• Anonym (Nyfiken)

    Ni som är otrogna

    Hur tänker ni? Jag har hört fler och fler historier på nära håll om både män och kvinnor (eller killar och tjejer) som bedrar sin partner under en lång tid, antingen med samma person eller med helt olika personer från gång till gång. Hur tänker ni? Har ni brist på empati? Dålig självkänsla? Bekräftelsebehov?

  • Svar på tråden Ni som är otrogna
  • Anonym (Fru Otrogen?)
    Anonym (man) skrev 2016-04-05 19:56:52 följande:

    Fast som jag ser det så handlar det inte bara om att göra på "rätt" sätt utan även om praktiska saker. Om du tänker efter, vad skulle en otrohet lösa? Du skulle fortfarande dela ditt liv med en man som inte respekterar dig. Vad gäller företaget så kan ni väl driva det tillsammans som skilda, bli kollegor istället för ett par. Nu förstår jag att du kanske inte är så sugen på att driva det med ditt ex men vad är skillnaden mot om du stannar kvar och är otrogen? Du skulle fortfarande få driva företaget med honom och dessutom leva med honom?

    Lösningen skulle i så fall vara att du får honom att förstå att det han gör är oacceptabelt för dig och att han behöver sluta med det om han öht vill att ert förhållande (och företag ) ska överleva, och det lär ju inte en otrohet lösa eller hur?

    Sen kan det ju hända att han helt enkelt inte älskar dig längre men då vore det ju kanske bättre att han i så fall säger det istället för att söka efter andra kvinnor bakom din rygg?

    Har du konfronterat honom?


    Ja, det har jag vid flera tillfällen men det är som att prata med en vägg. Han låtsas att han inte förstår vad jag menar. Det gör mig bara mer ledsen och frustrerad. Jag har slutat att konfrontera honom och biter ihop istället. Han tror säkert att allt är som vanligt. Jag är övertygad om att han inte hade klarat av att se mig med någon annan. Hade jag föreslagit skilsmässa så hade han gjort allt för att förstöra för mig. Det är sådan han är. Antingen är man med honom eller emot honom.
  • molly50
    Anonym (Fru Otrogen?) skrev 2016-04-05 18:34:14 följande:

    Jag har varit min man trogen i 25 år. Min grundinställning är att det är en förutsättning för ett lyckligt äktenskap. Om man inte kan lita på varandra till 100% så underminerar det all tillit. Nu är det tyvärr så att jag inte längre litar på min man eftersom jag vet att han ljuger för mig. Det är en förkrossande insikt då han är/var min bäste vän som jag delar allt med. Förutom att han ljuger så söker han ständigt andra kvinnors uppmärksamhet genom flirtig ögonkontakt. Det är enormt kränkande att t.ex inte kunna gå och handla utan att behöva se honom egoboosta sig själv. Jag vet att det inte är mig det är fel på. Jag är vältränad, ser bra ut och för ofta blickar från mycket yngre män. Men min mans beteende sänker mitt självförtroende fullständigt. Nu är jag så jävla trött på allt att jag funderar på att vara otrogen. Det går emot alla mina moraliska värderingar men jag vet inte hur jag ska orka ta mig ur helvetet. Han har dessutom potensproblem så vårt sexliv är uruselt.


    Har du pratat med din man om det här?
    Jag förstår din frustration och hans beteende är inte ok.
    Men jag tror inte att det blir bättre om du försöker lösa det genom att vara otrogen.
    Om sanningen kommer fram så kan det bli problem både för er som par men även för er som kollegor i företaget.
    Så mitt råd är att försöka prata med honom om du inte har gjort det,och försöka få honom att förstå vad du känner inför hans beteende.
    Att det sårar dig.

