• Celines Essence

    Fontänorgasm, naket och inifrån(och utifrån)

    Jag undrar hur ni som får fontänorgasmer känner? Vid vilka ställningar kommer det "fontänvätska" ? Är det vid några speciella tillfällen? tex om det gått längre, eller kortare tid sedan senaste orgasm, kåthetsgrad, eller annat?

    Kan du som kvinna välja/styra ifall det ska komma någon vätska? Kan du som man(eller kvinna, vid sex mellan två kvinnor) styra så att det ska blir en fontänorgasm på kvinnan du stimulerar/slickar/smeker/knallar? Känns det annorlunda för dig som kvinna att få fontänorgasm jämfört med en "vanlig" orgasm,(kanske man kan kalla det? )

    Är det olika hur mycket vätska det kommer? Påverkas mängden fontänvätska av hur långt innan sexet du kissar?

    Jag har länge upplevt att det sipprar klarare vätska på slutet när min partner stimulerar mig(strax innan och under orgasm), främst när med fingrar inuti, men jag har inte kunnat se något tydlig vätska, men i torsdags var det tydligt att jag fick en fontänorgasm. Både jag och min partner kände det, och fläcken under mig var lite större, och annorlunda, än vanligt. (Jag hade kissat strax innan sexet)

    Jag brukar få väldigt sköna orgasmer. Jag kan skilja mellan rena klitorisorgasmer och g-punkts orgasmer, men får oftast blandformer och tycker det är skönast så. Kände egentligen ingen större skillnad bara för att det kom lite mer vätska vid detta tillfälle. Jag tror nästan skillnaden var större för min partner som tidigare inte sett/känt att det kommer extra vätska, men detta kommer vi definitivt utforska mer.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-18 16:16
    *Knallar ska givetvis vara knullar
  • Svar på tråden Fontänorgasm, naket och inifrån(och utifrån)
  • Anonym (Spray)

    Jag kissar alltid innan sex, och sprutar bara i missionären. Det krävs en lång snorre, eller ett finger som vet vad det vill, för att det ska gå av sig själv, den gnider på ovansidan av slidväggen.
    Annars kan jag hålla emot.
    Jag gillar det inte, det kommer så jäkla mycket och är mest besvärligt. Ibland kommer det före orgasmen, ibland samtidigt, ibland utan orgasm.
    Det luktar iallafall inte kiss. Min exman var väldigt förtjust  i att få mig att spruta, och under de tio åren vi var gifta så dränktes sängen in i litervis. Det luktar ingenting, smakar lite sött. Vet fan inte alls vad det kan vara, men jag är glad att jag kan hålla inne med det nu, har inte fått en på evigheter, utom när jag själv låg och lekte hemma i soffan. Men då hade jag filtar till undsättning, som enkelt kunde tvättas sen.

  • Celines Essence
    Anonym (--) skrev 2016-09-27 13:26:37 följande:

    Huruvida orgasmer oftast skulle vara det ena eller andra är inget jag vill göra anspråk på att veta, och jag håller nog istället linjen att det säkert finns lika många sätt att uppleva och få orgasmer som det finns människor. Med det inte sagt att du inte har rätt i att orgasmer ofta är en kombination, jag vet bara inte tillräckligt om det för att uttala mig om saken.

    Precis som dig så upplever jag orgasmer vid olika tillfällen väldigt olika, det är lite som att spela på lotto. Ibland är det jackpot och ibland lite av... tja, jag kan känna mig lite snuvad på det hela. Jag kommer, men det blir i vilket fall ett antiklimax eftersom att jag trott att det skulle bli eller vara starkare och/eller längre. Upplever precis som dig att ibland så är orgasmerna "djupgående" och ibland upplever jag de som ytligare (det är alltså här jag känner mig snuvad på konfekten )

    Tycker också att det finns en viktig poäng i att säga att trots att jag är, om jag får säga det själv, en ganska sexuellt hungrande varelse som dessutom är välsignad i att kunna få orgasmer av olika slag med mig själv, med min partner och vid olika typer av stimulering så är det absolut inte varje gång vi har sex som jag kommer. Ibland så försöker vi och försöker - men det fungerar bara inte. Har kommit fram till att spärren då sitter i mitt huvud, snarare än mellan benen. Vet inte varför det bara låser sig ibland? Teorier på det?  

