• Anonym (Snubbe)

    Rasism från oväntat håll! Svenska kvinnor är rasister!

    Min fästmös mamma är från Sydkorea, hennes pappa är svensk. Jag är helsvensk (blond och blåögd) och min fästmö är alltså halvasiat.

    Vi får ofta blickar från folk (vilket jag tror många blandade par får) men inte från vad man kanske kan tänka sig, från svenska män som röstar på SD. Vi har aldrig upplevt rasism från "sådana". (Den finns säkert där, men de verkar ha tillräckligt med vett och etikett att inte kommentera eller stirra).

    Vad vi däremot får uppleva rasism ifrån är svenska kvinnor. De kan säga "Thaihora" om min fästmö, eller "Har han vart i Thailand och köpt med en hora hem?", "Vilken äcklig gubbe, med en så ung tjej, givetvis är hon från Thailand med fyfan" och liknande.  Hon är inte från Thailand (jag hade älskat henne även om hon var det, men ni verkar ha hakat upp er på att allt öster om Indien är Thailand), hon pratar enbart svenska och engelska, vi är dessutom i samma ålder, (Hon är tom. 4 år äldre än mig). De säger det inte till oss, men högt, till varandra, och stirrar, ser äcklade ut.

    Varför är ni sådana rasister ni svenska kvinnor? Varför hatar ni kvinnor med östasiatiskt utseende och om de är ihop med vita män?

  • Svar på tråden Rasism från oväntat håll! Svenska kvinnor är rasister!
  • Anonym (Adopterad)
    Anonym (Mailorder) skrev 2016-10-26 15:25:36 följande:
    Tror hepp menar de som utnyttjar äktenskapet för uppehållstillstånd, och det är ju egentligen inte ens lagligt. Då blir det helt plötsligt ett skenäktenskap.

    Något man inte får glömma är att faktiskt många av dessa köpäktenskap håller, och paret älskar varandra och skaffar familj. Så även om det är etiskt omoraliskt att köpa kärlek, så har många av dessa äktenskap lyckats och tillfört glädje för många.

    Skulle det inte lyckats, men båda parter ingått i giftemålet med avsikten att det ska hålla, så ska man självklart kunna ha möjligheten att skilja sig, oavsett vilket ursprung man har. Det skulle vara hemskt om man nekar något folkslag eller liknande möjligheten till skiljsmässa. Sen är det såklart trist med de som gifter sig endast för uppehållstillstånd. De förstör en hel del för de andra pared olika uppehållstillstånd som gifter sig av kärlek.
    Det är ju sant, som jag skrev i ovanstående inlägg. Även om man vill få bort kvinnor som utnyttjar så blir det svårt att utreda vad som är vad också. Att slänga ut en misshandlad kvinna känns helt fel, likaså beröva ett barn någon av sina föräldrar vid en skiljsmässa där kvinnan skickas ur Sverige. Jag tror inte heller att så extremt många av de vi kallar "köpäktenskap" handlar om att kvinnan är "köpt och beställd", utan de har träffats i Asien precis på samma sätt som svenskar träffar en partner i London eller Danmark
  • Anne på Grönkulla 1
    Anonym (Adopterad) skrev 2016-10-26 15:32:35 följande:
    Om de har fått barn då under de 7 åren, vart skall de ta vägen? Sedan finns det tyvärr en hel del män som köper en asiatisk kvinna som hushållerska och slav somnade behandlar illa, misshandlar och våldtar. Inde fallen tycker jag inte kvinnan skall skall straffas. Även om jag förstår din poäng.
    Barnet kan inte få vara en ursäkt för att få stanna, som det är idag. För när alla vet att det går att lura det svenska samhället på det sättet, så blir det bara flera barn gjorda av den anledningen. Som kommer till med det enda syftet att vara måltidsbiljett åt sin utländska mor (eller far, det förekommer ju också fast då brukar det vara afrikanska män).

    Jag tycker att vårdnaden ska prövas vid skilsmässan, och om den utländska parten får vårdnaden utvisas barnet tillsammans med honom eller henne. Om den svenska parten bryr sig om sitt barn, så flyttar h*n efter så att de kan ha fortsatt umgänge. Annars får föräldrarna göra som många jag vet som har barn med någon i USA: man ringer och skriver till varandra under terminerna, och barnet får tillbringa de långa skolloven i USA - så att det blir mycket tid på en gång i stället för varannan helg, som inte funkar i de fallen av uppenbara skäl. För barnet blir skolloven i utlandet ett äventyr, en alternativ upplevelse som klasskompisarna inte får! (Man ska komma ihåg att det går flyg nu... världen är inte så stor längre.)
  • Anonym (Mailorder)
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-26 16:12:08 följande:

    Barnet kan inte få vara en ursäkt för att få stanna, som det är idag. För när alla vet att det går att lura det svenska samhället på det sättet, så blir det bara flera barn gjorda av den anledningen. Som kommer till med det enda syftet att vara måltidsbiljett åt sin utländska mor (eller far, det förekommer ju också fast då brukar det vara afrikanska män).

