Inlägg från: IamtheRose |Visa alla inlägg
  • IamtheRose

    BIM 20-31 jan

    Charlizee skrev 2017-01-14 09:16:44 följande:

    Vi har andra försöket för barn nr 3, förra månaden (försök nr 1) var jag helt säker på jag var gravid men denna känner jag ingenting...

    hur känner ni andra som är på ÄL+5 eller BIM - 10?


    Hej!

    Kunde varit jag som skrivit detta.

    Andra försöket till nummer 3, första var väldigt halvhjärtat. Heelt säker förra månaden att det tagit sig ändå men icke. Är på äl+6 idag och känner då inget särskilt. Kanske lite molande men det är nog mest för jag känner efter onaturligt mycket...????
  • IamtheRose
    Charlizee skrev 2017-01-14 15:08:58 följande:

    Vad kul lamtheRose att följas åt:) Jag känner mig lite trött men annars nada. Efter förra månadens skengraviditet med 5 dagar försenad mens så vågar jag knappt hoppas. Men det kanske är bättre lycka denna gången.


    Hehe, ja jag känner mig med lite trött men då båda barnen sover dåligt för ögonblicket och jag nyligen börjat jobba igen så är det kanske inte ett jättesäkert grav tecken för min del dessvärre!

    Hur gamla är dina barn? Mina är 3 och 1,5. Ganska tätt mao och egentligen ville vi kanske inte ha så tätt till ett ev barn till men åldern sätter lite käppar i hjulet. Fattar eg inte vad vi håller på med då inget av våra barn varit/är direkt enkla men de är ju så himla fina så svårt att motstå tanken på en till.
  • IamtheRose
    Rosenknoppen87 skrev 2017-01-14 20:37:49 följande:

    Hoppar in i tråden! Är inne på tredje försöket med barn nr 2. MF 27 december, 3 dagar efter BIM.

    Vi har inte riktigt fått till det runt det jag tror är ÄL-veckan. Jag vet inte säkert när Äl var/är denna cykel på grund av missfallet men tror att det var under denna vecka.

    Håller tummarna för er alla!


    Hej! Beklagar verkligen mf. Vi hade med ett mf innan första. Det var diverse komplikationer i relation till det och det var verkligen en hemsk tid.
    Hoppas på att det ska ta sig för dig redan denna månad!


  • IamtheRose
    Charlizee skrev 2017-01-15 09:35:49 följande:

    Så lustigt, våra barn är också täta, 4 och 2 år. Känner exakt (!) som du gör, men man kan inte motstå att försöka för en trea ändå.

    Var i Sverige bor du? Södra/mellan/norra?


    Haha, nä men gud! Jättekul att det är så lika ju :). Bor i mellersta Småland jag. Själv då?
  • IamtheRose

    Ser att det är några få galningar till som börjat testa precis som jag. Kunde inte riktigt hålla mig imorse (BIM -6). Självklart var det blankt! Vill minnas att jag fick det svagaste streck på hela jorden på -5 med mina andra 2. Så himla dumt att testa nu för jag känner mig ledsen och besviken trots att jag självklart förstår att det, om det nu skulle vara något, troligtvis är för tidigt för att synas.

    Inga symptom har jag heller. Det gör nog inget iofs för förra månaden hade jag alla symptom och då var jag definitivt inte gravid.

    Någon annan som vill erkänna att de börjat testa lite smått redan :)?

  • IamtheRose
    Tumvante skrev 2017-01-14 22:05:12 följande:

    Haha, det löser sig väl alltid! Jag har själv en dotter som är underbar, men ack så svår att få att sova om kvällarna (14 mån)... vaknar 2-5 ggr innan vi hinner i säng, och villa bara ha mig och vaknar 1-3 ggr om natten (trots samsovning). Men det får bara lösa sig när syskonet kommer... syskonet får bli pappig helt enkelt. Med dottern är det kört... så mammig.

    Vill själv också ha tätt dels för att det är kul när de blir äldre, och dels för att jag själv inte heller vill vara för gammal

    Tre barn... det löser sig, nr tre kommer bara glida med


    Hehe, ja det kommer ju på något sätt att lösa sig, för det måste det. Känner igen de där nätterna. Hos oss sover en, vanligtvis sambon, i gästrummet och den andra med 2 små barn limmade på sig. Vår stora sover iaf bättre nu men båda 2 är galet mammiga fortfarande. Nåja, första steget är att bli gravid, sedan börja oroa sig över dessa grejer.
  • IamtheRose
    Lusentapp skrev 2017-01-16 09:06:41 följande:

    Det är svårt att hålla sig, man vill så gärna veta, helst direkt haha! Jag funderar på att börja imorgon, har ändå så många test som ligger :) Vet inte riktigt när jag har BIM men mellan 21-26 om nu min kropp ens kommit igång efter p-piller stoppet men jag hoppas det!

