• Cecilah

    Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!

    Hej! Är inne på första försöket sen jag och min man tyckte att det var dags med vår första bebis. 


    Jag hoppas på ett plus denna månaden men jag är inte så säker på att det kommer ta sig första gången då jag hade bebislängtan i februari månad också och övertalade min man att vi skulle ha en bebis och vi försökte hela februari. Efter att jag inte blev gravid den månaden så kände vi att vi kan vänta lite till ändå eftersom vi var mitt i en flytt. 
    Så nu är det dags igen för bebisverkstad!


    Äl borde varit runt 11-12e och bim är 27e augusti. Hade mycket stickningar i vänstra äggstocken sen ägglossning(mest 11e) så det var ju bra att jag kände den så tydligt. Förra månaden hade jag exakt samma stickningar vid äl men på höger sida. Så är ganska säker på att det var ägglossning. Båda gångerna var 15 dagar innan bim. 

    Nu sitter jag såklart här på bim-11 och känner efter massa symptom. Har i några dagar haft stickningar från och till runt hela livmodern men mest på vänstra sidan. Inatt vaknade jag av en enorm stickning som fortsatte i några sekunder. Jag vill hoppas på att jag har turen att vara gravid men jag vet att man kan lätt inbilla sig.

    Är det någon här som under sina graviditeter har känt stickningar så långt efter äl?


    Hur går det för er andra?

  • Svar på tråden Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!
  • Cecilah
    Summerstriker skrev 2016-08-20 14:09:48 följande:

    Hej, jag hoppar gärna in här. Har tidigare försökt skaffat barn, blev gravid på andra försöket men slutade i MF. Har försökt lite av och till efteråt men inte helhjärtat.

    Min mens har ganska nyligt börja krångla och jag är nu nere på 21 dagars menscykel. Så vet inte riktigt om jag har äl. Men nu tänker vi börja försöka igen och så har jag beställt äl-stickor. Så efter vårt uppehåll ser jag detta som försök nummer 1. Är dock ganska säker att de inte tagit sig då vi bara hade sex två gånger dag 6 och dag 8, bör ha haft äl dag 7 eller 8. Har bim 24/8. Har jävligt ömma bröstvårtor, pinkar sjukt mycket och har flytningar som gör att jag hela tiden tror mensen kommer.. Men vågar inte hoppas för mycket, känner dock igen dessa symtom sen förra gången jag plussade..


    Välkommen! Spännande om det tagit sig eller inte. Jag har bim den 26e. Testade igår på äl+8 och det var negativt. Ska nu hålla mig till bim och testa då :)

    Mina symptom har varit olika hela tiden. Känner av min äl väldigt tydligt så vi hade sex 2 dagar innan och själva äl dagen, även dagen efter. Under äl dagens ligg hade jag så enormt ont i livmodertappen så vi måste verkligen prickat in det bra. Men men, har efter äl känt stickningar lite här och där i livmodern. Äl+6 fick jag rosa flytning och därefter en timme senare en brun flytning. Har även börjat få mensvärk efter äl+6. Mest i nedre delen av ryggen. Det går från och till.. ibland känner jag inget på flera timmar och ibland är det rejäl mensvärk som att mensen ska komma men det är ju långt dit. Har en riktig regelbunden mens på exakt 28 dagar..

    Igår på äl+8 var jag riktigt trött och seg under dagen och inatt sov jag inte så bra så jag vet inte om det är därför men jag mår illa idag.. har haft denna känslan när jag varit bakfull och inte sovit så mycket. Känns liksom som att man har alkohol i magen. Är det så graviditets illamående känns?

    Lotesse: Hur kändes din falska illamående som inte ledde till någon graviditet och vad tror du det berodde på?
  • Elisabeth90

    Låter verkligen lovande med hur du känner i kroppen :) hoppas verkligen för dig nu !!!


    Cecilah skrev 2016-08-20 14:58:27 följande:

    Välkommen! Spännande om det tagit sig eller inte. Jag har bim den 26e. Testade igår på äl+8 och det var negativt. Ska nu hålla mig till bim och testa då :)

    Mina symptom har varit olika hela tiden. Känner av min äl väldigt tydligt så vi hade sex 2 dagar innan och själva äl dagen, även dagen efter. Under äl dagens ligg hade jag så enormt ont i livmodertappen så vi måste verkligen prickat in det bra. Men men, har efter äl känt stickningar lite här och där i livmodern. Äl+6 fick jag rosa flytning och därefter en timme senare en brun flytning. Har även börjat få mensvärk efter äl+6. Mest i nedre delen av ryggen. Det går från och till.. ibland känner jag inget på flera timmar och ibland är det rejäl mensvärk som att mensen ska komma men det är ju långt dit. Har en riktig regelbunden mens på exakt 28 dagar..

    Igår på äl+8 var jag riktigt trött och seg under dagen och inatt sov jag inte så bra så jag vet inte om det är därför men jag mår illa idag.. har haft denna känslan när jag varit bakfull och inte sovit så mycket. Känns liksom som att man har alkohol i magen. Är det så graviditets illamående känns?

