Gabbe75 skrev 2017-01-29 17:25:38 följande:
För min del får du peta dit vilka vinklade "opinionsundersökningar" du vill. Det förändrar ändå inte det faktum att Donald Trump vann presidentvalet mycket beroende på det stora missnöje som fanns med Obamas administration. Det är konstaterad fakta som smäller så mycket högre än vilket opinionsundersökning som helst, där urvalet i princip aldrig speglar verkligheten. Det har vi sett i så många val nu att det närmast börjar bli tjatigt att prata om.
Jag vet att ni inom vänstern har svårt att acceptera demokratins spelregler när utfallet går er emot, men det är nog något du får vänja dig vid.
Nja, min uppfattning är att många inom skrikhögern är söndercurlade.
Du är långt från den ende som inte fårmår skilja mellan den egna uppfattningen och den allmänna.
När du skrev att Obama var extremt impopulär när han lämnade Vita Huset så var det din inställning till honom som du gjorde till en generell uppfattning.
Dessvärre ett drag hos skrikhögern som är synnerligen vanligt, man kan med fog påstå att skrikhögern har ett osunt förhållningssätt till sanningen.
Du kan alltså inte klämma fram en endaste liten referens till det påstående om Obama som du krystade fram