• jennyhson

    Orgasmer

    Jag har inte varit på Familjeliv så länge, men älskar att läsa om andras sexliv. :) Då får man lite perspektiv på sitt eget och man får lite nya tankar om vad man kanske skulle gilla.

    Jag har lite funderingar om orgasmer som jag hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut...

    Tjejer verkar kunna få olika typer av orgasmer. En del lyckliga tjejer kan få vaginala orgasmer. Men hur vanligt är det egentligen? Jag har fått det två gånger i mitt liv. Det skulle jag verkligen vilja kunna få oftare! Jag får väl läsa in mig på det. Är det någon som tränat upp det? Går det?

    Orgasmer kan vara olika starka. Ibland är de starkare än andra gånger. En del skriver att analsex ger dem eller sin partner starkare orgasmer. Är de starkare eller är de annorlunda på något annat sätt?

    En del tjejer kan få fontänorgasmer. Är det skönare, eller är det bara häftigt att det sprutar? Hur mycket sprutar det egentligen? Jag har då aldrig fått en.

    Jag får bara en orgasm när jag har sex med min sambo. En del tjejer får många orgasmer varje gång de har sex. Är det vanligt? Efter orgasmen är jag oftast inte så intresserad längre. Men det låter ju skönt att få fler. Hur många får brukar du eller din tjej få när ni har sex?

    Kan killar också få olika orgasmer? Hur snart efter att du eller din kille kommit kan du/han köra igen?

    Går det egentligen att beskriva hur en orgasm känns med ord? Jag kan det inte... Gör ett försök får vi höra. :)

  • Svar på tråden Orgasmer
  • Anonym (Yes)

    Jag kan börja med att säga att jag har varit med min pojkvän i ett år och han var den som jag förlorade min oskuld till (jag är 25 år).

    Jag hade svårt att få orgasm överhuvudtaget de första typ 5-6 gångerna vi hade sex för även fast jag hade lekt med leksaker så är det ju annorlunda att ha sex på riktigt. Men sen dess har jag kunnat få vaginal orgasm. Får det praktiskt taget varenda gång vi har sex. Han slickar mig aldrig där nere utan det brukar vara så att jag suger av honom och sen rider jag honom och sist kör vi missionären. Jag tycker det som hjälper mycket är att ha långsamt sex, då tycker jag han träffar gpunkten allra bäst. Om vi vill ha lite extra krydda och komma lättare så sträcker vi oss bak med armarna till varandras anal och trycker och masserar. Inte samtidigt såklart utan en åt gången, haha. Det är bäst att göra det när vi är precis på väg att komma.

    Analsex kan vara helt olika från gång till gång för mig. Har kommit flera gånger när jag har kört analsex med en leksak, men bara typ två gånger med min pojkvän. Oftast så gör jag det för det är skönt men sen vill jag byta till vaginalt sex för att kunna komma. Jag tycker anal-orgasmer är jättesköna och önskar jag kunde få det oftare. Jag ska faktiskt börja använda en vibrator på vaginan när vi har analsex nu för då vet jag att jag kommer att komma. Min pojkvän älskar ju analsex också eftersom att jag är extra tajt där. Men i slutändan älskar jag nog vanliga orgasmer mest för efter en analsex-orgasm känner jag mig inte alltid helt nöjd. Som att den där kåta känslan man har i magen inte är helt borta.

    Jag har bara fått en pyyytteliten fontänorgasm en gång när jag onanerade. Kändes som att kissa typ. Har slutat sträva efter såna för det verkar mest bara för jobbigt att tvätta efteråt.

