Inlägg från: katrinp |Visa alla inlägg
  • katrinp

    Nu kör vi!

    Har gett mig tusan på att nu ska jag gå ner alla graviditetskilo!

    Någon annan som vill hänga på?

    Hade varit roligt att kunna peppa varandra!

    Jag kommer att i en vecka ersätta alla måltider med vlcd och sen köra att ersätta alla mål utom ett tills jag kommit 75% av målet och sedan trappa ut så jag kommer att lägga till ett mål om dagen för att sedan övergå till 5:2.

    Så är du som jag trött på extrakilon?

    Haka på så kör vi!

  • Svar på tråden Nu kör vi!
  • katrinp

    Jag kör lite blandat mellan Allevo och naturdiet. Är lite kräsen nämligen så tänkte att det blir bättre att blanda istället för att alltid dricka samma????

    Ah, hur går det för dig?

    Här känner jag väl lite med humöret dessvärre. Lite kortare stubin än vanligt.

    Jag skulle vilja gå ner totalt 20 men räknar med 15 innan jag går över på 5:2.

    Dessutom försöker jag komma igång med träning men så tufft det är när man inte tränat på länge och dessutom lagt på sig.. lyckades springa 1 km igår och är ganska nöjd med det men fy vad det tog emot..

    Kör du bara Cambridge eller har du tänkt att lägga till motion också? Klart lättare att börja med en sak tror jag iofs. :)

  • katrinp

    Jag hoppas det:)

    Jag tycker inte så mycket om att springa förrän man kommit över den där puckeln så det inte känns som att man ska dö???? sen när det känns lättare så blir det roligare. Dessutom så tävlar min man i orientering så hade varit kul att kunna springa med????

    Ja att dricka är superviktigt. Sen tycker jag att vatten är svårt så kör citronvatten nu för att kunna få i mig minst 1.5 l utöver shakarna.

    Jag är föräldraledig med en sju veckors och har denna veckan Min fyraåring hemma i lägenhet så känner att jag blir mer irriterad när han springer runt eller tjoar för högt eller så än vad jag normalt blir. Har väldigt gnälliga grannar så gäller att inte irritera dem.

    Skitbra att hitta träning som man gillar! Ibland kan det ju dessutom vara bra pepp med gruppträning! Praktiskt med både kondition och styrka så det blir allsidigt!

    Min startvikt är 85.4kg. Hoppas att ha gått ner till 75 innan lillens dop den 19 November ;) har än så länge bara kört igår så hoppas att humöret blir bättre när kroppen vänjer sig. Funderar lite på koffein tabletter för att inte bli för trött..

  • katrinp

    Hur går det för dig? Här kämpas det på för fulla mugga men har svårt att hitta den där riktiga motivationen

  • katrinp

    Yazzy känner du dig fortfarande svimfärdig?

    Angeleyez välkommen! Självklart ju fler vi är ju bättre kan vi peppa varandra! Skitbra med träningscykeln! Grymt jobbat! Själv lyckades jag springa 2 km idag så sprang ca 15 min och är grymt nöjd:) bara att kämpa på så det blir bättre efter hand;) blev dock lite ledsen när mun man påpekade att en bra tid är att springa 3 km på ca 15 min... svårt att inte ta sig något extra men det gick *otroligt nöjd med mig själv* han försöker peppa mig men gör det på lite fel sätt eftersom han löpträna ofta.. Kondisen kommer efterhand bara att jobba med den så ska du se att det känns bättre efterhand!

    Yazzy bra jobbat! Att huvudvärken försvinner tror jag också är ett tecken på att kroppen anpassat sig genom att gå ner i ketos. Ja hoppas verkligen att det inte bror på det! Hoppas att det släpper igen!

    Hej och hå kämpa på (som min son säger)

    Vilken dag har ni invägning?

    Jag har tänkt fredagar för då kan man senare vara något onyttig på helgen utan att få världens ångest vid invägningen.

  • katrinp

    Jo humöret har blivit bättre:)

    Tycker just nu att det svåraste är att laga massa mat utan att äta fast man är hungrig.. har förmodligen inte kommit ner i ketos ännu för man brukar inte känna av hungern alls på samma sätt då men bara att kämpa på!

  • katrinp

    Yazzy så bra att du klarade passet!

    Min dag har varit ganska bra fantiserar om mat och så ska svärisarna komma på lördag så då blir det till att äta ett mål iaf... just nu sitter jag mest och fantiserar om hamburgare..

    Nästanpålandet välkommen! Ja men det är väl en bra lösning!

  • katrinp

    Startvikt 85.4 kg

    Dagens vikt 83.1 kg alltså minus 2.3kg på 5 dagar.

    Är ganska nöjd med detta men min mage har fullkomligt slagit bakut så vet inte om jag kommer att lägga till något mål redan nu.

    Mitt första delmålet är att komma under 80, ska då unna mig en tröja som jag verkligen vill ha;)

    Hoppas att ni får en underbar helg!

    Och glöm inte om man skulle råka falla dit är det inte värt att kasta allt åt skogen för!

  • katrinp

    Har idag varit och skulle få ppiller igen efter graviditeten. Fick då reda på att jag nu har högt blodtryck också.. Fick därför rådet att sluta med vlcd direkt och försöka äta nyttigt istället ..

  • katrinp

    Har varit och skulle få ppiller igen efter graviditeten. Fick då reda på att jag nu har högt blodtryck också.. Fick därför rådet att sluta med vlcd direkt och försöka äta nyttigt istället .. så kommer att testa med detta och inte vara aktiv i tråden men jag önskar er andra lycka till

  • katrinp

    Anonym (k) okej:S i vilket fall så har jag gått ner tre kg så känner att det gick att lägga om kosten och skriva ner allt. Har dessutom ett belöningssystem;) de dagarna som jag fixar både kosten och mina motionsmål skriver jag ner och vid 15 dagar på listan så köper jag ett klädesplagg;) hoppas att allt FF att bra för er andra! Kram

Svar på tråden Nu kör vi!