• Anonym (Andra)

    varför stannar han hos sin fru?

    Träffade en man på jobbet som började flirta med mig direkt, vi smsade och ringdes ganska oskyldigt till en början. Vi var båda gifta och hade barn. Men så en dag kände jag att jag är ju kär i den här mannen. Jag gick hem till min man och la alla kort på bordet. Jag ringde även den andra mannen och berättade som sa att han kände samma sak. Jag skilde mig, flyttade ut ur huset till en lägenhet och inväntade att mitt livs kärlek skulle göra detsamma.

    Under ett halvår tog vi in på hotell flera helger och hade det helt fantastiskt, har aldrig upplevt att jag klickat så med någon, vi skrattade massor, hade underbart sex och vi överöste varandra med kärleksförklaringar. Ingen av oss hade känt något liknande och han sa att han älskade mig mer än allt.
    Hans fru och han hade inget sexliv berättade han och han hade inga såna känslor för henne. De bråkade bara och talade dagligen om att skiljas.

    Tiden gick... Jag började bli otålig och sa att jag ville inte vara den andra kvinnan. Han sa att han inte visste om han kunde lämna. Endast då frun var så otroligt instabil och skulle ta barnen ifrån honom. Jag tyckte synd om honom. Men ville inte fortsätta på detta sättet så sa "tills du lämnat kan det inte vara vi".

    Vi skildes åt och hördes inte på en vecka. Då ringde hans fru upp och hade sett ett mail jag skickat där det i princip stod ALLT. Hon verkade inte alls instabil, det var en väldigt sympatisk kvinna och gav en HELT annan bild av deras liv....
    Mannen ställde sig genast vid hennes sida. Han berättade att han ljugit och aldrig ville lämna. Kontakten med mig bröts abrupt.

    Det har nu gått fyra månader och jag tänker på denna mannen varje timme. Han var mitt livs kärlek och jag är helt säker på att han kände samma sak. Jag förstår inte varför han stannar? Han skrev ett brev till mig där han förklarade att han med distans till det hela insett att relationen med mig bara var en flykt, en förälskelse, i hans knackiga äktenskap och dåliga mående. Men att han inte hade några älta känslor för mig och bad om ursäkt för att han utnyttjat mig men nu ville satsa till tusen procent på sin fru och inte ha mer kontakt med mig.

    VARFÖR DÅ????

  • Svar på tråden varför stannar han hos sin fru?
  • Fjäril kär

    Ur ett annat perspektiv...

    Statistik säger att endast 2% gifter om sig med älskarinnan, hur många av de som verkligen håller vet jag inte men skilsmässostatistiken över lag är ju väldigt dyster.

    Sen undrar jag hur du tänkte sen.. Att efter tre månaders smusslande kräva att han skiljer sig och flyttar ihop med dig som han knappt känner, leva ihop med barn ingen av er träffat och leva i en vardag ni aldrig provat . Hur tänkte du där?

    Och sen leva ihop i ett halvår och sen kanske inse att det inte funkar? Att ni återigen måste splittra en familj och barnen måste ännu en gång uppleva osäkerhet och flytt.

  • Lalinandanenon
    Fjäril kär skrev 2016-06-02 14:44:06 följande:

    Ur ett annat perspektiv...

    Statistik säger att endast 2% gifter om sig med älskarinnan, hur många av de som verkligen håller vet jag inte men skilsmässostatistiken över lag är ju väldigt dyster.

    Sen undrar jag hur du tänkte sen.. Att efter tre månaders smusslande kräva att han skiljer sig och flyttar ihop med dig som han knappt känner, leva ihop med barn ingen av er träffat och leva i en vardag ni aldrig provat . Hur tänkte du där?

    Och sen leva ihop i ett halvår och sen kanske inse att det inte funkar? Att ni återigen måste splittra en familj och barnen måste ännu en gång uppleva osäkerhet och flytt.


    Det är väl det som är det sorgliga med otrohet. Man tänker inte riktigt klart. Man lever i sin egen värld där allt är rosenrött och allt är möjligt.
    Till TS försvar så lämnade hon sin man medans MR drömkille endast ville ha sex och uppskattning. Det är ju alltid lätt att vara efterklok.

    Jag tycker faktiskt mest synd om den bedragna kvinnan. Hon har en man som bedrar henne (och barnen) och får brev/samtal från en förälskad älskarinna som vill ha hennes man. Jag antar att hon i detta läge befinner sig i en chock och lägger allt fokus på att hålla i hop familjen för barnens skull. Åtminstone tills saker och ting börjar klarna. Jag tror att deras liv är en mardröm just nu.

