Inlägg från: Anonym (90 ska bli 70!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (90 ska bli 70!)

    gå ner i vikt tillsammans!?

    Hej
    Jag söker nån/några att kämpa tillsammans med!
    Peppa stötta hjälpa och glädjas tillsammans!

    Rapportera vikt varje måndag!
    Valde känsliga rummet för anonymitet då alla inte vill skylta med sin vikt.

    Jag är kvinna 38 år
    Längd : 170 Cm
    Startvikt idag: 90 kilo!
    Första målvikt : 80 kilo
    Andra målvikt: 75 kilo
    Final målvikt: 70 kilo

    Idag började jag mitt nya liv genom att regga mig på viktklubb.se
    Jag kickade igång träning med 30 minuter på motionscykel. Det kommer kännas i rumpan imorgon!

    Vem vill haka på??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 11:11
    Sammanställer varje vecka. låter startvikten stå kvar och ändrar sedan NU till det ni uppdaterar så kan vi följa varandra och peppa! Heja oss! NU kör vi!

    LISTA:
    TS startvikt: 90 - NU: 88,6
    Aiko startvikt: 86 -
    MK startvikt: 64 -
    Slim startvikt: 72 -
    ZannaB4 startvikt: 78 -
    Typ2 startvikt: 64 -
    Tomelilla15 startvikt: 77 -
    Pedalen startvikt 84 -
    Gravidfet startvikt: 85 -
    Jagärjag startvikt:65 -
    Sally startvikt: 81 -
    anonym1323 startvikt 77 -
    fatso startvikt: 119 -

  • Svar på tråden gå ner i vikt tillsammans!?
  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Vad kul att många vill haka på!

    Ber om ursäkt att jag inte svarar under helgen. Har haft sjuka här hemma. Men nu är vi på benen!

  • Anonym (90 ska bli 70!)
    Anonym (fatso) skrev 2017-05-26 22:59:00 följande:

    Länka gärna studier. Det är alltid intressant.

    Nu blir jag utskrattad, men jag hänger på ändå.

    Kvinna, 33 år gammal

    Längd: 160 cm

    Startvikt i måndags: 119 kg

    Målvikt: Jag vet inte. Normalvikts-gränsen? Vad är den för mig, 65 ungefär? Det känns så avlägset.

    Jag har i alla fall 3 delmål för i år:

    1 September: 110 kg

    31 Oktober: 103 kg

    24 December: 98 kg, vilket skulle vara första gången under 100 sedan jag var 18.

    Övervikt har följt med hela livet, det är som en vana jag måste bryta.


    Varför skulle du bli utskrattad?? Aldrig!

    Startade ju denna tråd för att vi ska kämpa tillsammans och stötta! Så här skrattas inte åt varandra!!!

    Men med varandra kanske under tiden. :)

    Heja dig! Små steg och delmål är jättebra!!

    Nu kör vi!
  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Kvällsjoggade precis 2 km!

    Inte så långt men bättre än inget!

    Imorgon vägning!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Hej alla som har hoppat in och vill kämpa tillsammans!

    Kul att vi blir ett gäng!

    Jag är 38 år och har en son som just fyllt 2 år. Gravidkilona har hängt kvar alldeles för länge!

    Vägde in mig på 90 kg förra veckan.

    Har börjat räkna alla kalorier och ska äta 1500 om dagen.

    Samt försöker motionera så gott tiden räcker till med en helvild 2-åring hemma! :)

    Idag visade vågen 88,6 så -1,4. Känns ju som en bra start.

    8,6 kg kvar till första mål 80 kg. 26:e augusti är mitt mål för då åker vi till Grekland!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Kul att så många hänger på!


    jag ska försöka sammanställa en lista av oss tänkte jag!

    Jag kör 1500 kcal per dag enligt viktklubben.
    det jag gillar där är att det inte är några förbud, man kan äta av allt men i rimlig mängd och eftersom jag loggar allt så har jag bra koll på hur mycket jag kan äta och inte!
    Försöker komma igång med motionen men det är svårt att hinna med när man har små barn. Men jag gör så gott jag kan.
    Hoppas på en viktnedgång på 0,5-1 kg per vecka. Men framförallt vill jag ner till 80 innan greklandsresan i Augusti!

    Innan jag blev gravid så vägde jag mellan 70-75 och trivdes rätt bra med det även om det också är några kilo för mycket men jag mådde bra då.


    När jag åkte in på förlossningen visade vågen 99,9 så jag klarade 100gränsen med så liten marginal som möjligt :)


    nu är sonen 2 år och vägde som sagt in mig på 90 kg. Så har verkligen inte lyckats bli av med gravidkilon än. Men nu så!!


    Vad äter ni ?


    Tänkte vi kan hjälpas åt att tipsa om mat som är kalorisnål men ändå god :)


    Till frukost imorse blev det ett kokt ägg, en knäckemacka och en banan. Inte det mest kulinariska men jag hade brått :)

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Heja!


    Jag är på med utmaningen!!
    kul att det kommer lite sånna ideer här. det är ju precis vad vi behöver!!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Härligt jobbat allihop!

    Jag har cyklat två monsterpass på motionscykeln så det bränner i lår och rumpa!

