• Anonym (Besviken på kompisar)

    Jag bjöd på fest - jag borde få ett Grattis!!!

    Hej, nu är det så här att varje år har jag födelsedags kalas för min vänner, vissa är jag närmare än andra men vi hänger i samma gäng och jag har en historia med var och en men vissa är jag närmare med helt enkelt. Jag blir grattad också varje år under festen med present. Festen är alltid uppskattad och jag gör allt, middag, alkohol, till och med en liten present till dem var och lekar. Alla brukar älskar festerna som jag har.

    Trots att jag har festen några veckor före eller efter själva födelsedagen så kan jag tycka att dem också ska komma ihåg min faktiska födelsedag! Några kom ihåg den men majoriteten gjorde inte det. Jag funderar på om dem är för upptagna av sig själv eller om jag kanske inte är så bra vän med dem som jag trodde.

    Nu är det så att en tjej i det här gänget fyller år idag och våra gemensamma vänner överöser med grattis hälsningar och fina ord på Facebook..jag har inte grattat och jag känner inte riktigt för att göra det heller.

    Är jag löjlig?? Jag har inte angett mitt födelsedatum på Facebook (pga av mitt jobb lämnar jag ute någon personlig information) så ingen fick någon notis om det så det är därför som dem glömde? Men jag vet att jag har sten koll när andra fyller år för jag skulle tycka det va hemskt om jag glömde.

    Vad tycker ni? Borde jag vara den bättre människan och gratta min kompis som fyller år idag och svälja att det gör ont att hen inte kom ihåg min födelsedag? (Och dem andra) samtidigt vill jag inte låta det gå förbi heller... Blir ju sårad

  • Svar på tråden Jag bjöd på fest - jag borde få ett Grattis!!!
  • Anonym (Besviken på kompisar)
    Anonym (Besviken på kompisar) skrev 2016-09-23 20:05:41 följande:

    Hej, nu är det så här att varje år har jag födelsedags kalas för min vänner, vissa är jag närmare än andra men vi hänger i samma gäng och jag har en historia med var och en men vissa är jag närmare med helt enkelt. Jag blir grattad också varje år under festen med present. Festen är alltid uppskattad och jag gör allt, middag, alkohol, till och med en liten present till dem var och lekar. Alla brukar älskar festerna som jag har.

    Trots att jag har festen några veckor före eller efter själva födelsedagen så kan jag tycka att dem också ska komma ihåg min faktiska födelsedag! Några kom ihåg den men majoriteten gjorde inte det. Jag funderar på om dem är för upptagna av sig själv eller om jag kanske inte är så bra vän med dem som jag trodde.

    Nu är det så att en tjej i det här gänget fyller år idag och våra gemensamma vänner överöser med grattis hälsningar och fina ord på Facebook..jag har inte grattat och jag känner inte riktigt för att göra det heller.

    Är jag löjlig?? Jag har inte angett mitt födelsedatum på Facebook (pga av mitt jobb lämnar jag ute någon personlig information) så ingen fick någon notis om det så det är därför som dem glömde? Men jag vet att jag har sten koll när andra fyller år för jag skulle tycka det va hemskt om jag glömde.

    Vad tycker ni? Borde jag vara den bättre människan och gratta min kompis som fyller år idag och svälja att det gör ont att hen inte kom ihåg min födelsedag? (Och dem andra) samtidigt vill jag inte låta det gå förbi heller... Blir ju sårad


    Okej, så här är det.

    Jag menade inte specifikt på Facebook! Jag menade att bli grattad i huvudtaget, sms, telefon, messenger, whatsapp, you name it, inte specifikt på Facebook. För det förstår jag också att det skulle va konstigt med tanke på att min födelsedag inte syns där. Men, att bristen på påminnelse av födelsedag på Facebook kunde vara en anledning till att det glömdes bort av dem, oavsett vilket kommunikationsredskap man sen väljer att att använda.

    Mitt gäng av vänner firar alltid varandras födelsedagar så det kan vara därför det känns lite extra att när dagen dök upp så ringde det inte en liten klocka. Med tanke på också att dem var bjuden på födelsedagsfest innan, jag personligen skulle tycka det var liiite pinsamt att bli bjuden på födelsedagsfest för att sen glömma den väns faktiska födelsedag. MEN det verkar bara vara jag i den här tråden som tycker så. Så ni kan skippa att haka upp er på det, jag är inte intresserad av era egna livs situationer.