    Jag tycker att vårdnaden ska prövas vid skilsmässan, och om den utländska parten får vårdnaden utvisas barnet tillsammans med honom eller henne. Om den svenska parten bryr sig om sitt barn, så flyttar h*n efter så att de kan ha fortsatt umgänge. Annars får föräldrarna göra som många jag vet som har barn med någon i USA: man ringer och skriver till varandra under terminerna, och barnet får tillbringa de långa skolloven i USA - så att det blir mycket tid på en gång i stället för varannan helg, som inte funkar i de fallen av uppenbara skäl. För barnet blir skolloven i utlandet ett äventyr, en alternativ upplevelse som klasskompisarna inte får! (Man ska komma ihåg att det går flyg nu... världen är inte så stor längre.)


    Nä, detta gillar jag verkligen inte :( Även om barnet bara till hälften är "svensk" så ska den absolut få svenskt medborgarskap. Om man gör som du skriver blir det nästintill nazistiskt (i brist på bättre ord) där "halvsvenskar" har mindre värde och rättigheter än "helsvenskar". Jag tycker det går emot mänskliga rättigheter om lika värde. Vart ska hända därnäst om man tillför en sådan regel? Ska adoptivbarn som hamnat i dåliga hem och blivit omhändertagna av socialen bli slussade tillbaka till sitt hemland, eftersom "svenskarna" inte har vårdnad om barnet? Och alla dessa ensamkommande flyktingbarn, ska vi stoppa dem vid gränsen då de inte ha svenskmedborgade vårdnadshavare? Nä, jag skulle tycka det är skrämmande om Sverige införde sådana regler. Men det kanske bara är jag som tycker så, vad vet jag :/
  • Anonym (Fgh)
    Anonym (Hepp) skrev 2016-10-26 13:02:01 följande:

    Vad menar du med att fruarna inte syns? Raggar de på kvinnor och låsas vara singlar eller skäms de för att de gift sig med svenska kvinnor?


    Ja på båda. De skäms över just de europeiska kvinnor de gift sig med. De fruar som inte syns så ofta brukar ha utseende eller åldern emot sig.
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-26 13:09:25 följande:

    I de kulturerna är det ju helt normalt att männen är ute i gäng, även efter att de gift sig, medan kvinnorna sitter hemma med barnen. Att ta med en muslimsk fru eller syster till krogen, där det förekommer alkohol och tafsande män, skulle vara helt otänkbart. Gifter man sig med en sådan man, så måste man vara medveten om detta. 


    Nja, det är inte riktigt de som avsågs i mitt exempel. Det handlar om väldigt "omaka" par, för att uttrycka det diplomatiskt, inte att kvinnorna inte får vara ute själva. Men att ansvaret brister för barnen och att utelivet ska fortsätta som vanligt för mannen, ja det är inte ovanligt bland de som inte gift sig av kärlek och dessutom skäms över sin fru.
  • Anne på Grönkulla 1
    Anonym (Mailorder) skrev 2016-10-26 16:38:43 följande:
    Nä, detta gillar jag verkligen inte :( Även om barnet bara till hälften är "svensk" så ska den absolut få svenskt medborgarskap. Om man gör som du skriver blir det nästintill nazistiskt (i brist på bättre ord) där "halvsvenskar" har mindre värde och rättigheter än "helsvenskar". Jag tycker det går emot mänskliga rättigheter om lika värde. Vart ska hända därnäst om man tillför en sådan regel? Ska adoptivbarn som hamnat i dåliga hem och blivit omhändertagna av socialen bli slussade tillbaka till sitt hemland, eftersom "svenskarna" inte har vårdnad om barnet? Och alla dessa ensamkommande flyktingbarn, ska vi stoppa dem vid gränsen då de inte ha svenskmedborgade vårdnadshavare? Nä, jag skulle tycka det är skrämmande om Sverige införde sådana regler. Men det kanske bara är jag som tycker så, vad vet jag :/
    Så tänkte jag inte alls, jag skrev att om den utländska parten FÅR VÅRDNADEN vid en prövning, så utvisas barnet naturligtvis med henne. Får den svenska parten vårdnaden, så stannar barnet här. I och för sig kan man tycka att det är grymt att utvisa en människa utan hans/hennes barn också. Den svenske parten har ju möjlighet att åka till Thailand och hälsa på, eller bosätta sig där - men den thailändska kvinnan kan inte mer komma in i Sverige, där hennes barn finns. På så sätt vore det humanare, att den som INTE har något val får ha barnet hos sig, och så får den som HAR ett val bosätta sig där han/hon vill. 

