• Anonym (Sara)

    Pratar alla män som dejtar BARA om sig själva?

    Jag har varit på dejter med ca 10 olika män under 2 månaders tid och har kommit fram till att det alla har gemensamt är att de bara pratar om sig själva. Jag ställer frågor för att få samtalet att flyta på men de babblar bara om sig själva utan att ställa någon följdfråga eller fråga mig något (jag har både utbildning, jobb, gemensamma intressen osv). Alla har blivit intresserade och velat ses igen men som sagt - knappt några frågor om mig??

    Är detta välkänt att alla män som dejtar är egoister?

  • Svar på tråden Pratar alla män som dejtar BARA om sig själva?
  • Anonym (hehe)
    Anonym (alla har sitt) skrev 2017-06-24 13:11:21 följande:

    Ja det är upprörande att svenska kvinnor är fula och degenererade, tyvärr. Gud har lyft sin hand från Sverige och svenskorna, de ville inte ens ha guds hand över sig. I samma sekund började DNA smulas sönder degenerera i fulhet och cancer.
    hahah ha vilken tomte du är
    uppenbart att de enda kvinnor du har sett är på internet och  i dataspel

    du framstår bara som en liten kränkt svensk småpojke som försöker framstå som en invandrare för att sprida lite  mer fördomar mot invandrare, som sagt du är en  tomte och en uppenbar sådan
  • Anonym (X)
    absalon skrev 2017-06-24 11:18:16 följande:

    Så fort jag upptäcker att någon jag träffar saknar doktorsexamen, avbryter jag samvaron omedelbart och går hem. Djäkla oskick att inte omedelbart uppge sin bildningsnivå.


    Det kvittar väl hur ut/bildad nån är om de bara är intresserade av att snacka om sig själv?
  • Anonym (alla har sitt)
    Anonym (hehe) skrev 2017-06-24 13:32:51 följande:
    hahah ha vilken tomte du är
    uppenbart att de enda kvinnor du har sett är på internet och  i dataspel

    du framstår bara som en liten kränkt svensk småpojke som försöker framstå som en invandrare för att sprida lite  mer fördomar mot invandrare, som sagt du är en  tomte och en uppenbar sådan

    Det som är äkta humor är att du sitter här och nedvärderar och skrattar ... om några år.. stannar skrattet i halsen på dig. Bokstavligen.
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Fy) skrev 2017-06-24 13:14:17 följande:

    Ja, fy farao för män som saknar intersektionell insikt! 

    Alla män borde genomgå en genuskurs och bli genuscertifierade och sedan fick bara de män som blivit godkända på den kursen ha rätt att dejta kvinnor.

    Helst av allt ska de bara sitta tysta i ett hörn och inte säga ett pip, annat än när kvinnan frågar, medan hon ältar på om sina vardagsbestyr. Och när hon ältat klart går hon och knullar med en snygg patriarkal riktig man från Mellanöstern istället.

    Feministiskt så det förslår!


    Det ska bara finnas nidbildrr av kvinnor, inte av män? Så fort man börjar upptäcla mönster och problematisera vissa manliga beteenden och personlighwtstyper så går ni män i taket. Wow. Men ni har inga proböem att behandöa kvinnor så, och ni reaherar inte när någon vid fikabordet uttalar sig så om kvinnor. Wow alltså...
  • Anonym (Sara)

    Men vad beror det då på att alla män är så självupptagna och bara pratar om sig själva? Vad är orsaken?

  • Heha

    Så många män har så otroligt dålig koll på vad som i allmänhet skapar attraktion hos kvinnor.

    Två mycket enkla grundregler som skulle öka killars dejtinglycka med 100 %:
    * Se till att tjejen pratar 2/3 till 3/4 av den totala tiden de första dejterna. Ställ frågor, var nyfiken, LYSSNA på vad hon säger (återkoppla senare eller nästa dejt till något hon sagt) berätta om dig själv också såklart, men låt henne upptäcka vem du är allt eftersom dejterna går. Hur kul är det att träffa någon igen som redan har berättat allt om sig själv, om alla problem när han var liten, om hur elaka hans ex var etc? Är som att läsa en bok där slutet sammanfattas i början av boken.
    * Bomba inte tjejerna med samtal, sms, snaps etc. Ge henne lite utrymme att både längta till en dejt och till att reflektera efter den. Inga tredagarsregler eller liknande är nödvändigt men ge henne lite tid i alla fall.

