• Anonym (Morr)

    Klampar man in i någons badrum?!

    Vill börja med att säga att jag är en väldigt privat person som aldrig har visat mig naken eller ens halvnaken inför andra och det vet "gärningsmannen" om. I min familj har vi aldrig visat oss nakna för varandra hur som helst och jag och mina föräldrar har inte sett varandra nakna sen jag var runt 7 år.

    Min morsa hälsade på och skulle åka hem men jag frågade innan om jag skulle hinna duscha innan hon åkte. Inga problem, svarade hon så jag ställer mig i duschen. Mitt badrum kommer man bara till genom att gå igenom mitt sovrum så det är inte ute i någon allmän hall. Man måste gå in i mitt sovrum, svänga och gå igenom en walk in closet och sen kommer mitt badrum. Jag hade dragit igen dörrarna men lämnat en glipa på 20 cm i mitten så att min katt skulle kunna gå in och ut för annars krafsar han på dörren och skriker. Men igenom den glipan så ser man rakt in i duschen som är av glas. Jag trodde inte att jag skulle behöva stänga dörrarna eftersom att jag förväntade mig lite respekt när hon vet att jag duschar men drog iaf nästan igen dörrarna helt som sagt.

    Nåväl, jag står och duschar i godan ro när hon plötsligt står utanför dörrarna/glipan och säger att hon ska åka hem nu. Jag sa argt åt henne att gå därifrån för jag blev så förbannad över den totala bristen på respekt. Jag hade frågat om jag hinner duscha och hon sa ja. Hon hade inte bråttom nånstans och stannade en halvtimme iaf efter att jag hade duschat och det var ingen nödsituation ute i huset. Vad fan går man in i någons rum/badrum då för när man vet att personen duschar och är privat av sig dessutom?! Skrikandes

    När jag kom ut och sa att det där är fan inte okej så blev jag hånad och jämförd med min brorsdotter på 14 år som inte heller låter någon se på när hon byter om och duschar och gliringarna fortsatte med löjliga kommentarer som att hon minsann böt blöjor på mig när jag var bebis och att jag är fjantig och det ena och det andra. Men att någon har sett mig naken som bebis är inte det samma som att se mig naken som vuxen! Och det är väl för fan jag som bestämmer om någon ska få se mig naken eller inte?! Är jag inte komfortabel med det så är jag inte det och hon har fan ingen rätt att dundra in i mitt badrum för att säga att hon ska åka när hon inte har bråttom och dessutom har sagt att jag kan duscha först.

    Jag hatar verkligen när folk är respektlösa!

    Och eftersom att det här är Familjeliv så vet jag att jag kommer få påhopp om att jag är löjlig men jag står fast vid att man själv ska få bestämma vem som ska få se en naken eller inte och att det hon gjorde inte är okej. Hur ser ni (som inte är nudister Tungan ute ) på saken?

  • Svar på tråden Klampar man in i någons badrum?!
  • Anonym (M)
    Mandy01 skrev 2016-02-06 12:20:22 följande:
    Jag tycker att du överdriver med tanke på att du hade kunnat undvika situationen helt om det är så känsligt. Vad jag förstår gick hon inte in i badrummet utan stod utanför. Du säger att du lämnade dörren öppen pga katten - du tror inte att din mamma hade kunnat ta hand om katten där utanför medan du duschade? Varför duschar du ens innan hon ska gå när du visste att hon skulle gå inom kort? Jag menar, spendera tid med henne och duscha istället när hon går om det är så känsligt. Jag tycker att du orsakade situationen själv faktiskt.

    Anonym (Kajsa) skrev 2016-02-06 12:56:00 följande:
    Missvisande rubrik. Hon klampade inte in i ditt badrum. Hon stod utanför. Stäng om dig om du inte vill att någon ska se. Hur länge duschade du, eftersom katten inte kan klara sig själv den stunden? Tar du katten med dig på jobbet?

    Katten har förmodligen sin toalett i badrummet. Men i alla fall de katter jag har haft har kunnat hålla sig den stund det tar att duscha.
  • Anonym (bbbb)
    Anonym (Kajsa) skrev 2016-02-06 12:56:00 följande:

    Hur länge duschade du, eftersom katten inte kan klara sig själv den stunden? Tar du katten med dig på jobbet?


    TS skriver att det tar henne 30-40 minuter att bli klar. Undra på att både katten och mamman hinner tröttna.
  • Anonym (fel!)
    Anonym (bbbb) skrev 2016-02-06 13:17:58 följande:

    TS skriver att det tar henne 30-40 minuter att bli klar. Undra på att både katten och mamman hinner tröttna.


    Fast nu framgår det ju inte att hon duschade i 30-40 minuter!

    Det mest troliga var att det tog kortare tid för henne än så då hon var medveten om att mamman satt och väntade!

    Mamman hade inte behövt gått så pass nära badrummet utan hade kunnat ställa sig längre bort från badrummet och ropat "du jag måste kila nu,hör av mig senare"
  • Anonym (bbbb)
    Anonym (fel!) skrev 2016-02-06 13:23:16 följande:

    Fast nu framgår det ju inte att hon duschade i 30-40 minuter!

    Det mest troliga var att det tog kortare tid för henne än så då hon var medveten om att mamman satt och väntade!


