• Madeeleenee

    IVF falun, någon mera?

    From imorgon ska gonal sänkas till 75 och behålla orgalutranen, sen orgalutran kl 18 på onsdag och ovitrelle klockan 20.00. Sprutfri på torsdag och plock på fredag:) nu jäklar kör Vi!

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-04 15:14:05 följande:

    Wohoo!

    Själv sjönk jag riktigt lågt idag igen. Var på återbesök efter skrapningen hos läkaren. Allt såg bra ut. Men så är hon tvungen att påpeka att det vore bra att vänta och helst aldrig bli gravid igen. Jag bara gråter.


    Men kära vän vad fruktansvärt! Vad grundade hon det uttalandet på? Skickar många kramar och kärlek
  • Madeeleenee

    Nu närmar sig fredag med stormsteg.. sista sprutorna idag. Är doktor Jenny som ska göra plocket. Någon som träffat henne? Hittills har ja haft Samir och Staffan.

  • Madeeleenee

    Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick ni för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-07 18:41:11 följande:

    Tyvärr är det fem år sen senaste äggplocket så jag kommer inte ihåg något om man fick äta eller inte. När är det dags? När behöver du åka? Du kan ju alltid vänta med frukost tills det går att ringa kliniken.

    Vad gäller äggplocket förstår jag om du är nervös, känner igen mig. Men det är inte så farligt. Inte så mycket värre än vanlig gynundersökning. Man får smärtstillande och morfin. Håll koll på lokalbedövningen, men jag tror jag fick den automatiskt i Falun. Har gjort utan i Linköping och det var inte heller så farligt ont, mer jobbigt för jag hoppade till vid varenda stick så det var obehag snarare än ont.

    Lycka till! Det kommer gå galant!


    Tack för ditt stöd! Känns lugnande. Jag är egentligen inte så rädd för smärtan, brukar vara rätt tålig, eller rättare sagt stå ut ganska bra.. Men är en sådan kontrollmänniska och hatar att inte veta exakt vad som sker och hur saker kommer kännas/upplevas... är nog mest det.. Ska vara där kl 8. Tar nog en drickyoughurt i bilen.. Men somsagt, är ingen riktig frukostmänniska så kommer nog inte ens vara nödvändigt.. är nog den där kontrollmänniskan i mig som talar.. idag kom sambons dotter (6 år) hit och jag har stängt in mig på rummet. Känns förjäkligt men orkar inte träffa henne just nu.. låter säkert jättego men orkar inte påminnas om att in har barn och jag inte kan ge honom ett.. känner mig barnlös själv.. myclet tankar :(
  • Madeeleenee

    Nu ligger jag i sängen i Falun och vi är efter äggplocket! Gick bra! De fick sticka och ha sig en hel del då min äggstockar inte riktigt ville vara still.. några blåsor kunde de inte ta då de låg så tokigt till. Gjorde lite ont när de fick böka runt så mycket men inte alls särskilt farligt! Trodde de tryckte i massa morfin men fick vara startdosen enligt sambon. Mer behövdes inte heller kände jag.. äggledarspolningen med tång och balllong var mycket värre tycker jag! Fick höra fem ägg där inne och hoppas såklart på fler.. får se vad de säger om ett tag...

  • Madeeleenee

    Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-08 14:01:45 följande:

    Wohoo! Sex ägg låter ju jättebra! Skönt att det inte var för jobbigt. Hejar på för att de artar sig bra till i morgon. Blir det femdagars odling?

    Jag tar hellre äggplock än äggledarspolning alla dagar.


    De räknar med 5 dagars, men vet mer imorgon, håller tummarna att de tar sig nu... evig vä han.. ..
  • Madeeleenee

    Mår bra efter dagens äggplock, öm och stel förstås, hon fick sticka och tryckte en hel del så förvarnade mig att det skulle nog ömma och svullna en hel del. Men inte så farligt, mest när jag byter ställning i sängen och reser mig. Går som en cowboy haha. Fick en tredagars antibiotika kur då hon fick sticka så mycket i ena äggstocken, fick tom lämna en blåsa hon inte kom åt. Jag blöder en hel del, vilket säkert är normalt. Men hur mycket är normalt? När jag kissar ser jag att det droppar ner i toaletten... och kisset blir liksom rött. bytt binda ungefär en gång i timmen, den är inte full men känns lite ofräscht, är en tampongtjej :) för visst ska man inte använda tampong nu? Blöder inte så mycket när jag ät still tror det drar igång när jag går, då mest till toaletten då.. Mycket frågor...

