• Anonym (Louise)

    Långt hår, när är det "för långt"?

    Jag är oerhört splittrad när det gäller mitt hår, hade långt hår som tonåring, ner till midjan, och älskade det. Jag inser att jag passar lite bättre i en längd som är till strax över axlarna, men jag trivs inte i det.
    Nu håller jag på att växa ut mitt hår igen efter att ha haft det kort, men jag känner mig nästan "gammal" för långt hår (är 26).

    Hur långt hår kan man ha utan att se äcklig/konstig ut? Jag har ett rätt ungdomligt ansikte men det lär jag ju inte ha förevigt. Jag hade tänkt sikta på höft-längd den här gången (alltså längre än till midjan), men det kanske är konstigt?? Mina höfter är lite över mittpunkten på min kropp, så håret skulle vara nästan lika långt som halva jag

    Vad tycker ni??

  • Svar på tråden Långt hår, när är det "för långt"?
  • klyban
    Anonym (I) skrev 2017-03-24 14:14:24 följande:
    Håller med... det är lite som vissa tjejer som typ "jag klär mig snyggt, fixar håret och sminkar mig ENBART för mig själv!!" Då lurar man sig själv.

    Ja, och den kan bara bli sanning om man snyggar till sig, fixar håret och sminkar sig.
    Sen går man och sätter sig i soffan själv och tittar på TV resten av kvällen SkålFlört

  • LFF
    klyban skrev 2017-03-24 14:19:57 följande:

    Ja, och den kan bara bli sanning om man snyggar till sig, fixar håret och sminkar sig.
    Sen går man och sätter sig i soffan själv och tittar på TV resten av kvällen SkålFlört


    Hade inga som helst problem att göra något sådant när jag var yngre Skrattande Eller när man gjorde det när man hade en skitdag bara för att känna sig på lite bättre humör Glad
  • Alexi

    Hår som går ner till rumpan ser bara överdrivet ut. Även om det är välskött så känns det konstigt.

  • Anonym (Långhårig 30plus)
    Anonym (I) skrev 2017-03-24 14:14:24 följande:
    Håller med... det är lite som vissa tjejer som typ "jag klär mig snyggt, fixar håret och sminkar mig ENBART för mig själv!!" Då lurar man sig själv.
    Skulle påstå att dom flesta fixar sig för andra kvinnor. Det är inga män som märker hur snyggt sminkad man är eller vilka schysta klackar man har på sig. Kvinnor dömer varandra hårt.
  • Anonym (Långhårig 30plus)
    klyban skrev 2017-03-24 13:52:59 följande:

    Det ena utesluter inte det andra, det måste man poängtera.
    Och givetvis köper man parfym för det ska lukta gott och inte bara för sig själv.
    Allt annat är självförnekelse.


    Och ja självklart är det inte bara för sig själv. Man vill ju att andra ska tycka man ser bra ut och luktar bra. Men jag fixar inte mig för att attrahera andra. Det vore lite dumt då jag har partner. Så kanelbulle-parfym behövs inte här iallafall Tungan ute
  • Anonym (I)
    Anonym (Långhårig 30plus) skrev 2017-03-24 14:38:55 följande:

    Skulle påstå att dom flesta fixar sig för andra kvinnor. Det är inga män som märker hur snyggt sminkad man är eller vilka schysta klackar man har på sig. Kvinnor dömer varandra hårt.


    Haha nä. Det är skillnad på våra generationer. Killar i min ålder märker smink, hår och naglar på ett helt annat sätt. Här i Stockholms innerstad är de väldigt medvetna. Kvinnorna däremot stöttar mest varandra och ger fina komplimanger för allt möjligt.
  • klyban
    Anonym (Långhårig 30plus) skrev 2017-03-24 14:42:51 följande:
    Och ja självklart är det inte bara för sig själv. Man vill ju att andra ska tycka man ser bra ut och luktar bra. Men jag fixar inte mig för att attrahera andra. Det vore lite dumt då jag har partner. Så kanelbulle-parfym behövs inte här iallafall Tungan ute

    Man kan inte utesluta att även detta är för attraktion.
    Och ser inget fel med att göra detta, då även jag vill känna mig attraktiv inför min partner.
    Problemet är väl att man drar för stora växlar av detta.
    För mig är detta ändå rätt små saker, och egentligen aldrig tänker på det ens.

  • Anonym (Långhårig 30plus)
    Anonym (I) skrev 2017-03-24 14:44:46 följande:
    Haha nä. Det är skillnad på våra generationer. Killar i min ålder märker smink, hår och naglar på ett helt annat sätt. Här i Stockholms innerstad är de väldigt medvetna. Kvinnorna däremot stöttar mest varandra och ger fina komplimanger för allt möjligt.
    Så om du ser en kvinna på krogen i jeans, hoodie och sneakers, och sen en kvinna i en smickrande klänning med klackar då tänker du inget speciellt negativt om den ena eller andra?

    Tjejerna här är också duktiga på att ge komplimanger för sådant. Men killarna verkar mest koncentrera sig på att man har en fin figur och ett vackert ansikte. Inte hur duktig man är på att göra en fin makeup tex.
  • klyban
    Anonym (Långhårig 30plus) skrev 2017-03-24 15:13:08 följande:
    Så om du ser en kvinna på krogen i jeans, hoodie och sneakers, och sen en kvinna i en smickrande klänning med klackar då tänker du inget speciellt negativt om den ena eller andra?

    Tjejerna här är också duktiga på att ge komplimanger för sådant. Men killarna verkar mest koncentrera sig på att man har en fin figur och ett vackert ansikte. Inte hur duktig man är på att göra en fin makeup tex.

    Kan vara så.
    Kan även vara så att de inte är intresserade av ha dessa tankar när man är ute.
    Utan man koncentrerar sig på utseende och ur de är som person.
    Och är de kåta, så kanske de inte ens tänker på detta, utan mest funderar på hur de ska ta sig hem snabbast möjligast.

  • Anonym (I)
    Anonym (Långhårig 30plus) skrev 2017-03-24 15:13:08 följande:

    Så om du ser en kvinna på krogen i jeans, hoodie och sneakers, och sen en kvinna i en smickrande klänning med klackar då tänker du inget speciellt negativt om den ena eller andra?

    Tjejerna här är också duktiga på att ge komplimanger för sådant. Men killarna verkar mest koncentrera sig på att man har en fin figur och ett vackert ansikte. Inte hur duktig man är på att göra en fin makeup tex.


    Eh jo det var ju det jag skrev från början. Men killarna reagerar på samma sätt som jag. De bryr sig verkligen om frisyr, smink, naglar och att man är uppklädd. Som sagt, olika generationer.
Svar på tråden Långt hår, när är det "för långt"?