    Ja det är det jag är rädd för, att man kommer känns sig besviken om man inte ser något men man får tänka att så länge inte mensen kommit så finns det fortfarande hoppt! :) Och bim-6 är ju tidigt att testa, hoppas du får ett fint plus inom dom närmsta dagarna!! :)


    Oh, spännande! Jag kör nog ett test till imorgon med...kommer inte kunna hålla mig! Lycka till!
  • IamtheRose
    Charlizee skrev 2017-01-16 09:22:13 följande:

    Västernorrland bor vi i????

    Jag var "tvungen" ta ett test förra veckan, typ BIM-10 men såklart ingenting. Det är sån skräckblandad förtjusning att testa. Ska försöka hålla mig till åtminstone BIM-6... har också ett gäng hemma som väntar på att användas, det gör ju testbegäret ännu större. Hade varit kul att testa samtidigt som någon annan här inne, någon som ska test på onsdag eller torsdag?


    Känner jag mig själv rätt så blir det säkert ett test onsdag och ett torsdag med...

    Dock är jag på jobbresa from inorgon till torsdag så funderar på att glömma testen hemma. Får se.

    Hehe, nä BIM-10 lär ju inte visa på plus direkt men jag förstår verkligen känslan som tvingar en att testa ändå; fast man VET att det är för tidigt.
  • IamtheRose

    Bim-5 idag och ja, testade imorse. Inget, nada nothing. Åååh det är så frustrerande, jag önskar man bara kunde få veta så kan planera lite.

    Blev ännu mer stressad när jag insåg att svärföräldrarna är här nästa äl, verkligen prickat in hela perioden. Så nästa försök blir först i mars. Ett plus nu hade ju varit himla praktiskt.

  • IamtheRose

    Fortsätt hoppas tills mensen kommer!

    Jag har varit på jobbresa och hade med ett test som jag tog bim-4. Heeeelt blankt och jag visste då att jag inte är gravid då jag med de andra 2 fått ytterst svaga streck på denna dag.

    Ikväll ska jag dricka vin (bim-2) så jag tänkte att bara ifall att så jag känner mig trygg med att dricka tar jag väl ett test till, trots att jag helt gett upp och inväntar mens. Blev ej ens på morgonurin. Tog testet. Helt blankt efter några minuter gick ut och fixade i ett par timmar. Nu när jag kom tillbaka in är där ett mycket tydligt torkstreck!! Detta har jag aldrig haft på de negativa testerna men väl på de tidigare testerna med de andra 2.

    Vet varken ut eller in. Det är ju inte bekräftat. Pressade just ut några droppar och tog ett test till. Det är ju sannerligen inte tydligt men undrar om det kaaaanske är ett ytterst svagt streck på detta med!

    Vettesjutton vad jag ska tro. Vin blir det iaf inte...

    Hoppas verkligen det är något för mig och även för er andra. Det skulle vara så kul att få följas åt i en ev graviditet också.

  • IamtheRose
    HELSINGBORG1990 skrev 2017-01-20 13:32:03 följande:

    Hej tjejer <3 Jag hoppar in här. Har BIM 24/1- redan hunnit ta gravtest bim-5 och bim-4. Negativt givetvis..

    Har dock symptom som tyder på att något är pågång. Styva bröstvårtor hela tiden - aldrig hänt innan. Ett sug ner mot livmodern konstant och en del illamående. HOPPAS det varit för tidigt testat och att mensen inte kommer efter helgen...

    Detta är vårt första försök, tog ut hormonspiral i början av december. ÄL 10/1. Jag använder mig av Natural Cycles och tempar osv, någon mer som gör det?

    Herregud vad tiden går långsamt. Håller tummarna för oss allihopa i vår väntan!


    Jamen det låter ju synnerligen lovande! Sååå jobbigt att vänta. Du testar igen imorgon gissar jag?
  • IamtheRose
    Charlizee skrev 2017-01-20 08:54:49 följande:

    Vad synd, men hoppet lever än:) Jag håller tummarna!