    Jag kan få mellan 1-5 orgasmer när jag onanerar. När jag har haft sex med min kille så har jag fått två orgasmer vid två olika tillfällen, det handlar mest bara om hur kåt jag är men för det mesta så är jag nöjd med bara en. Det beror också på om han har lite längre kvar tills han kommer att komma, då kan jag satsa på en till. Men oftast tar jag så lång tid på mig med den första att han hinner komma snabbt efter det. Dock så ääälskar jag när han penis börjar krympa efter att han har kommit och jag inte har kommit än. När den varma sperman är inne i mig och hans penis är så liten att den stryker mig precis på gpunkten, då brukar jag be honom att knulla mig lååångsamt precis just där för då kommer jag jättehårt. En gång när jag ville komma dubbla gånger så bad jag honom göra det och kom en gång till.

    Vet inte mycket om killars olika orgasmer, men vi brukar ha ett par dagar eller en vecka mellan varje gång vi har sex.

  • Anonym (Millan)
    Anonym (Yes) skrev 2016-05-06 13:19:05 följande:

    Jag kan börja med att säga att jag har varit med min pojkvän i ett år och han var den som jag förlorade min oskuld till (jag är 25 år).

    Jag hade svårt att få orgasm överhuvudtaget de första typ 5-6 gångerna vi hade sex för även fast jag hade lekt med leksaker så är det ju annorlunda att ha sex på riktigt. Men sen dess har jag kunnat få vaginal orgasm. Får det praktiskt taget varenda gång vi har sex. Han slickar mig aldrig där nere utan det brukar vara så att jag suger av honom och sen rider jag honom och sist kör vi missionären. Jag tycker det som hjälper mycket är att ha långsamt sex, då tycker jag han träffar gpunkten allra bäst. Om vi vill ha lite extra krydda och komma lättare så sträcker vi oss bak med armarna till varandras anal och trycker och masserar. Inte samtidigt såklart utan en åt gången, haha. Det är bäst att göra det när vi är precis på väg att komma.

    Analsex kan vara helt olika från gång till gång för mig. Har kommit flera gånger när jag har kört analsex med en leksak, men bara typ två gånger med min pojkvän. Oftast så gör jag det för det är skönt men sen vill jag byta till vaginalt sex för att kunna komma. Jag tycker anal-orgasmer är jättesköna och önskar jag kunde få det oftare. Jag ska faktiskt börja använda en vibrator på vaginan när vi har analsex nu för då vet jag att jag kommer att komma. Min pojkvän älskar ju analsex också eftersom att jag är extra tajt där. Men i slutändan älskar jag nog vanliga orgasmer mest för efter en analsex-orgasm känner jag mig inte alltid helt nöjd. Som att den där kåta känslan man har i magen inte är helt borta.

    Jag har bara fått en pyyytteliten fontänorgasm en gång när jag onanerade. Kändes som att kissa typ. Har slutat sträva efter såna för det verkar mest bara för jobbigt att tvätta efteråt.

    Jag kan få mellan 1-5 orgasmer när jag onanerar. När jag har haft sex med min kille så har jag fått två orgasmer vid två olika tillfällen, det handlar mest bara om hur kåt jag är men för det mesta så är jag nöjd med bara en. Det beror också på om han har lite längre kvar tills han kommer att komma, då kan jag satsa på en till. Men oftast tar jag så lång tid på mig med den första att han hinner komma snabbt efter det. Dock så ääälskar jag när han penis börjar krympa efter att han har kommit och jag inte har kommit än. När den varma sperman är inne i mig och hans penis är så liten att den stryker mig precis på gpunkten, då brukar jag be honom att knulla mig lååångsamt precis just där för då kommer jag jättehårt. En gång när jag ville komma dubbla gånger så bad jag honom göra det och kom en gång till.

    Vet inte mycket om killars olika orgasmer, men vi brukar ha ett par dagar eller en vecka mellan varje gång vi har sex.


    Så tråkigt att han inte slickar dig! Vill han inte...?
    Själv älskar jag just de orgasmerna jag får av att bli slickad, det är helt vansinnigt skönt.
  • fae
    Anonym (Millan) skrev 2016-05-06 13:29:46 följande:

    Så tråkigt att han inte slickar dig! Vill han inte...?

