Inlägg från: 1900920802 |Visa alla inlägg
  • 1900920802

    Vecka 5

    Hej :D hoppar gärna in lite här. Är i v 4 + nåra dar eller nåt, oklart när ja hade äl men sista mensen var 30 januari. Känner mensvärk å kissnödig hela tiden, sen då och då kommer lite svaga "samman dragningar" på nåra sekunder då och då! Nån mer som känner så eller om de är normalt? Har inga tecken på missfall men endå är man så orolig!

  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-24 19:51:16 följande:

    Hej! Känner inga sammandragningar, men mensvärk och kissnödighet känner jag! Men alla är olika och känner olika. Säkert ingen fara!


    Jaa, har läst de ja å att de verkar vara väldigt individuellt! Vilken vecka är du i? :)
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-24 20:03:21 följande:

    Jag är i vecka 7 (6+4). Vill bara att tiden ska gå!


    Ja, man vill göra ett VUL så man ser att allt är bra så man verkligen tror 100 på alla tusen tester man tagit! ;) ena sekunden tänker jag " alla tester har visat fel, eller att de är cancer som gjort utslag på tester, haha :D låter sjukt men efter att försökt upp till ett år så blir man helt förvånad å kan inte tro på de alls!! Ska ju göra vul 3 mars då vi har tid på en fertilitetsmottagning, ska sticka dit endå å förklara allt!

    härligt att du hunnit till v 7, då borde de synas på vul för dig, har du gjort nåt sånt än? :)

    Jag är dock Nojig över att jag inte känner ett endaste dugg i mina bröst, inte spända å inte ont alls. Dom var små öm ett par dar för nån vecka sen, men inget mer. De är väl endå de första symptomen som ska dyka upp! De är då den drygaste nojan ja lyckats fått!
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-25 10:00:25 följande:

    Det är så drygt att gå och vänta och känna dessa veckorna. Går in i vecka 8 imorgon och tycker tiden seeeegar sig fram.

    Jag har inte heller så ömma bröst, det är lite från och till :)

    Nej det blir mitt första vul, kommer vara i vecka 7+2 då och då borde man ju se ett pickande hjärta!


    Ja verkligen! Jobbigt när man inte vet nåt!

    Om nån eller nåra dar ska jag egentligen ha mens, de oroar man sig också för, att den helt plösligt ska dra upp trots alla tester!

    Ja klart de borde synas på ditt vul då, du lär säga hur de gick sen! :D
  • 1900920802

    Hej! svara hemkt gärna så fort ni kan!! :)

    Hade sista mens 30 jan, är alltså i v 4-5 nåt

    15de tog ja rätt starkt test, 17 februari fick jag gravid 1-2 på digitalt test, testat varje dag med stickor därefter, alla har blivit starkare å starkare, sen nu idag på eftermiddagen fick jag för mig att ta ett till test, gjorde de och de var mycket mycket svagare, (tog 3 st) de var av en billigare variant från gravidkollen som ja inte testat med förut , jag brast ut i gråt i en timme å tänkte nu är de kört, så arg å ledsen! Har ju fått superstarkt på eftermiddagen i förrgår, är de missfall på g eller kan de hända att mitt urin är utspett då jag drack kaffe en halvtimme innan? Kan HCG sjunka under den tiden ens mens egentligen ska komma? För att kroppen inte hängt med? Jag har INTE haft nå tecken på missfall som blödning/smärta!

    Vad tror ni ?

  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-25 20:25:49 följande:

    Jag tog 4-5 test efter mitt första positiva test, sen har inte jag tagit fler. Men någon av dom testen, tror det var natural cycles egna, var mycket svagare än de andra. Antog att det hade med testen att göra och inte min graviditet. Oroa dig inte! Allt är säkert precis som det ska vara!


    Ok! Hoppas med hela mitt hjärta att de är testen de är fel på, har väl nästan tappat hoppet trots svagare test nu! Jag köpte ett storpack 20 st från gravidkollen av deras billigaste stickor! Hoppas verkligen att de är fel på dom!
  • 1900920802
    busans skrev 2016-02-25 21:50:24 följande:

    Jag tog ett Clearblue test och det va svagt, men ändå inte super super svagt. Blev också orolig! Och igår fick jag bruna flyt som kommer lite till och från - men inte mycket. Vågar knappt göra ett till test :(


    Har du tagit nå tester innan du tog clearblue testet då? Om ens gravtest blir svagare å svagare så sägs de att missfall kan vara på g, därför ja är så orolig för mina tester ja tog i eftermiddags! Bruna flytningar är normalt har ja hört å läst mkt om!
  • 1900920802
    busans skrev 2016-02-26 16:16:22 följande:

    Tog ett nytt test idag. Och de va jättestark - blev det på en gång. Så hoppas verkligen!:) ja har också hört att det är normalt. Det är bara lite, inte alls mycke. gillar inte alls att veckorna går så segt nu -.-


    Du fick hel blankt negativt test idag alltså?