    Och självfallet grattade jag min kära vän igår när det var dennes födelsedag! Jag hade ett moment av att känna mig förbisedd då jag själv inte fick någon "tanke skänkt till mig" på själva födelsedagen, jag må vara riktigt känslig och korkad för att känna så, för det berättar ni så tydligt för mig, men så är det!

    Samtidigt är det ett skit problem, vilket jag också har förstått nu, men egentligen redan visste men hade en stund av tvivel och ville skriva av mig. För det är otroligt löjligt och se vilken respons detta fick, för att vara ett sånt minimalt skit problem. Jag har släppt det så gör det ni också. Och ett tips på vägen, fira era födelsedagar och andras!!! Livet är för kort! och livet borde firas mer! Allt som går att fira bör firas! Ingen anledning till fest är en dålig anledning, peace out ????
  • Anonym (Baraanonym)

    Fjantigaste jag läst på länge. Brudar asså!!

  • Anonym (Missförstått?)

    Klart man ska fira. Det har du ju gjort också. Du firade med fest och folk kom och gratulerade. Bra så! Och vad bra att du kommit till insikt om att det var ett skitproblem, då kan du ju gå vidare.

  • Ess
    Anonym (Besviken på kompisar) skrev 2016-09-23 20:05:41 följande:

    Är jag löjlig?? Jag har inte angett mitt födelsedatum på Facebook (pga av mitt jobb lämnar jag ute någon personlig information) så ingen fick någon notis om det så det är därför som dem glömde? Men jag vet att jag har sten koll när andra fyller år för jag skulle tycka det va hemskt om jag glömde.


    Men då ska ju ingen gratta dig på fb heller, för då kunde du lika bra lägga ut din födelsedag.
  • Anonym (Hjk)

    Du har haft fest och då blivit uppvaktad? Men du är inte nöjd med det?

    Du väljer att inte visa ditt datum på Fb, men gnäller över att få kommer ihåg?

    Ja du låter överkänslig. Du verkar leta efter saker att må dåligt över. Av det jag läser här så älskar du offerkofta.

  • Coccolina
    Anonym (Besviken på kompisar) skrev 2016-09-23 20:05:41 följande:

    Hej, nu är det så här att varje år har jag födelsedags kalas för min vänner, vissa är jag närmare än andra men vi hänger i samma gäng och jag har en historia med var och en men vissa är jag närmare med helt enkelt. Jag blir grattad också varje år under festen med present. Festen är alltid uppskattad och jag gör allt, middag, alkohol, till och med en liten present till dem var och lekar. Alla brukar älskar festerna som jag har.

    Trots att jag har festen några veckor före eller efter själva födelsedagen så kan jag tycka att dem också ska komma ihåg min faktiska födelsedag! Några kom ihåg den men majoriteten gjorde inte det. Jag funderar på om dem är för upptagna av sig själv eller om jag kanske inte är så bra vän med dem som jag trodde.

    Nu är det så att en tjej i det här gänget fyller år idag och våra gemensamma vänner överöser med grattis hälsningar och fina ord på Facebook..jag har inte grattat och jag känner inte riktigt för att göra det heller.

    Är jag löjlig?? Jag har inte angett mitt födelsedatum på Facebook (pga av mitt jobb lämnar jag ute någon personlig information) så ingen fick någon notis om det så det är därför som dem glömde? Men jag vet att jag har sten koll när andra fyller år för jag skulle tycka det va hemskt om jag glömde.

    Vad tycker ni? Borde jag vara den bättre människan och gratta min kompis som fyller år idag och svälja att det gör ont att hen inte kom ihåg min födelsedag? (Och dem andra) samtidigt vill jag inte låta det gå förbi heller... Blir ju sårad


    Jag har noll koll på de vänner som inte har födelsedagarna i FB.... Skulle någon av mina vänner bli grinig för det så hade jag bett hen att ge mig datumet så jag kunde lägga in det i almanackan och KANSKE kunnat minnas det till nästa år, men det är inte säkert för det är mest att på FB så dyker det upp så jag inte kan missa det... 


    hade mest tyckt att den som klagade var fjantig... 