    Jag tycker TS borde låta dem vara och fokusera på sig själv. När den värsta saknaden kommer nog hon att inse det själv.
    Ett troligt scenario inom ett år är ju att den bedragna kvinnan kommer fram till att hon inte vill ha honom längre och sparkar ut honom.
    Då kommer han förmodligen tillbaka till TS för tröst. Mer löften och fler lögner. Undrar om han är lika attraktiv då? Vad tror du TS?
  • Anonym (Wake up and smell the coffie..)

    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga.... varför tog ni in på hotell när du hade  en egen lägenhet?

  • smulpaj01
    Anonym (Wake up and smell the coffie..) skrev 2016-06-02 15:16:07 följande:

    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga.... varför tog ni in på hotell när du hade  en egen lägenhet?


    Har också ställt den frågan men fick inget svar.
  • Anonym (Wake up and smell the coffie..)
    smulpaj01 skrev 2016-06-02 16:08:15 följande:
    Har också ställt den frågan men fick inget svar.
    Ok! Ja vi får väl se om vi får svar.


  • Anonym (Edwin)

    Som Fjärilen är lite inne på, har du TS över huvud taget reflekterat över konsekvenserna av att starta om med en otrogen man?

    Ni hade båda fått skörda era beskärda delar ovett av era närmaste familjer, era vänner har varit tvingade att välja sida, era släkter och familjetraditionerr hade förmodligen inte varit så lyckade och ni båda har tvingats lämna er arbetsplats. (förmodligen)

    Och i vardagen har ni båda två fått deala med en (antagligen) sviken exfru som nog gjort det mesta hon kunnat för att förstöra relationen mellan er och han har nog fått slåss för sina barn.

    Att skriva om er lycka, förlovning eller annat på sociala medier har ni bittert fått ångra. Belive me.

    Ni har garanterat inte fått den rosa lyckan du naivt har inbillat dig.

  • Anonym (..)

    Han insåg att gräset inte var grönare på andra sidan. Det är nog svaret på din fråga. Jag tänker att du också borde ha förstått det. Kär kan man bli och det är härligt men man får nog sätta stopp i tid och inse vad man själv har.

  • Anonym (Wake up and smell the coffie..)
    Lalinandanenon skrev 2016-06-02 15:06:51 följande:
    Det är väl det som är det sorgliga med otrohet. Man tänker inte riktigt klart. Man lever i sin egen värld där allt är rosenrött och allt är möjligt.
    Till TS försvar så lämnade hon sin man medans MR drömkille endast ville ha sex och uppskattning. Det är ju alltid lätt att vara efterklok.

    Jag tycker faktiskt mest synd om den bedragna kvinnan. Hon har en man som bedrar henne (och barnen) och får brev/samtal från en förälskad älskarinna som vill ha hennes man. Jag antar att hon i detta läge befinner sig i en chock och lägger allt fokus på att hålla i hop familjen för barnens skull. Åtminstone tills saker och ting börjar klarna. Jag tror att deras liv är en mardröm just nu.

    Jag tycker TS borde låta dem vara och fokusera på sig själv. När den värsta saknaden kommer nog hon att inse det själv.
    Ett troligt scenario inom ett år är ju att den bedragna kvinnan kommer fram till att hon inte vill ha honom längre och sparkar ut honom.
    Då kommer han förmodligen tillbaka till TS för tröst. Mer löften och fler lögner. Undrar om han är lika attraktiv då? Vad tror du TS?
    Jag tro ju knappast att det är ts mannen skulle välja om han blir utsparkad. Hon med sitt detaljerade brev till hans fru, är säkert en bidragande orsak om deras äktenskap inte går att reparera. Och det var väl det som var syftet med brevet. Mannen älskar sin fru, och blev vansinnig över brevet.  Så nej,  jag tror inte på nån återförening med ts, som kanske ger honom lite "kaninkokerskavibbar". Men världen är ju full av kvinnor!
  • Anonym (hmmm)

    Ingen här kan veta att han älskade frun mer än dig, eller tvärtom. Eftersom det bevisligen inte går att lita på något han sagt tycker jag inte man kan lita på något han säger nu heller. Att han nu säger att han ljög vet jag inte heller om vi kan tro på. Det går ju inte att tro på idioten helt enkelt. Förstår du att det måste vara piss att vara hans fru? Det är ingen du vill vara. 

    Att han säger att han ljugit nu tycker jag låter som något han blivit påtvingad att säga, hans fru har synat brevet liksom. Och han har skrivit dem för att behålla sin fru. För det kräver så mycket mindre energi att behålla ett liv än att skapa ett nytt. Tro mig, jag är själv gift med en idiot som jag inte orkar lämna för alla bekvämligheter finns här, alla pengar, allt vi byggt upp ihop liksom. Sen är man rädd, vet inte vad man får men vet vad man har. 

