• Anonym (abba-rumpa)

    Hur tränar man sig till ABBA-rumpa inför beach 2016?

    Jag har bestämt mig för att träna aktern tills jag nått detta resultat:



    Kan man träna upp sin vanliga Svensson-röv till en spänstig ABBA-rumpa på tre månader inför strandsäsongen?

  • Svar på tråden Hur tränar man sig till ABBA-rumpa inför beach 2016?
  • Anonym (abba-rumpa)
    Anonym (Chips) skrev 2016-05-03 23:10:26 följande:

    En påse chips om dagen fram till sommarn borde funka ????????


    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2016-05-04 00:19:37 följande:

    Jag gillar sådana rumpor, men det är fett som gör dem runda och fina. Man kan inte träna fram fett. Att få en rumpa som är rund av muskler, typ Serena Williams, är nog ett omöjligt projekt för de flesta.



    Kan ni sluta trolla genom att säga att hennes rumpa är fet?
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (abba-rumpa) skrev 2016-05-04 00:34:48 följande:
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2016-05-04 00:19:37 följande:

    Jag gillar sådana rumpor, men det är fett som gör dem runda och fina. Man kan inte träna fram fett. Att få en rumpa som är rund av muskler, typ Serena Williams, är nog ett omöjligt projekt för de flesta.



    Kan ni sluta trolla genom att säga att hennes rumpa är fet?
    Jag skrev bara positiva saker om Agnetas rumpa. Tror du verkligen att hon fick den genom att träna på ett speciellt sätt? Nej, hon hade tur i det genetiska lotteriet helt enkelt. Fettet placerade sig på "rätt" ställen.
  • Anonym (abba-rumpa)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2016-05-04 00:46:18 följande:
    Jag skrev bara positiva saker om Agnetas rumpa. Tror du verkligen att hon fick den genom att träna på ett speciellt sätt? Nej, hon hade tur i det genetiska lotteriet helt enkelt. Fettet placerade sig på "rätt" ställen.
    Du säger ju att hennes rumpa var fet om man läser lite mellan raderna.
  • Anonym (putig)

    Genetiskt anlag för putig rumpa och lite träning. Om du hinner på tre månader är svårt att säga. Det beror på hur du ser ut idag och hur bra du svarar på träning. En del får lätt synliga muskler och former, andra inte.

    Jag vet bara ett gym som har en riktigt bra "rumpmaskin" och det är Fysiken på Kaserntorget i Göteborg. Men jag har inte varit på alla gym, så kanske finns den på fler ställen.

    Man ligger på mage över en platta, med böjda armar och ben nedåt med stöd för armbågar och knän och handtag för händerna att hålla i. Ryggen är ganska rak, eller iaf inte svankig. Man trycker upp en hävarm med foten (och därmed benet och rumpan) som är kopplad till vikter och man kör en fot (skinka) i taget. För att få en putig rumpa så ska man köra  tung vikt och få repetitioner tex 3x5. Det ska vara det allra tyngsta som man kan klara. Man trycker ganska snabbt upp och sedan håll emot-långsamt tillbaka.

    En liknande övning kan man göra utan maskin genom att stå på alla fyra, fast på armbågar och knän. Luta huvudet nedåt mot armarna och lyft ena benet uppåt. Du kan med fördel använda manschettvikter kring vristen.

    Lycka till!

  • Mrs Moneybags
    Anonym (abba-rumpa) skrev 2016-05-04 00:34:48 följande:

    Kan ni sluta trolla genom att säga att hennes rumpa är fet?


    Men den är ju helt otränad. Det finns inget du kan göra för att få en otränad rumpa annat än att sluta träna och fortsätta leva som vanligt i övrigt. Den är inte fet, men helt muskelbefriad. Du menar att du vill ha en platt och bred rumpa utan muskler?
  • Anonym (abba-rumpa)
    Mrs Moneybags skrev 2016-05-09 10:28:56 följande:
    Men den är ju helt otränad. Det finns inget du kan göra för att få en otränad rumpa annat än att sluta träna och fortsätta leva som vanligt i övrigt. Den är inte fet, men helt muskelbefriad. Du menar att du vill ha en platt och bred rumpa utan muskler?
    Hur vet du det? Syns det på något sätt?
  • smulpaj01

    Ser inte Du det?


    Anonym (abba-rumpa) skrev 2016-05-12 08:14:23 följande:

    Hur vet du det? Syns det på något sätt?


  • trash panda

    Alltså, jag är verkligen den sista som skulle anklaga snygga spänstiga kvinnor för att vara "feta" och allt vad det nu är, men den där rumpan är ju en "vanlig Svensson-röv". En helt vanlig rumpa. Ser ut som rumpor ser ut normalt. Absolut inte ful på något sätt, men som sagt...normal. Tror inte det är något man kan träna sig till (om man inte startar med en gravt överviktig kropp förstås).

    Själv har jag absolut inte en lika snygg rumpa men det är för att jag för närvarande väger ett antal kilo mer än ABBA-brudarna. När jag varit normalsmal med en svenssondallrig otränad röv så har den sett ut ungefär sådär.

  • Anonym (rumplisa)

    Vissa har tur i det genetiska rumplotteriet. Deras fett sätter sig snyggt. Andra, som jag själv, måste jobba för en snygg rumpa.

    Fettet sätter sig helt fel på min rumpa exempelvis. Det innebär att jag måste hålla mig smal. Men inte ens det räcker. Behöver träna rumpan för att fylla ut den med muskler för att den ska vara någorlunda fin.

    Gymar en gång i veckan och fokuserar på rumpmaskinerna. Sedan går jag regelbundet i trappmaskin. Dessutom gör jag squats och utfall någon gång i veckan.

    Det tog ett halvår att gå från en helt platt och hängig röv till en någorlunda rund och fyllig sådan. Skulle säkert kunna få en perfekt rumpa om jag gymade mer men har inte tid för det.

    Det viktigaste för att få stora muskler (=putande rumpa) är att köra tunga vikter. Man behöver inte göra många repetitioner men ska lyfta (eller pressa) så tungt att det är på gränsen till vad man orkar.

  • Anonym (abba-rumpa)
    smulpaj01 skrev 2016-05-12 08:23:43 följande:

    Ser inte Du det?


    På vilket sätt ser den inte tight ut? Är det bara för att den är stor?
    trash panda skrev 2016-05-12 08:30:05 följande:

    Alltså, jag är verkligen den sista som skulle anklaga snygga spänstiga kvinnor för att vara "feta" och allt vad det nu är, men den där rumpan är ju en "vanlig Svensson-röv". En helt vanlig rumpa. Ser ut som rumpor ser ut normalt. Absolut inte ful på något sätt, men som sagt...normal. Tror inte det är något man kan träna sig till (om man inte startar med en gravt överviktig kropp förstås).

    Själv har jag absolut inte en lika snygg rumpa men det är för att jag för närvarande väger ett antal kilo mer än ABBA-brudarna. När jag varit normalsmal med en svenssondallrig otränad röv så har den sett ut ungefär sådär.


    "Själv har jag absolut inte en lika snygg rumpa men det är för att jag för närvarande väger ett antal kilo mer än ABBA-brudarna."

    "svenssondallrig otränad röv"

    Du motsäger dig själv.
Svar på tråden Hur tränar man sig till ABBA-rumpa inför beach 2016?