• Mimipig

    ÄL feb och BIM mars -2017

    26anonym2326 skrev 2017-03-03 12:26:40 följande:

    Behöver lite tips!

    Är på bim +4, men ÄL +13 bara. Min ÄL var sen.brukar ha 14 dagar mellan ÄL och mens. Ska jag gå efter 14 dagar? Eller att jag faktiskt gått 4 dagar över cykeln?

    Någon som vet? Jag tänker testa på söndag tidigast, väntar för att se om mensen kommer imorgon. Jag har hög temp, och de senaste 3 dagarna har tempen höjts ytterligare.

    Vad tror vi? :)


    Räkna från ÄL. Alltså äl+13.
  • Mimipig
    mickipicki skrev 2017-03-04 17:49:40 följande:

    Jag börjar bli orolig att jag har en cysta på höger äggstock? Då den gör ont till o från hela cykeln (mest vid ÄL) och idag (mensdag nr 2) har den gjort ont (molvärk) när jag promenerat o strålat till ländrygg. Någon som haft en cysta? Påverkar det fertilitet?


    Jag har haft en cysta som var stor som en klementin med "blandat innehåll", dvs vatten och blod. Den sprack och rann ut i kroppen, det gjorde förjävligt ont, men sen försvann den av sig själv med tiden, ingen op nödvändig.
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-03-05 22:50:00 följande:

    Update.

    Dag 35 i cykeln imorgon.

    Positivt på ÄL 18/2 och 25/2 alltså med en veckad mellanrum. Aldrig haft längre än 36 dagars cykel så detta blir en spännande vecka.

    Hade jag ÄL 25/2 och ett ägg släppte så har jag BIM på fredag eller lördag på dag 39 eller 40 Galet va lång cykel isf..

    inga symtom är på varken mens eller graviditet så..


    Spännande. Jag läste någonstans att det inte är heeeelt ovanligt att man kan ha mer än en ÄL i en cykel. Kanske var det vad som hände..? tvillingchans?!? faktum är att jag också fått två starkare tillfällen på ÄL-stickorna med ca en v mellanrum denna cykel. Dock inget fullstarkt utslag - det har jag aldrig fått, verkar inte hända mig. eller så har jag aldrig ÄL, fast alla andra tecken tyder på det.
  • Mimipig
    AlexSthlm skrev 2017-03-06 06:38:28 följande:

    Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..


    Ge inte upp hoppet! Vissa plussar sent. Men jag fattar att det känns väldigt slitsamt. Kram!
  • Mimipig
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-06 01:20:33 följande:

    Japp, en bekants syster fick tvillingar och man konstaterade att det var 6 dagar mellan äggens befruktningstillfälle. Så den ena tvillingen är alltså 6 dagar yngre än den andre i praktiken. Spännande hur kroppen fungerar ibland...


    Wow! Vad läckert! Hoppas den äldste även föddes först, måste bli ett evigt krigande om vem som är äldst annars. Eller förresten - hur sjutton vet de vem som var vem. Kan man hålla ordning på embryon? Moderkakorna lär ju kunna avslöja vem som är vem. Morgonfilosofi...
  • Mimipig
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

    Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

    Bf 11 november!


    Stort grattis! Hur gammal är du? Har du barn sen innan? Hur länge har ni försökt?
  • Mimipig

    Man ska minimera intaget av kaffe för att öka sina chanser att bli gravid, har jag läst på flera ställen. Vet någon om det är kaffet i sig som avses eller koffeinet? Jag älskar kaffe. Är det ok med koffeinfritt?

  • Mimipig
    Emmie79 skrev 2017-03-06 21:20:53 följande:

    Det är koffeinet! (Sa barnmorskorna på IVF-podden i alla fall) Så kör på med decaf!


    Hurra!!! Tack!!!
  • Mimipig
    Nykär15 skrev 2017-03-08 08:41:41 följande:

    Negativt här, BIM i morgon så inställer mig nu på att det blir IVF för vår del...har första mötet på tisdag. Lycka till ni andra! Hjärta


    Du har alltså gått igenom någon typ av hormonbehandling nu? Har du lust att berätta om vad som sker vid först mötet hos gyn? Alltså, när man har försökt ett år utan resultat och man ska in för första hjälpen?
  • Mimipig
    Thugs skrev 2017-03-08 12:20:51 följande:

    #174 Idag 12:13

    Konstigt fråga kanske men hur rosa ska en nidblödning vara? Vid ett par tillfällen igår och idag har det varor svagt svagt rosa på pappret när jag varit på toa... jag tror att jag hade ÄL i torsdags eller fredags... mest säker på fredagen och vi hade sex fredag, lördag (3ggr) och i söndags. Jag har mått illa och haft ont i tjejmagen, det spänner ut mot ljumsken och känns tungt...

    Jag blir galen på att analysera allt hela tiden...


    Det varierar, kan vara alltifrån lite rosa till mensliknande. Finns inget facit. Jag fick en rosaaktig flytning när jag var gravid med sonen.
  • Mimipig
    Anonym (M) skrev 2017-03-09 09:54:07 följande:

    Erfarenheter mottages gärna...

    Då jag fick glad gubbe igår igen på Clearblue ägglossningstest så hade vi sex.. Men det gjorde väldigt ont vid stötarna (kan inte förklara bättre) Och jag är fortfarande öm i nedre delen av magen..

    Jag trodde att min ÄL var i lördags, men kan ju ha fel.. Någon annan som haft ont som jag beskriver ovan efter ägglossningen?


    Ja, jag har exakt så ont - vid ÄL! Sen klingar det av efter någon dag.
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-03-10 08:54:33 följande:

    Där kom mensen. Har inte haft nån mensvärk alls men så högg de till o då gick jag på toa.. blod på pappret så.

    Klart man tar EB suck o känner sig deppig men men..

    nu kommer jag åka till Thailand, drick drinkar och ha de gott. Vi kommer göra ett uppehåll nu så jag hoppas att jag inte träffar er i maj tråden.. ni ska få plus ju :))

    Ha de gott så länge


    Fan. Men ja, trösta dig med massa drinkar!
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-03-10 08:54:33 följande:

    Där kom mensen. Har inte haft nån mensvärk alls men så högg de till o då gick jag på toa.. blod på pappret så.

    Klart man tar EB suck o känner sig deppig men men..

    nu kommer jag åka till Thailand, drick drinkar och ha de gott. Vi kommer göra ett uppehåll nu så jag hoppas att jag inte träffar er i maj tråden.. ni ska få plus ju :))

    Ha de gott så länge


    Fan. Men ja, trösta dig med massa drinkar!
  • Mimipig
    efg skrev 2017-03-11 09:29:57 följande:

    Bim idag


    Grattis!!! Första barnet? Hur många försök? Hur gammal är du?
  • Mimipig
    Jooosen skrev 2017-03-11 09:49:33 följande:

    Grattis!! BiM+1 idag. Mensen brukar vara sjukt punktlig! Könner av mensvärk dock så den kommer nig senare idag eller imorn... har ett test liggandes hemma men vågar inte testa haha... skulle ni väntat?! Den värk man kan känna i magen när man är gravid är den lik mensvärk? Ni som har varit gravida..


    Jag kände absolut ingenting när jag var gravid med sonen. Brösten växte, det var det enda tidiga tecknet.
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-03-12 05:31:35 följande:

    Nu var det tydligt! BIM idag!


    Stort grattis!!!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017