• Anonym (Hobby-politiker)

    Ni som inte kommer att rösta på SD 2018

    Vad är erat huvudsakliga skäl till det beslutet?

  • Svar på tråden Ni som inte kommer att rösta på SD 2018
  • Anonym (Realist)

    BillKill.....

    Sverige har ju aldrig varit säkrare enligt Skyffel, Malena och Betner.

  • KillBill
    Anonym (Realist) skrev 2017-07-14 11:31:52 följande:

    BillKill.....

    Sverige har ju aldrig varit säkrare enligt Skyffel, Malena och Betner.


    Ja Sverige är totalt sett ett tryggt land trots våldsbejakande sverigedemokrater..
  • Anonym (Realist)
    KillBill skrev 2017-07-14 11:51:43 följande:

    Ja Sverige är totalt sett ett tryggt land trots våldsbejakande sverigedemokrater..


    44 skottlossningar bara i Malmö i år, våldtäkter, hedersmord etc etc.

    Ska jag fortsätta att räkna upp allt, får jag byta hårddisk på min dator!

    Tyvärr mörkar ju vänstermedia idag större delen av sanningen, vilket är beklagligt.
  • Dufvaaan

    Till dig som kallar dig realist..

    Och hur ska SD lösa det? Detta är frågan som SD medlemmar och sympatisörer oftast ignorerar. De gör (precis som missnöjesröstare brukar) gnäller mest men kommer med väldigt få lösningar.

    Varför jag inte kommer att rösta på SD? Låt oss se över en viktig del av deras skuggbudget.. shall we? Okej.. De vill dra bort mellan 55 till 90 miljarder kronor från kommunerna.. vilket motsvarar nästan i stort sett alla bidrag som kommunerna runt om i landet får. Hur tusan har SD tänkt sig att kommuner ska gå runt utan att behöva skära ned på allt? Hur ska vården skötas? Hur ska skolorna skötas? Hur ska integration i huvud taget ske? Ni babblar om "Våldtäkter här.." och "Mord där.." men ändå röstar ni på ett parti som kommer göra att polisen får mindre medel, att kommunerna får mindre medel, att vården får mindre medel och att framförallt integrationsprojekt och skola får mindre medel.. Ni skjuter er själva i fötterna helt enkelt. Hur du kan kalla dig för en realist står ju över mig eftersom SD väljare tenderar att vara raka motsatsen.

    Och detta är en av orsakerna till varför jag inte röstar på SD. Deras politik över skola, arbetsmarknad, integration, vård, äldrevård och kommunpolitik är så fruktansvärt bristfällig att man bara häpnar. Deras skuggbudget ger enorma underskott och den består bara av en massa glädjesiffror.


    Partiet i sig saknar helt en struktur som är ett krav för att kunna styra ett land. Man har tomtar som Ekeroth som Justitieministerkandidat, man har Jomshof som utbildningsminister.. mannen som knappt ens behärskar de ämnen han påstår sig själv vara utbildad inom, man har Åkesson som knappt kan hålla sig till sanning och man har t.ex. Pavel Gamov som vill samarbeta med NMR.. och han är tilltänkt infrastrukturminister.

    Summan av det hela. Man behöver inte fokusera på SDs uppenbara rasism för att hitta enorma brister i partiet. Man behöver bara skrapa lite så kommer inkompetensen upp och denna tråds SD anhängare bevisar bara att de som röstar på SD kanske inte alltid är de smartaste personerna.

  • Florimell
    Dufvaaan skrev 2017-07-19 01:37:45 följande:

    Till dig som kallar dig realist..

    Och hur ska SD lösa det? Detta är frågan som SD medlemmar och sympatisörer oftast ignorerar. De gör (precis som missnöjesröstare brukar) gnäller mest men kommer med väldigt få lösningar.

    Varför jag inte kommer att rösta på SD? Låt oss se över en viktig del av deras skuggbudget.. shall we? Okej.. De vill dra bort mellan 55 till 90 miljarder kronor från kommunerna.. vilket motsvarar nästan i stort sett alla bidrag som kommunerna runt om i landet får. Hur tusan har SD tänkt sig att kommuner ska gå runt utan att behöva skära ned på allt? Hur ska vården skötas? Hur ska skolorna skötas? Hur ska integration i huvud taget ske? Ni babblar om "Våldtäkter här.." och "Mord där.." men ändå röstar ni på ett parti som kommer göra att polisen får mindre medel, att kommunerna får mindre medel, att vården får mindre medel och att framförallt integrationsprojekt och skola får mindre medel.. Ni skjuter er själva i fötterna helt enkelt. Hur du kan kalla dig för en realist står ju över mig eftersom SD väljare tenderar att vara raka motsatsen.