    Själv älskar jag just de orgasmerna jag får av att bli slickad, det är helt vansinnigt skönt.


    Couldn't agree more...
  • Anonym (.)

    De är grymma!

    Har varit tillsammans med min i 6 år och vi var båda oskulder.


    Anonym (Millan) skrev 2016-05-06 13:29:46 följande:

    Så tråkigt att han inte slickar dig! Vill han inte...?

    Själv älskar jag just de orgasmerna jag får av att bli slickad, det är helt vansinnigt skönt.


  • Anonym (Yes)

    Han slickar mig inte för jag har en p-stav som orsakar att jag nästan alltid får lite mens så det är inte så trevligt. Han har inget emot att göra det, men det är inget jag saknar heller

  • Anonym (känslig)

    Jag blir väldigt, väldigt känslig i klitoris när jag fått orgasm, och kan därför tyvärr inte få flera i rad. Önskar jag kunde, men det är för känsligt och är bara obehagligt att röra där efter att jag kommit. Jag kan igen efter ett par timmar, men allra bäst/skönast är det faktiskt att vänta upp till en vecka(!) efter orgasm innan jag smeker mig/kommer igen. Känslan av lätt obehag/känslighet sitter kvar kring klitoris på något sätt, och går inte bort helt förrän efter ca en vecka. Aldrig hört om någon annan med detta "problem".

  • Anonym (Man)
    Anonym (.) skrev 2016-05-06 12:36:21 följande:

    Ja, här blir det max en gång om dagen, helst inte mer än varannan dag. Tyvärr.


    För oss blir det 2-3 gånger per månad. Hennes lust är en mera begränsande faktor än min förmåga. Hur gamla är ni?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Yes) skrev 2016-05-06 13:19:05 följande:

    Jag kan börja med att säga att jag har varit med min pojkvän i ett år och han var den som jag förlorade min oskuld till (jag är 25 år).

    Jag hade svårt att få orgasm överhuvudtaget de första typ 5-6 gångerna vi hade sex för även fast jag hade lekt med leksaker så är det ju annorlunda att ha sex på riktigt. Men sen dess har jag kunnat få vaginal orgasm. Får det praktiskt taget varenda gång vi har sex. Han slickar mig aldrig där nere utan det brukar vara så att jag suger av honom och sen rider jag honom och sist kör vi missionären. Jag tycker det som hjälper mycket är att ha långsamt sex, då tycker jag han träffar gpunkten allra bäst. Om vi vill ha lite extra krydda och komma lättare så sträcker vi oss bak med armarna till varandras anal och trycker och masserar. Inte samtidigt såklart utan en åt gången, haha. Det är bäst att göra det när vi är precis på väg att komma.

    Analsex kan vara helt olika från gång till gång för mig. Har kommit flera gånger när jag har kört analsex med en leksak, men bara typ två gånger med min pojkvän. Oftast så gör jag det för det är skönt men sen vill jag byta till vaginalt sex för att kunna komma. Jag tycker anal-orgasmer är jättesköna och önskar jag kunde få det oftare. Jag ska faktiskt börja använda en vibrator på vaginan när vi har analsex nu för då vet jag att jag kommer att komma. Min pojkvän älskar ju analsex också eftersom att jag är extra tajt där. Men i slutändan älskar jag nog vanliga orgasmer mest för efter en analsex-orgasm känner jag mig inte alltid helt nöjd. Som att den där kåta känslan man har i magen inte är helt borta.

    Jag har bara fått en pyyytteliten fontänorgasm en gång när jag onanerade. Kändes som att kissa typ. Har slutat sträva efter såna för det verkar mest bara för jobbigt att tvätta efteråt.

