vigge skrev 2016-11-11 14:29:37 följande:
Det förstår jag, ingen vill vara en loser, sen att vissa tyvärr inte förstår att man kan inte få sex bara sådär utan det får man göra sig förtjänt av är ju fruktansvärt men med tanke på hur ofta såna här jäkla trådar dyker upp, kommer det fram varför de inte bara tar till sig av vad ni som kan det här säger? Finns det någon röd tråd vad ni märkt?
Alltså... jag kan bara tala om hur jag var förr. När jag var ung var jag bitter och föga framgångsrik med kvinnor. Grejen var att ju mer bitter jag blev, desto mer ville jag lyckas "på mina vilkor", alltså utan att behöva förändras. Mycket av vår massmediala kultur handlar ju dessutom om just den memen - att man ska vara precis som man är, och ändå bli älskad oavsett. Få den fina tjejen/läckra killen på slutet. Men det är en saga, inget annat. Är man en arg, bitter, självömkande själ så lockar man liksom inte så många till sig.
Jag hade "turen" att bli utbränd, och med det tvingas möta mig själv och mina sämre sidor. Och också mina dolda bättre sidor. Jag fick chansen att omdefiniera mig själv, och bli en bättre version av mig själv (om än till ett högt pris som jag betalar än idag). Jag tror inte att det är en slump att jag blev långt mer framgångsrik efter att jag blev utbränd än jag var innan - jag lade ner mycket av bitterheten, av självömkandet och av gnället. Det gick inte över en natt förstås, men jag hade hamnat på ett bättre spår, en jag följde till den jag är idag.
Så det är min story, och jag tror att det kan vara en röd tråd för andra också kanske.