    Och detta är en av orsakerna till varför jag inte röstar på SD. Deras politik över skola, arbetsmarknad, integration, vård, äldrevård och kommunpolitik är så fruktansvärt bristfällig att man bara häpnar. Deras skuggbudget ger enorma underskott och den består bara av en massa glädjesiffror.


    Partiet i sig saknar helt en struktur som är ett krav för att kunna styra ett land. Man har tomtar som Ekeroth som Justitieministerkandidat, man har Jomshof som utbildningsminister.. mannen som knappt ens behärskar de ämnen han påstår sig själv vara utbildad inom, man har Åkesson som knappt kan hålla sig till sanning och man har t.ex. Pavel Gamov som vill samarbeta med NMR.. och han är tilltänkt infrastrukturminister.

    Summan av det hela. Man behöver inte fokusera på SDs uppenbara rasism för att hitta enorma brister i partiet. Man behöver bara skrapa lite så kommer inkompetensen upp och denna tråds SD anhängare bevisar bara att de som röstar på SD kanske inte alltid är de smartaste personerna.


    Hear hear!
    Förutom ovan nämnda anledningar så har de en kvinnopolitik som lämnar mycket att önska, annars; bra sammanfattat :)
  • nevermind
    nevermind skrev 2017-07-19 08:25:31 följande:

    Har jag svarat i den här tråden..?


    Nej, det hade jag inte.

    Mitt huvudsakliga skäl är att jag tycker det är korkat att dra alla över en kam.

    Sen finns det såklart många fler skäl. Som allt våld, allt skitsnack, hur de formulerar sig, alla fel de gör (40 000 miljarder eller vad det nu var) med mera. Att de gapar om aborter och kärnfamilj. De verkar inte vara så moderna. Och väldigt hatiska!
  • Anonym (Realist)
    Dufvaaan skrev 2017-07-19 01:37:45 följande:

    Till dig som kallar dig realist..

    Och hur ska SD lösa det? Detta är frågan som SD medlemmar och sympatisörer oftast ignorerar. De gör (precis som missnöjesröstare brukar) gnäller mest men kommer med väldigt få lösningar.

    Varför jag inte kommer att rösta på SD? Låt oss se över en viktig del av deras skuggbudget.. shall we? Okej.. De vill dra bort mellan 55 till 90 miljarder kronor från kommunerna.. vilket motsvarar nästan i stort sett alla bidrag som kommunerna runt om i landet får. Hur tusan har SD tänkt sig att kommuner ska gå runt utan att behöva skära ned på allt? Hur ska vården skötas? Hur ska skolorna skötas? Hur ska integration i huvud taget ske? Ni babblar om "Våldtäkter här.." och "Mord där.." men ändå röstar ni på ett parti som kommer göra att polisen får mindre medel, att kommunerna får mindre medel, att vården får mindre medel och att framförallt integrationsprojekt och skola får mindre medel.. Ni skjuter er själva i fötterna helt enkelt. Hur du kan kalla dig för en realist står ju över mig eftersom SD väljare tenderar att vara raka motsatsen.

    Och detta är en av orsakerna till varför jag inte röstar på SD. Deras politik över skola, arbetsmarknad, integration, vård, äldrevård och kommunpolitik är så fruktansvärt bristfällig att man bara häpnar. Deras skuggbudget ger enorma underskott och den består bara av en massa glädjesiffror.

    Partiet i sig saknar helt en struktur som är ett krav för att kunna styra ett land. Man har tomtar som Ekeroth som Justitieministerkandidat, man har Jomshof som utbildningsminister.. mannen som knappt ens behärskar de ämnen han påstår sig själv vara utbildad inom, man har Åkesson som knappt kan hålla sig till sanning och man har t.ex. Pavel Gamov som vill samarbeta med NMR.. och han är tilltänkt infrastrukturminister.

