• Anonym (What?!)

    Blev kallad hora på parkering

    Kom på tidigare ikväll att filen var slut. Åkte därför till affären strax innan stängning klockan 21.

    När jag har parkerat och klivit ur bilen hör jag två killar i en bil längre bort. De ropar på mig och frågar "är du en hora?" Jag ignorerar och fortsätter att gå. Då ropar de igen "hey du, är du en hora eller? Kom hit och sug, jag kan betala. Snabbade på stegen in i butiken högröd av ilska.

    Kan tillägga att jag är 30 år. Hade på mig jeans, t-shirt, lång kofta.

    Vad är det som händer?

    Ville bara ventilera. Är fortfarande väldigt upprörd över detta!!

  • Svar på tråden Blev kallad hora på parkering
  • Anonym (asful)
    Norris skrev 2016-05-17 08:12:23 följande:
    Ärligt så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt sådana människor som dig.
    Du verkar ha en oerhört taskig kvinnosyn.
    Att du regelbundet köper sex bevisar ju att du gillar att förnedra kvinnor. Du inser det bara inte själv.
    Nej det gör jag inte. Men jag gillar att ha sex. 
  • sextiotalist
    Anonym (asful) skrev 2016-05-17 08:08:21 följande:
    Då är hon ganska lättkränkt. Om någon frågade mig om jag var banktjänsteman skulle jag inte bli kränkt.

    Ar det just yrket hora, eller hade TS blivit kränkt av vilket yrke som helst?
    Eftersom just ordet hora t.ex är ett (för de flesta människor) ett kränkande ord, så är nog inte ts lättkränkt, det är nog du mer som lever i en annan värld.
    Om någon kallar en kvinnlig kollega hora på en arbetsplats, så kan man nog räkna med att det ageras från chefer, fack och annat, dvs det är ett ord som man inte säger till någon. Det anses i allmänhet vara kränkande. Däremot så händer det ingenting om någon kallar en annan kollega en banktjänsteman.
    Det är nog mer du som saknar kompetens om vad som är OK och inte OK.

    Dvs du kan riskera att bli av med ditt arbete om du kallar en kvinna för hora på din arbetsplats (speciellt om du upprepar det och inte vill ta till det att det är anses vara ett kränkande ord) men riskerar inte bli av med ditt arbete om du kallar en kollega jurist, banktjänstman eller något liknande
  • Norris
    Anonym (asful) skrev 2016-05-17 08:13:37 följande:
    Skulle jag absolut inte. Jag är en 30-nånting, gift småbarnsfar med ett ordnat liv. Jag står inte och skriker på parkeringar. 
    Du kanske inte står och skriker på parkeringar. Det du gör är mycket värre...
  • Anonym (Asså allvar)
    Anonym (asful) skrev 2016-05-17 08:13:37 följande:

    Skulle jag absolut inte. Jag är en 30-nånting, gift småbarnsfar med ett ordnat liv. Jag står inte och skriker på parkeringar. 


    Då e det bara sorgligt att du resonerar som du gör. Någonstans på vägen har ju dina föräldrar misslyckats o uppfostra dig rätt om du tycker såna ord är ok o säga. Hoppas verkligen inte att du har en dotter.

    Mm en gift småbarnspappa som köper sex regelbundet......
  • Anonym (asful)
    sextiotalist skrev 2016-05-17 08:14:32 följande:
    Eftersom just ordet hora t.ex är ett (för de flesta människor) ett kränkande ord, så är nog inte ts lättkränkt, det är nog du mer som lever i en annan värld.
    Om någon kallar en kvinnlig kollega hora på en arbetsplats, så kan man nog räkna med att det ageras från chefer, fack och annat, dvs det är ett ord som man inte säger till någon. Det anses i allmänhet vara kränkande. Däremot så händer det ingenting om någon kallar en annan kollega en banktjänsteman.
    Det är nog mer du som saknar kompetens om vad som är OK och inte OK.

    Dvs du kan riskera att bli av med ditt arbete om du kallar en kvinna för hora på din arbetsplats (speciellt om du upprepar det och inte vill ta till det att det är anses vara ett kränkande ord) men riskerar inte bli av med ditt arbete om du kallar en kollega jurist, banktjänstman eller något liknande
    Men suck.. det var inte en kollega som från ingenstans kallade TS för hora. Det var två unga män som såg en ensam kvinna ute kvällstid och FRAGADE om hon var en. Jävla skillnad.
  • Hanna F
    Anonym (asful) skrev 2016-05-17 08:12:06 följande:
    Sexuellt utmanande.

    Jo jag är gift. 
    Själv går jag alltid i högklackat och ibland ganska kort kjol till det vilket kanske anses sexigt och utmanande ska jag då vara beredd på att någon ska kalla mig Hora för det ?
    Hanna fartdåren persson
  • Anonym (asful)
    Norris skrev 2016-05-17 08:15:04 följande:
    Du kanske inte står och skriker på parkeringar. Det du gör är mycket värre...
    Skriver på ett forum? Det skulle jag säga är trevligare än att skrika på parkeringar.
  • Norris
    Anonym (asful) skrev 2016-05-17 08:18:12 följande:
    Skriver på ett forum? Det skulle jag säga är trevligare än att skrika på parkeringar.
    Ja precis tolka det så om du mår bättre av det.
  • Anonym (asful)
    Anonym (Asså allvar) skrev 2016-05-17 08:17:00 följande:
    Då e det bara sorgligt att du resonerar som du gör. Någonstans på vägen har ju dina föräldrar misslyckats o uppfostra dig rätt om du tycker såna ord är ok o säga. Hoppas verkligen inte att du har en dotter.

    Mm en gift småbarnspappa som köper sex regelbundet......
    Inte lätt att vara förälder vettu. Och för hundrade gången.. jag säger inte det till folk som inte är det, och jag tycker ingen ska göra det. Men att fråga är annorlunda.
  • Anonym (asful)
    Hanna F skrev 2016-05-17 08:17:32 följande:
    Själv går jag alltid i högklackat och ibland ganska kort kjol till det vilket kanske anses sexigt och utmanande ska jag då vara beredd på att någon ska kalla mig Hora för det ?
    Du låter sexig. 

    Absolut inte, men du får vara beredd på att folk kanske erbjuder dig pengar för sex när de ser dig gå omkring ute sent på kvällen.
Svar på tråden Blev kallad hora på parkering