    Sen... Varför ger du presenter när du har fest? Visst gullig gest men väldigt udda och ovanligt... En sak om något litet på en bröllopsfest det har jag sett... Men inte på födelsedagsfester... Traditionen med godiebags har liksom inte kommit hit ännu trodde jag... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Elsa)

    Jag hade nog blivit så ledsen att jag funderat på att strunta i fest nästa år. Blir man bjuden på fest tänker man väl till på en gång ifall det kan röra sig om en födelsedag. Är man bjuden varje år är det väldigt oförskämt att glömma. Hade jag blivit bjuden på en sån rolig och omtänksam fest hade jag dött av skam om jag inte haft present med mig gratulerat.

  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Besviken på kompisar) skrev 2016-09-25 00:57:06 följande:
    Okej, så här är det. Jag menade inte specifikt på Facebook! Jag menade att bli grattad i huvudtaget, sms, telefon, messenger, whatsapp, you name it, inte specifikt på Facebook. För det förstår jag också att det skulle va konstigt med tanke på att min födelsedag inte syns där. Men, att bristen på påminnelse av födelsedag på Facebook kunde vara en anledning till att det glömdes bort av dem, oavsett vilket kommunikationsredskap man sen väljer att att använda. Mitt gäng av vänner firar alltid varandras födelsedagar så det kan vara därför det känns lite extra att när dagen dök upp så ringde det inte en liten klocka. Med tanke på också att dem var bjuden på födelsedagsfest innan, jag personligen skulle tycka det var liiite pinsamt att bli bjuden på födelsedagsfest för att sen glömma den väns faktiska födelsedag. MEN det verkar bara vara jag i den här tråden som tycker så. Så ni kan skippa att haka upp er på det, jag är inte intresserad av era egna livs situationer. Och självfallet grattade jag min kära vän igår när det var dennes födelsedag! Jag hade ett moment av att känna mig förbisedd då jag själv inte fick någon "tanke skänkt till mig" på själva födelsedagen, jag må vara riktigt känslig och korkad för att känna så, för det berättar ni så tydligt för mig, men så är det! Samtidigt är det ett skit problem, vilket jag också har förstått nu, men egentligen redan visste men hade en stund av tvivel och ville skriva av mig. För det är otroligt löjligt och se vilken respons detta fick, för att vara ett sånt minimalt skit problem. Jag har släppt det så gör det ni också. Och ett tips på vägen, fira era födelsedagar och andras!!! Livet är för kort! och livet borde firas mer! Allt som går att fira bör firas! Ingen anledning till fest är en dålig anledning, peace out ????
    Men jag trodde de inte grattade dig på din fest. Ett grattis på festen räcker givetvis. Bara för at tdu väljer att ha din födelsedagsfest på en annan dag än din födelsedag så måste gästerna inte gratta ig 2 ggr.
  • Anonym (read)
    Anonym (Elsa) skrev 2016-09-25 21:53:51 följande:

    Jag hade nog blivit så ledsen att jag funderat på att strunta i fest nästa år. Blir man bjuden på fest tänker man väl till på en gång ifall det kan röra sig om en födelsedag. Är man bjuden varje år är det väldigt oförskämt att glömma. Hade jag blivit bjuden på en sån rolig och omtänksam fest hade jag dött av skam om jag inte haft present med mig gratulerat.


    De hade ju present med sig och gratulerade...
  • Anonym (en till)

    Hej TS!

    Jag förstår dig och håller med dig, skriver inte heller ut födelsedagen på facebook och det är inte många som grattar. Tar det dock med ro. Bara familjen och bästisarna minns är jag nöjd.

  • Anonym (M)
    Anonym (Besviken på kompisar) skrev 2016-09-25 00:57:06 följande:

    Okej, så här är det.

    Jag menade inte specifikt på Facebook! Jag menade att bli grattad i huvudtaget, sms, telefon, messenger, whatsapp, you name it, inte specifikt på Facebook. För det förstår jag också att det skulle va konstigt med tanke på att min födelsedag inte syns där. Men, att bristen på påminnelse av födelsedag på Facebook kunde vara en anledning till att det glömdes bort av dem, oavsett vilket kommunikationsredskap man sen väljer att att använda.