    Jag testade imorse också, såg först ett spökstreck men det försvann sen. Tidigt I know BIM-5 men tror det är kört denna gången:(

    Blir det inget denna månad hade det varit kul att skapa en ny tråd för nästa månad, så vi kan följas åt?


    Jäkla spökstreck! Vet precis känslan men det är ju verkligen alla chanser kvar att du är gravid trots allt. Har du några symptom än tycker du?
  • IamtheRose
    Charlizee skrev 2017-01-20 17:22:05 följande:

    Blev så glad när jag läste ditt inlägg:) Ett positivt test är alltid ett positivt test, det var dessutom innan BIM på kvällsurin:) jippi!!!

    Inga jätte tydliga symptom; lite molvärk och lite värk/stickningar i brösten men kan lika gärna vara pms symptom:(

    Tack, hoppas så men vet hur besviken jag kommer bli så försöker intala mig redan nu det är kört...


    Men vad gulligt av dig!

    Jag vet. Förstår den känslan och gör samma själv men inser ju när det gäller andra att chansen fortfarande är mycket stor även med minus på bim-4. Hoppas verkligen att vi båda testar imorgon och får fina plus :). Tillsammans med alla andra i tråden med såklart :) :)
  • IamtheRose
    Cata-rina skrev 2017-01-20 20:29:05 följande:

    Hej har bim 24/1,har försökt i ett år nu.


    Hej!
    När har du bim? Hoppas lite extra mycket för dig och andra som försökt lite längre. Några symptom?
  • IamtheRose
    HELSINGBORG1990 skrev 2017-01-20 15:06:23 följande:
    Kul! Hoppas ni får en mysig fredagskv(ÄL)l !! <3
    Haha! :)
  • IamtheRose
    Cata-rina skrev 2017-01-21 15:10:49 följande:

    Kunde inte hålla mig till bim och plussade nyss. Äntligen efter ett års försökt.


    Men ÅÅÅÅH vad roligt! Stort grattis!
  • IamtheRose

    Ni är några stycken som testat några dagar innan bim och fått blankt test. Visst blir man så ledsen och besviken fast man eg vet att chansen ändå finns?

    Nå, som jag skrev igår "visste" jag att jag inte var gravid men tog ändå ett test för säkerhets skull på bim -2. Inget, men efter tiden dök det upp ett tydligt streck. Dessa ska ju inte gillas då de inte kommit inom tiden. Dock har jag haft exakt samma med mina andra 2 barn och aldrig de gånger jag faktiskt inte varit gravid så visst växte hoppet.

    Idag testade jag ju såklart igen och det visar sig att jag faktiskt är gravid! Jätteglad och nog lite chockad.

    Vad jag vill komma till är att på bim -4 så var testet iaf heelt blankt med morgonurin (trots att jag med de andra barnen har plussat svagt då). bim-3 testade jag inte för var säker på att det inte var något men betvivlar att det skulle visat något då.

    Så, håll ni modet uppe! Sannolikheten säger att några av er kommer att vara gravida trots blanka tester just nu.

    Håller mina tummar!

  • IamtheRose

    Tack fina ni!

    Jag kommer kika in här för vill gärna veta hur det går för er alla. Testa lugnt!

  • IamtheRose
    Tumvante skrev 2017-01-22 07:09:34 följande:

    Bim idag och negativt test


    Usch då :(. En lite gnutta hopp finns ju ändå kvar tills mensen dyker upp men förstår att du är ledsen. Hoppas!
  • IamtheRose
    sandranoren skrev 2017-01-22 08:52:15 följande:

    Hejsan! Hoppar gärna in här. Har använt natural cycles sedan mars, för att undvika graviditet. I oktober "bestämde" vi oss för att sluta skydda oss. Med tanken, det händer när det händer. Har inte tempat sista månaden få jag insåg att det blir mer stress att försöka ha stenkoll på ägglossningen. natural cycles påstår att mensen väntas på fredag 27/1, men litar inte helt på det då det brukar diffa några dagar +- månad till månad, och eftersom jag inte tempat har den ju inte riktigt koll.

    NU till det "spännande". Gjorde ett test imorses och tycker mig se ett svagt streck jämte kontrollstrecket. Vet inte om jag vågar hoppas, men har aldrig tidigare varit med om att skymta ett andra streck (bortsett från när jag väntade dottern, men då testade jag efter bim). Så min fråga, någon som fått svagt plus tidigt och sedan inte varit gravid? Och vad tror ni om mitt test? ????


    Ett streck är ett streck. Definitivt plus skulle jag säga.
Svar på tråden BIM 20-31 jan