• Tina81

    Precis när hon lärt sig sova hela natten

    Vår lilla 3,5-månaders har börjat sova hela nätter utan att behöva äta. Inget vi räknat med men mkt välkommet då det var väldigt stökiga nätter innan.

    Men efter ett tag har hon nu istället börjat vakna av att hon tappat nappen. Detta sker upp till var 15:e minut hela natten och det blir ju mindre sömn för oss alla än när hon bara vaknade en gång och åt.

    Någon som har något tips? Tack! :)

  • Svar på tråden Precis när hon lärt sig sova hela natten
  • Tina81

    Tack för tips. Men det ska minska risken för psd så vi vill gärna behålla den ett tag till.

  • Tina81

    Tack! Vi har henne i en liten sidosäng så vi behöver bara sträcka ut armen och peta in nappen. Men ändå lite jobbigt för oss alla att det händer så ofta.

  • Tina81

    Tack alla för stöttning! :) (Ja utom du anonyma som verkar ha någon form av aggressions-problematik)

  • Tina81
    Anonym (HH) skrev 2016-05-28 20:56:16 följande:

    Jag var väldigt mild i min ton när jag skrev men ja, ord i skrift kan ju misstolkas så lätt.

    Jag brukar iaf tänka så alla konstanta avbrutna nätter och dagar av skrik och gnäll av tänder som växer att snart är denna perioden över och då är hon inte min bebbe dotter längre, hjälper mig att bita ihop.

    Självklart ska man be om råd för vad man än vill be om råd för. Men ja, det är ju ändå fl vi befinner oss i.


    Inte direkt som att du är ensam om att tänka att det är klart man gör det för sitt barn, de är bara små en gång etc. Så tror jag nog de flesta sunda människor känner. Men att be om tips som kan underlätta för oss alla att slippa vakna en gång var 15:e minut är inte konstigt.

    Du uttrycker dig inte konstruktivt utan mästrande och otrevligt. Trevlig kväll!
  • Tina81
    MissHelene skrev 2016-05-28 22:35:48 följande:

    Så gör vår lillpip numera också så jag har börjat gett henne ett mål ersättning ngn gång på natten och det funkar tycker jag. Har allt förberett bredvid sängen så det är bara att blanda när hon vaknar. När hon är ordentligt mätt ligger hon inte och sprattlar lika mkt och nappen sitter i:) Hellre en matning än ett evinnerligt nappletande :D


    Smart!! Tack :)
  • Tina81
    sagoskog skrev 2016-05-29 11:52:59 följande:

    Tror du kan ha lösningen redan i rubriken. 3,5 månad är väldigt tidigt, även om det inte är omöjligt, att sluta med nattmål. Jag tycker att det låter som att hon är hungrig och inte kommer till ro pga det. Att nappen bara dövar behovet en liten stund och hon vaknat så fort den försvinner. Testa att mata henne en gång under natten och se om det blir någon skillnad.


    Tror du har en poäng, vi har nu testat att väcka henne för matning. "Napp-uppvaktningarna" är kvar men det kommer förhoppningsvis lugna sig.
  • Tina81
    Tina81 skrev 2016-05-29 13:25:12 följande:

    Tror du har en poäng, vi har nu testat att väcka henne för matning. "Napp-uppvaktningarna" är kvar men det kommer förhoppningsvis lugna sig.


    Uppvakningarna inte uppvaktningar ;)
Svar på tråden Precis när hon lärt sig sova hela natten