• Anonym (Missnöjd)

    Kunde jag inte fått nån bättre än såhär?

    Jag kommer framstå som värsta bitchen nu, det vet jag. Det gäller min man. Jag älskar honom på sätt och vis, men han är en riktig loser. När vi träffades för tio år sedan jobbade han som väktare. Det funkade då, jag pluggade, han jobbade, vi behövde inte så mycket pengar. Idag jobbar han fortfarande med exakt samma sak. Ingen karriär, bara minimalt högre lön, han verkar helt sakna ambitioner.

    Han är väldigt snygg och charmig men han har inget i huvudet. Det är helt tomt jag svär. Han vill bara jobba, träna, äta, se på film, spela tv-spel och sova. Han bryr sig inte om att vi bor i en liten skruttig lägenhet och kör en skruttig bil. "Bara vi är friska, har mat på bordet och vår dotter är glad!".

    Han gör allt halvhjärtat. Han ville inte ha barn, vi kompromissade och skaffade ett - jag som alltid velat ha en stor familj. På sommaren vill han åka till exotiska ställen som...Danmark. Så jag får planera semestrar varenda år.

    Han köper billig öl och lådvin. Han äger en enda kostym. Skall vi gå ut och äta vill han till ett ställe där huvudrätt ligger under 200 spänn. Han är inte snål egentligen, vill jag ha något dyrare så köper vi det, men han har inget intresse av att köpa saker till sig själv. Kanske tv-spel då.

    Det känns som att vara gift med ett menlöst barn som inte vill ha ut något av livet. han är nöjd med allt, och är irriterande tillfreds med sin situation och sitt lilla liv.

    Jag är bitter nu, jag har passerat 30 och är det här allt livet hade att erbjuda???

  • Svar på tråden Kunde jag inte fått nån bättre än såhär?
  • Anonym (träffa!)

    Den mannen hade jag vinkat ha han verkar vara min typ. Inte din man utan den livstilen!

    Bekväm!

  • Anonym (buhu)

    Tvingade någon dig stt gifta dig och skaffa barn med en sån man? Vadå gjorde du det och hoppades på att han sen skulle ändras efter dina önskemål?

    Passar det inte så skilj dig. Enkelt.

  • lövet2

    Ni vill inte ha ut samma saker av livet, helt enkelt. Han är nöjd men inte du, så du måste helt enkelt bestämma dig för vad som är viktigast för dig. Är det fler barn t ex, så är det bråttom nu att skaffa en ny karl. Är det roliga semestrar, så kanske du och dottern kan åka själva på semester?

  • Butterscotch

    Alltså... Man får ju ändra sig. Det (eller den) man trodde att man ville ha när man var 20 är ju ofta inte samma man letar efter när man är 30.

  • Anonym (ee)

    Du kallar honom passiv och halvhjärtad, men är det inte DU som är det, i och med att du kompromissar och är kvar med någon du inte är nöjd med?

  • Tow2Mater

    Jovisst; du kunde ju fått en karriärstegsklättrare som träffar älskarinnor på sina spännande affärsresor runt jorden och aldrig är hemma med er.... men det kompenseras ju naturligtvis med att du ibland får åka med honom och när han ibland han kommer hem har han med sig lite spännande presenter.

    Plugga och skaffa dig din egen karriär?

  • Anonym (C)

    Känns rätt taskigt att du frågar dig om du inte kunde fått nån bättre! Låter som att du ser ner på honom och tycker att han är dålig bara för att han inte har ambitioner. Av det du skriver om din man låter det inte som att han är någon dålig människa på något sätt, han är bara nöjd! Att ni inte vill samma sak i livet gör ju inte honom till en sämre person.

    Man utvecklas ofta åt olika håll. Antingen så accepterar man varandras olikheter eller så skiljer man sig.

  • Jonasson
    Butterscotch skrev 2016-06-07 18:14:06 följande:

    Alltså... Man får ju ändra sig. Det (eller den) man trodde att man ville ha när man var 20 är ju ofta inte samma man letar efter när man är 30.


    Ha ha skulle en man skrivit motsvarande hade han fått ett helvete men nu när det är en kvinna så blir det lite andra tongångar. 

    Ja är man kvinna så är det sedan gammalt helt ok att ändra sig när mannen inte kan erbjuda en högre materiell standard och därmed splittra en familj för att hitta någon ny man att parasitera på. Kvinnor är så jävla falska! Mitt liv utan en kvinna är en befrielse.
  • taquine

    Ok så du är bitter att din man inte har lönen och karriären som du önskade.Hur står det till med din egen karriär och hur ligger du till lönemässigt? 
    Om han nu inte är så driven som du vill så får du väl vara det, eller?
    Så kanske ni slapp både "skruttig lägenhet", skruttig bil" och semester till Danmark.m.m.


    Goodness me
  • MammAmma

    Han är nöjd med tillvaron, varför skulle han vilja ändra på något? Du är däremot inte det. Vad gör du själv för att du ska bli nöjd?

    OT; jag tycker hans liv låter asgött

Svar på tråden Kunde jag inte fått nån bättre än såhär?