    Lotesse: Hur kändes din falska illamående som inte ledde till någon graviditet och vad tror du det berodde på?


  • Lotesse
    Cecilah skrev 2016-08-20 14:58:27 följande:

    Lotesse: Hur kändes din falska illamående som inte ledde till någon graviditet och vad tror du det berodde på?


    Känt mig kallsvettig, lite yr men främst spyfärdig. Lukter har gjort det värre, samma med synen på mat. Alltså fått kväljningar och sura uppstötningar. Tror nog att det beror på att även om jag inte har haft gravidhormoner så jag har ju ändå fått någon slags hormoninbalans eftersom progesteronhalten i kroppen ökar så mycket efter äl. Senast jag fick den typen av illamående var igårkväll.
  • Cecilah
    Lotesse skrev 2016-08-20 15:06:35 följande:

    Känt mig kallsvettig, lite yr men främst spyfärdig. Lukter har gjort det värre, samma med synen på mat. Alltså fått kväljningar och sura uppstötningar. Tror nog att det beror på att även om jag inte har haft gravidhormoner så jag har ju ändå fått någon slags hormoninbalans eftersom progesteronhalten i kroppen ökar så mycket efter äl. Senast jag fick den typen av illamående var igårkväll.


    Känner mig också helt kallsvettig och svag.. även som halsbränna tror jag. Det bränns liksom vid bröstet. Bränns även ibland vid livmodern..

    Det kanske trots allt är skengraviditet. Jag har gråtit två gånger för ingenting sen igår. Jag bara börja gråta när jag skar tomat idag för jag mådde illa och ville vila egentligen. HAHAH... vi får väl se
  • Smulaan
    Lotesse skrev 2016-08-20 13:01:40 följande:
    Dålig sömn och stress drar ner tempen så då är det förmodligen så enkelt! Jag har också försökt väldigt länge så vi kan gärna dela tankar och funderingar kring detta :)

    Håller tummarna för er skull!
    Tack så mycket, håller tummarna för dig, så skönt att kunna skriva av sig och dela sina tankar... :) 
  • Smulaan
    Summerstriker skrev 2016-08-20 14:09:48 följande:

    Hej, jag hoppar gärna in här. Har tidigare försökt skaffat barn, blev gravid på andra försöket men slutade i MF. Har försökt lite av och till efteråt men inte helhjärtat.

    Min mens har ganska nyligt börja krångla och jag är nu nere på 21 dagars menscykel. Så vet inte riktigt om jag har äl. Men nu tänker vi börja försöka igen och så har jag beställt äl-stickor. Så efter vårt uppehåll ser jag detta som försök nummer 1. Är dock ganska säker att de inte tagit sig då vi bara hade sex två gånger dag 6 och dag 8, bör ha haft äl dag 7 eller 8. Har bim 24/8. Har jävligt ömma bröstvårtor, pinkar sjukt mycket och har flytningar som gör att jag hela tiden tror mensen kommer.. Men vågar inte hoppas för mycket, känner dock igen dessa symtom sen förra gången jag plussade..


    Hej :) Hoppas & håller tummarna för er skull, ibland räcker ju bara att ha en gång bara man prickar rätt med ÄL :)
  • Smulaan
    Cecilah skrev 2016-08-20 15:17:08 följande:
    Känner mig också helt kallsvettig och svag.. även som halsbränna tror jag. Det bränns liksom vid bröstet. Bränns även ibland vid livmodern..

    Det kanske trots allt är skengraviditet. Jag har gråtit två gånger för ingenting sen igår. Jag bara börja gråta när jag skar tomat idag för jag mådde illa och ville vila egentligen. HAHAH... vi får väl se
    Låter ju som ni båda Lotesse och Cecilah har symtom som tyder på att det blir ett plus för er båda, håller tummarna! :)
  • Lotesse
    Smulaan skrev 2016-08-20 20:56:14 följande:

    Låter ju som ni båda Lotesse och Cecilah har symtom som tyder på att det blir ett plus för er båda, håller tummarna! :)


    Tackar! Närmsta veckan kommer bli spännande :)
  • Cecilah
    Smulaan skrev 2016-08-20 20:56:14 följande:

    Låter ju som ni båda Lotesse och Cecilah har symtom som tyder på att det blir ett plus för er båda, håller tummarna! :)


    Hoppas verkligen.. hoppas vi alla kan få plus!

    Är det nån mer än jag som får denna molvärk på kvällen? I samband med rikliga flytningar?
  • Ellan1

    Hoppar in här!
    Fick min mens igår igen.. (7e försöket) hoppar upp i sadeln igen och ger oss in på försök 8 i september! Kommer att börja med CB fertilitetsmonitor fr.o.m. Måndag för att hjälpa på traven :) hade varit skönt att få lite pepp från andra i samma sits och som också kämpar för ett + :)
    Är i 20+ åldern!

    Ha en fin kväll alla. Kram

Svar på tråden Någon mer mellan 20-25 som vill följas åt på resan till en graviditet!