    Har i vilket fall inte gjort någon koppling till att någon extra svag/stark orgasm skulle bidra till att jag lättare kan få en fontän, bara att jag nått "dit" innan räcker. Att använda ordet -brännande- var absolut inte menat som något negativt, bara det närmsta jag kan komma en beskrivning 


    Som sagt så beskrev jag bara min egen upplevelse och menar absolut inte att det finns något rätt eller fel. Det hela är ju en känsla och en upplevelse och den är är personlig. Sättet att beskriva känslan är också personlig... Även om kvinnor emellan kan känna igen sig i andras beskrivningar.

    Jag tror att det låser sig för att du(ni) försöker för mycket. Det är inget konstigt med det. Det förekommer i andra situationer än i sexuella. Tänk på tex idrottsmän/kvinnor som ibland vill "för mycket" och därför misslyckas.

    Vissa gånger har man kanske svårare för att komma och det kan ju bero på olika saker, som tex att man är mindre kåt, att man är trött, stressad, hormonella variationer under menscykeln mm. Tiden mellan orgasmer kan också påverka.

    För oss var det så att jag inte alltid kom, men efter att jag tilllät mig njuta av tex oralsex även om jag inte fick orgasm har det ändrat sig. Det blev liksom inte målet, och efter att vi börjat med det har jag kommit varje gång. De första gångerna blev det på riktigt så att jag inte kom varje gång min partner skickade mig, men de senaste månaderna har faktiskt alltid slutat med orgasm...Fast jag inte trott det, och jag tror att det beror på att jag(vi) inledningsvis faktiskt inte haft det som mål.

    För mig var inte ordet brännande konstigt , men för någon som inte känner igen sig kanske det inte låter skönt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Spray) skrev 2016-09-27 13:59:24 följande:

    Jag kissar alltid innan sex, och sprutar bara i missionären. Det krävs en lång snorre, eller ett finger som vet vad det vill, för att det ska gå av sig själv, den gnider på ovansidan av slidväggen.

    Annars kan jag hålla emot.

    Jag gillar det inte, det kommer så jäkla mycket och är mest besvärligt. Ibland kommer det före orgasmen, ibland samtidigt, ibland utan orgasm.

    Det luktar iallafall inte kiss. Min exman var väldigt förtjust  i att få mig att spruta, och under de tio åren vi var gifta så dränktes sängen in i litervis. Det luktar ingenting, smakar lite sött. Vet fan inte alls vad det kan vara, men jag är glad att jag kan hålla inne med det nu, har inte fått en på evigheter, utom när jag själv låg och lekte hemma i soffan. Men då hade jag filtar till undsättning, som enkelt kunde tvättas sen.


    Påverkas njutningen när du "håller emot" ?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • MrFlex

    Jag tror det finns olika typer av fontänorgasmer, i alla fall som jag upplevt.

    En tjej blev väldigt blöt när jag stimulerade hennes g-punkt hårt. Inte så att det sprutade men blev ett väldigt blött så att det rann om fingrarna. Denna vätska var klar och luktade inget.

    Mitt senaste ex fick ordentliga sprutorgasmer, kanske upp till en dl eller liknande. Dessa luktade dock urin och jag tror att hon helt enkelt tappade kontrollen över blåsan när det gick för henne. Detta hände oftast vid hård analsex.

    Min nuvarande kan inte få någon variant och verkar inte vara så förtjust över g-punktstimulans alls. De gånger jag försökt har hon velat avbryta för att hon känner sig kissnödig. Jag hoppas dock det ska hända någon gång för jag tycker det är sjukt hett, piss eller ej.

  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2016-09-27 17:33:12 följande:

    Jag tror det finns olika typer av fontänorgasmer, i alla fall som jag upplevt.

    En tjej blev väldigt blöt när jag stimulerade hennes g-punkt hårt. Inte så att det sprutade men blev ett väldigt blött så att det rann om fingrarna. Denna vätska var klar och luktade inget.

    Mitt senaste ex fick ordentliga sprutorgasmer, kanske upp till en dl eller liknande. Dessa luktade dock urin och jag tror att hon helt enkelt tappade kontrollen över blåsan när det gick för henne. Detta hände oftast vid hård analsex.

    Min nuvarande kan inte få någon variant och verkar inte vara så förtjust över g-punktstimulans alls. De gånger jag försökt har hon velat avbryta för att hon känner sig kissnödig. Jag hoppas dock det ska hända någon gång för jag tycker det är sjukt hett, piss eller ej.


    Huruvida det finns olika former av fontänorgasmer låter jag vara osagt, då jag har för lite erfarenhet, men om jag ska utgå ifrån din beskrivning känner jag igen mig i din första beskrivning. Upplevde du att vätskan kom just under orgasmen, eller strax innan?