  • Madeeleenee

    Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.

    Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)

  • Madeeleenee

    Ja vi är jätteglada! Somsagt mycket kan hända men vi kan ju inte ha bättre förutsättningar just, så vi tillåter oss att jubla idag! Nä somsagt de ringde sambon och var embryologen som meddelade tror jag. Har mindre ont idag och blöder inte lika mycket. Krampade lite när jag kissade och lite blod på pappret men mindre... någon som vet vad som gäller för sex efter äggplock? Nu är jag inte sugen direkt men kom mest på att de inte sagt nåt... bara att jag inte ska bada i badhus, vilket jag aldrig gör haha

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-09 12:37:00 följande:

    Inget sex rekommenderas. De tog ju inte alla blåsorna så det finns risk att fler ägg lossnar eller redan har lossnat. Risk för att flera ägg befruktas.

    Bra att blödningen minskat. Att inte bada är värst för mig. Jag älskar att bada.


    Okej! Ja var ungefär så jag tänkte... Vad gäller efter et? Får säkert svar på onsdag men nyfiken :) hjälp vad spännande detta känns.. hoppas äggen vill dela sig som de ska nu...
  • Madeeleenee

    Usch börjar bli så nervös. Av våra 6 ägg fick vi igår besked att samtliga blivit befruktade, så det blir långtidsodling till onsdag. Det var självklart ett fantastiskt besked! Men.. tänk om inget klarar sig... någon som vet om de 'ser till' dem innan onsdag? Eller får de vara i skåpet tills onsdag? Om de nu ser till om och hur de delar sig, och de inte gör det, ringer de i förväg då? Vill inte få upp förhoppningar för mkt... hoppas ju att 100% befruktade ska betyda bra odds men är inte så insatt i det.. har ju inte funkat hittills sista 2 åren :(

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-10 19:42:19 följande:

    Försök att inte tänka så mycket på det. Det går säkert bra. Om det inte gör det får du reda på det innan onsdag. Men sån otur ska ni inte ha!


    Tack fina!
  • Madeeleenee

    Nu kommer ett möjligt okonventionellt inlägg.. Jag arbetar som psykolog inom skolan och är väldigt akademiskt och vetenskapligt lagt om man uttrycker sig så. Idag (utan att jag vetat det innan) kom en avlägsen kollega och frågade om hon skulle ta bort mig huvudvärk som jag fått av min tandgnissling. Jag såg ut som ett frågetecken. Jag känner din värk sa hon.

    Ännu mer som ett frågetecken.

    Jag kan ta bort det med healing, sa hon. Visste inte vad jag skulle säga men visst kör på. Tror inte på humbug men vet att placebo fungerar så why not?

    Hon började, kände i närheten av huvud, axlar och haka om visade vart värken satt.. helt sjukt, hon hade rätt på varje punkt. Är helt ställd. Jag är somsagt väldigt skeptiskt till det jag inte kan se eller känna som det brukar heta.. men detta kände jag. Haha detta inlägg hör kanske inte in i vår tråd med måste bara dela med mig, vet inte vad jag ska tro?

    Någon som provat sk healing förut? Häftigt var det iaf, placebo eller inte....

    Nästan så jag ska gå helt utanför min comfort zone imorgon och fråga om hon kan göra nåt liknande imorgon bitti innna insättningen... haha kan väl inte skada?

  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-13 13:19:56 följande:

    Hur har det gått för dig idag Madeeleenee?


    Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)
  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-13 14:43:12 följande:

    Det var ju jättebra! Härligt! Vad skönt att höra.


    Tack! Nu hoppas jag den lilla borrar in sig ordentligt:)
  • Madeeleenee
    Lillflickan skrev 2017-09-28 02:11:38 följande:

    Hur går det Madeeleenee? När har du testdag?


    26/10 var min TD. Minus tyvärr.
  • Madeeleenee

    Hej alla! Tänkte bara uppdatera.. Efter vårt misslyckade ET i september blev jag sjukskriven till början på januari.. Orkade då med ett fet som mot alla odds (tunn slemhinna på 7 mm) och usel motivation från mig lyckades! Går in i vecka 7 imorgon men vågar inte riktigt vara glad än.. ambivalent!

Svar på tråden IVF falun, någon mera?