    Jag kan få mellan 1-5 orgasmer när jag onanerar. När jag har haft sex med min kille så har jag fått två orgasmer vid två olika tillfällen, det handlar mest bara om hur kåt jag är men för det mesta så är jag nöjd med bara en. Det beror också på om han har lite längre kvar tills han kommer att komma, då kan jag satsa på en till. Men oftast tar jag så lång tid på mig med den första att han hinner komma snabbt efter det. Dock så ääälskar jag när han penis börjar krympa efter att han har kommit och jag inte har kommit än. När den varma sperman är inne i mig och hans penis är så liten att den stryker mig precis på gpunkten, då brukar jag be honom att knulla mig lååångsamt precis just där för då kommer jag jättehårt. En gång när jag ville komma dubbla gånger så bad jag honom göra det och kom en gång till.

    Vet inte mycket om killars olika orgasmer, men vi brukar ha ett par dagar eller en vecka mellan varje gång vi har sex.


    Härligt att du får så sköna orgasmer. Min fru var också i 25-årsåldern när hon hade sex första gången. Med den partner hon hade då fick hon vaginalorgasmer hela tiden. Med mig har hon inte kunnat få det tyvärr. 
  • Anonym (.)

    Tråkigt när man inte "matchar", han har heller inte så hög lust som jag. Vi är 23 år


    Anonym (Man) skrev 2016-05-08 07:52:40 följande:

    För oss blir det 2-3 gånger per månad. Hennes lust är en mera begränsande faktor än min förmåga. Hur gamla är ni?


  • Smulan55

    Jag har svårt att komma med min kille, jag tycker ofta han går för fort fram och jag behöver tid på mig att bli kåt och våt. Hatar känslan av att han tränger in när jag inte är tillräckligt våt. Men så köpte han womanizer till mig, och då blev det tvärtom. Jag kom redan under förspelet. Det gick FÖR fort! Demon 


    Så nu försöker vi hitta något mellanting.. Något som gör att jag tänder till snabbt, men ändå inte kommer för fort. Det blir ju synd om honom om jag är "klar" redan efter 2 minuter...

    Någon som har något tips?

  • vargveum
    Smulan55 skrev 2016-05-09 11:24:00 följande:

    Jag har svårt att komma med min kille, jag tycker ofta han går för fort fram och jag behöver tid på mig att bli kåt och våt. Hatar känslan av att han tränger in när jag inte är tillräckligt våt. Men så köpte han womanizer till mig, och då blev det tvärtom. Jag kom redan under förspelet. Det gick FÖR fort!  

    Så nu försöker vi hitta något mellanting.. Något som gör att jag tänder till snabbt, men ändå inte kommer för fort. Det blir ju synd om honom om jag är "klar" redan efter 2 minuter...

    Någon som har något tips?


    Mitt tips blir väl att, varför se dig som "klar" bara för att du har fått en orgasm? Varför inte sikta på många fler? Eller, om du har svårt att komma mer, kan man väl fortsätta ändå? Sex är ju mycket mer ön orgasmer. Tycker jag.
  • Anonym (^_^)

    Min erfarenhet säger att kvinnor kan uppleva alla sorters orgasmer. Det är mycket mer mentalt än man kanske kan tro.

  • Lina546

    Vi har också testat Womanizer, orgasmgaranti verkligen, men det går lite för fort.
    Tillsammans med min partner tycker jag att en klitorisvibrator är det absolut bästa. Måste ha någon form av klitoris stimulans för att få en orgasm, womanizern gör det för fort och fingrarna för långsamt så då är en liten vibrator precis lagom :)

  • Anonym (Amonyme)

    Det finns alla möjliga. Som man har jag bara upplevt olika intensitet, inte olika typer (tror jag). Prostatastimulering och annat är jag inte intresserad av. 

    Min sambo kommer ibland av enbart samlag, ibland med fingrar som hjälp, därefter blir sexet väldigt oskönt för henne så då tar penetrationen slut. Sedan kan jag komma på andra sätt om så behövs. 

  • vargveum

    Senaste gången jag hade sex blev det tre vaginala orgasmer :D. Härliga grejer! Sedan blev det 7 klitoris också, inte alls dumma de heller.. mina blev också väldigt sköna :)

Svar på tråden Orgasmer