• mocha8676

    Ägglossningstest som graviditetstest!

    Som rubriken lyder, någon som har erfarenhet att gravtesta med Ältest? Jag har läst gamla trådar om detta här på familjeliv och läst på lite om det på internet. Vet att det inte är pålitligt, men för många funkar det.

    Det jag undrar över är ifall ni med starka ÄLtester (istället för gravtest) har fått mens, eller har ni fått positivt på gravtestet efter?

    Jag testade nämligen precis och fick starkt utslag på bim+3. Testade med ÄLtest då jag inte hade nåt gravtest hemma. Ska testa med ett cbndigital någon dag!

  • Svar på tråden Ägglossningstest som graviditetstest!
  • mocha8676
    Anonym (M) skrev 2016-04-16 23:08:21 följande:

    Japp, jag brukar alltid ha ältest över så tar både äl- och gravtest innan bim och mina ältest har alltid blivit positiva när jag varit gravid. Rätt självklart eftersom ältest inte kan skilja på lh och hcg. Har fått stegring på ältest innan mens, men aldrig positivt!


    Tack för ditt svar. Tog idag ett cv digital ÄL test och fick glad gubbe. Spännande att testa med ett vanligt g-test snart :)
  • MrsC74
    GrönaDruvan skrev 2016-04-17 07:50:34 följande:

    Provade med ett äl-test och det visade ingenting. Köpte sen ett grav test som var positivt..


    Samma här
  • GrönaDruvan

    Sen fick jag positivt på äl test en gång när jag inte var gravid. Så tror nog inte man ska lita på sådana test. Ältest är till för just att kolla äl.

  • mocha8676
    GrönaDruvan skrev 2016-04-17 10:30:36 följande:

    Sen fick jag positivt på äl test en gång när jag inte var gravid. Så tror nog inte man ska lita på sådana test. Ältest är till för just att kolla äl.


    Precis. Läst om att det kan vara så också.
  • Anonym (..)

    Eftersom älskar test reagerar på hormoner över lag så ger de utslag vid älven, mens och graviditeten.

    Jag testade med älsklingen test när.min mens var sen och då fick jag ett kontrollstreck som var obefintligt och ett test streck som var svart, där var då så mycket hormoner att färgen inte räckte till kontrollstreck.

    Lycka till och hoppas du får positivt på g test oxå :)

  • Pimpinellan
    Anonym (Funkar...) skrev 2016-04-16 17:12:00 följande:
    Ok, fick du en glad gubbe då? Samma dag som din mens kom alltså?

    Fast det är inga tjollertest. Har du 2 lika starka eller ett som är starkare så är det ju ägglossning alt gravid. Precis lika lätt som en glad gubbe smile1.gif
    Ja,jag sa ju det. Och jo,med tusen trådar i ämnet" är detta test positivt" så anser jag testen vara tjoller. De flesta kan inte tyda dom och de är dessutom ett enormt slöseri med pengar. Har man äl kan man bli gravid oavsett om testet visar positivt eller inte. Och som substitut för gravtest funkar det helt enkelt inte och var aldrig tänkta för det heller.
  • Anonym (Anonym mamma)

    Har gjort äggläggningstest och det blev 2sträck. Har koppar spiral och mens som är jätte svag jämfört med förrut mår illa hela tiden.

  • nypan78

    Fick lätt sträck med äl test idag på ruvardag 7 med en blasto...kan det tyda på något? Säkrast att köpa ett riktigt test kanske...

  • Moall
    nypan78 skrev 2018-12-18 17:30:09 följande:

    Fick lätt sträck med äl test idag på ruvardag 7 med en blasto...kan det tyda på något? Säkrast att köpa ett riktigt test kanske...


    Hur gick det för dig? Fick Du ett plus? Jag har fått svagt streck på äl-test idag på bim-1... Borde också testa grav-test.
  • Moall
    nypan78 skrev 2018-12-18 17:30:09 följande:

    Fick lätt sträck med äl test idag på ruvardag 7 med en blasto...kan det tyda på något? Säkrast att köpa ett riktigt test kanske...


    Hur gick det för dig? Fick Du ett plus? Jag har fått svagt streck på äl-test idag på bim-1... Borde också testa grav-test.
  • Moall
    nypan78 skrev 2018-12-18 17:30:09 följande:

    Fick lätt sträck med äl test idag på ruvardag 7 med en blasto...kan det tyda på något? Säkrast att köpa ett riktigt test kanske...


    Hur gick det för dig? Fick Du ett plus? Jag har fått svagt streck på äl-test idag på bim-1... Borde också testa grav-test.
  • ballerinakakaoreo

    Efter mitt missfall tog jag både gravtest och Äl-test för att hålla koll på när ägglossningen skulle infinna sig efter missfallet men upptäckte rätt snabbt att det var lönlöst då jag fick starka positivt på både ÄL-testet och grav-testet. ÄL-testet mycket starkare än grav. Antar att det beror på hcg efter missfallet.

    Blev nyfiken att testa nu, har BIM på lördag och har fått svaga antydan till streck på gravtest som inte är "testa tidigt"-test. Tror ni det funkar med ÄL-test utan morgonurin? 

  • ballerinakakaoreo
    ballerinakakaoreo skrev 2018-12-26 15:29:08 följande:

    Efter mitt missfall tog jag både gravtest och Äl-test för att hålla koll på när ägglossningen skulle infinna sig efter missfallet men upptäckte rätt snabbt att det var lönlöst då jag fick starka positivt på både ÄL-testet och grav-testet. ÄL-testet mycket starkare än grav. Antar att det beror på hcg efter missfallet.

    Blev nyfiken att testa nu, har BIM på lördag och har fått svaga antydan till streck på gravtest som inte är "testa tidigt"-test. Tror ni det funkar med ÄL-test utan morgonurin? 


    Första bilden är mitt graviditetstest från igår, ej 'testa tidigt'-test. Den andra bilden är från ÄL-testet idag. Ej morgonurin. Vad tror ni? 

Svar på tråden Ägglossningstest som graviditetstest!