    Nä adoptivbarn kommer inte in i det här alls. De HAR ju ingen vårdnadshavare i hemlandet. Man kan inte skicka tillbaka dem till ingenting. Såvida inte hemlandets myndigheter önskar detta förstås - de måste ju informeras om att barnet tagits ifrån sina adoptivföräldrar. 

    "ensamkommande" hör inte heller hit, eftersom de inte är några riktiga barn utan män i åldern 19-40. 
  • Anonym (Mailorder)
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-26 20:48:25 följande:

    Så tänkte jag inte alls, jag skrev att om den utländska parten FÅR VÅRDNADEN vid en prövning, så utvisas barnet naturligtvis med henne. Får den svenska parten vårdnaden, så stannar barnet här. I och för sig kan man tycka att det är grymt att utvisa en människa utan hans/hennes barn också. Den svenske parten har ju möjlighet att åka till Thailand och hälsa på, eller bosätta sig där - men den thailändska kvinnan kan inte mer komma in i Sverige, där hennes barn finns. På så sätt vore det humanare, att den som INTE har något val får ha barnet hos sig, och så får den som HAR ett val bosätta sig där han/hon vill. 

    Nä adoptivbarn kommer inte in i det här alls. De HAR ju ingen vårdnadshavare i hemlandet. Man kan inte skicka tillbaka dem till ingenting. Såvida inte hemlandets myndigheter önskar detta förstås - de måste ju informeras om att barnet tagits ifrån sina adoptivföräldrar. 

    "ensamkommande" hör inte heller hit, eftersom de inte är några riktiga barn utan män i åldern 19-40. 


    Varför kan inte barnet istället få dubbla medborgarskap och därmed få möjlighet att bo hos båda föräldrarna? Jag tycker det känns lite väl extremt med en utvisning bara för att EN av ens föräldrar blir utvisade. Antagligen är ju barnet yngre än 7 (enligt ditt tidigare inlägg om medlemskap efter 7 år), ska inte barnet då i äldre ålder få möjlighet att leva i Sverige när den ändå är "halvsvensk"? Många adoptivbarn kan få dubbla medborgarskap, så då känns det väl lite orättvisst att neka dessa barn den möjligheten.

    Anledningen att jag drog paralleller i argumentet var för att jag tror att det blir svårt att genomföra en sådan lag utan att den blir diskriminerande och leder till att fler än att endast "halvsvenskarna" kommer utvisas. Ungefär tänker jag att varför ska de som antagligen är födda här, och till hälften svenska medborgare utvisas om ena föräldren utvisas och får vårdnanden? Varför ska de ha mindre rättigheter än första generationen invandrare och dylikt? Jag tror det kommer bli en väldigt laddad diskurs om något sådant genomförs, och att det kommer ha inverkan på många andra som inte har svenskt medborgarskap än. Jag menar, om det ska bli rättvisst och samma regler för alla blir ju anhöriginvandring näst intill otänkbart. Varför ska exempelvis en man kunna ta hit sina barn från ett annat land om modern inte har svenskt medborgarskap och har vårdnaden om barnen? Det kommer nog leda till flera "domino" konsekvenser.

    Sedan OT om ensamkommande flyktingbarn, har du varit på ett sådant boende för de yngre (man ska helst inte blanda "tonåringar" med yngre barn, därav olika boende)? För det finns en hel del barn också som det inte råder någon tvivel om att de är barn. Och sen är det klart att det finns en hel del vuxna som påstår sig vara barn för förmåner och större chans att få stanna, men det är en annan fråga och problem. Så jag säger inte att du har fel, men det finns även yngre flyktingbarn som inte lika ofta visas i media som de äldre då det inte är lika kontroversiellt.

    Hursomhelst är detta jättesvåra frågor då det är lätt att kränka de mänskliga rättigheterna. Vi ser väldigt olika på möjliga konsekvenser av ett sådant lagindrivande, och vi har båda rätt till vår åsikt och tolkning. Jag ber om ursäkt ifall jag gick på lite hårt mot dig, jag är inte så van att diskutera på forum så jag vet inte ifall folk kan ta illa vid sig pga sättet jag uttrycker mig. Vi tycker helt enkelt väldigt olika om en sak (utvisningen) men jag respekterar fortfarande din åsikt.
  • Anonym (Tjej)

    Jag känner igen det där lite. Jag är halvt fillipinsk (min pappa är svensk). Och ibland när vi är ute tillsammans han och jag känner jag att folk dömmer oss. Att jag skulle vara hans "thaihora". 

