• Pussan

    Svenska killar är botten

    Många ömma tår här!
    Håller med TS att många svenska killar klär sig minst sagt sorgligt. Säckiga tröjor, fladdriga t-shirts, dessa förfärliga mellanting mellan kort- eller långbyxor som slutar under knät eller, lika illa, säckiga jeans med häng eller ännu värre mjukisbyxor och som pricken över i - Foppatofflor!!
    Kom igen lite killar - jeans kan vara skitsnyggt men då ska inte skrevet hänga mitt på låren. Gärna lite trashy ripped jeans, men de ska sitta snyggt. Och så ta på ett par skinnskor, INTE sneakers, och så en kavaj....hur svårt är det?

  • Pussan
    Anonym (Idiot) skrev 2017-03-06 22:49:23 följande:
    Har du tänkt på Att det kanske är din smak som är problemet och inte andras. Klädstilen du beskriver är inte svensk. Svenskar är kända världen runt som moderiktigt folk.

    Varför bemöda sig mig att trycka ner ett folkslag? jävla rasist precis som TS! Blir lika äcklad av såna som hatar svenskar som de som hatar invandrare. Hat föder hat!
    Ja du verkar ju mycket mera nyanserad än jag i dina uttryck
  • Pussan
    ttr skrev 2017-03-07 09:17:06 följande:

    Stackars såna attraktiva underbara män och kvinnor som hamnar i Sverige mot sin vilja???? man får nog införa ett nytt bidrag för att dem lider så mycket????


    Sällsynt larvigt inlägg. Svenska män får alltså inte kritiseras, för då ska man ha ett nytt bidrag.
    Jag är svensk. Jag älskar män, svenska eller osvenska är inte det intressanta.
    MEN jag vidhåller att alldeles för många svenska män klär sig alldeles för slappt, tråkigt, direkt fult för att jag ska tycka att det är snyggt.
    Kan jag få lov att tycka det eller ska du komma med ett nytt påhopp? Meningen med ett diskussionsforum är annars att olika åsikter ska få komma till tals
  • Pussan
    Anonym (Svenska killar alltid!) skrev 2017-03-07 09:24:26 följande:

    Förstår inte hypen med att svenska killar är såååå tråkiga och utländska män är så wow... Hade det varit så hade väl svenska män dött ut för länge sen.

    Skulle aldrig någonsin välja att dejta eller ens tänka mig ett förhållande eller ens sexuell aktivitet med en utländsk man. Äcklas faktiskt av tanken och deras sk smicker och uppvaktande.. Slemmigt och falskt!


    Ligger mycket i det, att vissa kulturer fostrar överdrivet insmickrande killar. Det kan lätt bli frånstötande.
  • Pussan
    Pasternak skrev 2017-03-07 15:15:52 följande:

    Det är svårt för svenska killar att tillfredställa svenska tjejer då svenska tjejer är madrasser som aldrig får nog av kuk svenskor är riktiga gratisluder.


    Ja vIsst är det härligt! Då kan väl till och de osympatiska killarna få knulla?
  • Pussan
    ttr skrev 2017-03-08 13:01:01 följande:
    Klart dem får kritiseras)

    Klart att många klär sig ... direkt fult osv

    Klart får du lov)

    Nöjd?)))
    Jodå, nöjd
  • Pussan
    Anonym skrev 2017-03-09 12:40:31 följande:
    Svar ja.
    Naturligtvis inte. Ser du aldrig tjejer i säckiga kläder och nergångna foppatofflor? Jag gör det 
  • Pussan
    Anonym skrev 2017-03-09 23:50:45 följande:
    Tjejer har viss förmåga att se läckra ut hur de än klär sig och de klär sig som regel bra, mycket bättre än killar. Men visst, floppatofflor och sämre klädsel förekommer. Fast tjejer kläs ju ändå av med blicken, så det spelar nog inte så stor roll när vi män ser igenom kläderna.
    OK, då kan jag sluta anstränga mig...Flört

