• klockis16

    Får inte flytta för mitt ex

    Jag har ett problem.

    Jag och min Karl har vart tillsammans i över ett år nu och vill flytta ihop.

    Problemet är att mitt ex inte låter mig flytta med våran dotter. Jag och min Karl bor 40 mil ifrån varandra, hade de vart närmare hade de inte vart något problem men de är svårt och träffa varandra när man känner för de när de är 40 mio emellan.. Vi vill gifta oss, köpa hus, och ev skaffa fler barn .

    Min Karl kan inte heller flytta för han har 2 barn och ett bra jobb.

    Jag hatar hålan jag bor i och mitt jobb så jag flyttar mer än gärna.

    När jag tog upp med mitt ex att jag ville flytta och ta med varan dotter och hade bra argument som gynnar varan dotter va hans svar bara nej. Jag frågade varför och svaret va : då blir jag ensam. Okej? Bra svar.

    Har även sök min dröm utbildning för att få mitt dröm jobb, kommer jag in så måste jag flytta. Vilket inte går när Exet sätter sig på tvären. Så lär få tack nej ifall jag kommer in och bli mer deprimerad.

    Jag vägrar flytta utan min dotter!

    Och jag vill inte dra upp någon vårdnadstvist. 50/50 chans , kan lika gärna bli av med den.

    Någon som har något tips på hur jag kan få till de här?

  • Svar på tråden Får inte flytta för mitt ex
  • Birgitta02

    Om pappan är en skitpappa och aldrig umgås med sin dotter - fine - då begriper jag att du är sur om du blir hindrad att ta med barnet i en flytt.

    Men om pappan faktiskt har ett umgänge med sin dotter så får du helt enkelt välja kärleken framför ditt barn och sen resa de 40 milen till barnet för umgänge nån gång i månaden. Jag kan nämligen garantera dig att ditt BARN inte vill flytta utan vill ha båda sina föräldrar nära. Och frågar du barnet så vill barnet inte att du flyttar heller. Men barnets bästa verkar inte vara det primära här, utan DITT bästa.

  • Anonym (Svårtattfatta?)

    Undrar var ts tog vägen? Försvann du för att ingen håller med dig om att du självklart ska flytta 40 mil från flickans pappa och ta med henne? Och dessutom anse att det skulle gynna henne?? Kan inte låta bli att undra över vad det skulle vara som gynnar henne mer än att ha tillgång till båda sina föräldrar?

    Du får jättegärna förklara det för det är nog fler än jag som undrar.

  • Påven Johanna
    Anonym (Svårtattfatta?) skrev 2016-06-01 17:52:44 följande:

    Undrar var ts tog vägen? Försvann du för att ingen håller med dig om att du självklart ska flytta 40 mil från flickans pappa och ta med henne? Och dessutom anse att det skulle gynna henne?? Kan inte låta bli att undra över vad det skulle vara som gynnar henne mer än att ha tillgång till båda sina föräldrar?

    Du får jättegärna förklara det för det är nog fler än jag som undrar.


    Karl - hennes karl - kom kanske på överraskande besök?
  • smulpaj01
    Påven Johanna skrev 2016-06-01 18:29:19 följande:

    Karl - hennes karl - kom kanske på överraskande besök?


    Menar du Kalle?
  • Anonym (tess)
    terfje skrev 2016-06-01 13:07:07 följande:

    Det är till dömt att mamman står för kostnaderna för att hämta sin dotter här och att pappan ska stå för kostnaderna för att hämta sin dotter hos mamman när umgänget är slut. Många jag har pratat med tycker att detta är konstigt.


    Det håller jag med om, mkt konstigt.
  • Jajjamen
    Wolt skrev 2016-06-01 12:12:35 följande:

    Fan vilken idiotisk och missvisande rubrik. "Får inte flytta för mitt ex"

    Vem fan har förbjudit dig att flytta? DU får ju flytta till jordens ände om du vill.

    Pappans barn stannar med pappa.


    Precis vad jag tänkte.
  • Tom Araya
    klockis16 skrev 2016-05-31 23:56:04 följande:

    Jag har ett problem.

    Jag och min Karl har vart tillsammans i över ett år nu och vill flytta ihop.

    Problemet är att mitt ex inte låter mig flytta med våran dotter. Jag och min Karl bor 40 mil ifrån varandra, hade de vart närmare hade de inte vart något problem men de är svårt och träffa varandra när man känner för de när de är 40 mio emellan.. Vi vill gifta oss, köpa hus, och ev skaffa fler barn .

    Min Karl kan inte heller flytta för han har 2 barn och ett bra jobb.

    Jag hatar hålan jag bor i och mitt jobb så jag flyttar mer än gärna.

    När jag tog upp med mitt ex att jag ville flytta och ta med varan dotter och hade bra argument som gynnar varan dotter va hans svar bara nej. Jag frågade varför och svaret va : då blir jag ensam. Okej? Bra svar.

    Har även sök min dröm utbildning för att få mitt dröm jobb, kommer jag in så måste jag flytta. Vilket inte går när Exet sätter sig på tvären. Så lär få tack nej ifall jag kommer in och bli mer deprimerad.