    Prova gör med morgon urin imon!

    Ja de går hemskt segt. Hcg kan tydligen gå upp å ner i början, pratade med en på 1177 om du nyss på telefonen! Känns lugnande!
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-26 22:13:46 följande:

    Måste bara lätta på mitt hjärta. Jag har gått till en barnmorska redan och pratat och tagit urinprov + cellprov. Men kände att jag ville byta bm och gå till en annan där en läkare alltid finns tillfälligt och man vill ha extra ul eller om något skulle gå snett. Har dessutom varit i kontakt med denna läkaren tidigare.

    Skrev iaf ett trevligt mail och förklarade mig till den första bm, som blev arg och otrevlig! Har jättedåligt samvete nu. Men samtidigt har jag ju rätt att byta??


    Ja, de handlar om DIG :) så självklart har du rätt att byta, hon gör fel som tar en sån sak personlig! Tycker jag :)
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-02-29 16:16:05 följande:

    Var på vul idag och hjärtat pickade på så fint så! Allt såg bra ut, känns helt underbart!


    Gud så mysigt! :)

    Kommer med negativa saker här, mitt i allt positiva!

    Trots alla mina positiva starka tester för nåra dar sen,så hade mina tester börjat blivit en aning lite lite lite svagare, hade ingen tecken på missfall, sen IDAG , så är det samma datum som jag ska ha mens, och vad dyker upp? Jo mensen!

    Tog två nya grav å dom är fotfarande synliga två streck! Vad händer? Får ja ett missfall med min mens eller är de så att jag har mens fast ja är gravid?
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-03-01 16:11:06 följande:

    Ring gyn och be om vul!

    En del har ju "mens" under graviditeten. Har du ont?


    Jag tog bilen och åkte till akuten å blev hänvisad till gyn! Satt i väntrummet å fick komma in å göra gravtest vilket visade svagt positivt, fick då göra ett VUL och dom såg inget som tydde på graviditet i min kropp, dom såg inte ens en hinnsäck. Kan de bero på att jag är så pass tidigt gravid så att de inte ens hunnits se en hinnsäck än? Att de kan vara anledningen till mina positiva tester?

    jag hade tydligen fått mens! De var de som var min "blödning" nu enligt gyn. Men eftersom mina gravtester varit så otroligt starka för några dagar sedan och helt plötsligt nu är dom svagare. Hon kunde inte svara på varför mina tester visar positivt. Ska till fertilitetsmottagningen på torsdag och ska då få göra mer undersökningar å även få svar på hcg blodprov som jag tog idag!

    Så jag är ett frågetecken nu!
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-03-01 21:10:39 följande:

    Vad konstigt! Så dom menade att du inte ens varit gravid? Kan det inte varit ett tidigt missfall?

    Riktigt tråkigt iaf!


    Jo gravid har jag varit, de måste ha varit nåt missfall som följde med mensen nu sa dom, eller att ja är gravid trots mens nu men de är för tidigt för att se något på ett VUL. Så himla tråkigt att man ödslade hela dan på sjukan för att knappt fått veta nåt! Att dom inte kan försöka lista ut vad de är på ett sjukhus är helt sjukt! Sjukhus i ett nötskal.
  • 1900920802
    S765 skrev 2016-03-05 09:56:05 följande:

    Hur har det gått/går det?


    Var in på fertilitetsmottagningen å alla prover å sperma provet såg kanon ut! Dom gjorde ett till vul å såg inget tecken på missfall men dom antog missfall eftersom ja fick mens å att mina tester hade blivit svagare! Dom misstänker att jag inte får äl varje månad så jag ska få börja med letrozol i nästa mens! Dom tog även gravtest på mig för att se om dom blivit ännu mer svagare i förrgår, och de hade blivit en aning väldigt lite svagare. Jag skulle hålla koll med tester om en vecka å se satt hcg gått ur kroppen, tog ett test i går eftermiddag av ren nyfikenhet och de visade mycket starkare?! Förstår inte vad som händer nu. Är jag gravid igen fast väldigt tidigt å dom missat å se nåt eller ökar mitt hcg trots att jag fått ett , de dom tror är " missfall " ?
Svar på tråden Vecka 5