    Allvarligare, visst har du rätt i att fler tjejer försöker se bra ut med både klädsel och annat
  • Pussan
    Tom Araya skrev 2017-11-11 22:30:56 följande:
    Hur ska man som kille/man klä sig för att inte vara tråkig enligt dig? Som Tomas DiLeva, Roger Pontare, som en Nordkoreansk överste, som Rob Halford, som Boy George, Saudiarabiens kung eller vad?
    en sarkasm som missade målet med en mil. Svenska män är i stor utsträckning som ts skriver väldigt sjaskigt klädda. Mysbyxor, t-shirt, sweatshirt, foppatofflor ser man bara på stan i Sverige, aldrig i Paris, London, Barca, Rom osv... där har de skjorta, jeans, kavaj, snygga skor - svårare är det inte. 
    DiLeva, Pontare och nordkoreansk överste känns som ett något larvigt inlägg.
  • Pussan
    bastardized skrev 2017-11-11 22:40:14 följande:
    Utan att raljera för mycket ger jag dig ett enkelt råd att bege dig ut och res istället för att sitta och raljera saker på internet som du inte vet något om. 
    Jag skriver om vad jag har sett när jag har varit på just dessa platser.
    Så din översittarattityd i kommentaren ¨saker....som du inte vet något om¨ blir bara patetisk - som översittare ofta är
  • Pussan
    Anonym (Idiot) skrev 2017-11-12 13:13:58 följande:
    Väldigt märkligt då flertalet undersökningar världen runt visat att just svenska är bland de mest moderiktiga i världen man som kvinna.

    Om man inte gillar svenska män fine det är en sak men man behöver inte komma med massa floskler för det.
    OK, har du någon länk till någon av alla dessa undersökningar?

    Jag älskar svenska män, men inte de i mysbyxor...
  • Pussan
    bastardized skrev 2017-11-11 23:03:54 följande:

    Vad du etiketterar mig som lämnar mig helt kall och oberörd.


    Du har en läst och icke upplevd historia att berätta vilket är tydligt för oss som kontinuerligt besöker de platser du nämner. 


    Så du vet vad jag har läst och/eller vad jag har upplevt? Otroligt skarpsinningt ju. 

    Men tänk vilken slump det ändå måste vara att du och jag besöker just samma platser...och ser så olika saker....och det är du som har facit....

    Märkligt
  • Pussan
    Anonym (Idiot) skrev 2017-11-12 23:47:12 följande:
    Det går att googla runt en hel del själv. Samt att om man har lite utlandsvänner så hör man via dom.

    Tycker det är mer kvinnor som springer runt i mjukisbyxor i Sverige än det är män för övrigt.
    Du hade ingen länk alltså

    ¨om man har lite utlandsvänner så hör man via dom¨ .... det var ju vetenskapligt.....
  • Pussan
    Anonym (Idiot) skrev 2017-11-14 21:32:51 följande:
    Använd Google etc det är ett bra verktyg orkar inte sitta och länka bara för att nöja dig.

    Vet vad jag läst.och sett.

    Detsamma gäller ju dig och dina påståenden ser inga konkreta bevis där så varför ska alla andra servera Det?
    Väldigt svårt att ta dig på allvar. Jag skriver vad min uppfattning är, jag hänvisar inte som du till att ¨flertalet undersökningar världen runt visat att just svenska är bland de mest moderiktiga i världen¨......Och sen blir det förstås för jobbigt för dig att orka lägga upp några länkar till alla dessa undersökningar...... 
  • Pussan
    Anonym (Idiot) skrev 2017-11-15 05:36:15 följande:
    Du kom med ett påstående om att män i stor utsträckning är dåligt klädda så vart är din källa för det?

    Som sagt det går att kolla upp mängder med info på nätet och det är jag säker på att du klarar av på egen hand.

    Som någon skrev tidigare så är det betydligt mer vanligt att kvinnor springer runt på både stan och arbetsplatser med sina träningstajts än det är män med mjukisbyxor så undrar vilka det är som är dåligt klädda?
    Åter igen, jag skriver vad min uppfattning är. Det är väl det man gör på ett debattforum?

    MEN när du hävdade att ¨flertalet undersökningar världen runt visat att just svenska är bland de mest moderiktiga i världen man som kvinna

    DÅ undrade jag var man kan ta del av dessa undersökningar.
    Och det har jag inte fått svar på

    Finns utan tvekan många kvinnor som är väldigt smaklöst klädda också. Hade tråden gällt det så hade jag instämt i det också, lika väl som jag instämde i denna tråden som då handlade om killarnas klädsel. 
  • Pussan
    Tom Araya skrev 2017-11-15 01:49:32 följande:
    Dina påståenden om klädvanor världen över?
    Samma svar som till ¨Idiot ¨ ovan

    Det är inte jag som kallar personen ¨Idiot¨, det är personen själv
  • Pussan
    Tom Araya skrev 2017-11-16 03:05:16 följande:
    Du får förtydliga hur detta är relevant för den fråga jag ställde till dig.