    Utmaningen som kom har jag hittills följt genom att promenera de två km från tåget till jobbet som jag vanligtvis tar bussen till. Och så har jag gjort 10 benböj och 10 tåhäv varje gång jag borstar tänderna!!

    Heja heja pepp pepp!!!

  • Anonym (90 ska bli 70!)
    Anonym (Sally) skrev 2017-06-02 07:31:51 följande:

    Är det någon som vägt sig både morgon och kväll? Jag testade för skojs skull och det var en skillnad på 1,4 kg. Är det vanligt? Spelar fet roll om man ätit precis innan? Kanske dumma frågor men jag är helt ny på det här!

    Vågen nu imorse visade 78,5 och igår kväll 79,8 så har iaf gått ner 1 kilo sen jag började :)


    Ja det är klart att det skiljer på morgonvikt och kvällsvikt.
    Jag väger mig alltid på morgonen nykissad och innan frukost, då är kroppen som lättast eftersom jag inte ätit under natten.
    På kvällen är ju magen full av allt man ätit och druckit under dagen så det brukar skilja 1-1,5 kilo för mig från morognvikt till kvällsvikt!


  • Anonym (90 ska bli 70!)

    87,1 idag!

    Det vill säga -1,5

    Jag är supernöjd. Bra vecka.

    Jag äter 1450 kcal per dag. Följer det strikt alla dagar utom lördagar. Då unnar jag mig en dag utan att räkna o så tar jag en god macka till frukost o nåt gott till kvällen!

    7,1 kg kvar!

    83 dagar kvar!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Jag har haft ryggskott därav lite frånvarande.

    Blev +-0 på vågen pga utebliven träning. Men har skött maten så inte gått upp allafall.

    Hoppas kunna smyga igång lite träning igen nu.

    Hur går det för alla kämpar?

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Hej Alla kämpar!

    Mitt ryggskott vill inte riktigt ge med sig, så det blir ingen träning och då tappar jag motivationen helt :( suck.
    försöker vara noga med maten men blir lätt att man vill "unna" sig nåt extra när det är lite synd om mig..
    min sambo lagar mat och då blir det inte lågkalori direkt, men han vill så gärna ta hand om mig och skämma bort mig när jag har ont..
    hoppas vekrligen det släpper i ryggen snart så jag kan börja träna igen!! jag blir galen när jag inte kan träna som jag vill..

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    hej och hå
    äntligen känns det som mitt ryggskott är nästan borta!
    jag ska få börja träna igen! har saknat att springa o cykla och simma.
    Men nu så.
    Jag har dessutom köpt mig en ny cykel så det blir lite roligare att cykla.


    ska försöka komma igång med löpningen också igen!
    Heja oss alla som kämpar!

    69 dagar kvar till mitt måldatum.

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Hej alla kämpar!
    jag ville bara meddela att jag kommer trappa ner på takten i viktminskningen!
    jag har nämligen blivit gravid!!


    Så istället för att fokusera på att gå ner i vikt så kommer jag försöka att inte gå upp för mycket!
    fortsätta äta bra och träna och försöka att inte svälla upp som en elefant!
    så får jag ta nya tag med minskning nästa år! :)

    jag komemr hänga kvar i tråden o se hur det går för er!

  • Anonym (90 ska bli 70!)
    Anonym (Gravidfet) skrev 2017-06-27 10:58:52 följande:
    Åhh vad roligt! Supergrattis! När har du bf?

    Ja, du får lyssna på din kropp nu och ta det försiktigt. :)
    Det är väldigt tidigt än, bara vecka 5
    bf 3 mars
    Jag kommer försöka äta så bra jag kan och fortsätta röra mig, promenera, simma och cykla så  länge jag orkar. Jag vill verkligen inte gå upp för mycket!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Bra jobbat allihopa!

    -0,1 för mig denna vecka!

    jag kommer som sagt inte fokusera så hårt på att gå ner, men på att inte gå upp så mycket! åtminstone första månaderna ska jag väl kunna låta bli att lägga på mig alltför mycket!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Hej Alla duktiga kämpar!
    jag ser att det går neråt! svetten flödar och humöret är på topp eller hur :)

    jag har börjat må rätt illa och är konstant såå trött.. så jag har svårt att träna nåt hårdare just nu,Men jag promenerar 4 km varje dag, till o från jobbet. Så jag håller mig i rörelse. Och försöker äta bra mat. Blir små portioner oftare nu för äter jag för mycket blir jag illamående på en gång :)


     


    Vikten idag 87,8 Så jag har inte börjat gå upp än allafall!


    Jag har diskuterat det här med vikt och mat med min barnmorska och vi har satt målet till att jag inte ska passera 100 under denna graviditet. Så hålla mig till bra mat och försöka röra mig så länge jag orkar och kan!!

  • Anonym (90 ska bli 70!)

    Hej!

    Jag står på -0,5 sen jag vägde in mig.
    Inte börjat gå upp än och det är bra. V 12 nu.
    Försöker röra mig och äta så bra jag kan. Men just nu är det svårt att äta alls så det får bli det som går i för tillfället..

Svar på tråden gå ner i vikt tillsammans!?