• Anonym (nitlott)

    Är det vanligt att personen inte ser ut som på bilderna IRL?

    Har ni råkat ut för att ni blivit besvikna på dejten i verkligheten för att de inte varit lika attraktiva som på sina bilder?

    Vad är era erfarenheter och hur har ni hanterat detta?

  • Svar på tråden Är det vanligt att personen inte ser ut som på bilderna IRL?
  • Woopsie

    Jag skulle tro att det är mer regel än undantag. Alla väljer ju bilder som är fördelaktiga. Hur man hanterar det? Ha inte för stora förväntningar. Vänta inte alls för länge innan man ses irl, så man inte bygger upp en för stor fantasibild i sitt eget huvud. Och inse att du själv antagligen inte heller ser ut precis som dina bilder..

  • Woopsie

    Jag skulle tro att det är mer regel än undantag. Alla väljer ju bilder som är fördelaktiga. Hur man hanterar det? Ha inte för stora förväntningar. Vänta inte alls för länge innan man ses irl, så man inte bygger upp en för stor fantasibild i sitt eget huvud. Och inse att du själv antagligen inte heller ser ut precis som dina bilder..

  • Anonym (Hahah)

    Träffa inte någon om du inte sett flera olika sorters bilder då? De som bara har selfies brukar ju inte precis ta bilder som är som verkligheten.

    Man brukar ju se naturligast ut om man är med på en bild där man inte "är med" så be om såna bilder innan du träffar dem?

    Och de som inte ens nästan ser ut som sina bilder kan man ju faktiskt påtala det för. Jag antar att de inte bryr sig, men de är ju rätt patetiska så om flera säger till dem kanske de växer upp.

  • Pumakvinna

    Nej har nästan aldrig blivit besviken på någon IRL rent visuellt även om kemin uteblivit. De har sett ut som jag tänkt,  oftast bättre faktiskt eftersom det tillkommit fler dimensioner, leenden, ögonkontakt, humor, kropsspråk och sånt. Men jag är extremt kräsen med vilka jag träffar och pratar länge först och vill se många bilder i olika situationer så det kan därför sällan bli fel..

    Fått höra att jag sett bättre ut också flera gånger så det är ju trevligt:)

    Däremot har inte alla varit lika dynamiska och sociala i verkligheten. Personligheten har varit den det fallerat på...

  • Wellys
    Anonym (nitlott) skrev 2017-06-24 11:01:24 följande:

    Har ni råkat ut för att ni blivit besvikna på dejten i verkligheten för att de inte varit lika attraktiva som på sina bilder?

    Vad är era erfarenheter och hur har ni hanterat detta?


    Ja.
  • Smecker

    Det är jättevanligt.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (nitlott)
    Smecker skrev 2017-06-24 12:32:19 följande:

    Det är jättevanligt.


    Så hur har ni hanterat detta då? Lämnat på stört eller har ni hittat annat i personen som kunnat vara intressant?
  • MammAmma

    Hahah, ja the story of my life! xD Det händer mig jämt! Har hänt mig två gånger att jag blivit glatt överraskad över att de sett ut som på bilderna, eller t o m bättre. Men de flesta ser nog inte ut som på bild irl, jag får alltid höra att jag ser bättre och yngre ut i verkligheten än på bild xD

  • MammAmma
    Anonym (nitlott) skrev 2017-06-24 12:43:42 följande:

    Så hur har ni hanterat detta då? Lämnat på stört eller har ni hittat annat i personen som kunnat vara intressant?


    Allt hänger ju på om det finns nån attraktion och kemi. Spelar ingen roll hur intressant personen kanske är i övrigt om jag inte är attraherad ju.
  • Aikido

    Hade jag valt att söka kontakt på det sättet hade jag nog satt ihop två bilder. En mindre fördelaktig t.ex. mugshot sovandes med öppen mun, insjunken underkäke och dregel rinnande ner till naveln samt en välpolerad, nyklippt med 3 dagar skäggstubb eller vad som nu hade sett bäst ut i mitt fall följt av kommentaren "oftast ser jag ut som ett mellanting av dessa två".

  • Smecker
    Anonym (nitlott) skrev 2017-06-24 12:43:42 följande:

    Så hur har ni hanterat detta då? Lämnat på stört eller har ni hittat annat i personen som kunnat vara intressant?


    Jag blir milt nyfiken över varför de väljer att använda 10 år gamla bilder. Sedan kan ju personen vara attraktiv ändå.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Är det vanligt att personen inte ser ut som på bilderna IRL?