    Summan av det hela. Man behöver inte fokusera på SDs uppenbara rasism för att hitta enorma brister i partiet. Man behöver bara skrapa lite så kommer inkompetensen upp och denna tråds SD anhängare bevisar bara att de som röstar på SD kanske inte alltid är de smartaste personerna.


    Ja fröken Dufva, jag kallar mig realist och står för det. Det är mycket ordbajseri i vanlig ordning så fort SD kommer på tapeten, vilket är beklagligt.

    Utöver det beklagliga så ska fröken få veta en hemlis, (jag röstar inte på SD)

    Utöver alla personliga påhopp på SD tomtar här i tråden så undrar jag fortfarande hur fröken Dufva och dina verklighetsförsvunna vänner ska råda bot på integrationsfloppen, våldtäkterna, skottlossningarna och horderna av skäggbarn, som idag skrämmer vettet av folk.

    Samt hur ska vänsterdräggen vända skutan med namnet Sverige?
  • Anonym (normalisera)
    Anonym (Realist) skrev 2017-07-19 09:02:49 följande:
    Ja fröken Dufva, jag kallar mig realist och står för det. Det är mycket ordbajseri i vanlig ordning så fort SD kommer på tapeten, vilket är beklagligt.

    Utöver det beklagliga så ska fröken få veta en hemlis, (jag röstar inte på SD)

    Utöver alla personliga påhopp på SD tomtar här i tråden så undrar jag fortfarande hur fröken Dufva och dina verklighetsförsvunna vänner ska råda bot på integrationsfloppen, våldtäkterna, skottlossningarna och horderna av skäggbarn, som idag skrämmer vettet av folk.

    Samt hur ska vänsterdräggen vända skutan med namnet Sverige?
    På tal om ordbajseri så lyckades du inte svara på en enda fråga som fröken Dufva ställde.
  • Anonym (normalisera)
    Dufvaaan skrev 2017-07-19 01:37:45 följande:

    Till dig som kallar dig realist..

    Och hur ska SD lösa det? Detta är frågan som SD medlemmar och sympatisörer oftast ignorerar. De gör (precis som missnöjesröstare brukar) gnäller mest men kommer med väldigt få lösningar.

    Varför jag inte kommer att rösta på SD? Låt oss se över en viktig del av deras skuggbudget.. shall we? Okej.. De vill dra bort mellan 55 till 90 miljarder kronor från kommunerna.. vilket motsvarar nästan i stort sett alla bidrag som kommunerna runt om i landet får. Hur tusan har SD tänkt sig att kommuner ska gå runt utan att behöva skära ned på allt? Hur ska vården skötas? Hur ska skolorna skötas? Hur ska integration i huvud taget ske? Ni babblar om "Våldtäkter här.." och "Mord där.." men ändå röstar ni på ett parti som kommer göra att polisen får mindre medel, att kommunerna får mindre medel, att vården får mindre medel och att framförallt integrationsprojekt och skola får mindre medel.. Ni skjuter er själva i fötterna helt enkelt. Hur du kan kalla dig för en realist står ju över mig eftersom SD väljare tenderar att vara raka motsatsen.

    Och detta är en av orsakerna till varför jag inte röstar på SD. Deras politik över skola, arbetsmarknad, integration, vård, äldrevård och kommunpolitik är så fruktansvärt bristfällig att man bara häpnar. Deras skuggbudget ger enorma underskott och den består bara av en massa glädjesiffror.


    Partiet i sig saknar helt en struktur som är ett krav för att kunna styra ett land. Man har tomtar som Ekeroth som Justitieministerkandidat, man har Jomshof som utbildningsminister.. mannen som knappt ens behärskar de ämnen han påstår sig själv vara utbildad inom, man har Åkesson som knappt kan hålla sig till sanning och man har t.ex. Pavel Gamov som vill samarbeta med NMR.. och han är tilltänkt infrastrukturminister.

    Summan av det hela. Man behöver inte fokusera på SDs uppenbara rasism för att hitta enorma brister i partiet. Man behöver bara skrapa lite så kommer inkompetensen upp och denna tråds SD anhängare bevisar bara att de som röstar på SD kanske inte alltid är de smartaste personerna.


    WORD!
  • Aniiee
    Anonym (Realist) skrev 2017-07-14 12:13:37 följande:
    44 skottlossningar bara i Malmö i år, våldtäkter, hedersmord etc etc.