    För mig får det gärna komma större mängder. Jag känner inget motstånd mot att det skulle kunna vara någon typ av urin... Men det är inget mål heller.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2016-09-27 17:33:12 följande:

    Min nuvarande kan inte få någon variant och verkar inte vara så förtjust över g-punktstimulans alls. De gånger jag försökt har hon velat avbryta för att hon känner sig kissnödig. Jag hoppas dock det ska hända någon gång för jag tycker det är sjukt hett, piss eller ej.


    Jag kan ju berätta att jag inte heller var så förtjust i g-punkts stimulering tidigare, men att det har kommit mer och mer. För mig, personligen, är det viktigt att inte gå för snabbt fram på g-punkten. Om min partner börjar för hårt, för tidigt, får jag också en kissnödighetskänsla som nästan gör lite ont. Men vid tex samtidig oralsex vill jag ha hårdare tryck och stimulering successivt. Jag hjälper till genom att säga om det ska vara hårdare eller "lösare" tryck... Även om han numera oftast märker på mig när det är dax att öka trycket. När jag nått till en viss grad vill jag ha hårt tryck som då inte ger den där kissnödighetskänslan. Det blir ett mer njutbart tryck, som har en lite brännande(typ) nyans. Hur som helst är det nog svårt om hon inte vill. Vill man inte är man nog inte mottaglig heller, så även om du gör ditt bästa kan det nog inte bli bra om hon känner något typ av motstånd.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2016-09-27 17:49:58 följande:
    Huruvida det finns olika former av fontänorgasmer låter jag vara osagt, då jag har för lite erfarenhet, men om jag ska utgå ifrån din beskrivning känner jag igen mig i din första beskrivning. Upplevde du att vätskan kom just under orgasmen, eller strax innan?

    För mig får det gärna komma större mängder. Jag känner inget motstånd mot att det skulle kunna vara någon typ av urin... Men det är inget mål heller.
    Jag tror att det var innan orgasm eller kanske det närmaste orgasm hon kunde få. Vi var båda unga och hon hade enligt egen uppgift aldrig fått någon orgasm någonsin, inte ens via onani. Jag körde i vilket fall en kombo av g-punkt och klitorisstimulans de gånger "fontänen" inträffade.

    Jag vet bara att hon tyckte det var väldigt skönt och någon hon ville att jag skulle göra ofta. Jag gissar att det var någon form av orgasm.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2016-09-27 18:04:05 följande:
    Jag kan ju berätta att jag inte heller var så förtjust i g-punkts stimulering tidigare, men att det har kommit mer och mer. För mig, personligen, är det viktigt att inte gå för snabbt fram på g-punkten. Om min partner börjar för hårt, för tidigt, får jag också en kissnödighetskänsla som nästan gör lite ont. Men vid tex samtidig oralsex vill jag ha hårdare tryck och stimulering successivt. Jag hjälper till genom att säga om det ska vara hårdare eller "lösare" tryck... Även om han numera oftast märker på mig när det är dax att öka trycket. När jag nått till en viss grad vill jag ha hårt tryck som då inte ger den där kissnödighetskänslan. Det blir ett mer njutbart tryck, som har en lite brännande(typ) nyans. Hur som helst är det nog svårt om hon inte vill. Vill man inte är man nog inte mottaglig heller, så även om du gör ditt bästa kan det nog inte bli bra om hon känner något typ av motstånd.
    Jag tror att min nuvarande "vill" men inte har någon erfarenhet. Hon känner ju till g-punkten och begreppet fontänorgasm även om hon själv aldrig fått någon. Troligtvis är hon nyfiken på ny form av sexuell njutning. Problemet är nog snarare att hon inte kommunicerar som du gör. Av någon anledning vill hon inte kommunicera och guida mig (gäller det mesta i sexväg) utan lämnar det helt upp till mig att testa mig fram. Möjligtvis har jag gått för snabbt fram med trycket.

    Ungefär hur lång tid tar det för dig att komma till det stadium där du inte känner kissnödighetskänslan?

    Jag har hört flera tjejer säga att kissnödighetskänslan hör till. När den kommer så ska man inte hålla tillbaka och knipa utan snarare krysta.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2016-09-29 10:10:20 följande:

    Jag tror att min nuvarande "vill" men inte har någon erfarenhet. Hon känner ju till g-punkten och begreppet fontänorgasm även om hon själv aldrig fått någon. Troligtvis är hon nyfiken på ny form av sexuell njutning. Problemet är nog snarare att hon inte kommunicerar som du gör. Av någon anledning vill hon inte kommunicera och guida mig (gäller det mesta i sexväg) utan lämnar det helt upp till mig att testa mig fram. Möjligtvis har jag gått för snabbt fram med trycket.

