• dsandra1976

    Muslimsk kille

    Hej
    Jag har googlat och läst om muslimer hur de lever och deras troende om sexlivet och äktenskap och så, men blir lite frustrerad ändå eftersom det stor olika och folk säger olika......
    Jag som är kristen har träffat en kille (26år) i Egypten när jag var där på semester för 3 månader sen som jag har haft kontakt med sen dess.
    Han säger att han älskar mig och han vill gifta sig med mig och allt detta och är väldigt charmig. 

    Vet ej om det är skrock men är det så att karlarna ska jobba och dra in pengar medans kvinnorna ska vara hämma och göra resten som: städa, laga mat, ta hand om barm o.s.v. utan att få hjälp från sin man som är muslin, är det så det funkar för dom?

    Läste någonstans att en man som är muslim kan ha flera fruar, stämmer det?

    Enligt han så har han inte haft sex (han är då oskuld). Han säger att han inte får ha sex innan han gifter sig, stämmer det?

    Vi har pratat om att jag ska åka dit igen för att träffas, men jag är lite rädd och orolig för att bli utnyttja och lurad och han är bara ute efter sex....Jag har pratat med honom om min oro men då säger han att jag inte litar på honom och tror på vad han säger, vilket leder till att min oro ökar.

    Jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få prata med en som då är muslim och vet hur detta funkar med koranens regler eller hur man nu ska säga.
    Skulle även bli glad över att prata med de som är kristna som lever med en muslim.
    Hoppas att ni kan hjälpa mig för jag är lite frustrerad och vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Muslimsk kille
  • Anonym (Hell to the no!)
    dsandra1976 skrev 2016-06-16 15:58:31 följande:

    1976 har inget när jag är född är mycket yngre än så  


    Hur mycket yngre..... För då kan man istället börja fundera om du är för ung, oerfaren och naiv.... riskerna är de samma...
  • Anonym (Gör som du vill)

    Gör som du vill, men bli för guds skull inte en i raden av kvinnor som släpar hit en till invandrare och får barn med honom där både han och de blandade barnen gör sig skyldiga till brott och övergrepp på svenskar samtidigt som de kostar miljoner i bidrag.

    Om du kan tänka dig att flytta till Egypten, bo med honom, bära slöja när du vistas utomhus, stanna där även om Muslimska brödraskapet tar tillbaka makten och det är utegångsförbud och oroligt på gatorna, gör då det.

    Men hade du tänkt dig att leka av dig och sedan ta springnota så Sveriges skattebetalare och Sveriges kvinnor får betala när ditt äventyr gå åt helvete, så tack men nej tack!

  • Egypteeen

    Anonym (gör som du vill):

    Var du här under revolutionen eller kollade du bara på tvn? Tror du verkligen att man tvingas bära slöja? Tror du på riktigt att muslimska brödraskapet har anhängare kvar sen sista revolutionen (förutom extremister)?

    Packa väskan och kom hit istället o se med egna ögon hur vi lever här! :D

    Slurs sprida hat, du verkar bitter och outbildad!

  • Rikard

    Muslimer får inte ha sex före äktenskapet.
    Det får inte kristna ha heller, men många har det ändå. 
    Samma sak med muslimer.

    Det går inte att säga så mycket om en enskild människa utifrån beskrivningen att hen är muslim och egyptier, men det finns en överhängande risk att alla möjliga kulturella skillnader kommer att skava i ert förhållande. Jag har själv haft ett förhållande med en muslimsk kvinna från ett muslimskt land. Det höll ganska länge (6 år) men sedan nötte våra helt olika uppfattningar i religiösa frågor sönder vårt förhållande.

    Ta det varligt och gå in i ett eventuellt förhållande med insikten om att förälskelsen på en semester kan vara lika opålitlig som en hägring i Saharas öken.

  • Anonym (Zara)

    Risken är stor för kulturkrock.Egypten är inte ett trevligt land för kvinnor.Stor risk att det inte funkar.