    Ska jag fortsätta att räkna upp allt, får jag byta hårddisk på min dator!

    Tyvärr mörkar ju vänstermedia idag större delen av sanningen, vilket är beklagligt.
    Samtidigt så har Detroit haft 66 mord och 175 skottlossningar bara i Jan-Mars i år. Och Malmö har fler invånare än Detroit. De har även haft dryga 2000 inbrott.... 

    Detroit har haft fler mord ensamt 2016 än hela Sverige hade.

    Så, frågan till dig är, vad kan Detroit lära sig av Malmö?
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Grande Rock
    Aniiee skrev 2017-07-19 18:14:36 följande:
    Och Malmö har fler invånare än Detroit. 
    Va stämmer det verkligen?

    Enligt de siffror jag hittar har Detroit ungefär dubbelt så många invånare än Malmö.

    Sorry för OT
    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Hobby-politiker)
    Aniiee skrev 2017-07-19 18:14:36 följande:

    Samtidigt så har Detroit haft 66 mord och 175 skottlossningar bara i Jan-Mars i år. Och Malmö har fler invånare än Detroit. De har även haft dryga 2000 inbrott.... 

    Detroit har haft fler mord ensamt 2016 än hela Sverige hade.

    Så, frågan till dig är, vad kan Detroit lära sig av Malmö?


    Malmö större än Detroit? Skojar du, eller?! Malmö har drygt 300 000 invånare, Detroit har knappt 4 miljoner. Så vad har du fått dina siffror ifrån? SCB - fake version, eller?
  • KillBill
    Anonym (Hobby-politiker) skrev 2017-07-22 04:15:04 följande:
    Malmö större än Detroit? Skojar du, eller?! Malmö har drygt 300 000 invånare, Detroit har knappt 4 miljoner. Så vad har du fått dina siffror ifrån? SCB - fake version, eller?
    Detroit har ca 670 tusen innevånare och ingenting annat. Frågan är därför var du har fått dina uppgifter från?
  • Anonym (aldrig sd igen)

    För att det är mycket snack och ingen verkstad. jag röstar aldrig på dem igenSkrikandes

    Jag är pensionär och dem pratade så fint om hur vi skulle få det bättre samtidigt så röstar dom med moderaterna mot förbättringar?!?!?! nej SD har visat sitt rätta ansikte inga fagra löften i världen förändrar att dem gör precis tvärtom mot vad de lovar

  • Aniiee
    Anonym (Hobby-politiker) skrev 2017-07-22 04:15:04 följande:
    Malmö större än Detroit? Skojar du, eller?! Malmö har drygt 300 000 invånare, Detroit har knappt 4 miljoner. Så vad har du fått dina siffror ifrån? SCB - fake version, eller?
    Greater detroit har knappa 673 000 invånare och Stormalmö har knappa 710 000 invånare. 

    Självklart använder jag relevanta jämförelser när jag göra dylika. Lite fånigt annars....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Hobby-politiker)
    KillBill skrev 2017-07-22 09:22:05 följande:

    Detroit har ca 670 tusen innevånare och ingenting annat. Frågan är därför var du har fått dina uppgifter från?


    Wikipedia, och vad som avses är alltså den urbana bebyggelsen och ingenting annat. Räknas bara statskärnan så får man ju göra detsamma med Malmö, och även där är Malmö avsevärt mindre. Så frågan är, hur kan du hävda att Aniiee har rätt?

    Det må vara trist, men Sverige är trots allt ett litet land. Jämför man dessutom med USA som är världens 3:e största, framstår vi som pyttesmå...
  • Anonym (Hobby-politiker)
    Aniiee skrev 2017-07-22 12:28:43 följande:

    Greater detroit har knappa 673 000 invånare och Stormalmö har knappa 710 000 invånare. 

    Självklart använder jag relevanta jämförelser när jag göra dylika. Lite fånigt annars....


    Frågan är vad Du betraktar som relevant. Statskärnan i Detroit har över 700 tusen invånare, Malmös statskärna har drygt 250 000. Så sorry, hur du än vrider och vänder på det och manipulerar siffrorna så är Malmö en märkbart mindre stad än Detroit. Konstigt vore det väl annars när man jämför ett land på 10 milj. med ett land på 325 milj. invånare...
Svar på tråden Ni som inte kommer att rösta på SD 2018