    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Fru Otrogen?) skrev 2016-04-05 20:44:06 följande:
    Ja, det har jag vid flera tillfällen men det är som att prata med en vägg. Han låtsas att han inte förstår vad jag menar. Det gör mig bara mer ledsen och frustrerad. Jag har slutat att konfrontera honom och biter ihop istället. Han tror säkert att allt är som vanligt. Jag är övertygad om att han inte hade klarat av att se mig med någon annan. Hade jag föreslagit skilsmässa så hade han gjort allt för att förstöra för mig. Det är sådan han är. Antingen är man med honom eller emot honom.
    Vet du,befinner man sig i din situation så har jag förståelse för att man blir frustrerad och ledsen. Han verkar vara ett riktigt svin!
    Jag brukar inte försvara otrohet,men jag kan förstå att du går i de tankarna.
    Jag förstår också att du är rädd för att lämna.
    Men jag tror ändå att du kommer att få det bättre utan honom.
    Försök hitta ett jobb och flytta och låt honom ta hand om företaget på egen hand så bäst han kan.
    Sedan kan du börja flirta med andra män och egoboosta dig själv.
    Då kanske han inser vad han har förlorat.
    Mattias och Hannah.
  • vargveum
    Anonym (Fru Otrogen?) skrev 2016-04-05 18:34:14 följande:

    Jag har varit min man trogen i 25 år. Min grundinställning är att det är en förutsättning för ett lyckligt äktenskap. Om man inte kan lita på varandra till 100% så underminerar det all tillit. Nu är det tyvärr så att jag inte längre litar på min man eftersom jag vet att han ljuger för mig. Det är en förkrossande insikt då han är/var min bäste vän som jag delar allt med. Förutom att han ljuger så söker han ständigt andra kvinnors uppmärksamhet genom flirtig ögonkontakt. Det är enormt kränkande att t.ex inte kunna gå och handla utan att behöva se honom egoboosta sig själv. Jag vet att det inte är mig det är fel på. Jag är vältränad, ser bra ut och för ofta blickar från mycket yngre män. Men min mans beteende sänker mitt självförtroende fullständigt. Nu är jag så jävla trött på allt att jag funderar på att vara otrogen. Det går emot alla mina moraliska värderingar men jag vet inte hur jag ska orka ta mig ur helvetet. Han har dessutom potensproblem så vårt sexliv är uruselt.


    Det låter inte som att du har så mycket konkret att gå på här, mer än din känsla. Han kanske söker bekräftelse utifrån men vad är det som gör att du inte litar på honom, till den grad att du funderar på att vara otrogen fast du tycker det är fel?
  • Anonym (man)
    Anonym (Fru Otrogen?) skrev 2016-04-05 20:44:06 följande:
    Ja, det har jag vid flera tillfällen men det är som att prata med en vägg. Han låtsas att han inte förstår vad jag menar. Det gör mig bara mer ledsen och frustrerad. Jag har slutat att konfrontera honom och biter ihop istället. Han tror säkert att allt är som vanligt. Jag är övertygad om att han inte hade klarat av att se mig med någon annan. Hade jag föreslagit skilsmässa så hade han gjort allt för att förstöra för mig. Det är sådan han är. Antingen är man med honom eller emot honom.
    Han låter inte som någon vidare partner, trogen eller otrogen, kanske dags att lämna och skaffa dig ett bättre exemplar för att må bättre, han verkar inte direkt tillföra något positivt i ditt liv. Du vet väl att man inte behöver vara överens om att skiljas? vill du skiljas så kan han jävlas bäst han vill, det går igenom ändå.
  • Hustru
    Anonym (man) skrev 2016-04-05 18:34:49 följande:

    fast det är kanske just det som är det intressanta, du pratar om att du har hittat en balans i ditt liv, men ert förhållande handlar väl bara inte om dig och vad du tycker? Varför inte säga som det är, "jag ligger med andra män för att jag inte får sex av dig", så får även din man en möjlighet att välja om han trivs med det?