    Med detta sagt vill jag också säga att du verkar himla stark som var ärlig och löste saker istället för att gömma dig. Bevara det och sänk dig inte till att vilja vara med en vek skithög. 

  • Anonym (Andra)
    Anonym (Wake up and smell the coffie..) skrev 2016-06-02 15:16:07 följande:

    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga.... varför tog ni in på hotell när du hade  en egen lägenhet?


    För att han skyllde på att det var jobbrelaterat på annan ort. Vi bor annars ganska nära varandra, 1 mil och han var väl nojig.... Men det var inte så han la fram det utan han ville åka iväg och verkligen få vara ifred med mig sa han....
  • Anonym (Andra)
    Anonym (hmmm) skrev 2016-06-02 20:18:45 följande:

    Ingen här kan veta att han älskade frun mer än dig, eller tvärtom. Eftersom det bevisligen inte går att lita på något han sagt tycker jag inte man kan lita på något han säger nu heller. Att han nu säger att han ljög vet jag inte heller om vi kan tro på. Det går ju inte att tro på idioten helt enkelt. Förstår du att det måste vara piss att vara hans fru? Det är ingen du vill vara. 

    Att han säger att han ljugit nu tycker jag låter som något han blivit påtvingad att säga, hans fru har synat brevet liksom. Och han har skrivit dem för att behålla sin fru. För det kräver så mycket mindre energi att behålla ett liv än att skapa ett nytt. Tro mig, jag är själv gift med en idiot som jag inte orkar lämna för alla bekvämligheter finns här, alla pengar, allt vi byggt upp ihop liksom. Sen är man rädd, vet inte vad man får men vet vad man har. 

    Med detta sagt vill jag också säga att du verkar himla stark som var ärlig och löste saker istället för att gömma dig. Bevara det och sänk dig inte till att vilja vara med en vek skithög. 


    Jag tror ju tyvärr att det är precis så, att han blivit tvingad av sin fru eller också har hon skrivit hela brevet?? Känns liksom inte verkligt att han skulle ändras så känslomässigt över en natt.....

    Men oavsett är han med henne nu. Tvång eller inte. Och jag får försöka gå vidare.....
  • Anonym (Andra)
    Anonym (Edwin) skrev 2016-06-02 18:56:47 följande:

    Som Fjärilen är lite inne på, har du TS över huvud taget reflekterat över konsekvenserna av att starta om med en otrogen man?

    Ni hade båda fått skörda era beskärda delar ovett av era närmaste familjer, era vänner har varit tvingade att välja sida, era släkter och familjetraditionerr hade förmodligen inte varit så lyckade och ni båda har tvingats lämna er arbetsplats. (förmodligen)

    Och i vardagen har ni båda två fått deala med en (antagligen) sviken exfru som nog gjort det mesta hon kunnat för att förstöra relationen mellan er och han har nog fått slåss för sina barn.

    Att skriva om er lycka, förlovning eller annat på sociala medier har ni bittert fått ångra. Belive me.

    Ni har garanterat inte fått den rosa lyckan du naivt har inbillat dig.


    Vi hade för avsikt att han först skulle avsluta och flytta till en egen lgh en tid innan vi blev sambo så att frun inte skulle förstå sambandet... Förstod hon skulle hon aldrig låta honom se barnen igen sa han. Han kändes SÅÅÅ trovärdig med tårar i ögonen och höll mina händer och var verkligen genuin som JAG uppfattade det....
  • Fjäril kär
    Anonym (Andra) skrev 2016-06-03 07:02:49 följande:

    Vi hade för avsikt att han först skulle avsluta och flytta till en egen lgh en tid innan vi blev sambo så att frun inte skulle förstå sambandet... Förstod hon skulle hon aldrig låta honom se barnen igen sa han. Han kändes SÅÅÅ trovärdig med tårar i ögonen och höll mina händer och var verkligen genuin som JAG uppfattade det....


    Ja och att hon bråkat om barnen har definitivt varit sant. DET är förmodligen det enda du verkligen kunnat lita på. Så har er verklighet sett ut på riktigt.
  • Anonym (Edwin)
    Anonym (Andra) skrev 2016-06-03 07:02:49 följande:

    Vi hade för avsikt att han först skulle avsluta och flytta till en egen lgh en tid innan vi blev sambo så att frun inte skulle förstå sambandet... Förstod hon skulle hon aldrig låta honom se barnen igen sa han. Han kändes SÅÅÅ trovärdig med tårar i ögonen och höll mina händer och var verkligen genuin som JAG uppfattade det....


    Och där har du ännu en uppenbar orsak till att det aldrig blir något. .