    Jag vägrar flytta utan min dotter!

    Och jag vill inte dra upp någon vårdnadstvist. 50/50 chans , kan lika gärna bli av med den.

    Någon som har något tips på hur jag kan få till de här?


    Träffa en man på närmare håll så att du slipper flytta 40 mil bort.

    Du kan ju uppenbarligen acceptera att din nya inte kan flytta av samma omständigheter som hindrar dig.

    Vad skulle du säga om ditt ex sa att han träffat någon 40 mil bort och att de nu vill bo ihop och han vill ta barnen med sig?
  • Anonym (Tismarnas)
    klockis16 skrev 2016-06-01 00:21:01 följande:
    Visst är de så, Nu finns de bakom liggande saker oxå som gör att jag inte litar 100% på mitt ex. Och varför ska jag ge upp min dotter för att jag vill flytta? Samma sak tycker jag?
    Varför ska han ge upp sin dotter och din dotter hela sin tillvaro för att du har hittat en ny snubbe att ligga med?

    Har du ens FRÅGAT din dotter? Är du så säker på att hon är sugen på att flytta 40 mil från hela sin vardag, till en ny snubbe som redan har två barn och som du eventuellt tänker skaffa fler med? BRYR du dig ens om vad din dotter tycker?

    Baserat på det du skrivit i denna tråd, tvivlar jag på att det är 50/50 att du skulle vinna en vårdnadstvist. Snarare 5/95. Och inte till DIN fördel.

    Väx upp.
  • EnAnonumius

    Varför svar i denna tråden när TS inte är reggad mer?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Furienna

    Jag kan bara stämma in i kören här. Pappan har samma rätt till dottern som du har, och du verkar ju inte heller ha tänkt på dottern knappast vill flytta heller. Det är nog snarare så, som flera i tråden redan har sagt, att det är bäst för flickan att hon får bo den mesta tiden hos pappan om du flyttar fyrtio mil bort. Du och din nye karl får ordna det här på något sätt, men jag tror knappast att du får precis som du vill. 

  • tobbe01
    klockis16 skrev 2016-05-31 23:56:04 följande:

    Jag har ett problem.

    Jag och min Karl har vart tillsammans i över ett år nu och vill flytta ihop.

    Problemet är att mitt ex inte låter mig flytta med våran dotter. Jag och min Karl bor 40 mil ifrån varandra, hade de vart närmare hade de inte vart något problem men de är svårt och träffa varandra när man känner för de när de är 40 mio emellan.. Vi vill gifta oss, köpa hus, och ev skaffa fler barn .

    Min Karl kan inte heller flytta för han har 2 barn och ett bra jobb.

    Jag hatar hålan jag bor i och mitt jobb så jag flyttar mer än gärna.

    När jag tog upp med mitt ex att jag ville flytta och ta med varan dotter och hade bra argument som gynnar varan dotter va hans svar bara nej. Jag frågade varför och svaret va : då blir jag ensam. Okej? Bra svar.

    Har även sök min dröm utbildning för att få mitt dröm jobb, kommer jag in så måste jag flytta. Vilket inte går när Exet sätter sig på tvären. Så lär få tack nej ifall jag kommer in och bli mer deprimerad.

    Jag vägrar flytta utan min dotter!

    Och jag vill inte dra upp någon vårdnadstvist. 50/50 chans , kan lika gärna bli av med den.

    Någon som har något tips på hur jag kan få till de här?


    Är detta på riktigt? Skrämmande i så fall.
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2016-06-02 20:09:58 följande:
    Är detta på riktigt? Skrämmande i så fall.
    Men nu är jag där igen...................."på riktigt"  på FL!? Jo tjena mittbena
  • Anonym (mor)
    klockis16 skrev 2016-05-31 23:56:04 följande:

    Jag har ett problem.

    Jag och min Karl har vart tillsammans i över ett år nu och vill flytta ihop.

    Problemet är att mitt ex inte låter mig flytta med våran dotter. Jag och min Karl bor 40 mil ifrån varandra, hade de vart närmare hade de inte vart något problem men de är svårt och träffa varandra när man känner för de när de är 40 mio emellan.. Vi vill gifta oss, köpa hus, och ev skaffa fler barn .

    Min Karl kan inte heller flytta för han har 2 barn och ett bra jobb.

    Jag hatar hålan jag bor i och mitt jobb så jag flyttar mer än gärna.

    När jag tog upp med mitt ex att jag ville flytta och ta med varan dotter och hade bra argument som gynnar varan dotter va hans svar bara nej. Jag frågade varför och svaret va : då blir jag ensam. Okej? Bra svar.

    Har även sök min dröm utbildning för att få mitt dröm jobb, kommer jag in så måste jag flytta. Vilket inte går när Exet sätter sig på tvären. Så lär få tack nej ifall jag kommer in och bli mer deprimerad.

    Jag vägrar flytta utan min dotter!

    Och jag vill inte dra upp någon vårdnadstvist. 50/50 chans , kan lika gärna bli av med den.

    Någon som har något tips på hur jag kan få till de här?


    Varför skriver du "Karl" med stort K? Heter ditt ex Karl?
Svar på tråden Får inte flytta för mitt ex