  • Anonym (Den Store Blondino)

    Jag har precis samma erfarenhet. Varje gång jag har varit tillsammans med asiatiska kvinnor så får man en massa rasistiska påhopp. Svenska kvinnor kan inte acceptera att man är attraherad till andra kvinnor än dem. De är riktiga rasister!

  • Morskaya

    Ja du! De värsta rasisterna är tyvärr svenska kvinnor.. Och män som är "ani-rasister".. Jag själv är ryska och jobbar som städerska.

    Mestadels är jag hatad utav svenska kvinnor. Men feministiska män ogillar mig också pga. mitt ursprung.

    Män däremot som är trevliga mot mig får höra (jag hör det själv då svenska kvinnor pratar högt, de vill jag ska höra och bli ledsen, självklart blir jag ledsen med. Men de vågar inte säga det direkt till mig utan pratar högt så jag ska höra men låtsas om att de är ensamma) att karln gillar ryska horor.

    Såhär är det ni svenska kvinnor som ligger med allt ni får tag i, även på era resor till rhodos.

    Det fins prostituerade som kommer från ryssland. Men bara för att man är ryska betyder det inte att man är en prostituerad vilket ni verkar tro.

    Vi ryska kvinnor är ofta mer bildade än er svenska, vi kan flera språk flytande. Så när ni står och snackar skit om oss i kassan på affärn så förstår vi vad ni säger, men vi är inte lika lättkränkta som svenska kvinnor. Vi bryr oss inte i det.

    Men ta emot 1 miljard araber till ert land och bli våldtagna, det är ju vad ni vill ha. Gnäll inte efteråt. Vi östeuropiska kvinnor har högre krav. Vi vill ha män som respekterar oss.

  • Anonym (Happy feet)
    Anonym (Snubbe) skrev 2016-10-24 10:40:50 följande:

    Min fästmös mamma är från Sydkorea, hennes pappa är svensk. Jag är helsvensk (blond och blåögd) och min fästmö är alltså halvasiat.

    Vi får ofta blickar från folk (vilket jag tror många blandade par får) men inte från vad man kanske kan tänka sig, från svenska män som röstar på SD. Vi har aldrig upplevt rasism från "sådana". (Den finns säkert där, men de verkar ha tillräckligt med vett och etikett att inte kommentera eller stirra).

    Vad vi däremot får uppleva rasism ifrån är svenska kvinnor. De kan säga "Thaihora" om min fästmö, eller "Har han vart i Thailand och köpt med en hora hem?", "Vilken äcklig gubbe, med en så ung tjej, givetvis är hon från Thailand med fyfan" och liknande.  Hon är inte från Thailand (jag hade älskat henne även om hon var det, men ni verkar ha hakat upp er på att allt öster om Indien är Thailand), hon pratar enbart svenska och engelska, vi är dessutom i samma ålder, (Hon är tom. 4 år äldre än mig). De säger det inte till oss, men högt, till varandra, och stirrar, ser äcklade ut.

    Varför är ni sådana rasister ni svenska kvinnor? Varför hatar ni kvinnor med östasiatiskt utseende och om de är ihop med vita män?


    Tror det är snarare avundsjuka.
    Anonym (Snubbe) skrev 2016-10-24 10:40:50 följande:

    Min fästmös mamma är från Sydkorea, hennes pappa är svensk. Jag är helsvensk (blond och blåögd) och min fästmö är alltså halvasiat.

    Vi får ofta blickar från folk (vilket jag tror många blandade par får) men inte från vad man kanske kan tänka sig, från svenska män som röstar på SD. Vi har aldrig upplevt rasism från "sådana". (Den finns säkert där, men de verkar ha tillräckligt med vett och etikett att inte kommentera eller stirra).

    Vad vi däremot får uppleva rasism ifrån är svenska kvinnor. De kan säga "Thaihora" om min fästmö, eller "Har han vart i Thailand och köpt med en hora hem?", "Vilken äcklig gubbe, med en så ung tjej, givetvis är hon från Thailand med fyfan" och liknande.  Hon är inte från Thailand (jag hade älskat henne även om hon var det, men ni verkar ha hakat upp er på att allt öster om Indien är Thailand), hon pratar enbart svenska och engelska, vi är dessutom i samma ålder, (Hon är tom. 4 år äldre än mig). De säger det inte till oss, men högt, till varandra, och stirrar, ser äcklade ut.

    Varför är ni sådana rasister ni svenska kvinnor? Varför hatar ni kvinnor med östasiatiskt utseende och om de är ihop med vita män?


    Tror det är snarare avundsjuka.
Svar på tråden Rasism från oväntat håll! Svenska kvinnor är rasister!