    Du kommer med påståenden, som dessa...
    Pussan skrev 2017-03-06 22:30:18 följande:

    Många ömma tår här!
    Håller med TS att många svenska killar klär sig minst sagt sorgligt. Säckiga tröjor, fladdriga t-shirts, dessa förfärliga mellanting mellan kort- eller långbyxor som slutar under knät eller, lika illa, säckiga jeans med häng eller ännu värre mjukisbyxor och som pricken över i - Foppatofflor!!
    Kom igen lite killar - jeans kan vara skitsnyggt men då ska inte skrevet hänga mitt på låren. Gärna lite trashy ripped jeans, men de ska sitta snyggt. Och så ta på ett par skinnskor, INTE sneakers, och så en kavaj....hur svårt är det?


    Pussan skrev 2017-11-11 22:36:38 följande:
    en sarkasm som missade målet med en mil. Svenska män är i stor utsträckning som ts skriver väldigt sjaskigt klädda. Mysbyxor, t-shirt, sweatshirt, foppatofflor ser man bara på stan i Sverige, aldrig i Paris, London, Barca, Rom osv... där har de skjorta, jeans, kavaj, snygga skor - svårare är det inte. 
    DiLeva, Pontare och nordkoreansk överste känns som ett något larvigt inlägg.
    Du underkänner andras upplevelser och kräver länkad fakta...
    Pussan skrev 2017-11-13 21:40:41 följande:
    Du hade ingen länk alltså

    ¨om man har lite utlandsvänner så hör man via dom¨ .... det var ju vetenskapligt.....
    Men du verkar anse att dina upplevelser ska tas som faktum, utan att du kan länka till något som styrker dina påståenden...
    Pussan skrev 2017-11-12 22:18:45 följande:
    Så du vet vad jag har läst och/eller vad jag har upplevt? Otroligt skarpsinningt ju. 

    Men tänk vilken slump det ändå måste vara att du och jag besöker just samma platser...och ser så olika saker....och det är du som har facit....

    Märkligt
    Du hycklar inte lite i detta.

    Sedan gör du felet att du jämför Sverige generellt med storstäder i andra länder, antagligen handlar det också om stadskärnan. Ska jämförelsen göras korrekt så är det centrala Stockholm, Göteborg, Malmö e.t.c. du kan jämföra med Paris, Rom e.t.c. Blanda inte in dina intryck från svenska förorter i den jämförelsen.





    ...
    Helt otroligt vilket jobb du lägger ner på att besvara mina inlägg. Jag är imponerad.
    Dock är det väldigt svårt att diskutera med dig eftersom du uppenbarligen inte ser skillnaden mellan att jag efterlyste länkar till alla undersökningar som ´Idiot´ hänvisade till, och de personliga uppfattningar jag ger uttryck för i mina inlägg.
    Jag har aldrig någonsin hänvisat till att det finns en massa undersökningar som stödjer mina personliga uppfattningar.
    Svårt?
  • Pussan
    Tom Araya skrev 2017-11-18 00:04:21 följande:
    Sanning med modifikation... Du underkände även andras upplevelser.

    Du har också svårt att erkänna dina egna upplevelser som just sådana och utan att de kan ses som bevis för de förhållanden som råder i respektive land, då i synnerhet andra länder, då jag antar att du är bosatt i Sverige.
    Om du har fått intrycket att jag underkänner andras upplevelser kan jag bara säga att det var aldrig min mening. Däremot att framföra att jag då har haft en annan uppfattning.
  • Pussan
    New Dawn skrev 2017-11-18 15:22:01 följande:
    Nej, det känns ofta stelt, även om det passar i vissa sammanhang. Jag skulle inte vilja att män klädde sig så oftare. Det är inget eftersträvansvärt i mina ögon.
    Kul att du och Tom är överens....
Svar på tråden Svenska killar är botten