    Såhär skriver TS:

    "Jag hade inte varit i badrummet i en timme redan utan kanske 15-20 minuter och hon vet mer än väl att det brukar ta 30-40 minuter för mig att duscha och göra mig klar så det visste hon när hon sa att jag kunde duscha innan hon åkte".

    Dvs TS hade varit borta i 15-20 minuter och då stod hon fortfarande i duschen. Hon verkar inte haft någon intention att skynda sig bara för att mamman var på besök.
  • Anonym (fel!)
    Anonym (bbbb) skrev 2016-02-06 13:44:19 följande:

    Såhär skriver TS:

    "Jag hade inte varit i badrummet i en timme redan utan kanske 15-20 minuter och hon vet mer än väl att det brukar ta 30-40 minuter för mig att duscha och göra mig klar så det visste hon när hon sa att jag kunde duscha innan hon åkte".

    Dvs TS hade varit borta i 15-20 minuter och då stod hon fortfarande i duschen. Hon verkar inte haft någon intention att skynda sig bara för att mamman var på besök.


    Fast du vet fortfarande inte hur lång tid hon egentligen spenderade i badrummet!

    Hade hon istället skrivit ut i tråden att hon spenderade 30-40 minuter i badrummet hade ditt resonemang hållit.

    Som det är borde mamman ha visat henne respekt genom att inte klampa på så där.
  • Anonym (bbbb)
    Anonym (fel!) skrev 2016-02-06 13:51:55 följande:

    Fast du vet fortfarande inte hur lång tid hon egentligen spenderade i badrummet!

    Hade hon istället skrivit ut i tråden att hon spenderade 30-40 minuter i badrummet hade ditt resonemang hållit.

    Som det är borde mamman ha visat henne respekt genom att inte klampa på så där.


    TS hade varit 15-20 minuter i badrummet när hennes mamma kom upp. Det skriver hon ju själv i sin egen text som jag citerade här ovan.
  • Anonym (fel!)
    Anonym (bbbb) skrev 2016-02-06 14:04:53 följande:

    TS hade varit 15-20 minuter i badrummet när hennes mamma kom upp. Det skriver hon ju själv i sin egen text som jag citerade här ovan.


    Jo,men det betyder för det inte nödvändigtvis att hon stannade i badrummet så mycket längre tid än så!

    Mamman hade gott tycker jag kunnat tygla sin rastlöshet genom att t.ex suttit sig och läst en tidning under tiden.

    Hon hade ju frågat sin mamma om det var okej att ta en dusch medan mamman väntade i och med att hon sedan skulle iväg och jobba.
  • Anonym (bbbb)
    Anonym (fel!) skrev 2016-02-06 14:10:59 följande:

    Jo,men det betyder för det inte nödvändigtvis att hon stannade i badrummet så mycket längre tid än så!

    Mamman hade gott tycker jag kunnat tygla sin rastlöshet genom att t.ex suttit sig och läst en tidning under tiden.

    Hon hade ju frågat sin mamma om det var okej att ta en dusch medan mamman väntade i och med att hon sedan skulle iväg och jobba.


    Okej, jag citerar väl TS igen då:

    "Jag hade inte varit i badrummet i en timme redan utan kanske 15-20 minuter och hon vet mer än väl att det brukar ta 30-40 minuter för mig att duscha och göra mig klar så det visste hon när hon sa att jag kunde duscha innan hon åkt."

    TS skriver alltså att hennes mamma vet mer än väl att brukar ta 30-40 minuter för TS att duscha och bli klar. Jag tolkar det som att TS tänkte ta sina 30-40 minuter som vanligt även om mamman var där. Varför skulle TS annars skriva så? Eller hur tolkar du det?
  • Anonym (fel!)
    Anonym (bbbb) skrev 2016-02-06 14:21:57 följande:

    Okej, jag citerar väl TS igen då:

    "Jag hade inte varit i badrummet i en timme redan utan kanske 15-20 minuter och hon vet mer än väl att det brukar ta 30-40 minuter för mig att duscha och göra mig klar så det visste hon när hon sa att jag kunde duscha innan hon åkt."

    TS skriver alltså att hennes mamma vet mer än väl att brukar ta 30-40 minuter för TS att duscha och bli klar. Jag tolkar det som att TS tänkte ta sina 30-40 minuter som vanligt även om mamman var där. Varför skulle TS annars skriva så? Eller hur tolkar du det?


    Jag tolkar det som rimligt att hon denna gång INTE tog så mycket som 30-40 minuter på sig i badrummet, i och med att mamman väntade under tiden+att hon hade tid till jobbet att passa.

    Så jag hävdar att mamman brast i respekt genom att klampa in så där och sedan bli arg att hon sedan fick det påpekat för sig.
  • Anonym (?!)

    Det enda din mamma gjort fel är hur hon uppfostrat dig. En naken kropp är privat, men det finns ju gränser. Du verkar skämmas över din kropp och se den som skamlig. Hur klarar du att gå till en gynekolog? antar att du absolut inte fött barn. Du låter väldigt ung och jag hoppas för din skull att det växer bort lite med åren. Det finns värre saker i livet man kan råka ut för än att ens egen mamma står utanför badrummet och ropar in genom en glipa när du står i duschen bakom en glasvägg, som säkerligen dessutom va immig. 

Svar på tråden Klampar man in i någons badrum?!