smurfen 11 skrev 2017-02-16 14:49:11 följande:
Och min vän blev gravid på andra försöket vid 41.5! Första barnet. Usch så orättvist!
Läste i den där länken du hittade, och jag fattade det så också, att ICSI inte är bra på det sättet att befrukta. Ingen aning om det!
DSen blir jag lite orolig, läste där att våra ägg aktiveras vid första mensen, och jag som fick mens tidigt, tänk om det är därför vi inte blir gravida, mina är för gamla! Kan lika gärna komma in i klimakteriet då :(
Har någon förresten gjort en privat utredning för missfall ? Då kan de väl kolla immun och blodgenomströmningen? En annan vän till mig har fått två mf efter 41, och efter det ev tredje mf:et skulle de få kromosomutredning??? Pgs gratis då eller ?? Det ska ju bara vara på studiestadiet här..orättvist, alla borde få utredning om mamn försökt si och så länge.
Alltså, skulle ju vilja sätta igång idag, tredje dagen idag, men måste prata med min sambo nu när jag vet hur det ligger till med att vi själva får stå för sprutorr, Då blir det Finland isf.
Men jag har ju bokat in oss på möte här i Götet om tre veckor också...då kan det bli marsförsök. Dock så ska vi flytta om en månad och min sambo blir stressad av för mycket omkring, så vi får se. Men åldern stressar ja ! Min sambo visste inte, förrän vi gick på ivf mötet i november 2015, att våra ägg var så gamla som vår ålder, han trodde det kom ut ett helt nytt varje månad...
Så vad lutar det åt för er Superfurry, mars eller april? Möte på triangeln snart?
God morgon! här skrivs det en del! 14 poster sen jag var inne sist :) skumläst allt nu
Ja ok tack för att du tog dig tid att läsa! Men nu är det så att andra säger att det är ägget så det är svårt att veta vem som har rätt, men visst är det konstigt att de säger så olika?
Jag fick mens när jag var 14 tror jag, minsn ej exakt men det var npg slutet av sjuan början av åttan-ish. Min mor och syter har inte haft några problem med att bli gravida alls. Syster blev ju gravid igen för inte så längesen men det blev ju inget av det. Men hon har ju två barn som kom till nyligen. Hon fick sin mens tidigt och visar inga tecken på att bli mindre fertil. Hon blir 40 om en månad.... Jag och hon kom ju tät ett år 4 mån efter jag föddes. Sen fick mamma en spiral så det blev inget fäorrän lillebror. Och jag tror att hon lyckades bli gravid trots spiral. Det har syster också blivit. men jag: NADa, inget, cero. Det sägs att man brås på sin mor oftast....
Apropå missfallsutredning så ska jag till gyn i veckan igen för att ta fler blodprover och ska nog fråga honom angående missfall. Jag har ju fått fyra st. Då borde man ju få missfallsutredning? Gör de det på oss som är så gamla?
Förresten smurfen om gyn såg en del folliklar vid UL på dig så tror jag inte att du har mindre ägg eller att du kommer in i klimakteriet snart! Sedan är det ju kvalitet, dessvärre kan man ju omöjligt veta detta... Men jag hoppas verkligen att nästa försök blir lyckad!
Vi har bestämt att det blir mars och det blir Triangeln. Fick ett gott intryck av Nordic IVF dock, men det är lite trist att man ska betala för konsultation, så det är ett minus. Triangeln har i princip gett tummen upp så fort de får de nyaste blodprovsresultaten. Fick alla andra tillbaka nu och allt var negativt. Vilket jag visste, skulle inte tro att man gick och fick HIV på senaste... :)
Håller tummar för dig i mars att du kan prova trots flytt etc. Smurf!