    Jag är man själv och tycker ovanstående fungerar superbra. Har haft så många tjejer som berättat för mig hur spännande det var när hon inför dejten funderade på vart vi skulle gå, hur hon skulle klä sig, om jag ens skulle dyka upp etc och sedan hur trevligt det var att jag verkligen lyssnade och var genuint intresserad av henne.

  • Anonym (Fy)
    glutten skrev 2017-06-24 13:26:02 följande:
    LOL ja det är faktiskt inte klokt att tjejer typ... TYCKER saker om hur män beter sig! Börjar nästan tro att kvinnor också vill ha trevligt när de umgås med män?! Bedrövligt.
    Drömmer
    Anonym (Sarah) skrev 2017-06-24 14:38:24 följande:
    Det ska bara finnas nidbildrr av kvinnor, inte av män? Så fort man börjar upptäcla mönster och problematisera vissa manliga beteenden och personlighwtstyper så går ni män i taket. Wow. Men ni har inga proböem att behandöa kvinnor så, och ni reaherar inte när någon vid fikabordet uttalar sig så om kvinnor. Wow alltså...

    Omedveten ironi när den är som bäst.
  • Anonym (Fy)
    Heha skrev 2017-06-24 19:27:25 följande:

    Så många män har så otroligt dålig koll på vad som i allmänhet skapar attraktion hos kvinnor.

    Två mycket enkla grundregler som skulle öka killars dejtinglycka med 100 %:
    * Se till att tjejen pratar 2/3 till 3/4 av den totala tiden de första dejterna. Ställ frågor, var nyfiken, LYSSNA på vad hon säger (återkoppla senare eller nästa dejt till något hon sagt) berätta om dig själv också såklart, men låt henne upptäcka vem du är allt eftersom dejterna går. Hur kul är det att träffa någon igen som redan har berättat allt om sig själv, om alla problem när han var liten, om hur elaka hans ex var etc? Är som att läsa en bok där slutet sammanfattas i början av boken.
    * Bomba inte tjejerna med samtal, sms, snaps etc. Ge henne lite utrymme att både längta till en dejt och till att reflektera efter den. Inga tredagarsregler eller liknande är nödvändigt men ge henne lite tid i alla fall.

    Jag är man själv och tycker ovanstående fungerar superbra. Har haft så många tjejer som berättat för mig hur spännande det var när hon inför dejten funderade på vart vi skulle gå, hur hon skulle klä sig, om jag ens skulle dyka upp etc och sedan hur trevligt det var att jag verkligen lyssnade och var genuint intresserad av henne.


    Och du är lyckligt gift, bor sambo eller är i ett stabilt varaktigt förhållande, eller vad är din civilstatus?
  • Anonym (CBA)
    Anonym (Sara) skrev 2017-06-24 08:46:27 följande:

    Jag har varit på dejter med ca 10 olika män under 2 månaders tid och har kommit fram till att det alla har gemensamt är att de bara pratar om sig själva. Jag ställer frågor för att få samtalet att flyta på men de babblar bara om sig själva utan att ställa någon följdfråga eller fråga mig något (jag har både utbildning, jobb, gemensamma intressen osv). Alla har blivit intresserade och velat ses igen men som sagt - knappt några frågor om mig??

    Är detta välkänt att alla män som dejtar är egoister?


    Är bara så att man inte bryr sig hur kvinnorna är, bara hur de ser ut. Däremot ska man givetvis låtsas var intresserad då det är en säker metod för att få av trosorna. Kvinnor vill känna att det är deras person man vill åt.
  • Anonym (F! 2018.)

    Förstår vad du menar. De flesta män förtjänar att leva sina liv i ensamhet därför att de tillför inte en kvinna något. De tar bara energi.

    Låt dom vara och odla istället dig själv till en stark och självständig kvinna. Gör karriär och ta för dig.

    Tillsammans kämpar vi mot patriarkatet.

Svar på tråden Pratar alla män som dejtar BARA om sig själva?