    Mitt gäng av vänner firar alltid varandras födelsedagar så det kan vara därför det känns lite extra att när dagen dök upp så ringde det inte en liten klocka. Med tanke på också att dem var bjuden på födelsedagsfest innan, jag personligen skulle tycka det var liiite pinsamt att bli bjuden på födelsedagsfest för att sen glömma den väns faktiska födelsedag. MEN det verkar bara vara jag i den här tråden som tycker så. Så ni kan skippa att haka upp er på det, jag är inte intresserad av era egna livs situationer.

    Och självfallet grattade jag min kära vän igår när det var dennes födelsedag! Jag hade ett moment av att känna mig förbisedd då jag själv inte fick någon "tanke skänkt till mig" på själva födelsedagen, jag må vara riktigt känslig och korkad för att känna så, för det berättar ni så tydligt för mig, men så är det!

    Samtidigt är det ett skit problem, vilket jag också har förstått nu, men egentligen redan visste men hade en stund av tvivel och ville skriva av mig. För det är otroligt löjligt och se vilken respons detta fick, för att vara ett sånt minimalt skit problem. Jag har släppt det så gör det ni också. Och ett tips på vägen, fira era födelsedagar och andras!!! Livet är för kort! och livet borde firas mer! Allt som går att fira bör firas! Ingen anledning till fest är en dålig anledning, peace out ????


    Ok, då verkar det bara vara som att du har en annan syn på grattandet än de flesta andra.

    De flesta tänker nog att man grattade på kalaset och att man redan gjort det och ser ingen anledning att gratta på nytt om man inte råkar träffas just på födelsedagen.

    Så hoppas att tråden gjort att du förstår att dina kompisar säkert gillar dig massor och att bristen på grattande på själva födelsedagen inte är ett statement av något slag.

    Känslig och korkad är du absolut inte - är väl kanonbra att fråga om hur andra uppfattar saker. Är ju jättetråkigt med missförstånd bland vänner och bra om man kan använda fl till att vidga sin syn på saker och ting.
  • snickaren
    Dixie skrev 2016-09-24 14:44:00 följande:

    Ja, den närmsta familjens födelsedagar borde man kunna hålla koll på!!


    Men ja har ju inte Facebook ????
  • Anonym (Besviken på kompisar)
    Anonym (Hjk) skrev 2016-09-25 16:54:33 följande:

    Du har haft fest och då blivit uppvaktad? Men du är inte nöjd med det?

    Du väljer att inte visa ditt datum på Fb, men gnäller över att få kommer ihåg?

    Ja du låter överkänslig. Du verkar leta efter saker att må dåligt över. Av det jag läser här så älskar du offerkofta.


    Läs ovan ? kom inte med beskrivningar som om du känner mig, det gör du definitivt inte så håll dina förutfattade meningar för dig själv.

    Trots att jag har lämnat det tråden handlar om så tänkte jag inte titta på när människor lägger spydiga kommentarer.
  • Anonym (Nina)

    Om jag går på födelsedagsfest så grattar jag personen på festen, oavsett när den riktiga födelsedagen är (bortsett från kanske den allra närmaste familjen som man grattar på födelsedagen också). Du får ju presenter och uppmärksamhet på festen, är det inte lite mycket begärt att få det en dag till? Om du verkligen vill bi firad på din födelsedag, varför inte ordna festen på den dagen? (Eller närmsta helgdagen)

  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Nina) skrev 2016-09-26 23:29:44 följande:
    Om jag går på födelsedagsfest så grattar jag personen på festen, oavsett när den riktiga födelsedagen är (bortsett från kanske den allra närmaste familjen som man grattar på födelsedagen också). Du får ju presenter och uppmärksamhet på festen, är det inte lite mycket begärt att få det en dag till? Om du verkligen vill bi firad på din födelsedag, varför inte ordna festen på den dagen? (Eller närmsta helgdagen)
    Jag håller med.
Svar på tråden Jag bjöd på fest - jag borde få ett Grattis!!!