa tråden mera. 
    Ber om ursäkt ts för offtopic.
  • snedtak
    Nomad skrev 2016-02-03 21:06:16 följande:
    Varför påstår alla att jag är respektlös för? Vad har jag exakt gjort?

    Okänd anledning? Jag beskrev mycket utförligt och fint.

    Min poäng? Jag har ju nämnt det mpnga gånger.

    Slösa dyrbar tid? Är inte det respektlöst mot mig?
    Du säger åt andra att göra testet, utan att be på ett trevligt sätt.

    Jag tycker inte alls att det är särskilt utförligt. Du förklarar inte vad det skulle ge de som svarar; i form av att de deltar i forskningsstudie och bidrar till ny vetenskap, eller att de lär sig något nytt mått eller sätt att mäta IQ på.

    Vad får du ut av det? Är du bara nyfiken? Vilken relation har du till sidan? Vill du visa att detta testet skulle vara bättre eller sämre på något vis? På vilket sätt är det nyskapande?

    Varför skulle det vara respektlöst av främmande människor att inte göra något som du säger åt dem att göra?
  • donnan11

    Folk som snackar om IQ verkar inte veta dom riktiga testerna, Jag har gjort 2 neuropsykiatriska utredningar Djupa utredningar och där får man veta sitt IQ av en riktigt läkare/psykiatriker.

     När jag var 17 gjordes dom testerna och då ska ni veta att jag hade missat 3 år av skolan. Jag fick ett resultat på 124. Och det var jävligt bra. Men folk som säger till mig på stan: jag har 130 ? då blir jag ba : nej det har du inte. Men jag är samtidigt riktigt dålig på mattematik med siffror. Men jag har ett sinnesjukt minne och strategiskt tänkande.  Och nej jag är inte "störd" . Fick enbart diagnos ADHD. Men vet att alla på min fars sida är snuskigt intelligenta. Men jag är intelligent så att jag  inte har koll på mitt liv..det låter hemskt..Jag hade kunnat vara miljonär idag med rätt verktyg..men högt IQ medför också andra nackdelar............ Fast inte för alla såklart...Jag är klumpig på utsidan men har sten koll på allt..Nästan . Men det går inte o förklara.. Men sen e människor intelligenta på olika vis. Jag sitter på mycket information om allting och lösningar..meda andra  med högt IQ har sjukt mkt kunskap och lösningar  om 1-2  saker och lyckas. Där tror jag mitt ADHD blivit problem att jag inte kan bestämma mig vad ja ska gå för o sen bli framgångsrik på .

  • Nomad
    snedtak skrev 2016-02-03 21:35:34 följande:

    Du säger åt andra att göra testet, utan att be på ett trevligt sätt.

    Jag tycker inte alls att det är särskilt utförligt. Du förklarar inte vad det skulle ge de som svarar; i form av att de deltar i forskningsstudie och bidrar till ny vetenskap, eller att de lär sig något nytt mått eller sätt att mäta IQ på.

    Vad får du ut av det? Är du bara nyfiken? Vilken relation har du till sidan? Vill du visa att detta testet skulle vara bättre eller sämre på något vis? På vilket sätt är det nyskapande?

    Varför skulle det vara respektlöst av främmande människor att inte göra något som du säger åt dem att göra?


    Alltså ja, du har verkligen problem. Nej, du tror bara vad du vill tro. Det är den riktiga faktan.

    1. Ska jag be på ett trevligt sätt? Vad gaggar du om? Du trollar va? Jag är bortom ord just nu.

    Varför ska du vara så självförsvarande? Är det för att du har för mycket djurtendenser i dig?

    För att håll käften. Sluta kommentera. Du är patetisk, om du inte vill göra en test för skojskull då gå och klaga i ett hörn på allt och alla istället för att komma och klaga på mig. Det verkar som att du bara kommer upp med all sorts ursäkt du kan komma på. Stick
  • Nomad
    donnan11 skrev 2016-02-03 21:47:03 följande:

    Folk som snackar om IQ verkar inte veta dom riktiga testerna, Jag har gjort 2 neuropsykiatriska utredningar Djupa utredningar och där får man veta sitt IQ av en riktigt läkare/psykiatriker.

     När jag var 17 gjordes dom testerna och då ska ni veta att jag hade missat 3 år av skolan. Jag fick ett resultat på 124. Och det var jävligt bra. Men folk som säger till mig på stan: jag har 130 ? då blir jag ba : nej det har du inte. Men jag är samtidigt riktigt dålig på mattematik med siffror. Men jag har ett sinnesjukt minne och strategiskt tänkande.  Och nej jag är inte "störd" . Fick enbart diagnos ADHD. Men vet att alla på min fars sida är snuskigt intelligenta. Men jag är intelligent så att jag  inte har koll på mitt liv..det låter hemskt..Jag hade kunnat vara miljonär idag med rätt verktyg..men högt IQ medför också andra nackdelar............ Fast inte för alla såklart...Jag är klumpig på utsidan men har sten koll på allt..Nästan . Men det går inte o förklara.. Men sen e människor intelligenta på olika vis. Jag sitter på mycket information om allting och lösningar..meda andra  med högt IQ har sjukt mkt kunskap och lösningar  om 1-2  saker och lyckas. Där tror jag mitt ADHD blivit problem att jag inte kan bestämma mig vad ja ska gå för o sen bli framgångsrik på .


    Hejsan, hur kommer det sig att du skriver en novell men att du inte gör vad som texten gick ut på? Ska du klaga på att jag är otrevlig nu? Jag är det endast för att jag tappar hakan då ni kan imponera på ett väldigt nytt sätt, ni är bra på kreativt tänkande då ni kan gå ut ur boxen och komma på allt annat än själva träden går ut på. Gå och marknadsför åt ikea
  • Nomad

    Sluta kommentera mina kommentarer om ni inte ska håller er till trådstarten.

  • snedtak
    Nomad skrev 2016-02-03 22:00:08 följande:
    Alltså ja, du har verkligen problem. Nej, du tror bara vad du vill tro. Det är den riktiga faktan.

    1. Ska jag be på ett trevligt sätt? Vad gaggar du om? Du trollar va? Jag är bortom ord just nu.

    Varför ska du vara så självförsvarande? Är det för att du har för mycket djurtendenser i dig?

    För att håll käften. Sluta kommentera. Du är patetisk, om du inte vill göra en test för skojskull då gå och klaga i ett hörn på allt och alla istället för att komma och klaga på mig. Det verkar som att du bara kommer upp med all sorts ursäkt du kan komma på. Stick
    Jag försökte komma på några anledningar som jag som vanlig FL-användare ser som möjliga orsaker till att du får få svar på TS, eftersom du frågade i tråden.
  • Nomad
    snedtak skrev 2016-02-03 22:08:56 följande:

    Jag försökte komma på några anledningar som jag som vanlig FL-användare ser som möjliga orsaker till att du får få svar på TS, eftersom du frågade i tråden.




Svar på tråden Ni med högt iq. Hur högt IQ har ni?