• Anonym (Venne)

    Är det värst för en kille eller tjej?

    Att lida av sexbrist.

  • Svar på tråden Är det värst för en kille eller tjej?
  • Anonym (Desperado)

    För killar. Jag har hört tjejer säga att de stänger av efter ett tag, tänker inte på det.
    Skulle inte funka för mig Flört

  • Anonym (Desperado)
    Anonym (Desperado) skrev 2016-08-06 13:00:03 följande:

    För killar. Jag har hört tjejer säga att de stänger av efter ett tag, tänker inte på det.
    Skulle inte funka för mig Flört


    Vi killar har ju spermaproduktionen, som fylls på, och behöver tömmas med jämna mellanrum Drömmer
  • Cecese
    Anonym (nej nej) skrev 2016-08-05 11:05:13 följande:
    sexbrist som tjej? Existerar det ens?

    Är du tjej och väger mindre än 200 kilo så torde väl chanserna till sex vara obefintliga? Får en tjej inte sex hemma så kan hon få sex när som helst.
    Dom har det så otroligt lätt och kan i stort sett välja och vraka.

    Killar däremot har det inte lika lätt. Det är väl därför som så många köper sig en hora då och då.
    Självklart existerar det... Visst kanske det är lättare för en tjej att hitta villiga killar men det är inte så lätt att hitta någon som det finns ömsesidig attraktion med. 
  • Cecese
    Anonym (Desperado) skrev 2016-08-06 13:02:10 följande:
    Vi killar har ju spermaproduktionen, som fylls på, och behöver tömmas med jämna mellanrum Drömmer
    Anonym (Desperado) skrev 2016-08-06 13:00:03 följande:
    För killar. Jag har hört tjejer säga att de stänger av efter ett tag, tänker inte på det.
    Skulle inte funka för mig Flört
    Jag har visserligen inte någon spermaproduktion som tjej men nog tusan måste jag komma med jämna mellanrum för det. Om det går en vecka utan orgasm så får jag fysiskt ont i bla klitoris och måste få komma. Så nog kan vi tjejer lida både fysiskt och psykiskt utan sex och orgasmer. 

  • sommarbruden

    Jag är nog lite annorlunda för jag saknar inte sex något. Visst kan jag bli lite sugen ibland men det går lika bra utan.

  • Anonym (Anna)

    Jag saknar sex otroligt mycket om jag inte får det regelbundet. Är en kvinna på 30 år och har aldrig fått en enda orgasm utan en kuk i mig. Så de få gånger jag varit singel så har det varit riktigt jobbigt och jag har verkligen försökt allt. Har ju själv fattat att det måste vara psykiskt av ngn anledning. Så hade jag inte haft någon partner så hade jag absolut lidit. Inte fysiskt som att få ont el så, men rastlös.

  • Celines Essence
    Anonym (Desperado) skrev 2016-08-06 13:02:10 följande:

    Vi killar har ju spermaproduktionen, som fylls på, och behöver tömmas med jämna mellanrum 


    Det här argumentet är så löjligt. Herregud! Om man känner sådant behov av att lätta på trycket kan man göra det själv. Hört talas om onani?

    Precis som Cecese, måste jag få orgasm med jämna mellanrum för att inte få ont/känna obehag.

    Sex ger dock mer än onani, men bara om det finns känslor och/eller attraktion. Att man kan få sex som inte ger något, av män man inte är intresserad av, är inget eftersträvansvärt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Man40)
    Anonym (Tjej) skrev 2016-07-28 15:00:35 följande:

    Jag lider av sexbristen i vårt förhållande och när jag är bitter och säger till sambon att jag inte vill kramas eller "mysa" om jag inte får sex så lider han av närhetsbristen. Så i vårt förhållande är det bara kvinnan som lider av sexbrist.


    Om en man hade skrivit det där hade han blivit nergjord av diverse kvinnor som svinpäls...

    Men visst, jag vet vad sexbrist gör med ett förhållande. Att gå och känna sig konstant oälskad, nobbad, oattraktiv för sin partner.

    I bästa fall kan man prata om det och tillsammans skap mer lust i relationen.

    I sämsta (vanligaste?) fall är dåligt sex början till slutet...

    Kärlek minus sex = vänskap.
  • Tecum
    Celines Essence skrev 2016-08-06 16:23:00 följande:
    Det här argumentet är så löjligt. Herregud! Om man känner sådant behov av att lätta på trycket kan man göra det själv. Hört talas om onani?

    Precis som Cecese, måste jag få orgasm med jämna mellanrum för att inte få ont/känna obehag.

    Sex ger dock mer än onani, men bara om det finns känslor och/eller attraktion. Att man kan få sex som inte ger något, av män man inte är intresserad av, är inget eftersträvansvärt.
    Man lär sig faktiskt ett och annat på FL, jag har aldrig hört att kvinnor kan få ont av att inte få orgasm. Däremot att det påverkar humöret negativt. Vad får du ont någonstans?

    Sex med någon är så mycket mer än fysisk utlösning, närheten, intimiteten, att smeka och bli smekt, allt tillsammans blir så mycket större än onani. Så jag förstår inte de som ser onani som ersättning för sex, det är bara en nödlösning i väntan på något bättre.
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-08-06 16:38:30 följande:

    Man lär sig faktiskt ett och annat på FL, jag har aldrig hört att kvinnor kan få ont av att inte få orgasm. Däremot att det påverkar humöret negativt. Vad får du ont någonstans?

    Sex med någon är så mycket mer än fysisk utlösning, närheten, intimiteten, att smeka och bli smekt, allt tillsammans blir så mycket större än onani. Så jag förstår inte de som ser onani som ersättning för sex, det är bara en nödlösning i väntan på något bättre.


    Jag får lite diffust ont i magen. Känner mig nästan som kissnödig. Känner liksom trycket. Får svårt att sova och slappna av om det går många dagar. I min tidigare relation fick jag då och då orgasm i sömnen eftersom att han sällan ville ha sex på kvällen och det blev ibland många dagar utan sex. På morgonen var jag inte lika sugen.

    Jag håller med dig om sista stycket, men de känslorna du beskriver får man inte om man har sex med någon som är totalt oengagerad, eller om man skulle ha sex med någon man inte vill ha sex med.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Är det värst för en kille eller tjej?