    Ungefär hur lång tid tar det för dig att komma till det stadium där du inte känner kissnödighetskänslan?

    Jag har hört flera tjejer säga att kissnödighetskänslan hör till. När den kommer så ska man inte hålla tillbaka och knipa utan snarare krysta.


    Ja, kommunikation är ju viktig... Inte lätt att gissa sig fram hela tiden.

    Ja, det där med kissnödighetskänsla är säkert lite individuellt hur man upplever och beskriver det, men i mitt fall resulterar för tidigt och hårt tryck mot g-punkten en negativ kissnödighetskänsla, medan den möjligen skulle kunna beskrivas som en skön kissnödighetskänsla sedan. Fast jag tycker att det ändrar karaktär så att den där känslan mer känns utgå ifrån klitorisområdet(under klitoris), jämfört med typ "urinblåsekissnödighet" och när det känns som att det kommer från klitorisområdet känns det inte länge som kissnödighet, för mig.

    Tiden varierar beroende på dagsform...och vissa dagar vill jag ha mer tryck för att andra dagar inte tåla lika mycket. Vi gör i alla fall så att vi börjar med bara oralsex... Tills jag är riktigt sugen på att få in fingrar (jag tycker fingrar är skönare än de dildos jag provat). Han brukar börja med ett finger, men det är mer för att retas. Sedan trycker han in två och lägger lika stort fokus på myningen och de första centimetrarna in, så gör han några intensivare tryck längre in och upp, och det är då han och jag vet hur mycket mer tryck jag vill ha. Njuter jag av det ökar han stegvis tryck och varierar i intensitet. Nu kan han faktiskt bestämma när det ska gå... Men det har kommit med tiden. Ibland kommer jag lite överraskande tidigt dock . Tex nästan direkt när han för in två fingrar... Men då har jag varit extra laddad. I början, när jag var osäker på hur jag riktigt njöt av g-punkten, var det bättre/lättare att jag själv smekte klitoris, så att han kunde lägga fokus på fingrarna inuti.

    Jag njuter ju av att bli stimulerad av g-punkten med kuken också, men det är svårare att beskriva. ...När vi lärt oss utforska g-punkten har det dock mest varit med fingrar... Så går vi fortsätta utveckla det med samlag
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2016-09-29 10:00:08 följande:

    Jag tror att det var innan orgasm eller kanske det närmaste orgasm hon kunde få. Vi var båda unga och hon hade enligt egen uppgift aldrig fått någon orgasm någonsin, inte ens via onani. Jag körde i vilket fall en kombo av g-punkt och klitorisstimulans de gånger "fontänen" inträffade.

    Jag vet bara att hon tyckte det var väldigt skönt och någon hon ville att jag skulle göra ofta. Jag gissar att det var någon form av orgasm.


    okej

    oj, hennes första orgasm
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Yasmin Jax
    Anonym (Gaby) skrev 2016-09-26 10:28:30 följande:
    Precis, jag tycker bara det är intressant att få reda på vad som händer och vart vätskan kommer ifrån. Det är skönt, so what om det innehåller en del urin, det är knappast frätande syra liksom... :P mannens utlösning går också genom urinröret, finns säkert en del urin som hänger med i utlösningen också men det får ingen panik över...

    Jag kan bara instämma.
  • Be Ja

    Hej,


    Kanske inte riktigt rätt tråd att ställa denhär frågan i men,


    hur "farligt" är det att få en del av fontänen i ögat. Det har hänt mig nåra gånger då man slickar och plötligt så kommer det lite i ögat ibland. Dagen efter har det ibland kliat en del i ögat och irritation också.


    Finns det nån som har kännt likadant i ögat?

  • VackraFlicka
    Be Ja skrev 2021-02-17 22:50:32 följande:

    Hej,


    Kanske inte riktigt rätt tråd att ställa denhär frågan i men,


    hur "farligt" är det att få en del av fontänen i ögat. Det har hänt mig nåra gånger då man slickar och plötligt så kommer det lite i ögat ibland. Dagen efter har det ibland kliat en del i ögat och irritation också.


    Finns det nån som har kännt likadant i ögat?


    Absolut inte farligt. Simple as that. Tvätta dig som du brukar bara.
    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
Svar på tråden Fontänorgasm, naket och inifrån(och utifrån)