    Att skiljas med en uppenbar lögn kommer inte göra att det blir ni. Han skulle alltid vara rädd för att bli genomskådad och hela tiden skjuta upp en flytt.

    Även om ni båda hade varit fria hade du fortfarande varit hans hemlighet.
  • Anonym (behöver inte gissa)
    Anonym (Andra) skrev 2016-06-03 07:02:49 följande:
    Vi hade för avsikt att han först skulle avsluta och flytta till en egen lgh en tid innan vi blev sambo så att frun inte skulle förstå sambandet... Förstod hon skulle hon aldrig låta honom se barnen igen sa han. Han kändes SÅÅÅ trovärdig med tårar i ögonen och höll mina händer och var verkligen genuin som JAG uppfattade det....
    Jag har varit på andra sidan, med en partner som vänstrade. Han var jäkligt manipulativ. Han ljög så länge jag gick på det och gick sedan över till att gråta, böna och lova bot och bättring för att få ha mig kvar (nej, inga gemensamma barn att ta hänsyn till) samtidigt som han ljög för andra (ja, plural) kvinnor på sitt håll fick jag veta så småningom. Jag gick på det alldeles för länge.
    Någon månad efter att jag "flytt" flyttade en annan kvinna in fick jag veta senare, samtidigt som han fortsatte bönfalla mig om att komma tillbaka.  Det höll dock bara ett par månader mellan dem. 
    Jag lade alldeles för många år på den mannen och är glad att det inte blev fler. (Och jag är glad att mina barn är med min nuvarande man och inte med exet.)

    Nu är din älskare inte mitt ex och har kanske inte samma mytomantendenser men en poäng är att vissa människor ljuger väldigt lätt för att få som de vill. I ditt fall ska du nog tänka på att där din älskare tidigare i ord ansträngde sig för att få dig att känna dig bra och stanna kvar anstränger  han sig nu för att få stanna hos sin fru. Det borde säga något om hur han värderar vad ni hade.
  • Anonym (Wake up and smell the coffie..)
    "Men jag märkte sista gångerna vi träffades att han var lite mindre kärleksfull och att han hade tagit viss distans redan innan hon kom på oss."

    Som jag tolkar detta hade mannen börjat få kalla fötter, och ville avveckla er relation.  Att hans fru har "tvingat" honom att välja henne och deras äktenskap, betraktar jag som uteslutet. Även om hans fru inte kommit på er, så hade han nog avslutat ert förhållande.

    Så länge du vägrar att att ta till dig att han är en lögnare som manipulerat dig, kommer det att bli mycket svårt för dig att släppa detta,  och gå vidare. Man har ju läst om många kvinnor som varit i din situation, men aldrig har jag hört talas om nån som är så förblindad inför det uppenbara.
  • Anonym (Pappan)
    Lalinandanenon skrev 2016-06-02 15:06:51 följande:

    Det är väl det som är det sorgliga med otrohet. Man tänker inte riktigt klart. Man lever i sin egen värld där allt är rosenrött och allt är möjligt.

    Till TS försvar så lämnade hon sin man medans MR drömkille endast ville ha sex och uppskattning. Det är ju alltid lätt att vara efterklok.

    Jag tycker faktiskt mest synd om den bedragna kvinnan. Hon har en man som bedrar henne (och barnen) och får brev/samtal från en förälskad älskarinna som vill ha hennes man. Jag antar att hon i detta läge befinner sig i en chock och lägger allt fokus på att hålla i hop familjen för barnens skull. Åtminstone tills saker och ting börjar klarna. Jag tror att deras liv är en mardröm just nu.

    Jag tycker TS borde låta dem vara och fokusera på sig själv. När den värsta saknaden kommer nog hon att inse det själv.

    Ett troligt scenario inom ett år är ju att den bedragna kvinnan kommer fram till att hon inte vill ha honom längre och sparkar ut honom.

    Då kommer han förmodligen tillbaka till TS för tröst. Mer löften och fler lögner. Undrar om han är lika attraktiv då? Vad tror du TS?


    Normalt är de inte träffats på gatan. Ofta känner de varandra.

    Kanske har en historia...

    Men ja oddsen att de blir låga om dina siffror är Sanna.

    Giftermål ligger inte i allas mål. Dock verkar det mer tragiskt med de som gifter sig.... Riktigt riktigt dystra siffror. Giftermålet idag är 50 % en lögn inför Gud.
  • Maja512

    Hej,

    jag undrar mycket hur det har gått för dig sedan du fick släppa ditt livs kärlek.
    Jag befinner mig i en liknande situation och undrade hur det har gått för dig nu ett år senare.

Svar på tråden varför stannar han hos sin fru?