    Håller helt med om att vi är två i vårt förhållande, och skulle nog skrivit hittat balans i vårt äktenskap. När han var otrogen eller för den delen fattar beslut som påverkar mig så har han tyvärr föregått med väldigt dåligt exempel, så just här tänker jag inte vara ett dugg bättre än han är. Jag föreslog skilsmässa för ett par år sedan, detta ville han på inga villkor, så valmöjligheten har funnits. Så balansen finns Ng där för honom också.

    Vidhåller att livet inte är svart och vitt och att alla nyanser däremellan inte alltid ligger på ytan för att alla ska förstå hur andra människor handlar. Jag har inte för avsikt att lägga alla korten på FL-bordet av flera anledningar, en är anonymitet och en annan är respekt mot min man och mina barn. Men vi har tillsammans varit med om mycket och vi värnar om varandra.
  • Anonym (man)
    Hustru skrev 2016-04-06 04:34:55 följande:
    Håller helt med om att vi är två i vårt förhållande, och skulle nog skrivit hittat balans i vårt äktenskap. När han var otrogen eller för den delen fattar beslut som påverkar mig så har han tyvärr föregått med väldigt dåligt exempel, så just här tänker jag inte vara ett dugg bättre än han är. Jag föreslog skilsmässa för ett par år sedan, detta ville han på inga villkor, så valmöjligheten har funnits. Så balansen finns Ng där för honom också.

    Vidhåller att livet inte är svart och vitt och att alla nyanser däremellan inte alltid ligger på ytan för att alla ska förstå hur andra människor handlar. Jag har inte för avsikt att lägga alla korten på FL-bordet av flera anledningar, en är anonymitet och en annan är respekt mot min man och mina barn. Men vi har tillsammans varit med om mycket och vi värnar om varandra.
    Kan iof hålla med dig om att det är svårt att få till en bra gemensam lösning med någon som inte kan kommunicera, ingen lätt sits du hamnat i med ett obefintligt sexliv och en partner som inte går att kommunicera med. Jag hade hellre valt att lämna men jag kan förstå varför du valde som du gjorde.

    Ang svart eller vitt så håller jag med om att livet många ggr är komplext utan enkla lösningar, men jag vidhåller att allt inte heller är en gråzon, vissa saker är svarta eller vita. Jag tycker uttrycket "allt är inte svart eller vitt" ganska ofta missbrukas, den betyder inte att allt är en gråzon, den betyder bara att vissa saker inte är svarta eller vita, kan vara värt att hålla i minnet.
  • Anonym (Fru Otrogen?)
    vargveum skrev 2016-04-05 21:12:16 följande:

    Det låter inte som att du har så mycket konkret att gå på här, mer än din känsla. Han kanske söker bekräftelse utifrån men vad är det som gör att du inte litar på honom, till den grad att du funderar på att vara otrogen fast du tycker det är fel?


    Att han ljuger mig rakt i ansiktet är väldigt konkret för mig. Han tittar mig i ögonen och formulerar ännu en lögn när jag ifrågasätter det han säger. Jag VET att han ljuger. Det är inte så att jag bara TROR att han ljuger. Det han inte har förstått är att jag vet att det han säger inte är sant.

    När det gäller hans flirtande med andra så vill jag poängtera att han inte bara tittar på tjejerna utan att han även söker ögonkontakt och ler. Att titta på andra är helt ok. Att tycka att en person är vacker är mänskligt. Men han nöjer sig inte med att titta. Han måste få henne att se honom också. Det är så förnedrande och pinsamt. Så här gör han när jag är i han sällskap och jag har inte en aning om hur han beter sig när inte jag är med.
  • Sadwife

    Hej Äckelgubbe!
    Jag antar att din fru då vet om att du sätter på en annan. HON är en massa nedvärderande saker så jag antar att du själv är vältränad och ser ut som 25? Det är inte så att ni dessutom har barn ihop (vilket startar kvinnokroppens förfall typ) ? Verkar inte vara många som vet vad äkta kärlek är... TYVÄRR!

Svar på tråden Ni som är otrogna