  • Frontline
    Pkb skrev 2016-06-16 14:58:17 följande:
    Lol, din skojjare
    Skojar inte ett dugg...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Gör som du vill)
    Egypteeen skrev 2016-06-16 16:41:40 följande:

    Anonym (gör som du vill):

    Var du här under revolutionen eller kollade du bara på tvn? Tror du verkligen att man tvingas bära slöja? Tror du på riktigt att muslimska brödraskapet har anhängare kvar sen sista revolutionen (förutom extremister)?

    Packa väskan och kom hit istället o se med egna ögon hur vi lever här! :D

    Slurs sprida hat, du verkar bitter och outbildad!


    För dig som är från Egypten är det säkert ett jättebra land och jag hoppas du trivs där och önskar dig all välgång!

    Men det är trots allt ett land som de senaste 50 åren i princip haft en revolution eller statskupp vart tionde år. Det är ett land med dödsstraff, censur och hädelselagar.

    I Sverige åker man inte i fängelse om man skriver eller säger att man tycker att islam är en skitreligion. Det kan man göra i Egypten. Yrkesverksamma författare, journalister och andra skribenter tillämpar självcensur ÄVEN om de är muslimer. De kan nämligen, av misstag, råka skriva något som kan uppfattas som hädelse.

    Så det är STOR skillnad mellan Egypten och Sverige.
  • Egyyyypten

    Egypten har inte sharia lagar! Och nej du kan inte åka in i fängelse om du uttrycker din avsky för Islam eller liknande.

    Däremot så är det inte populärt att uttrycka politiska åsikter offentligt vad det nu har med Islam att göra? :S

    Det ska dock krävas ganska mycket till att en journalist tex. blir dömd och cenceras.

    Vad en privat person uttrycker på Facebook bryr sig ingen om.

    Innan revolutionen 2011 var Mubarak president i ca 30 år om jag har rätt. Vart fick du 50 år av statskupp ifrån?

    Innan var Egypten väldigt fritt!!! Kvinnorna var klädda som Erouper! Google gamla bilder..

  • Egyyyypten

    Låt oss inte förstöra TS tråd nu men som sagt tycker jag fortfarande att du borde boka en resa och vidga dina vyer!

    God natt ????

  • Anonym (Tjejen)
    Rikard skrev 2016-06-16 22:02:51 följande:

    Muslimer får inte ha sex före äktenskapet.
    Det får inte kristna ha heller, men många har det ändå. 
    Samma sak med muslimer.

    Det går inte att säga så mycket om en enskild människa utifrån beskrivningen att hen är muslim och egyptier, men det finns en överhängande risk att alla möjliga kulturella skillnader kommer att skava i ert förhållande. Jag har själv haft ett förhållande med en muslimsk kvinna från ett muslimskt land. Det höll ganska länge (6 år) men sedan nötte våra helt olika uppfattningar i religiösa frågor sönder vårt förhållande.

    Ta det varligt och gå in i ett eventuellt förhållande med insikten om att förälskelsen på en semester kan vara lika opålitlig som en hägring i Saharas öken.


    Var kom din flickvän ifrån?
  • Anonym (Du)

    Du ska inte gå i omaka par. Så länge han inte vill omvända sig. Så är han inte rätt man för dig. Läs Bibeln. Bless

  • MarkrWa

    Jag har rätt goda erfarenheter av Egyptier. De är väldigt vänliga. Sen har vi det här med risker. Det finns en viss hotbild mot vita kvinnor i hela nordafrika om du åker utanför beväpnade turistområden. Just nu är Egypten ett av jordens osäkraste länder som toppar i tortyr mot kvinnor kidnappningar och hot mot vita samt en hel del uppmärksammade sprängdåd. Jag förstår att din pojkvän är intresserad men Islamska Staten har etablerat ett millitärt starkt fotfäste i Egypten. Detta sedan de tappade sin maktbas i syrien och Irak på kort tid.

    På ren svenska; Du vill åka till det enda landet i Världen där Islamska Staten och svarthuvorna börjar ta kontroll.

Svar på tråden Muslimsk kille